دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

تعیین تفاوت بین تیپ A و B از نظر میزان افسردگی

تعیین تفاوت بین تیپ A و B از نظر میزان افسردگی



مقدمه

اصولاَ بقراط به عنوان اولین دانشمندی شناخته می شود که با عنوان کردن عارضه ی سودا نظریه ی علت شناسی افسردگی را مطرح کرده است. می توان مالیخولیا را معادل اصطلاح سودا فرض کرد که امروزه به عنوان نوع خاصی از افسردگی محسوب می شود. اگرچه، در طول قرون متمادی اصطلاح مالیخولیا پایدار مانده است، ولی همواره محل مناقشه و ابهام بوده است (دادستان، 1376). کراپلین نیز در 1889 بیماری مانیک ـ دپرسیو را مطرح ساخت و فروید هم در 1915 در مقاله ی مشهور خود درباره ی ملانکولی نوشت: به احتمال قوی یک عامل جسمی در آرامش حال بیمار در هنگام شب دخالت دارد (کلایتون و بارت، ترجمه سلطانی فر، 1369).

در طول تاریخ علم، نه تنها در بین متخصصان، بلکه در بین مردم نیز حالت های ناراحتی و غمگینی بیش از شادی توجه ها را به خود معطوف ساخته است. حتی به نظر می رسد، روان شناسان به اندوه بیش از شادکامی علاقه مند هستند. در 20 سال گذشته، پژوهشگران بیش از 42000 مقاله در خصوص افسردگی، 30000 در مورد اضطراب، 8500 در مورد خودکشی و نزدیک به 6000 در مورد رنج نوشته اند. در حالی که تنها 1436 مقاله در مورد شادکامی بیان شده است و سهم سخنرانی های در مورد شادی نیز از این کمتر و تنها به 835 سخنرانی محدود می شود ( کامر، 1997).

مهمترین نکته ای که در مورد افسردگی باید دانست این است که اگرچه همه ی مردم گاهی دچار غم و اندوه، بد خلقی و بی حوصلگی می شوند، ولی نباید آن را با افسردگی یکی دانست. در واقع، مهم ترین تفاوت اندوه و افسردگی در این است که اندوه گذرا است، در حالی که افسردگی سمج بوده و به زودی بر طرف نمی شود ( بارلو و دوراند، 1995)

اما سؤالی که در این میان مطرح است این است که :اَیا داشتن شخصیت نوع A زمینه ای برای بوجود اَمدن افسردگی است؟قابل ذکر است که تا کنون تحقیقات زیادی در این زمینه انجام نشده است و تحقیقات انجام شده در زمینه ی شخصیت نوع A بیشتر بر روی بیماریهای قلبی می باشد.شناسایی ابتدایی شخصیت نوع A به عنوان یک عامل جدید و مستفقل و مؤثر در بیماریهای قلبی در سال 1950 و 1960 اَغاز شد .این تحقیق با مطالعات همگانی سنتی که از قبل منتشر شده بودند فرق داشت.. بدین صورت که نه فقط از عامل های فیزیولوژی ،بلکه همچنین از جمله عوامل روانشناسی و اجتماعی به حساب می اَمدند که به پیشرفت ابن الگوی رفتاری کمک می کردند.(کامر،1997 ). اما دسته ای از تحقیقات انجام شده در زمینه ی رابطه ی بین شخصیت نوع A و افسردگی ،بر وجود تفاوت از نظر افسردگی در بین افراد دارای شخصیت نوع A و نوعB تأکید دارند. این تحقیق بر اَن است که نقش شخصیت نوع A را در ابتلاء به افسردگی نشان دهد .

بخش اول:مبانی نظری

مفاهیم

ا-افسردگی

یکی از مشکل ترین مباحث در مطالعه ی افسردگی، تعریف افسردگی است. در معنای محدود پزشکی می توان افسردگی را به منزله ی یک بیماری خلق و خو یا اختلال کنش خلق و خو دانست ( لو و لو، 1991 نقل از دادستان، 1376). همچنین در سطح معمول بالینی، افسردگی نشانگانی است که تحت سلطه ی خلق افسرده است و بر اساس بیان لفظی و یا غیر لفظی عواطف غمگین، اضطرابی و یا حالت های بر انگیختگی نشان داده می شود ( دادستان، 1376). اصطلاح افسردگی به منظورهای گوناگون و برای توصیف خلق، شناسایی یک نشانگان و به عنوان یک مفهوم در طبقه بندی اختلالات روانی کاربرد دارد. از دیدگاه روان پزشکی نیز، نشانگان افسردگی شامل مجموعه ای از نشانه های بیمارگون است. این نشانگان، شامل خلق افسرده، از دست دادن علاقه، اضطراب، اختلال خواب، از دست دادن اشتها، فقدان انرژی و افکار مربوط به خودکشی است (لیندزی و پاول، ترجمه آوادیس یانس و نیکخو،1377).

به طور کلی افسردگی به سه گونه ی متفاوت به کار برده می شود:

- به منظور مشخص کردن احساس های بهنجار غمگینی، یاس، نوامیدی و جز آن، و بروز آنها به عنوان نشانه ی یک اختلال؛

- به منظور توصیف اختصاری یک نشانگان که شامل نشانه های عاطفی، شناختی، حرکتی، فیزیولوژیکی و غدد مترشحه است؛

- برای مشخص کردن اختلال های افسرده وار در چهارچوب اختلال های روانی که به پاره ای از درمانگری ها پاسخ می دهند ( هوبر، 1993؛ نقل از دادستان، 1376، ص 272 )


فصل اول:

کلیات تحقیق


فصل دوم:

مبانی نظری و

پیشینه ی تجربی تحقیق


فصل سوم :

روش تحقیق


فصل چهارم

یافته ها


فصل پنجم:

بحث و نتیجه گیری



خرید فایل



لینک منبع :تعیین تفاوت بین تیپ A و B از نظر میزان افسردگی

تعیین تفاوت بین تیپ A و B از نظر میزان افسردگی - سیستم همکاری ... goldfile.filenik.ir/product-20664-payannameh.aspx‎Cachedتعیین تفاوت بین تیپ A و B از نظر میزان افسردگی وش های بررسی شناخت شخصیت رویکردهای نظری به شخصیت ساخت شخصیت در الگوی پنج عاملی تیپ A و ... تعیین تفاوت بین تیپ A و B از نظر میزان افسردگی - دانلود پروژه و ... proje20.filenab.com/product-59103-aa.aspx‎Cachedتیپ A تیپ B افسردگی پروژه پژوهش جزوه مقاله تحقیق دانلود پروژه دانلود پژوهش دانلود جزوه دانلود مقاله دانلود تحقیق. تحقیق : تعیین تفاوت بین تیپ A و B از نظر میزان افسردگی | مرجع ... www.payanname.net/پایان-نامه-تعیین-تفاوت-بین-تیپ-a-و-b-از-نظ/‎Cachedدر این پست می توانید متن کامل این تحقیق را با فرمت ورد word دانلود نمائید: تعیین تفاوت بین تیپ A و B از نظر میزان افسردگی چکیده هدف: این طرح با هدف. تعیین تفاوت بین تیپ A و B از نظر میزان افسردگی - پروژه پایان نامه ... foghelisans.blogsky.com/1395/08/25/post-2144/‎Cached15 نوامبر 2016 ... هدف: این طرح با هدف تعیین تفاوت بین تیپ A و B از نظر میزان افسردگی انجام گرفت . روش: مطالعه حاضر با روش علی – مقلیسه ای و به صورت مقطعی در ... دانلود مقاله تعیین تفاوت بین تیپ A و B از نظر میزان افسردگی article.university/تعیین-تفاوت-بین-تیپ-a-و-b-از-نظر-میزان-افسر/‎Cachedدانلود مقاله تعیین تفاوت بین تیپ A و B از نظر میزان افسردگی فهرست مطالب چکیده بیان مسأله فصل اول: کلیات تحقیق هدف تحقیق فرضیه تحقیق متغیرهای پژوهش تحقیق تعیین تفاوت بین تیپ A و B از نظر میزان افسردگی bankmaghale.ir/تحقیق-تعیین-تفاوت-بین-تیپ-a-و-b-از-نظر-میزا/‎Cachedتحقیق تعیین تفاوت بین تیپ A و B از نظر میزان افسردگی مربوطه به صورت فایل ورد word و قابل ویرایش می باشد و دارای ۴۵ صفحه است . بلافاصله بعد از پرداخت و ... تعیین تفاوت بین تیپ A و B از نظر میزان افسردگی - آپادانا https://apadana.in/.../تعیین-تفاوت-بین-تیپ-a-و-b-از-نظر-میزان-افسردگی/367‎Cachedتعیین تفاوت بین تیپ A و B از نظر میزان افسردگی. مطالعه حاضر با روش علی – مقلیسه ای و به صورت مقطعی در مهر ماه 1386 انجام شد.داده های این مطالعه از 276 نفر که با ... تعیین تفاوت بین تیپ A و B از نظر میزان افسردگی - نفیس فایل nafisfile.com/.../تعیین-تفاوت-بین-تیپ-a-و-b-از-نظر-میزان-افسردگی‎Cachedتعیین تفاوت بین تیپ A و B از نظر میزان افسردگی چکیده هدف: این طرح با هدف تعیین تفاوت بین تیپ A و B از نظر میزان افسردگی انجام گرفت. روش: مطالعه حاضر با ... تحقیق تعیین تفاوت بین تیپ A و B از نظر میزان افسردگی bankmaghaleh.ir/تحقیق-تعیین-تفاوت-بین-تیپ-a-و-b-از-نظر-میزا/‎Cachedهدف این طرح با هدف تعیین تفاوت بین تیپ A و B از نظر میزان افسردگی انجام گرفت. روش مطالعه حاضر با روش علی – مقلیسه ای و به صورت مقطعی انجام شد.داده های این ... تعیین تفاوت بین تیپ A و B از نظر میزان افسردگی|سفارش پروپوزال persianmaghale.com/تعیین-تفاوت-بین-تیپ-a-و-b-از-نظر-میزان-افسر/‎Cachedچکیده. هدف: این طرح با هدف تعیین تفاوت بین تیپ A و B از نظر میزان افسردگی انجام گرفت. روش: مطالعه حاضر با روش علی – مقلیسه ای و به صورت مقطعی در مهر ماه ۱۳۸۶ ...