دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

ساخت و ساز پایدار در ارتباط با معماری سنتی ایران

ساخت و ساز پایدار در ارتباط با معماری سنتی ایران

خلاصه

انسان همواره در طول تاریخ سعی می‎نماید به منظور ایجاد سرپناهی امن برای سکونت، آن را با محیط پیرامون خود هماهنگ سازد تا بتواند شرایط مناسبی برای ادامة حیات خویش ایجاد کند و درحقیقت شرایط جغرافیایی، اقلیمی نیز در شکل گیری این فضای زیست، دخالت مستقیمی دارد. در ایران به علت دارا بودن، ‌چهار اقلیم متفاوت گرم ومرطوب، گرم و خشک، معتدل و مرطوب و سرد، معماری‎های متفاوتی (به ویژه در طراحی مسکن بومی) هماهنگ با اقلیم بوجود آمده که در چنین فضاهای ساخته شده‎ای، به کارگیری مصالح بومی که کمترین تأثیر نامطلوب برمحیط را دارند و همچنین کاهش میزان انرژی مصرفی با استفاده از مصالح محلی، موجب پایداری محیط زیست و افزایش دوام بناها گردیده‎اند. از این رو در این مبحث، سعی برآن است تا بتوانیم معماری بومی ایران را در اقلیمهای متفاوت باتوجه به پایداری محیط و صرفه‎جویی در مصرف انرژی بررسی نموده و معایب معماری جدید در هر اقلیم را از نظر مواردی همچون به کارگیری مصالح ناهماهنگ با شرایط منطقه، طراحی نامناسب بنا ، عدم صرفه‎جویی در مصرف انرژی و تخریب محیط به صورت اجمالی مورد ارزیابی قرار دهیم. در انتها به جمع بندی و ارائه راهبردهایی در صرفه‎جویی انرژی در ساختمان باتوجه به فن‎آوری جدید می‎پردازیم.

واژه‎های کلیدی: ساخت و ساز پایدار، معماری سنتی، مصالح بومی، ‌انرژی قابل تجدید، فرم خطی

1ـ1ـ طرح مسئله

چگونگی برخورد با طبیعت ومعماری در آن، واکنشی است که هر انسانی در نقاط مختلف کرة زمین داشته و خواهد داشت و معماری با ارزش باقی مانده از دوران گذشته نشان دهندة فائق آمدن او به صورت کامل یا ناقص بر عواملی همچون مسائل اقلیمی ، آب و هوا و… می‎باشد. از اینجاست که ما شاهد معماری بومی گوناگونی در کشورهای مختلف جهان همخوان با اقلیم و فرهنگ می‎باشیم که ویژگیهای خاص منطقة خود را نشان می‎دهند. در ایران به علت دارا بودن شرایط گوناگون اقلیم و فرهنگ، ویژگی خاصی دارد و معماری‎های متفاوتی هماهنگ با اقلیم در آن بوجود آمده است. لذا به منظور بررسی معماری سنتی هر اقلیم، به ویژه طراحی مسکن بومی، نکاتی را مدنظر قرار داده‎ایم که شامل موارد ذیل می‎باشند :

الف ـ خصوصیات اقلیمی هر منطقه چه تأثیری بر معماری آن منطقه خواهد گذاشت؟

ب ـ نحوة به کارگیری مصالح بومی و انرژی های قابل تجدید درمعماری هر منطقه باتوجه به شرایط اقلیمی به چه صورت می‎باشد ؟

ج ـ آیا در ساخت و سازهای هر منطقه حفظ محیط زیست و صرفه‎جویی در مصرف انرژی مورد توجه قرار می‎گیرد؟



خرید فایل



لینک منبع :ساخت و ساز پایدار در ارتباط با معماری سنتی ایران

مقاله ساخت و ساز پایدار در ارتباط با معماری سنتی ایران - سیویلیکا www.civilica.com/Paper-NEC03-NEC03_052=ساخت-و-ساز-پایدار-در-ارتباط-با-معماری-سنتی-ایران.html‎Cached Similarمقاله ساخت و ساز پایدار در ارتباط با معماری سنتی ایران, در سومین همایش ملی انرژی ( 03rd National Energy Congress) توسط شهره خدابخشی, سیدمجید مفیدی. [PDF] ﺳﺎﺧﺖ و ﺳﺎز ﭘﺎﯾﺪار در ارﺗﺒﺎط ﺑﺎ ﻣﻌﻤﺎری ﺳﻨﺘﯽ اﯾﺮان - Irane7000saale.com www.irane7000saale.com/...Iran...IranShenasi/Iran.../ShahrSazi-Iran7000.pdf‎Cached Similarﺳﻮﻣﯿﻦ ﻫﻤﺎﯾﺶ ﻣﻠﯽ اﻧﺮژی اﯾﺮان. 600. ﺳﺎﺧﺖ و ﺳﺎز ﭘﺎﯾﺪار در ارﺗﺒﺎط ﺑﺎ ﻣﻌﻤﺎری ﺳﻨﺘﯽ اﯾﺮان. ﺷﻬﺮه. ﺧﺪاﺑﺨﺸﯽ. 1،. ﺳﯿﺪ ﻣﺠﯿﺪ ﻣﻔﯿﺪی. 2. 1. د. اﻧﺸﮕﺎه آزاد اﺳﻼﻣﯽ ، واﺣﺪ ﺧﻮراﺳﮕﺎن. 2. داﻧﺸﮕﺎه آزاد اﺳﻼﻣﯽ ، واﺣﺪ ﻋﻠﻮم ... ساخت و ساز پایدار در ارتباط با معماری سنتی ایران - فایل ناب filemarkett.filenab.com/product-66829-ساخت-و-ساز-پایدار-در-ارتباط-با-معماری-سنتی-ایران.aspx‎Cachedساخت و ساز پایدار در ارتباط با معماری سنتی ایران. خلاصه. انسان همواره در طول تاریخ سعی می نماید به منظور ایجاد سرپناهی امن برای سکونت، آن را با محیط پیرامون خود ... ساخت و ساز پایدار در ارتباط با معماری سنتی ایران - برترین فایل ها bartarin.filenab.com/product-66829-ساخت-و-ساز-پایدار-در-ارتباط-با-معماری-سنتی-ایران.aspx‎Cachedساخت و ساز پایدار در ارتباط با معماری سنتی ایران. خلاصه. انسان همواره در طول تاریخ سعی می نماید به منظور ایجاد سرپناهی امن برای سکونت، آن را با محیط پیرامون خود ... ساخت و ساز پایدار در ارتباط با معماری سنتی ایران www.bargozideha.com/.../b9c2rz7f-ساخت-و-ساز-پایدار-در-ارتباط-با-معماری-سنتی-ایران‎Cached Similarبه منظور ارائه دیدگاه صاح ب نظرانی که در زمینۀ بررسی معماری سنتی ایران در ارتباط. با میزان انطباق آنها با شر ایط اقلیمی و ساخت و ساز پایدار تحقیق کرده اند، گزیده ... پایان نامه ساخت و ساز پایدار در ارتباط با معماری سنتی ایران www.karenthesis.ir/.../پایان-نامه-ساخت-و-ساز-پایدار-در-ارتباط-با-معماری-سنتی-ایران‎Cachedپایان نامه ساخت و ساز پایدار در ارتباط با معماری سنتی ایران خلاصه انسان همواره در طول تاریخ سعی می نماید به منظور ایجاد سرپناهی امن برای سکونت، آن را با محیط ... ساخت و ساز پایدار در ارتباط با معماری سنتی ایران - تالار گفتگوی ... www.iran-forum.ir/thread-230097.html‎Cachedدر ارتباط با معماری سنتی ایران شهره خدابخشی ، سید مجید مفیدی. خلاصه انسان همواره در طول تاریخ سعی م ی نماید به منظور ایجاد سرپناه ی امن برای سکونت، آن را با محیط ... پاورپوینت ساخت و ساز پایدار در ارتباط با معماری سنتی ایران ... faridfile.ir/?p=188336‎Cached12 ا کتبر 2016 ... پاورپوینت ساخت و ساز پایدار در ارتباط با معماری سنتی ایران در 44 اسلاید برگرفته از یک مقاله کنفرانس داخلی معتبر شامل بخش های زیر می باشد:. مقاله ساخت و ساز پایدار در ارتباط با معماری سنتی ایران | rahniha rahniha.ir/?p=68709‎Cached22 سپتامبر 2016 ... صفحه اصلی مقاله ساخت و ساز پایدار در ارتباط با معماری سنتی ایران ... ایران · بررسی تاثیر ناپیوستگی در سیستم مهاربندی بر رفتار لرزه ای سازه ... ساخت و ساز پایدار در ارتباط با معماری سنتی ایران | سرو دانلود www.sarvoptdl.ir/file5674.html‎Cached21 جولای 2016 ... با سلام حضور مشتریان گرامی.شما به صفحه اختصاصی ساخت و ساز پایدار در ارتباط با معماری سنتی ایران وارد شده اید.برای مشاهده توضیحات کامل روی ...