دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

نقشه برداری زمینی

نقشه برداری زمینی


نقشه برداری مسطح


در نقشه برداری از مناطق کوچک، اثر کرویت زمین تقریباً ناچیز است و می توان زمین را در منطقه کوچکی مسطح در نظر گرفت و به عبارت دیگر سطوح تراز که بر امتداد شاقول عمود هستند موازی هم بوده در صورتیکه حقیقتاً با فرض زمین کروی امتداد شاقول در نقاط مختلف موازی نبوده و از مرکز زمین می گذرند. در مواقعی که زمین را مسطح فرض کنیم روش نقشه برداری ،مسطحه( Plane Survey) نامیده می شود این فرضیه مادامیکه سطح منطقه مورد نظر از چند صد کیلومتر مربع تجاوز نکند قابل قبول است.


نقشه برداری مسطح برای کارهای مهندسی – معماری – شهرسازی – باستانشناسی – کارهای ثبت و املاکی – تجاری – اکتشافی مورد استفاده است. و تنها در زمینه کارهای مهندسی و معماری همیشه مورد استفاده مهندسین و معماران به منظور بررسی طرح – اجرا – نظارت مورد استفاده است.

نقشه برداری مسطح که آن را نقشه برداری نیز می نامند، در خدمت مهندسین معمار و شهرساز شامل مراحل زیر است:


-برداشت نقشه کلی به منظور مطالعات اولیه
-برداشت نقشه دقیق برای تهیه طرح و اجرا
-پیاده کردن طرح و پروژه
-کنترل پروژه ضمن اجرا
-کنترل نهایی و تحویل کار



مساحی Geodetic Surveying


مساحی یا نقشه برداری ژئودزی معمولاً به طریقه یا روشی اطلاق می شود که برای تهیه نقشه های دقیق از یک منطقه بسیار وسیع نظیر یک کشور یا یک استان به کار می رود و در حقیقت این نوع نقشه برداری یک جنبه ملی دارد.

در این نوع نقشه برداری زمین مسطح فرض نشده بلکه انحناء آن در نظر گرفته می شود به همین جهت محاسبات روی سطح بیضوی شکلی که به جای شکل زمین انتخاب می گردد انجام می گیرد.

کلیات به جزئیات


نقشه برداری طبق اصل " از کلیات به جزئیات " انجام می شود بدین معنی که در نقشه برداری های نسبتاً وسیع مانند تهیه نقشه از یک شهر بزرگ یا از یک منطقه وسیع یک شبکه نقاط کنترل ایجاد می شود بطوری که موقعیت این نقاط نسبت به هم با روشهای دقیق نقشه برداری تعیین می شوند این نقاط را که در اصطلاح نقشه برداری نقاط کانوا (Caneva) یا نقاط مبنا می نامیم در زمین بوسیله علائم دائمی مخصوص ثابت می گردند و سپس با استفاده از این نقاط مبنا نسبت به برداشت سایر عوارض استفاده می شود که شهر یا شهرک را در بر گیرد و سپس بین این نقاط با روشهای سهل تری نقاط کنترل ثانوی یا درجه 2 انتخاب می گردد.

منظور از روش کلیات به جزئیات آن است که از اجتماع خطاها که در انجام عملیات نقشه برداری و اندازه گیری ها غیر قابل اجتناب هستند جلوگیری شود و در صورتیکه این خطاها موجود باشند با مقایسه با نقاط مبنا تعیین و بر طرف گردند.


درشکل بالا نقاط
Oشبکه اصلی و نقاط ∆شبکه درجه 2 می باشند


مقیاس
مقیاس نقشه رابطه ایست که بین ابعاد حقیقی عوارض و ابعاد آن روی نقشه موجود است به عبارت دیگر ابعاد حقیقی به نسبت معینی کوچک شده و سپس روی نقشه منتقل می گردند. این نسبت به صورت کسری نوشته می شود که به شکل می باشد:

E=1/n.10m



خرید فایل



لینک منبع :نقشه برداری زمینی

Images for نقشه برداری زمینی نقشه‌برداری - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/نقشه‌برداری‎Cached Similarنقشه‌برداری زمینی[ویرایش]. نقشه‌برداری زمینی (ژئودزی) نوع پایه نقشه‌برداری جهت تعیین و بررسی شکل و ابعاد زمین و عوارض ... نقشه برداری زمینی چیست؟ - شرکت آرمان ژئوماتیک www.armangeomatics.ir/WhatIsSurvey.aspx‎Cached Similarنقشه برداری زمینی: تهیه نقشه با استفاده از ابزارهای اندازه گیری زمینی و با عملیات میدانی نقشه برداری زمینی نامیده می شود. در این روش بطور کلی با اندازه گیری طولها، ... اداره کل ژئودزی و نقشه برداری زمینی - سازمان نقشه برداری کشور ncc.org.ir/HomePage.aspx?site=glsd.ncc.org‎Cachedسازمان نقشه برداری کشور. آموزشکده نقشه برداری سازمان نقشه برداری کل کشور. مدیریت نظارت. کمیته تخصصی نام نگاری و یکسان سازی نام‌های جغرافیایی ایران. نقشه برداری زمینی - شرکت مهندسین مشاور نقشه برداری www.behinepeyma.com/index.php/land.../48-land-mapping‎Cached Similarشرح خدمات مهندسین مشاور نقشه برداری بهینه پیمای دوربین در زمینه نقشه برداری زمینی شامل ( توپوگرافی - کاداستر شهری و روستایی - طراحی سیویل - تهیه و ترسیم ... نقشه برداری زمینی چیست؟ - آراد دوربین www.araddoorbin.com/.../89-نقشه-برداری-زمینی-چیست؟.html‎Cachedنقشه: نقشه تصویر قائم سطح زمین است که به نسبت مشخصی به نام مقیاس کوچک شده باشد. نقشه برداری زمینی: تهیه نقشه با استفاده از ابزارهای اندازه گیری زمینی و ... SURVEY - نقشه برداری زمینی surveyman.blogfa.com/cat-7.aspx‎Cached SimilarSURVEY - نقشه برداری زمینی - مهندسی نقشه برداری. ابزارهای نقشه برداری زمینی - آپسیس www.apsis.ir/ابزارهای-نقشه-برداری-زمینی/‎Cached6 ژوئن 2016 ... در این مقاله با تعدادی از ابزارهای نقشه برداری و تجهیزات مورد استفاده در عملیات نقشه برداری زمینی آشنا خواهیم شد؛ متر، شاقول، تراز، ژالن و ... آموزش نقشه برداری زمینی 1 - سایت مهندسی معدن www.mining-eng.ir/آموزش-نقشه-برداری-زمینی-1.html‎Cached Similar29 مارس 2013 ... نقشه برداری زمینی. فهرست مطالب : تعریف نقشه و نقشه برداری. نقشه برداری مسطح. مساحی ( Geodetic Surveying ). عملیات زمینی و کارهای دفتری. در نقشه برداری زمینی RTK کاربرد - صفحه نخست - شهرداری تهران rtkservices.tehran.ir/Default.aspx?tabid=124‎Cached Similarشبکه تعیین موقعیت آنی تهران به بهبود کارایی عملیات نقشه برداری زمینی کمک شایانی می نماید. بهره مندی از امکانات این شبکه، نقشه برداران را از ایستگاههای ...