دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

مقاله درباره اضطراب

مقاله درباره اضطراب


اضطراب چیست ؟

همه انسانها اضطراب را در زندگى خود تجربه می‌کنند و طبیعى است که مردم هنگام مواجهه با موقعیتهاى تهدیدکننده و تنش‌زا مضطرب می‌شوند، اما احساس اضطراب شدید و مزمن در غیاب علت واضح، امرى غیرعادى است.
اضطراب شامل احساس عدم اطمینان، درماندگى و برانگیختگى فیزیولوژیکى است. به‌طور کلى اضطراب یک احساس منتشر، بسیار ناخوشایند و اغلب مبهم دلواپسى است که با یک یا چند حس جسمى مانند احساس خالى شدن سر دل، تنگى قفسه سینه، طپش قلب، تعریق، سردرد و غیره همراه است.
بررسیها نشان می‌دهد که اضطراب در مردها، طبقات اقتصادى مرفه و جوانان کمتر است و در زنان، افراد کم‌درآمد و سالمندان بیشتر شایع می‌باشد.

علائم و نشانه های اضطراب

ـ عصبى بودن، آرام و قرار نداشتن
ـ تنش
ـ احساس خستگى
ـ سرگیجه
ـ تکرر ادرار
ـ طپش قلب
ـ بی‌حالى
ـ تنگى نفس
ـ تعریق
ـ لرزش
ـ نگرانى و دلهره
ـ بی‌خوابى
ـ اشکال در تمرکز حواس
ـ گوش به زنگ بودن

اضطراب در کودکان و نوجوانان

بسیارى از کودکان هنگام قرارگیرى در وضعیت جدید مثل روبرو شدن با افراد جدید، احساس اضطراب کرده و به‌طور خجالت‌آورى به مادر و پدر، افراد فامیل و یا وابستگان به اصطلاح «آویزان» می‌شوند.
معمولاً والدین می‌توانند آنها را تشویق به خروج از «منطقه امن» بکنند. هر چند بعضى از کودکان در مقابل این شرایط مقاومت کرده و آنها را نمی‌پذیرند. به‌منظور کمک به کودکان در این موقعیت باید صبر و حوصله کافى داشت به‌طوریکه آنها احساس اعتماد به نفس کافى جهت مقابله با مسائلى که به نظرشان مشکل مى آید، را کسب کنند.
بسیارى از والدین از این احساس کودکانشان آگاه نیستند تا روزى که آنان به مشکلى برخورد می‌کنند مثل روز رفتن به مدرسه و ... منشاء این اضطراب در کودکان ناشناخته می‌باشد. اغلب ترکیبى از یک ترس ناشناخته و فقدان کنترل همراه با یک طبیعت ناشى از شرم و خجالت زمینة بسیارى از اضطراب کودکان را تشکیل می‌دهد.
بسیارى از شکایتهاى کودکان در دوران ابتدائى مدرسه همچون درد معده یا سوزش سر دل و یا دردهاى پراکنده دیگر، ناشى از وجود یک اضطراب نهفته در کودکان است که وجود اختلاف در خانواده و نگرانى در پدر و مادر می‌تواند از علل آن باشد که این نگرانى مستقیماً به کودک انتقال یافته و با این شکایات بروز مى کند.
شایعترین اختلالات اضطرابى در کودکان و نوجوانان عبارتند از:
ـ اضطراب جدایى (Separation Anxiety)
ـ اضطراب امتحان (Exam Anxiety)
ـ اضطراب اجتماعى (Social Anxiety)
ـ ترس از مدرسه (School Phobia)

«سوزان چرچ» عقیده دارد که اضطراب کودکان، ارتباط مستقیمی با مشاهده صحنه‌های جرم و جنایتی دارد که آنها در دوران کودکی از طریق فیلم‌ها و تصاویر شاهد آن هستند. او پیشنهاد می‌کند، پدران و مادران به جای تلاش برای تحصیل رفاه بیشتر برای خانواده، به فکر ایجاد محیطی سالم و باثبات برای کودکان باشند.

نویسنده در این مقاله، به بررسی نقش اضطراب در سلامت جامعه ‌آمریکا پرداخته است. «سوزان چرچ» عقیده دارد که اضطراب کودکان، ارتباط مستقیمی با مشاهده صحنه‌های جرم و جنایتی دارد که آنها در دوران کودکی از طریق فیلم‌ها و تصاویر شاهد آن هستند. او پیشنهاد می‌کند، پدران و مادران به جای تلاش برای تحصیل رفاه بیشتر برای خانواده، به فکر ایجاد محیطی سالم و باثبات برای کودکان باشند.
جرائم اجتماعی و طلاق والدین، فضای امن خانواده‌ها را از بین برده است. مهم‌ترین کسانی که به امنیت روانی و احساس خانواده نیاز دارند، کودکان هستند. افزایش سطوح طلاق والدین، بیکاری، جرائم اجتماعی و خشونت در تلویزیون و فیلم‌های سینمایی، آسمان را برای کودکان سیاه کرده است.
جالب است بدانید، براساس مطالعه‌ای که جدیداً انجام شده، اضطراب و تشویش بچه‌های سالم در دهه‌ی 1980، به اندازه‌ی اضطراب و تشویش بچه‌هایی که در دهه‌ی 1950 بیماری ذهنی داشته‌اند، بوده است.



خرید فایل



لینک منبع :مقاله درباره اضطراب

مقاله درباره اضطراب - پزشک تو www.pezeshketo.com/1658/psychiatry/مقاله-درباره-اضطراب/‎Cached Similar19 مارس 2014 ... مقاله درباره اضطراب – اضطراب‌ عبارت‌ است‌ از یک‌ احساس‌ ناراحت‌کننده‌ و مبهم‌ ترس‌ ، وحشت ، یا خطر با منشای‌ ناشناخته‌ که‌ بر فرد مستولی‌ می‌گردد. تحقیق درباره اضطراب و راههای درمان آن - سایت پروژه های علمی elmiproje.ir/post/1350/تحقیق-درباره-اضطراب-و-راههای-درمان-آن.html‎Cached Similarتحقیق درباره اضطراب و راههای درمان آن. نگرانی گونه ای خیالیست و در هر سن عمل متفاوتی دارد، تکرار شدید نگرانی موجب اضطراب خواهد شد. اضطراب به معنای نا آرامی می ... تحقیق - اضطراب gilane-ma1.blogfa.com/post-1362.aspx‎Cached Similarتحقیق - اضطراب - تحقیق. ... 3 - نظریه رفتاری اضطراب: واستون ورانیر پیشگامان تحقیق درباره هراس بر پایه نظریه ای رفتاری بودند. آنها اثبات کردند که هراس می تواند ... مقاله ای کامل درباره اضطراب و کنترل آن : هفتگی – برترین مطالب هفته haftegy.ir/tag/مقاله-ای-کامل-درباره-اضطراب-و-کنترل-آن/‎Cached Similar17 دسامبر 2012 ... اضطراب به خودی خود بد نیست و حتی وجود آن برای زندگی لازم است. انسان بدون اضطراب، انسان بی‌خیال و شاید بی‌تفاوت خواهدبود. اضطراب زمانی مشکل ... مقالات استرس و اضطراب - تالار گفتمان اف دی ال - انجمن تخصصی ... forum.freedownload.ir/thread-390192.html‎Cached Similarدر این مقاله استرس یا فشار عصبی تعریف می شود و عوامل ایجاد کننده استرس شامل ...... یک تحقیق داخلی درباره علل اضطراب در دانش آموزان ابتدائی انجام شده است که این ... ﻣﻌﻠﻢ ﻭﻫﻨﺮ ﻣﻌﻠﻤﯽ _-"-_ ﺭﻭﺍﻥ ﺷﻨﺎﺳﯽ - مقاله ای درباره اضطراب azizi-r.blogfa.com/page/33.aspx‎Cachedﻣﻌﻠﻢ ﻭﻫﻨﺮ ﻣﻌﻠﻤﯽ _-"-_ ﺭﻭﺍﻥ ﺷﻨﺎﺳﯽ - مقاله ای درباره اضطراب - ﻣﻌﻠﻢ ﮐﻮﺩﮐﺎﻥ ﺍﺳﺘﺜﻨﺎﯾﯽ ﺗﺪﺭﯾﺲ ﺍﻣﺘﺤﺎﻥ ﻃﺮﺡ ﺩﺭﺱ ﻣﻘﺎﻟﻪ ﺍﻗﺪﺍﻡ ﭘﮋﻭﻫﯽ ﺭﻭﺍﻥ ﺷﻨﺎﺳﯽ ﻋﺸﻖ ﻣﻌﻠﻤﯽ ﺩﺍﻧﺶ ligl. اضطراب و استرس - پرشین فان www.persianfun.org/2910/اضطراب-و-استرس/‎Cached Similar2 نوامبر 2014 ... اضطراب و استرس, مقاله درباره اضطراب و استرس, تحقیق اضطراب و استرس, درمان اضطراب و استرس , انواع اضطراب و استرس. اضطراب - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/اضطراب‎Cached Similarهمهٔ انسان‌ها در زندگی خود دچار اضطراب می‌شوند، ولی اضطراب مزمن و شدید غیرعادی و .... دادن مسئولیت و فرصت به نوجوان و اجازهٔ اظهار نظر و تصمیم دربارهٔ امور مربوط به خود، ... دانلود تحقیق در مورد اضطراب - دانلود مقاله www.downloadarticle.ir/tag/دانلود-تحقیق-در-مورد-اضطراب/‎Cached Similarدانلود مقاله روان شناسی اضطراب با 27 صفحه و فرمت PDF اضطراب «Anxiety» که البته به عنوان اختلال وحشت و ترس شناخته می شود یکی از اختلالات روانی است که ... وحشت درباره اضطراب و استرس - مرکز نوروفیدبک آلومینا www.irmind.com/1391-03-27.../535-1391-06-28-14-23-25.html‎Cached Similarخانه · مقالات و مطالب · اضطراب و استرس وحشت درباره اضطراب و استرس ... انتشار مقاله در اینترنت یا در مجلات با درج منبع مقاله (با درج لینک فعال به سایت مرکز ...