دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

وجود نابرابری های مختلف (اجتماعی – اقتصادی – سیاسی ) و آثار آن بر جامعه

وجود نابرابری های مختلف (اجتماعی – اقتصادی – سیاسی ) و آثار آن بر جامعه


نظام سیاسی و نابرابری

دیدگاه دوم به تاثیر مستقیم نظام سیاسی ملتها بر نابرابری (درآمد) تأکید دارد (لنسکی 1966). وی اینگونه بحث می‌کند که نابرابری اقتصادی در جوامع تکنولوژیک از طریق تاثیر نظام سیاسی متاثر می‌گردد و با توازن قدرت در درون جامعه سیستم اقتصادی تاثیر مستقیمی بر نابرابری درآمد ندارد. در جوامع متکی بر زمین نابرابری زیاد بوده و در جوامع صنعتی شده نابرابری معنی‌داری ملاحظه نشده است اما نه تکنولوژی و نه ثروت ملل صنعتی بر کاهش نابرابری تاثیری ندارند. در جوامع صنعتی بخش بزرگی از آراء جوانان می‌تواند به طریق سیاسی علایق و باورهایشان را سازمان دهد و این در واقع از پیامدهای جوامع صنعتی است که از طریق افزایش طبقات متوسط و کارگر صورت می‌گیرد. با گسترش بیشتر پایه‌های سیاسی، دولتها مجبور به توزیع عادلانه و صحیح خدمات و کالاها می‌باشند. رابط بین نابرابری درآمد و دموکراسی در طبقات جدید (متوسط و کارگر) و آزادی آنها نهفته است.

مطابق با نظر لنسکی (1966) دگرگونی در تمرکز قدرت سیاسی ریشه در گسترش دانش و نیاز نخبگان به اقتدار در تغییر برای افزایش تولیدات نهفته است. مطابق با این دیدگاه، گسترش و افزایش دموکراسی بسته به تلاش و کوشش سیاسی برای گسترش ثروت ملل می‌باشد. لنسکی نهایتاً این فرضیه را مطرح می‌نماید که در مواقعی که ملت از آزادی‌های سیاسی کمتری برخوردار باشند، این قدرت در دست نخبگانی متمرکز خواهد شد که این قدرت را برای برتری و فواید اقتصادی بکار می‌گیرند. وی در ادامه می‌نویسد تنها زمانی نابرابری اقتصادی کاهش می‌یابد که مشارکت سیاسی در بین تودة مردم و شهروندان افزایش یابد.

بسیاری از مطالعات در این زمینه معتقد به وجود رابطة متقابل خطی بین دموکراسی سیاسی و نابرابری درآمد می‌باشند (استاک 1979، وید 1981) و در مقابل برخی مطالعات نیز به وجود رابطة متقابل منفی بین دموکراسی و نابرابری می‌باشند (مولر 1988، رابینسون(1977)، هویت 1977). در مقابل برخی از محققین هیچ رابطه‌ای بین دموکراسی و نابرابری نیافته‌اند (بولن 1981، بولن و جاکمن1985).

وید (1982) با وارد نمودن متغیر سوم (تعداد جمعیت رای دهنده) به معادله، رابطة معنی‌دار منفی را بین متغیرهای دموکراسی و نابرابری گزارش نموده است. (Simpson,1990: 682-683).

عوامل موثر بر قتل (همنوع‌کشی)

انگیزه‌های ارتکاب قتل خیلی پیچیده و متعدد است. می‌توان انگیزه‌های قتل را بشرح زیر طبقه‌بندی کرد:

1- محرومیت بیش از حد اقتصادی

بنابر نظر دورکیم، در شرایط فشار اجتماعی فرد برای رهایی از محرومیت شدیدی که به او فشار می‌آورد به ارتکاب قتل تحریک می‌شود. عامل اقتصادی در بسیاری از قتل‌ها از محرکه‌های قوی برای ارتکاب قتل شناخته شده است.

2- قتل به علت مصرف مشروبات الکلی

3- قتل به علت دفاع از ناموس و حیثیت





خرید فایل



لینک منبع :وجود نابرابری های مختلف (اجتماعی – اقتصادی – سیاسی ) و آثار آن بر جامعه

وجود نابرابری های مختلف (اجتماعی – اقتصادی – سیاسی ) و آثار آن بر ... payanname20.filenab.com/product-65861-nabarabari-haye-mokhtalef.aspx‎Cachedوجود نابرابری های مختلف آثار نابرابری های مختلف بر جامعه نابرابری های مختلف در جامعه توسعه اقتصادی و نابرابری درآمد عوامل موثر بر قتل نظام سیاسی و نابرابری ... مقاله وجود نابرابری های مختلف اجتماعی – اقتصادی – سیاسی و آثار آن ... bankmaghale.ir/مقاله-وجود-نابرابری-های-مختلف-اجتماعی/‎Cachedمقاله وجود نابرابری های مختلف اجتماعی – اقتصادی – سیاسی و آثار آن بر جامعه مربوطه به صورت فایل ورد word و قابل ویرایش می باشد و دارای ۳۳ صفحه است . بلافاصله ... دانلود مقاله وجود نابرابری های مختلف (اجتماعی , اقتصادی , سیاسی ) و ... docs.blogsky.com/1395/06/30/post-70272/‎Cached20 سپتامبر 2016 ... دانلود مقاله وجود نابرابری های مختلف (اجتماعی , اقتصادی , سیاسی ) و آثار آن بر جامعه. سیمپسون[1] (1990) در خصوص رابطه بین نابرابری درآمد و ... مقاله وجود نابرابری های مختلف (اجتماعی – اقتصادی – سیاسی ) و آثار آن ... file1download.blogsky.com/1395/07/24/post-15103/‎Cached15 ا کتبر 2016 ... مقاله وجود نابرابری های مختلف (اجتماعی – اقتصادی – سیاسی ) و آثار آن بر ... به مواد مخّدر ۱۲ عوارض اجتماعی اعتیاد ۱۴ رابطه بین جرم و اعتیاد ۱۵ جامعه ... دانلود مقاله وجود نابرابری های مختلف (اجتماعی – اقتصادی – سیاسی ) و ... www.newfilestant.ir/paper9294.html‎Cached22 ا کتبر 2016 ... دانلود مقاله وجود نابرابری های مختلف (اجتماعی – اقتصادی – سیاسی ) و آثار آن بر جامعه -کامل و جامع. ما بهترین محصولات را برای رضایت شما گرد آورده ... (اجتماعی – اقتصادی – سیاسی ) و آثار آن بر جامعه tubasct.blogroom.ir/post/1263‎Cached3 روز پیش ... دوست عزیز سلام.به سایت ما خوش آمدید محقق گرامی،شما با جستجوی مقاله وجود نابرابری های مختلف (اجتماعی – اقتصادی – سیاسی ) و آثار آن بر جامعه وارد ... دانلود مقاله وجود نابرابری های مختلف (اجتماعی – اقتصادی – سیاسی ) و ... nflowert.blogroom.ir/post/953‎Cached19 نوامبر 2016 ... دانلود مقاله وجود نابرابری های مختلف (اجتماعی – اقتصادی – سیاسی ) و آثار آن بر جامعه -کامل و جامع - - گل شمعدونی. دانلود مقاله وجود نابرابری های مختلف اجتماعی – اقتصادی – سیاسی و ... www.hamraheu.ir/there-are-various-articles-inequalities-socio-در-economic-در-political-and-its-impact-on-society.html‎Cached13 نوامبر 2016 ... دانلود مقاله وجود نابرابری های مختلف اجتماعی – اقتصادی – سیاسی و آثار آن بر جامعه فایل ورد (word) دارای 33 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست ... پروژه مقاله وجود نابرابری های مختلف اجتماعی – اقتصادی – سیاسی و ... irresale.tebyan.net/post/806‎Cachedپروژه مقاله وجود نابرابری های مختلف اجتماعی – اقتصادی – سیاسی و آثار آن بر جامعه با word دارای 33 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می ... مقاله وجود نابرابری های مختلف (اجتماعی – اقتصادی – سیاسی ) و آثار آن ... sorena.cero.ir/product-341872-مقاله-وجود-نابرابری-های-مختلف--(اجتماعی-–-اقتصادی.aspx‎Cachedبازدید: 17 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 19 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 37. مقاله وجود نابرابری های مختلف (اجتماعی – اقتصادی – سیاسی ) و آثار آن بر جامعه ...