دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

برنامه ریزی از دیدگاه اسلامی

برنامه ریزی از دیدگاه اسلامی


قسمتی از متن:

تعریف: در این زمینه چندین تعریف ارائه شدهاست که ما به دوتای از آنها اشاره می‌کنیم:
الف) برنامه ریزی فرایندی است که طی آن مدیران اهداف را تعیین می کنند؛ آینده را پیش بینی می کنند و مسیر فعالیت های طراحی شده را برای بدست آوردن اهداف نشان می دهند.
ب) برنامه ریزی یعنی تعیین اهداف درست وسپس انتخاب روش وو سیله مناسب برای بدست آوردن اهداف.

ارکان اصلی برنامه ریزی

1- تعیین اهداف.

2- پیش بینی راهای و امکانات لازم برای رسیدن به آن اهداف به عبارتی برنامه ریزی عبارت است از تعیین اهداف و پیش بینی راه ها و امکانات لازم برای دستیابی به آن اهداف.
اهمیت برنامه ریزی

ما اگر بخواهیم موفقیت مدیران را ارزیابی کنیم دوتا معیار ما داریم که یکی اثر بخشی است و یکی کا رآیی ، یعنی توانیی انجام کار درست و توانایی انجام درست کارها معیار ارزیابی ما محسوب می شود. برای ارزیابی میزان موفقیت مدیر در سازمان باید عملکرد مدیر را با هریک از دو معیار فوق مورد ارزیابی قرار بدهیم. این دو معیار نظیر دو رکن اصلی برنامه ریزی هستند زیرا همان گونه که در تعریف برنامه ریزی بیانشد برنامه ریزی عبارت است از تعیین اهداف درست و سپس انتخاب راه های درست و مناسب برای بدست آوردن آن اهداف.

در یک روایت زیبایی پیامبر بزرگوار اسلام به ابن مصعود سفارش می کند به اینکه : یابن مسعود اذا عملت عملا فاعمل بعلم عقل و ایاک ان تعمل عملا بغیر تدبیر فانه جل جلاله یقول: ولا تکونوا کا للتی نقضت غزلهعا من بعد قوة انکاثا. نحل/ 94 (بحار الانوار ج77 ص 100)

ترجمه: (ای پسر مسعود آنگاه که کاری انجام می دهی با آگکاهی و عقل انجام بده و مبادا که کار را برون برنامه ریزی . آگاهی انجام دهی، همانا خداوند متعال می فرماید: مانند زنی نباشید که رشته های خود را پس از محکم تابیدن وا تابید.

این نمونه ای از یک کار بی هدف و بدون برنامه می‌باشد و خداوند متعال دستور می‌دهدکه انسان ها از چنین کار پرهیز نمایند.



خرید فایل



لینک منبع :برنامه ریزی از دیدگاه اسلامی

اهمّیت،ضرورت و فوائد برنامه ریزی در اسلام www.hawzah.net/fa/.../اهمّیتضرورت-و-فوائد-برنامه-ریزی-در-اسلام‎Cached Similarدر عصر ارتباطات و پیشرفت های شگرف برای کسب علم و دانش و رشد فکری و اجتماعی و معنوی و هرکاری، انسان نیاز به برنامه ریزی و تنظیم اوقات دارد. اسلام به عنوان ... برنامه ریزی و آینده نگری در نگاه امیرالمومنین(ع) m-alavi.ir/index.php?option=com_content&view...‎Cached Similarآشنایی با شیوه و روش مدیریت امام علی (ع) به عنوان اولین حکومت اسلامی پس از پیامبر ... در حدیث دیگری پیامبر اسلام (ع) ضرورت و اهمیت برنامه ریزی را به ابن مسعود ... SID.ir | جایگاه برنامه ریزی در مدیریت اسلامی از منظر آیات و روایات fa.journals.sid.ir/ViewPaper.aspx?id=123161‎Cached Similarدانلود رایگان متن کامل مقاله علمی پژوهشی جایگاه برنامه ریزی در مدیریت اسلامی از منظر ... به جایگاه برنامه ریزی از نگاه آیات و روایات پرداخته شده که خود، گویای دیدگاه ... برنامه ریزی از دیدگاه اسلام و اثرات جغرافیایی آن - پایگاه مجلات ... www.noormags.ir/.../برنامه-ریزی-از-دیدگاه-اسلام-و-اثرات-جغرافیایی-آن‎Similarمحمد حسین پاپلی یزدی,فاطمه وثوقی ; مجله: تحقیقات جغرافیایی ; پاییز 1375 - شماره 42 ; رویکردی نوین به برنامه ریزی و مدیریت زمان از دیدگاه آیات و روایات اسلامی www.civilica.com/Paper-CMMS01-CMMS01_214=رویکردی-نوین-به-برنامه-ریزی-و-مدیریت-زمان-از-دیدگاه-آیات-و-روایات-اسلامی.html‎Cached Similarمقاله رویکردی نوین به برنامه ریزی و مدیریت زمان از دیدگاه آیات و روایات اسلامی, در نخستین همایش سالانه علوم مدیریت نوین (1st Annual Conference on Modern ... تحقیق برنامه ریزی در اسلام - 1.2.3 پروژه 123project.ir/فروشگاه-1-2-3.../تحقیق-برنامه-ریزی-در-اسلام/‎Cachedدر این میان،در تنظیم امور سازمانهای جامعه، مدیران اسلامی، نیاز جدی تری به برنامه ریزی دارند. ضرورت برنامه ریزی مناسب از منظر دینی امری مؤکد است. از آنجا که در مدیریت ... اهمیت برنامه ریزی از دیدگاه اسلام - رویان ruyan.persianblog.ir/post/2/‎Cached Similar17 ا کتبر 2011 ... به نام خدا. برنامه ریزی ------- نویسنده قربانعلی کاظمی. در عصر ارتباطات و پیشرفت علم و دانش و رشد فکری و اجتماعی و معنوی و هر کاری، انسان نیاز ... اهمیت برنامه ریزی از نظر آیات و روایات - مرکز اطلاع رسانی غدیر www.ghadeer.org/Book/299/43399‎Cached Similarمدیریت اسلامی , محمد حسن نبوی , ... از نظر آیات قرآن و روایات، برنامه ریزی دارای اهمیت بسیاری است که اکنون جهت آگاهی شما به بعضی از این روایات اشاره می شود: ... برنامه ریزی موجب می شود انسان با دید مشخصی وارد کار شده، هدفی را دنبال کند؛ این امر به او ... پرتال جامع علوم انسانی - برنامه ریزی از دیدگاه اسلام و اثرات ... www.ensani.ir/fa/content/233316/default.aspx‎Cachedبرنامه ریزی از دیدگاه اسلام و اثرات جغرافیایی آن. محمدحسین پاپلی یزدی · فاطمه وثوقی. فایل تمام متن: 20120413142642-2166-250.pdf (نوع: PDF حجم: 428KB). برنامه ریزی از نظر امام رضا علیه السلام www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=934&articleID=357846‎Cached Similar7 فوریه 2009 ... بسم الله الرحمن الرحیم یکی از مسائلی که در اسلام به آن بسیار سفارش و تأکید شده است داشتن نظم و برنامه در تمام طول زندگی می باشد که در قرآن کریم ...