دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

انگیزش چیست؟

انگیزش چیست ؟

فرآیندی که طی آن افراد شدت، جهت ، پافشاری در مورد تلاشهای جهت دستیابی به یک هدف

می توان انگیزش را در قالب و برحسب رفتار عملی تعریف کرد. کسانی که تحریک شوند نسبت به کسانی که تحریک نشوند، تلاش بیشتری می‌نمایند.

انگیزش تمایل به انجام کار است و در گرو توانایی فرد، تا بدان وسیله نوعی نیاز تأمین گردد. در اصطلاح فنی ما ، نیاز به معنی نوعی کسر و کمبود روانی و فیزیولوژیک است که میتواند دستاورد خاصی را جذب نماید.

هر قدر تنش بیشتر باشد فعالیت بیشتری می کنند تا از آن رهایی یابند.

نخستین نظریه های انگیزش

دهه 1950 یکی از دوره های بسیار پربار، از نظر ارائه مفاهیم انگیزش بود. در این دسه سه نظریه ویژه ارائه شد. از نظریه سلسله مراتب نیازها، نظریه های x و y و نظریه انگیزش – بهداشت.

1) آنها سنگ زیر بنای نظریه هایی هستند که در این سالها ارائه شده اند.

2) در مرحلة عمل و در سازمانها، مدیران برای توجیه انگیزة کارکنان خود از این نظریه‌ها و اصطلاحات فنی مربوط به آن استفاده می کنند.

نظریه سلسله مراتب نیازها (1) که به وسیله آبراهام مزلو ارائه شد از مشهورترین نظریه های انگیزش است.

1- فیزیولوژی که شامل گرسنگی، تشنگی، پناهگاه و سایر نیازهای فیزیکی می شود.

2- ایمنی که شامل امنیت و محفوظ ماندن در برابر خطرات فیزیکی وعاطفی می شود.

3- اجتماعی که شامل عاطفه ، تعلق خاطر و دوستی می شود.

4- احترام که این نیاز به دو بخش تقسیم می شود : درونی و برونی. احترام درونی شامل حرمت نفس، خودمختاری و پیشرفت؛ و احترام برونی شامل پایگاه ، مقام، شهرت و جلب توجه می شود.

5- خودشکوفایی که در این نیاز شخص می کوشد تا همان چیزی شود که استعداد آن را دارد و آن شامل رشد و دستیابی به همان چیزهایی است که فرد بالقوه استعداد رسیدن به آنها را دارد و به اصطلاح خود شکوفا می شود.

مزلو این نیازها را به دو دسته رده بالا و پایین تقسیم کرد. نیازهای فیزیولوژییکی و امنیت را در رده پایین ، و نیازهای اجتماعی، احترام وخودشکوفایی را در ردة بالا قرار داد.





خرید فایل



لینک منبع :انگیزش چیست؟

انگیزش - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/انگیزش‎Cached Similarانگیزش انگیزش به فرایندهایی ارتباط دارد که به رفتار نیرو و جهت میدهد. این فرایندها عبارتند از: نیازها، شناختها، هیجانهاو رویدادهای بیرونی. نیازها با شرایط درونی فرد ... ‎۱ مقدمه‌ای برای انگیزش - ‎۲ تعریفی از انگیزش - ‎۳ برخی از نظریه‌های انگیزشانگیزش و انگیزه چیست؟ - روان شناسی و مشاوره council.parsiblog.com/Posts/63/انگیزش+و+انگیزه+چیست؟/‎Cached Similar11 سپتامبر 2010 ... اصطلاح انگیزش یا Motivation را می توان به عنوان عامل نیرو دهنده ، هدایت کننده و نگهدارنده رفتار تعریف کرد. گیج و برلاینز در سال 1984 ، انگیزش را ... انگیزش چیست؟ – Dousti.Net dousti.net/Persian/?p=708‎Cached Similar30 جولای 2015 ... هدف نظریه انگیزش این است که توضیح دهد چه چیزی به رفتار، انرژی و جهت می دهد. انرژی حاکی از آن است که رفتار نیرو دارد- یعنی نسبتا نیرومد، شدید، ... تعریف انگیزه و انواع آن - راسخون rasekhoon.net/article/show/1057672/تعریف-انگیزه-و-انواع-آن/‎Cached Rating: 3 - 2 votes منظور رهبر انقلاب از دشمنی چیست؟ چرا ایران ونزوئلا نمی‌شد؟ ... پیش از پرداختن به مفهوم انگیزش، مناسب است مفهوم انگیزه نیز تبیین شود. انگیزه، در لغت به معنای ... مدیریت رفتار سازمانی - انگیزش چیست؟ kh-hashemi.blogfa.com/post/9‎Cachedانگیزش چیست؟ انگیزش. وقتی می‌پرسیم چه چیز افراد را بر می‌انگیزد تا زندگی خود را برای نجات فردی به خطر اندازند یا برای دستیابی به هدفی خاص ساعتهای طولانی ... روانشناسی - نظریه های انگیزش چیست ebarzkar.blogfa.com/tag/نظریه-های-انگیزش-چیست‎Cachedروانشناسی - نظریه های انگیزش چیست - مثبت اندیشی. مفاهیم کلیدی. بازسازی ذهنی. شناخت گرایی. انگیزش درونی چیست؟ www.nisoc.ir/.../News/NewsViewPrintable.aspx?...0...‎Cached Similar6 ژوئن 2010 ... منافع کمک کردن به انگیزش درونی انگیزش درونی چیست؟ انگیزش درونی به طور خودانگیخته از نیازهای روان شناختی، کنجکاوی، و تلاشهای فطری برای ... انگیزش چیست؟ - تالار گفتگوی ایرانیان www.iran-forum.ir/thread-115381.html‎Cached Similarانگیزش چیست؟ به طور کلی می توان انگیزش را به عنوان نیروی محرک فعالیتهای انسان و عامل جهت دهنده آن تعریف کرد. بنابراین انگیزش عامل فعال ساز رفتار انسان است ... انگیزش و هیجان - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/246024/انگیزش-و-هیجان‎Cached Similarو اما نقش انگیزش در این میان چیست؟انگیزش حالت انگیختگی است که ما را به سمت هدف که در مثال ما غذا می شود پیش می برد .پس انگیزش نیروی حرکت از نیاز به سمت ... انگیزش چیست؟ - scipost - خودرو ، تکنولوژی ، خبر علمی www.scipost.ir/wiki/titles/انگیزش%20چیست؟/14626‎Cached26 ژانویه 2013 ... انگیزه ها (Motivation) چراهای رفتار هستند. آن ها موجب آغاز و ادامه ی فعالیت می شوند و جهت کلی رفتار هر فرد را معین می سازند. انگیزه ها را به عنوان نیازها، ...