دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

رابطه سبک های مدیریت کلاس با مهارت های فراشناختی دانش آموزان

رابطه سبک های مدیریت کلاس با مهارت های فراشناختی دانش آموزان

قسمتی از متن:

روش ها وابزار تجزیه وتحلیل داده ها :

درپژوهش حاضر روش گردآوری داده ها ازنوع میدانی وابزارمورد استفاده پرسشنامه می باشد همچنین برای جمع آوری داده هاازپرسشنامه های ذیل بهره خواهیم برد.

140

5.3 پرسشنامه مدیریت کلاس

جهت سنجش سبکهای مدیریت کلاس از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است؛ این پرسشنامه به شیوه خود – گزارش دهی در بین معلمان اجرا میشود و بر اساس چارچوب نظری ولفگانگ (1966) و با الگو گیری از پرسشنامه باورهای معلمان درخصوص کنترل کلاس (ABCC) نانسی (2000) طراحی شده است . این پرسشنامه به سنجش باور های معلم در باره کنترل کلاس بر مینای سه رویکرد ( مداخله گرا ، تعاملی و غیر مداخله گرا ) می پردازد . پرسشنامه دارای 25 سئوال در سه مقیاس ( مدیریت رفتار ، افراد و آموزش ) است که ( مدیریت آموزش 13 پرسش ، مدیریت افراد 8 پرسش و مدیریت رفتار 4 سوال ) ومقیاس پاسخ ها چهار گزینه ای است ( همیشه ، معمولا ، تا اندازه ای و هرگز ) و روش پاسخ گویی به پرسشنامه به روش خود گزارش دهی است .

6.3 روایی و پایایی

برای تایید روایی محتوای پرسشنامه، پرسشنامه به همراه اهداف و فرضیات در اختیار استاد ارجمند راهنما و مشاور و تعدادی ازاساتید و متخصصان مربوطه قرار گرفت که درنتیجه تعدادی از سئوالات حذف و در بقیه سئوالات اصلاحاتی اعمال شد، سپس پرسشنامه در اختیار تعدادی از معلمان نمونه قرار گرفت تا در مورد وضوح یا مبهم بودن سئوالات پرسشنامه اظهار نظر نمایند. در نهایت بااعمال کلیه اصلاحات لازم پرسشنامه به تایید اساتید محترم رسید.

برای تعیین پایایی پرسشنامه، سئوالات در نمونه محدود 25 نفر معلم جامعه تحقیق توزیع گردید. سپس از فرمول ضریب آلفای کرونباخ برای تعیین پایایی استفاده شد. در مورد آلفا مقدار82/0 حاصل شد که حاکی ازاعتباربالای پرسشنامه میباشد.

7.3 پرسشنامه فراشناخت

در این پژوهش پرسشنامه(jr.MAI) (نسخه Aاز اسپرلینگ و همکاران) مورداستفاده قرار گرفت که برای سنین 8 تا 11 سال طراحی شده است. این پرسشنامه خود – گزارش دهی با مقیاس لیکرت است و فراشناخت رابا توجه به سه عامل دانش فراشناختی و پنج مهارت تنظیم شناختی ارزیابی می‌کند.پرسشنامه 12 گویه دارد با سه گزینه برای پاسخ ( هرگز ، گاهی اوقات ، وهمیشه ) ونمره فراشناخت هر فرد در طیفی از 12 تا 36 قرار می گیرد .

اجرای تحلیل عاملی سوالات پرسشنامه جهت بررسی روایی سازه نشان می دهد که 6 سوال اول عوامل مرتبط با مهارتهای فراشناختی و شامل ارزیابی پنج مهارت می‌شود : مهارت برنامه ریزی، سازماندهی، و مدیریت اطلاعات، نظارت، ارزیابی، و مهارت اشکال زدایی، و 6 سوال دوم دانش فراشناختی را براساس عوامل مرتبط با دانش فراشناختی دانش اظهاری، فرایندی و وضعیتی. و بر اساس مهارتهارا اندازه گیری می کند .

150

8.3 روایی و اعتبار: طبق مطالعه‌ای که اسپرلینگ و همکاران (2001) انجام دادند؛ نتایج تحلیل عامل حاصل ازاجرای پرسشنامه درجامعه344 نفری دانش‌آموزان نشان داد که بین سئوالات آزمون همبستگی درونی وجود دارد. پرسشنامه می‌تواند هر دو عامل

( دانش و مهارت) را محاسبه کند و واریانس نمونه برای نسخه A 60% محاسبه گردید.

درمرحله دوم، روش روایی ملاکی (همبستگی با سایر مقیاسهای سنجش فراشناخت) به کار گرفته شده است؛ که یافته‌ها نشان می‌دهد، بین پرسشنامه jr.MAI نسخه A و پرسشنامه حل مساله فورانتا و دیگران (1991) همبستگی معنادار دیده شده (72/0=r) و بین نسخه A وشاخص استراتژیهای فرا درک مطلبی اسمیت (1990) همبستگی میانه‌ای دیده شده (30%=r) و همچنین با شاخص آگاهی خواندن جاکوبز و پاریس (1987) همبستگی میانه مشاهده شده (22%=r) بطور کلی شواهد، حمایت مناسبی از روایی پرسشنامه ایجاد می‌کنند (اسپرلینگ و همکاران، 2001). جهت تعیین اعتبار پرسشنامه از ضریب آلفای کرانباخ استفاده شده است. ضریب آلفا برای12 آیتم پرسشنامه در نمونه تحیق 78% می‌باشد که نشان دهنده اعتبار مناسب این پرسشنامه می‌باشد.

فهرست مطالب

فصل اول. د‌

1.1 مقدمه: 1

2.1 بیان مساله تحقیق: 2

3.1 اهمیت و ضرورت انجام تحقیق : 3

4.1 اهداف تحقیق: 4

1.4.1 اهداف اصلی : 4

2.4.1 اهداف جزیی : 4

5.1 فرضیه های تحقیق: 5

6.1 تعاریف نظری: 5

5.6.1 مهارتهای فراشناختی.. 6

7.1 تعاریف عملیاتی.. 6

فصل دوم. 7

1.2 پیشینه نظری : 8

2.2 تعاریف فراشناخت.. 9

3.2 ابعاد فراشناخت.. 9

4.2 دانش فراشناختی.. 9

5.2 مهارتهای فراشناختی.. 11

6.2 پیشینه عملی : 11

1.6.2 تحقیقات انجام یافته در داخل کشور : 11

2.6.2 تحقیقات انجام یافته در خارج از کشور : 12

فصل سوم. 15

1.3 روش تحقیق : 16

2.3 متغیرهای مورد بررسی: 16

3.3 شرح کامل روش (میدانی، کتابخانه‏ای) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فیش‏برداری و غیره) گردآوری داده‏ها : 16

4.3 روش ها وابزار تجزیه وتحلیل داده ها : 16

5.3 پرسشنامه مدیریت کلاس.. 17

6.3 روایی و پایایی.. 17

7.3 پرسشنامه فراشناخت.. 17

9.3 جامعه آماری ، روش نمونه گیری وحجم نمونه تحقیق : 18

2.9.3 بر آورد حجم نمونه : 19

10.3 روش ها و ابزار تجزیه وتحلیل داده ها : 19

فصل چهارم. 20

یافته های جمعیت شناختی دانش آموزن. 21

یافته های جمعیت شناختی معلمان. 25

بخش دوم یافته های استنباطی.. 28

فصل پنجم. 31

1.5 جمع‌بندی.. 32

2.5 بحث و تفسیر. 32

3.5 محدودیت‌های تحقیق. 34

1.4.5 پیشنهاد به سیاستگذاران و مسئولین. 34

3.4.5 پیشنهاد به پژوهشگران بعدی.. 35

بخش منابع. 36

منابع داخلی : 37

منابع خارجی : 38

پیوست ها: 40



خرید فایل



لینک منبع :رابطه سبک های مدیریت کلاس با مهارت های فراشناختی دانش آموزان

بررسی تاثیر سبک های مدیریت کلاس بر رشد مهارت های فراشناختی ... fa.journals.sid.ir/ViewPaper.aspx?ID=78796‎Cached Similarسبک مدیریت کلاس معلمان با استفاده از یک پرسشنامه محقق ساخته در نمونه 60 نفری ... است و بین فراشناخت دانش آموزان و نمره پیشرفت تحصیلی (معدل) آنان، رابطه مثبت و ... کلید واژه: فراشناخت، مهارت های فراشناختی، سبک های مدیریت کلاس، دانش آموزان. رابطه سبک های مدیریت کلاس با مهارت های فراشناختی دانش آموزان townstore1.avablog.ir/.../رابطه+سبک+های+مدیریت+کلاس+با+مهارت+های+فراشناختی+دانش+آموزان‎Cached4 ا کتبر 2016 ... 11 نوامبر 2013 ... بررسی رابطه عزت نفس با هر یک از پایگاه های هویت در دانش آموزان مقطع پیش ... روش تحقیق بررسی کلاس بندی بهینه وتاثیر آن در ... پایان نامه رابطه سبک های مدیریت کلاس با مهارت های فراشناختی دانش آموزان simorghflye.ruzfa.ir/post/1616‎Cachedمحقق گرامی،شما با جستجوی پایان نامه رابطه سبک های مدیریت کلاس با مهارت های فراشناختی دانش آموزان وارد این صفحه شده اید محصول دانلودی(پایان نامه رابطه سبک های ... بررسی تاثیر سبک های مدیریت کلاس بر رشد مهارت های فراشناختی دانش ... www.icnc.ir/index.aspx?pid=289&metadataId=9456d3eb...‎Cached Similar... بررسی تاثیر سبک های مدیریت کلاس بر رشد مهارت های فراشناختی دانش آموزان ... ملزومات سیستم: ویندوز 98+ ؛ با پشتیبانی متون عربی؛ + IE6 شیوه دسترسی: ... رابطه سبک های مدیریت کلاس با مهارت های فراشناختی دانش آموزان aryan.filenab.com/product-66510-رابطه-سبک-های-مدیریت-کلاس-با-مهارت-های-فراشناختی.aspx‎Cachedپایان نامه رابطه سبک های مدیریت کلاس با مهارت های فراشناختی دانش آموزان سبک های مدیریت کلاس مهارت های فراشناختی دانش آموزان پروژه پژوهش مقاله جزوه تحقیق دانلود ... پایان نامه بررسی رابطه سبک های مدیریت کلاس با مهارت های فراشناختی ... www.karenthesis.ir/.../پایان-نامه-بررسی-رابطه-سبک-های-مدیریت-کلاس-با-مهارت-های-فراشناختی-دانش-آموزان-پایه-پنجم-ابتدایی-ناحیه-یک-ارد...‎Cachedهدف کلی ما در این تحقیق بررسی رابطه سبک های مدیریت کلاس معلمان با مهارتهای فرا شناختی دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی ناحیه یک اردبیل و همچنین هدف های جزئی ما ... بررسی تاثیر سبک های مدیریت کلاس بر رشد مهارت های فراشناختی ... profdoc.um.ac.ir/paper-abstract-1006246.html‎Cached Similar... مطالعه تأثیر سبک‌های مدیریت کلاس معلم، بر رشد مهارت‌های فراشناختی دانش‌آموزان است. ... سبک مدیریت کلاس معلمان با استفاده از یک پرسشنامه محقق ساخته در نمونه 60 ... و بین فراشناخت دانش‌آموزان و نمره پیشرفت تحصیلی (معدل) آنان، رابطه مثبت و ... ابطه سبک های مدیریت کلاس با مهارت های فراشناختی دانش آموزان ... bera.bistarinha.xyz/page-69271.html‎Cachedابطه سبک های مدیریت کلاس با مهارت های فراشناختی دانش آموزان. بزهکاری زنان ... پروپوزال بررسی رابطه بین اثر بخشی ارتباطات سازمانی و منابع قدرت مدیران سازمان آو. دانلود پایان نامه رابطه سبک های مدیریت کلاس با مهارت های فراشناختی ... www.novinmgali.ir/?p=1345‎Cachedدانلود پایان نامه رابطه سبک های مدیریت کلاس با مهارت های فراشناختی دانش آموزان – خرید آنلاین و دریافت. نوامبر 2nd, 2016 دیدگاه‌ها خاموش. با آرزوی بهترینها برای شما ... بررسی تاثیر سبک های مدیریت کلاس بر رشد مهارت های فراشناختی ... www.ensani.ir/fa/content/41969/default.aspx‎Cached Similarبررسی تاثیر سبک های مدیریت کلاس بر رشد مهارت های فراشناختی دانش آموزان ... سبک مدیریت کلاس معلمان با استفاده از یک پرسشنامه محقق ساخته در نمونه 60 نفری ... است و بین فراشناخت دانش آموزان و نمره پیشرفت تحصیلی (معدل) آنان، رابطه مثبت و ...