دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

مقاله درمورد بهداشت روان

مقاله درمورد بهداشت روان


(بهداشت روان ) سلامت روان

برای اینکه بتوانیم خوب زندگی کنیم و از جسم و روان خود خوب مراقبت کنیم لازم است « فکر کردن » را به خوبی به یاد داشته باشیم ، باید بتوانیم از نیروی فکر خود استفاده کنیم و برای خود یک زندگی سالم و شاد بسازیم . هر فردی در زندگی خود با مسائلی روبرو می شود که آنها را نمی شناسد و یا با مشکلاتی روبرو می شود ولی راه حل آنها را نمی داند ، اما اگر از سن کم یاد بگیرد خوب فکر کند می تواند مشکلات و مسائل خود را خوب حل کند ، تا وقتی بزرگتر شد کمتر اشتباه کند .

روان ما نیز همچون جسم ما نیاز به مراقبت و نگهداری دارد .
- بهداشت روان ) سلامت روان ( یعنی حال خوب ، ‌فکر خوب و رفتار خوب .
- برای اینکه بدانیم حالمان چطور است ، باید بدانیم چه احساسی داریم ، با شناخت احساساتمان می توانیم به بهداشت روانی خود کمک کنیم .
- انسان ها احساسات مختلفی دارند بعضی از این احساسات خوشایند و بعضی از آنها ناخوشایند هستند .
- احساساتی که ما از آنها لذت می بریم مانند شادی ، موفقیت ، محبت ، امیدواری و ... احساسات خوشایند هستند .
- احساساتی که ما از آنها لذت نمی بریم مانند عصبانیت ، حقارت ، ترس ، شکست و ... احساسات ناخوشایند هستند .
- برای داشتن روان سالم بایستی سعی کنیم احساسات خوشایند بیشتری را تجربه کنیم و با احساسات ناخوشایند ، به شیوه ای درست برخورد کنیم .
- انسان ها با یکدیگر متفاوت هستند بنابراین چیزهایی که در یک نفر احساس خوشایند ایجاد می کند ممکن است در دیگری احساس خوشانید ایجاد نکند . ولی چیزهایی هست که در بیشتر انسانها احساس خوشایند یا ناخوشایند ایجاد می کنند . - دوستی ، موفقیت ، حل یک مشکل ، بازی ، فیلم جالب ، موسیقی دلپذیر و ... چیزهایی هستند که در اکثر انسانها احساس خوشایند ایجاد می کنند .
- خشم ، حقارت ، بی حترامی ، شکست و ... چیزهایی هستند که دراکثر انسانها احساس ناخوشانید ایجاد می کنند .
ارزشمند بودن
- یکی از احساسات بسیار خوشانید « احساس ارزشمند بودن » است .
- انسان ها گوناگون هستند هیچ فردی کاملاً‌شبیه یک فرد دیگر نیست ،‌خصوصیات ، احساسات ، افکار و توانایی ها و استعدادهای هر شخصی با دیگران متفاوت است
- هر یک از ما انسانها می توانیم عضو مفید و با ارزشی برای جامعه باشیم ، فقط کافی است خودمان را بهتر بشناسیم ، خودمان را بپذیریم و از توانایی هایمان به خوبی استفاده کنیم درست مثل اعضای بدن که با هم متفاوتند و وظایف مخصوصی دارند و در عین حال همه آنها مفید ، با ارزش و لازم هستند .
- گاهی ممکن است به خود بگوییم «من هیچ ارزشی ندارم » احساس بی ارزشی یکی از احساسات ناخوشایند است که اگر این احساس مدت طولانی ایجاد شود ، سلامت روان به خطر می افتد .
- با شناخت خصوصیات ، تواناییها و استعدادهای خود به نکات باارزش خود پی می بریم .

- همه ما زیبایی ها و نکات ارزشمند و استعدادهایی داریم که باید آنها را کشف کنیم تا از وجود خودمان راضی باشیم و به وجود خودمان افتخار کنیم ، به این ترتیب احساسی خوشایند خواهیم داشت .
دوستی
- انسانهایی که با دیگران دوست می شوند می توانند دوستی های خوبی داشته باشند و از نظر روانی سالم تر و شاداب تر هستند .
- برای اینکه دوستی های خوبی داشته باشیم ، ابتدا باید خودمان دوست خوبی باشیم .
دوست خوب برای شادی ما بسیار با اهمیت است . وقتی ما ساعات خوبی را با دوستانمان می گذرانیم احساس بسیار شاد و خوبی داریم . اگر چه گذراندن ساعات خوب با دوستان بسیار لذت بخش است ،‌ولی همیشه باید مراقب باشیم که شادی های ما باعث ناراحتی دیگران نشود ، یا به انسانهای دیگر و گاه به حیوانات آسیب نرساند مسخره کردن دیگران و یا آزار رساندن به حیوانات ، یا حتی گاهی اوقات شادی های زودگذری وجود دارند که بعد از آن نارحتی پیش می آید یعنی عاقبت خوبی ندارد ممکن است از قدم زدن در یک روز بارانی و سرد لذت ببریم ولی بعد به سرماخوردگی سختی مبتلا شویم ، پس عاقلانه نیست آدم هر کار لذت بخشی را انجام دهد و به مشکلات بعدی آن فکر نکند . دوستی بهترین هدیه ای است که ما می توانیم به خودمان اهدا کنیم .



خرید فایل



لینک منبع :مقاله درمورد بهداشت روان

مقالات آموزنده - مقاله ای درباره ی بهـداشت روانـی brentineslamabad.blogfa.com/.../37/مقاله-ای-درباره-ی-بهـداشت-روانـی‎Cachedمقالات آموزنده - مقاله ای درباره ی بهـداشت روانـی - مقالات آموزنده. ... جامعه‌ای که به سلامت جسم و روان اعضای خود توجه می‌کند، ضمن عدم صرف هزینه‌های سرسام آور درمانی، انسانهایی ... مقاله ای درباره ی سلامت روان بمناسبت هفته ی بهداشت روان - وبلاگ ... hajar1392.persianblog.ir/post/2/‎Cached Similar18 ا کتبر 2013 ... هدف اصلی بهداشت روانی ، پیش گیری از وقوع ناراحتی‌ها و اختلالهای جزئی رفتار است و ارتقای سلامت، بهترین شکل بهداشت روانی است. در این زمینه ... تحقیق - بهداشت روانی gilane-ma1.blogfa.com/post-17.aspx‎Cached Similarبه طور کلی افرادی که از سلامت روانی برخوردار هستند، نسبت به زندگی نگرش مثبت دارند. آماده برخورد با مشکلات زندگی هستند. در مورد خود و دیگران احساس خوبی دارند. مقاله بهداشت روان - سایت علمی دانشجویان ایران www.daneshju.ir/forum/f888/t85680.html‎Cached Similar27 ژانویه 2010 ... بهداشت روان مقدمه بیماری های روانی از بدو پیدایش بشر وجود داشته و هیچ ... بهداشت روانی در نیم قرن اخیر، افکار غلط و خرافات در مورد این بیماری ها را ... مقاله ای درباره ی بهـداشت روانـی چکیده هدف اصلی بهداشت - کلوب www.cloob.com/c/shadroyan/55379188‎Cached Similar18 ژانویه 2013 ... مقاله ای درباره ی بهـداشت روانـی چکیده هدف اصلی بهداشت روانی، پیش گیری از وقوع ناراحتی‌ها و اختلالهای جزئی رفتار است و ارتقای سلامت، بهترین ... هرآنچه درمورد بهداشت روان باید بدانید - مجله پزشکی دکتر سلام www.hidoctor.ir/15401_هرآنچه-درمورد-بهداشت-روان-باید-بدانید.html/‎Cached Similar8 فوریه 2014 ... هرآنچه درمورد بهداشت روان باید بدانید ... چرا باید در مورد سلامت روان بدانیم؟ .... با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و ... قرآن و بهداشت روان(مقاله انتخابی) - طب شیعه shiateb.com/pages/?current=viewdoc&langid=1&sel=1380‎Cached Similarمسیر جاری: صفحه اصلی / طبّ اسلامی و قرآنی / قرآن و بهداشت روان(مقاله انتخابی) ... ساز و کار با ارزشی در مورد تحرک و پیشرفت معنوی و مادی انسان در همه زمینه‌ها فراهم آید » ... بهداشت روانی در مدارس - راسخون rasekhoon.net/article/show/142104/بهداشت-روانی-در-مدارس/‎Cached Rating: 3 - 78 votes بهداشت روانی در مدارس. ... امامت جز با تصریح خداوندی تحقیق نمی‌پذیرد و مردم ادامه . .... اخیراً یک مدل چهار مرحله‌ای در مورد خدمات بهداشت روانی کودکان و نوجوانان (‌HSCAM‌ ) ... مقالات بهداشت و درمان | بهداشت روان - آفتاب www.aftabir.com/articles/subcategory/167/مقاله-های-بهداشت-روان‎Cached Similarیک متخصص رفتارشناسی جنسی بر ضرورت «تابوشکنی آموزش های سلامت … یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵. بهداشت و درمان | بهداشت روان | آموزش جنسی به کودک. استرس ... مقاله درمورد بهداشت روان - فروشگاه آرین - فایل ناب aryan.filenab.com/product-66529-bedashte-ravan.aspx‎Cachedمقاله درمورد بهداشت روان. (بهداشت روان ) سلامت روان. برای اینکه بتوانیم خوب زندگی کنیم و از جسم و روان خود خوب مراقبت کنیم لازم است « فکر کردن » را به خوبی به یاد ...