دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

داده های گمشده

داده های گمشده

قسمتی از متن:

داده های گمشده

معمولاً در پیمایش ها مواردی پیش می‌آید که برخی از پاسخگویان به برخی از سوالات پاسخ ندهند. پس از وارد کردن داده‌ها به نرم افزارهای آماری موارد بدون پاسخ به صورت خودکار، گمشده تعریف می‌شوند. مشکل داده‌های گمشده را می‌توان به دو حالت کلی تقسیم کرد. حالت اول زمانی است که داده‌ها به صورتی تصادفی گم شده باشند. مثلاً پاسخگویان برخی سوالات را ندیده باشند و یا پرسشگران یک یا چند سوال را از قلم انداخته باشند. حالت دوم وقتی پیش می‌آید که پاسخگو با قصد و نیت از پاسخ دادن به سوال یا سوالاتی خودداری ورزیده باشد.

شرایطی که تعمدی در بی پاسخ گذاشتن سوالات وجود داشته باشد، بدترین حالت برای پژوهشگر است. در این حالت هرگونه برخوردی با داده‌های گمشده نتایج پیمایش را به سمت اریبی می کشاند. ممکن است پژوهشگری در این حالت ترجیح دهد که پرسشنامه‌هایی را که شامل داده‌های گمشده باشند به کلی حذف کند. باید بگویم که این بدترین کاری است که یک پژوهشگر می‌تواند با این مشکل انجام دهد، زیرا با این کار فقط میزان اریبی را افزایش خواهد داد. مثلاً در یک پیمایش ممکن است افراد طبقه بالای جامعه از گفتن میزان درآمدشان خودداری کرده باشند.

فهرست مطالب

داده های گمشده. 4

شیوه های متفاوت در برخورد با مشکل داده‌های گمشده. 4

بی پاسخی و داده های گمشده در آمارگیریهای نمونه ای.. 6

اثر بی پاسخی بر درستی برآوردها 7

آمارگیریهای پستی همراه با مصاحبه با بی پاسخها 9

مثال تشریحی.. 9

تعیین کسر بهینۀ بی پاسخهای آغازین برای زیرنمونه در تلاشهای متمرکز. 12

سازوکارهایی که مقادیر گمشده از آنها ناشی می شود. 13

گمشده کاملاً تصادفی: 14

گمشده تصادفی: 14

مقادیر گمشده غیرقابل چشم پوشی: 14

انواع روشها برای تحلیل داده ها با وجود مقادیر گمشده. 18

روشهای مربوط به مورد کامل : 18

روشهای مبتنی بر جانهی : 19

روشهای تجدید وزن دهی: 19

انواع روش های جانهی.. 20

جانشین کردن میانگین: 20

روش بی درنگ: 21

مثال تشریحی: 22

مدل رگرسیون لوجستیک با وجود مقادیر گمشده تصادفی در متغیر کمکی.. 24

زمینه و هدف: 24

مواد و روش کار: 24

منابع و مآخذ. 30



خرید فایل



لینک منبع :داده های گمشده

مقدمه ای بر داده های گمشده با نرم افزار آر (R) و آراستودیو (RStudio) haghish.com/farsi/missing_data/introduction.php‎Cached Similarچهارشنبه - ۲۶ شهریور ۱۳۹۳. داده های گمشده در یکی از مشکلات جدی در تحقیقاتی هستند که امکان کنترل انحصاری بر تمام جنبه های تحقیق وجود ندارد. در عمل، اکثر محققان ... SID.ir | مروری بر داده های گم شده؛ مقاله آموزش مداوم fa.journals.sid.ir/ViewPaper.aspx?id=187294‎Cachedدر این مقاله سعی شده است که مفاهیم گم شدگی داده به صورت ساده و کاربردی توضیح داده شود. گم شدگی داده در تمامی پژوهش های علوم اجتماعی، رفتاری، پزشکی وجود دارد. [PDF] های گمشده در تحلیل داده SPSS www.iribresearch.ir/rm/darsnameh/88DR4.pdf‎Cached Similarگاهی نیز داده. های گمشده نتیجه انجام محاسبات و ایجاد متغیرهای جدید. از سوی. کاربر اسـت. برای مثال، ممکن است متغیری از جمع چند متغیر دیگر محاسـبه شـود. در. SPSS. داده های گمشده - آی‌آر‌آمار، مشاورپژوهشگران www.iramar.ir/software/statitical.../r.../196-missingvalue-rsoftware‎Cachedمدیریت داده های گمشده در نرم افزار R را در این مطلب به صورت ساده ارائه خواهیم نمود. در R ، داده های گمشده با NA ( اختصار عبارت not available) و مقادیر غیر ممکن (مانند ... تعریف داده های گمشده یا مقادیر نامعلوم (missing value) | آشنایی با محیط ... www.ibep.ir/amar/spss/missingvalue.htm‎Cached SimilarNo missing value: اگر در متغیری؛ مقادیر نامعلوم (داده های گمشده) وجود ندارد ان را ... بنابراین در تعریف داده های گمشده یا نامعلوم محدودیتی وجود دارد و آن تعداد مقادیر است [PDF] های گمشده در به منظور غلبه بر مشکل داده های انتساب ... - ResearchGate https://www.researchgate.net/.../0c96052aeb46a18db6000000.pdf‎Cachedهای انتساب. به منظور غلبه بر مشکل داده. های گمشده در. بیماران دیابتی. فریده باقرزاده خیابانی. ؛ سید تقی اخوان نیاکی. چکیده. داده. های با کیفیت پایین منجر به دانش ... مدیریت داده های گمشده (missing) | پاندول pandool.ir/مدیریت-گمشده/‎Cached Similar23 مارس 2015 ... یکی از مسائل مهم هنگام انجام هر تحلیل آماری مدیریت داده های missing یا گمشده است. فرض کنید از پرسشنامه NEO-PI-R استفاده کردید و می خواهید نمره ... داده های ناقص در نرم افزار spss - مرکز خدمات آماری و پژوهشی خوارزمی kharazmi-statistics.ir/fa/dadenaghes.aspx‎Cachedتحلیل کردن داده های ناقص امری ضروری است چون ممکن است در تعمیم پذیری نتایج اثر منفی بگذارد. داده های ناقص (که به داده های گمشده یا بدون پاسخ هم معروف اند) و روش ... [PDF] ﺟﺎﻧﻬﯽ دادهﻫﺎی ﮔﻤﺸﺪه ﺗﻮﺳﻂ رﮔﺮﺳﯿﻮن ﻧﺎﭘﺎراﻣﺘﺮی و ﻧﯿﻤﻪﭘ ganj.irandoc.ac.ir/articles/download_sparse/555545‎Cachedﭘﺎﻳﺎنﻧﺎﻣﻪ ﺟﻬﺖ اﺧﺬ درﺟﻪ ﮐﺎرﺷﻨﺎﺳﯽ ارﺷﺪ. آﻣﺎر رﻳﺎﺿﯽ. ﺟﺎﻧﻬﯽ دادهﻫﺎی ﮔﻤﺸﺪه ﺗﻮﺳﻂ رﮔﺮﺳﯿﻮن. ﻧﺎﭘﺎراﻣﺘﺮی و ﻧﯿﻤﻪﭘﺎراﻣﺘﺮی و اﻟﮕﻮرﯾﺘﻢ. ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ. اﺳﺘﺎد راﻫﻨﻤﺎ. دﮐﺘﺮ ﻣﻬﺪی ﻋﻤﺎدی. اﺳﺘﺎد ﻣﺸﺎور. دﮐﺘﺮ ﻣﻬﺪی دوﺳﺖﭘﺮﺳﺖ. [PDF] مروری بر داده‌های گم‌شده www.jdisabilstud.ir/files/site1/.../karimlo-A-10-30-1-fc19f6d.pdf‎Cached Similarﻫﺎی ﺑﺮﺁﻭﺭﺩ ﭘﺎﺭﺍﻣﺘﺮﻫـﺎ ﺑـﺮ ﭘﺎﯾـﻪ ﻓـﺮﺽ ﮐﺎﻣـﻞ ﺑـﻮﺩﻥ ﻣﺠﻤﻮﻋـﻪ ﺩﺍﺩﻩ. ﻫـﺎ. ﺍﺳﺘﻮﺍﺭ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺗﺤﺖ ﺑﺮﻗﺮﺍﺭی ﺍﯾـﻦ ﺷـﺮﺍﯾﻂ ﻣﻨﺠـﺮ ﺑـﻪ ﺑﺮﺁﻭﺭﺩﻫـﺎﯾﯽ ﻧﺎﺍﺭﯾـﺐ. ﻣی. ﺷﻮﻧﺪ. ؛. ﻭ. ﺍﻟﺒﺘﻪ. ﺑـﺎ ﺍﻓـﺰﺍﯾﺶ ﻧﺴـﺒﺖ ﮔﻢ. ﺷـﺪﮔی، ﻣﻘـﺪﺍﺭ ﺍﺭﯾﺒـﯽ ﻧﯿـ.