دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

شرکتها سهامی

شرکتها سهامی


تقسیم سرمابه به سهام

مسلم است شرکت ها باید دارای سرمایه باشد و اساس کار هر شرکت تجارتی، سرمایه است . منتهی در این قسم شرکت ها سرمایه باید به قسمت های مساوی تقسیم شده باشد و هر قسمت را «سهم» می گویند اگر شرکتی دو میلیون ریال سرمایه دارد باید به هزار سهم دو هزار ریالی و یا پانصد سهم چهار هزار ریالی تقسیم شده باشد و چنین شرکتی نمی تواند یک میلیون ریال از سرمایه خود را به 500 سهم دو هزار ریالی و بقیه را مثلاً به 250 سهم چهار هزار ریالی تقسیم نماید در این گونه شرکت ها، سهامداران لازم نیست که هر یک فقط یک سهم داشته باشند بلکه هر سهامدار می تواند به هر مقدار دلخواه سهم خریداری نماید، مثلاً در شرکتی که سرمایه آن به یک صد سهم تقسیم شده است ممکن است یک سهامدار هفتاد سهم و سهامدار دیگر بیست سهم و بقیه سهامداران هر کدام یک سهم یا دو سهم داشته باشد.

مسئولیت دارندگان سهام

در شرکتهای سهامی سهامداران به میزان سهام متعلق به خود مسئول هستند و زاید بر آن مسئولیتی ندارند و اگر شرکت به نحوی متضرر گردد که علاوه بر سرمایه مبنی هم بدهکار شود صاحبان سهام ملزم به پرداخت دیون شرکت نخواهند بود اگر شرکتی که سرمایه آن دو میلیون ریال است ورشکست شود و به نحوی که پانصد هزار ریال با احتساب سرمایه کسری ایجاد شود طلبکاران حق مطالبه از سهامداران را نخواهد داشت زیرا شخصیت و اعتقاب سهامداران به هیچ وجه در شرکت دخالتی ندارد.



خرید فایل



لینک منبع :شرکتها سهامی

شرکت سهامی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/شرکت_سهامی‎Cached Similarشرکت سهامی، در اصطلاح علم اقتصاد، شرکتی است که برای انجام امور تجاری تشکیل می‌شود و سرمایه آن متشکل از سهام هم‌ارزش یا تعداد یکسان سهام است. شرکت‌های سهامی ... شرکت سهامی خاص - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/شرکت_سهامی_خاص‎Cached Similarشرکت سهامی خاص (به انگلیسی: Private Joint Stock ) نوعی شرکت سهامی است که سهام آن قابل داد و ستد در بورس اوراق بهادار نیست ولی توسط مردم به راحتی قابل معامله ... قانون تجارت ایران/شرکت سهامی - ویکی‌نبشته https://fa.wikisource.org/wiki/قانون_تجارت_ایران/شرکت_سهامی‎Cached Similar15 مارس 2016 ... نوع اول: شرکت‌هایی که مؤسسین آن‌ها قسمتی از سرمایهٔ شرکت را از طریق فروش سهام به مردم تأمین می‌کنند. این گونه شرکت‌ها شرکت سهامی عام نامیده ... : شرکت سهامی - دانشنامه رشد daneshnameh.roshd.ir/mavara/mavara-index.php?page=شرکت+سهامی‎Cached Similarتقسیم سرمایه به سهام; مسئولیت دارندگان سهم; بازرگانی بودن عملیات شرکت; میزان سرمایه; انواع شرکت های سهامی; همچنین ببینید: به موجب ماده 1 اصلاحی قانون تجارت ... تفاوت شرکت سهامی عام و شرکت سهامی خاص چیست؟ - بورسینس www.bourseiness.com/13342/faq-32‎Cached Similar21 آوریل 2014 ... شرکت‌های سهامی عام و شرکت‌های سهامی خاص چه شرکت‌هایی هستند؟ شرکت‌هایی که موسسین آنها قسمتی از سرمایه شرکت را از طریق فروش سهام به مردم تامین ... حسابداری شرکتهای سهامی - انجام خدمات حسابداری www.taraz-name.ir/index.php/14-13‎Cached Similarتعریف شرکت سهامی. عملیات تجاری همواره توسط اشخاص حقیقی انجام نمی‌شود بلکه اغلب از طریق اجتماع اشخاص متعدد و تحت عنوان شرکت انجام می‌گیرد تا از طریق ... تعریف شرکتهای سهامی و اهمیت شرکتها - مشاوره حقوقی با وکیل ... www.shamslawyers.com/blog/شرکت-سهامی‎Cached Similar6 دسامبر 2011 ... 1 – تعریف شرکت سهامی. شرکت در لغت به معنای شریک شدن، همدست شدن در کاری، لیکن در اصطلاح حقوقی مفاهیم و انواع متعددی است که در قانون مدنی و ... همه‌چیز درباره شرکت‌‌های سهامی عام، خاص، تضامنی و غیره - بازار خبر www.bazarkhabar.ir/News.aspx?ID=59985‎Cached Similar14 دسامبر 2013 ... گروه اقتصاد کلان - بازار خبر؛ شرکت سهامی، در تعاریف علم اقتصاد، شرکتی است که برای انجام امور تجاری تشکیل می‌شود و سرمایه آن متشکل از سهام ... همه‌چیز درباره شرکت‌‌های سهامی عام، خاص، تضامنی و غیره - بیتوته www.beytoote.com/.../public2-companies1-particular.html‎Cached Similarشرکت سهامی عام انواع شرکت‌های سهامی شرکت سهامی خاص شرکت سهامی,شرکت با مسئولیت محدود,شرکت تعاونی,شرکت تضامنی,سازمان‌ بورس,اطلاعات عمومی,آیا می دانید ... [DOC] روش و مراحل ثبت شرکتهای سهامی خاص www.ssaa.ir/.../روش%20و%20مراحل%20ثبت%20شرکتهای%20سهامی%20خاص.doc‎Cached Similarروش و مراحل ثبت شرکتهای سهامی خاص : الف ) مدارک را باتوجه به مواردی که ذکر شده ( 2 برگ اظهارنامه، 2جلد اساسنامه، 2نسخه صورتجلسه مجمع عمومی مؤسسین، 2نسخه ...