دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

مدیریت شبکه کامپیوتری

مدیریت شبکه کامپیوتری


پیشگفتار

دوران ما را بدرستی عصر اطلاعات نامیده اند. در اندیشه ما، «فناوری اطلاعات» به مفهوم گردآوری، سازماندهی و پردازش داده های خام است بگونه ای که از آن «معرفت» جدید تولید شود. ظهور شبکه های کامپیوتری در دهه هفتاد میلادی تمام اسباب و لوازم تولید معرفت و دانش را فراهم کرد و به آن شتابی انفجار گونه داد شاید به کار بردن واژه «انقلاب اطلاعاتی» برای این روند تولید دانش مناسب تر باشد.

شبکه کامپیوتری چیزی بیش از یک ابزار در خدمت تولید دانش نیست ولی همین ابزار کارهایی را که ذهن بشر به جمع آوری داده آزمایش و نتیجه گیری نیاز دارد در کوتاهترین زمان ممکن محقق می شود.

دسترسی سریع و آسان به اطلاعات استفاده از قدرت پردازشی کامپیوترهای قوی و کارآمد ایجاد و بکارگیری تکنولوژی نوین ارتباطی برای تبادل اطلاعات و ایجاد نرم افزارهای هوشمند، به شکوفایی تمام شاخه های علوم مختلف انجامیده است.

در این پروژه به چگونگی مدیریت از شبکه های کامپیوتری پرداخته شده است.

چکیده

مدیریت و نگهداری شبکه، به منابع IT عظیمی نیاز دارد. جهت درک کامل اهمیت مدیریت شبکه باید تعدادی از وظایف اصلی مدیریت را بدانید:

  • نصب و پیکربندی ایستگاههای کاری و سرورها
  • ارتقاء ایستگاههای کاری و سرورها
  • ارتقاء سیستم های عامل و برنامه های راه انداز
  • برنامه های کاربردی باید نصب شوند و ارتقاء یابند.
  • وسایلی مانند کابلها، سوئیچ ها و مسیریابها باید نصب و پیکربندی شوند.
  • کابل کشی جدید باید نصب شود و کابل کشی قدیمی باید تعویض شود.
  • ایجاد و بازبینی نسخه های پشتیبان.
  • کنترل منابع.
  • بروزرسانی مستندات جهت منعکس کردن تغییرات و ارتقاءها.
  • اجزای شبکه باید در طول زمان کنترل و تست شود.

جهت عیب یابی و رفع عیب در شبکه انجام دهید:

  • مشکل را تعریف کنید
  • منبع مشکل را شناسایی کنید و آنرا مجزا سازید
  • خرابی را ترمیم کنید یا قطعات خراب را تعویض نمایید.
  • شبکه را مجدداً تنظیم کنید.

چکیده ای در مورد محافظت از داده ها

عوامل بد می‌توانند اتفاق می‌افتند و در نهایت سرویس‌دهنده شما می‌تواند از کار بیفتد و در حین این فرایند فایل‌های مهم شما را صدمه بزند و بدین ترتیب راه‌اندازی مجدد سیستم غیرممکن شود. هر شخصی که چنین وضعیتی را تجربه کرده باشد می‌تواند ترمیم یک سرویس‌دهنده سِرور(یا هر سرویس‌دهنده دیگری) را به عنوان یک تجربه ناخوشایند برایتان بازگو کند، خصوصاً بسیاری از این تکنیک‌ها می‌توانند برای بسیاری غیر عاقلانه به نظر برسند.

می‌توانید آسیب‌پذیری را با برنامه ریزی از قبل و به کارگیری چندین مرحله ساده مشکلات مربوط به از کارافتادگی، سیستم را کاهش داده و بدین ترتیب شانس از دست دادن داده‌ها را نیز تا حد زیادی از بین ببرید



خرید فایل



لینک منبع :مدیریت شبکه کامپیوتری

[PDF] مدیریت شبکه های کامپیوتری - Kiarash Mizanian www.kiarash.net/Publications/Network_Management_2_sample.pdf‎Cachedمدیریت شبکه های. کامپیوتری. مولفان: دکتر کیارش میزانیان. عضو هیئت علمی دانشگاه یزد. مهندس علیرضا کریمی. کارشناس ارشد شبکه های کامپیوتری ... مدیریت شبکه های کامپیوتری بر پایهSNMP - داناپرداز www.danapardaz.net/.../114-مدیریت-شبکه-های-کامپیوتری-بر-پایهsnmp‎Cached Similarمدیریت شبکه های کامپیوتری بر پایهSNMP. مدیریت شبکه مفهومی است که از ابزارها و تکنیک های مختلف به منظور مدیریت شبکه ها و سیستم ها استفاده می‌کند. مدیریت ... مدیریت شبکه های کامپیوتری rojand.com/Site/Articles/Detail.aspx?id=2101‎Cachedشبکه گسترده بدون سیستم مدیریت شبکه، شبکه‌ای خواهد بود غیرکار آمد همراه باقابلیت اطمینان پایین که موجب نارضایتی کاربران خواهد شد و پس از مدتی این شبکه ... مدیریت شبکه های کامپیوتری SNMP www.irannaz.com/news_detail_1489.html‎Cached Similarمدیریت شبکه مفهومی است که از ابزارها و تکنیک های مختلف به منظور مدیریت شبکه ها و سیستم ها استفاده می‌کند مدیریت شبکه شامل پنج عملکرد اصلی ا. Images for مدیریت شبکه کامپیوتری کامپیوتر (نرم افزار) - مدیریت شبکه های کامپیوتری SNMP aboozar110.blogfa.com/post-8.aspx‎Cachedمدیریت شبکه های کامپیوتری SNMPمدیریت شبکه مفهومی است که از ابزارها و تکنیک های مختلف به منظور مدیریت شبکه ها و سیستم ها استفاده می‌کند. مدیریت شبکه شامل ... مدیریت شبکه چیست ؟ - برترین مقالات کامپیوتر yosafy.blogsky.com/1384/11/14/post-5/‎Cached Similarمدیریت شبکه براى افراد مختلف معانى مختلفى مى دهد . در بعضى موارد ، مدیریت شبکه شامل یک تک مشاور است که به فعالیت شبکه بوسیله یک تحلیلگر پروکسى ... مدیریت شبکه های کامپیوتری و مخابراتی (دانشگاه صنعتی امیرکبیر) sazadi.com/fa-academic.../21-fa-network-management-aut.html‎Cached Similar3 سپتامبر 2013 ... network management fundamentals درس مدیریت شبکه های کامپیوتری و مخابراتی در مقطع کارشناسی ارشد شبکه های کامپیوتری دانشگاه صنعتی ... مهمترین موارد لازم برای مدیریت شبکه - Sakha Ravesh Co. www.srco.ir/Articles/TipsView.asp?ID=417‎Cached Similarدانش لازم برای مدیریت شبکه استفاده از فن آوری های متعدد و درعین حال پویا در طراحی ، پیاده سازی و نگهداری شبکه های کامپیوتری ، افرادی را که علاقه مند به فعالیت در این ... مدیریت بر شبکه های کامپیوتری با نرم افزار قدرتمند LanHelper 1.95 ... patoghu.com/internet/837-lanhelper-full.html‎Cached Similar19 ژانویه 2010 ... مدیریت شبکه ( network administration ) کاریست کاملا حرفه ای که برای یادگیری آن نیاز به گذراندن دوره های تخصصی می باشد تا با تمامی اصول ...