دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

ایمنی برق

ایمنی برق

در صنعت برق اگر ایمنی رعایت نشود ، خطر برق گرفتگی حتمی است. بنابراین قبل از دست زدن به سیم یا ادوات برقی جهت تعمیر و یا هر گونه بازرسی بایستی حتماً جریان برق در مدار قطع بوده و مطمئن باشید که جریان برق وجود ندارد و آزمایش وجود یا عدم وجود جریان برق توسط فازمتر صورت میگیرد.

مقاومت الکتریکی :

مقاومت در برابر جریان الکتریسیته را مقاومت الکتریکی گویند و واحد اندازه گیری آن اهم می‌باشد.جدول زیر مقاومت بدن انسان را در مقابل جریان الکتریسیته نشان می‌دهد.

مقاومت بر حسب اهم اجزای بدن

100000 تا 600000 پوست خشک

1000 پوست خیس

400 تا 600 دست و یا اندام داخلی

100 گوش تا گوش

سیستم ارت وسایل برقی :

ازآنجائی که مقاومت سیم در برابر جریان برق از مقاومت بدن انسان کمتر است چنانچه دستگاه برقی ما بوسیله یک سیم به زمین وصل شود ، جریان برق از طریق این سیم به زمین منتقل خواهد شد.دستگاههای برقی سیار بوسیله سیمی که در دو شاخه آن تعبیه شده به پریز مخصوص متصل می گردد. برای دستگاهها و سازههای بزرگ باید تمامی کابلها به یک نقطه به نام چاه ارت EARTH PEAT متصل گردند.

پاره‌ای از اصول اولیه ایمنی برق :

1. قبل از شروع تعمیر وسایل برقی حتماً مجوز لازم را اخذ نمائید.

2. قبل از شروع به کار (تعمیر) کلید اصلی برق شبکه را قطع نموده و درب جعبه تقسیم را قفل نمائید.

3. چنانچه امکان قفل کردن جعبه وجود نداشته باشد، با در آوردن فیوز جریان را قطع نمائید.

4. در صورت امکان برچسب تعمیرات نیز زده شود.

5. فقط برقکاران اجازه کار بر روی شبکه یا دستگاه ها را دارند.

6. تمامی دستگاههای برقی باید دارای سیم ارت باشند.

7. تمامی کابلهای معیوب باید تعویض شوند.

8. از هر کابل فقط یک انشعاب گرفته شود.

9. تمامی دستگاهها باید دو شاخه داشته باشند.

10. برای تعمیر یک وسیله برقی حتماً باید دو شاخه آنرا در آورید.

11. در کارهای برقی هیچگاه شانسی عمل نکنید.

12. هیچگاه دو شاخه را با کشیدن کابل از پریز جدا نکنید.

تجهیزات ایمنی‌ سازی محیط برداشته شود .

اقداماتی که برای نجات شخص برق گرفته می توان انجام داد عبارتست از :

1- قطع مدار برق

2- رها کردن شخص برق گرفته از مدار

3- تنفس مصنوعی

word: نوع فایل

سایز:17.6 KB

تعداد صفحه:24



خرید فایل



لینک منبع :ایمنی برق

Images for ایمنی برق ایمنی برق electricalsafety.persianblog.ir/‎Cached Similarایمنی و بهداشت در برق - ELECTRICAL HEALTH & SAFETY. مباحث مختلف در ایمنی برق electricalsafety.blogfa.com/‎Cached Similarمباحث مختلف در ایمنی برق - ایمنی و بهداشت در برق - ELECTRICAL HEALTH & SAFETY - مباحث مختلف در ایمنی برق. تجهیزات حفاظتی و ابزار ایمنی - مباحث مختلف در ایمنی برق electricalsafety.blogfa.com/cat-4.aspx‎Cached Similarبه گزارش پایگاه خبری دیارممسنی .صبح امروز یک خانم که بعنوان نیروی کار آزاد در یکی از مدارس غیردولتی شهر نورآبادممسنی بکار گرفته شده بود بعلت برق ... ۱۴ توصیه برای پیشگیری از برق گرفتگی - مهمترین اخبار ایران و جهان vista.ir/article/.../14-توصیه-برای-پیشگیری-از-برق-گرفتگی‎Cachedاجرای نکات ایمنی استفاده از برق و وسایل برقی همراه با توجه به توصیه‌های لازم در این زمینه، در توانمندسازی افراد و جلوگیری از خطر برق گرفتگی بسیار موثر است. ایمنی برق عمومی Electrical safety autoir.ir/page.php?id=469‎Cached Similarدر صنعت برق اگر ایمنی رعایت نشود ، خطر برق گرفتگی حتمی است. بنابراین قبل از دست زدن به سیم یا ادوات برقی جهت تعمیر و یا هر گونه بازرسی بایستی حتماً ... برق و ایمنی | سازمان بهره وری انرژی ایران - سابا koodak.saba.org.ir/fa/barg‎Cached Similarبنابر این اگر موافقید باید قبول کنیم برای حفظ ســـلامتی خـــــــود و خانواده هایمان، بایــــد توصیه های ارائه شده در ایمنی برق را جدی بگیریم و در کارهای روزمره خود حتماً ... [PDF] ایمنی کاربردی در کار با تجهیزات و دستگاه های الکتریکی و مدارات برق دار bazresikar.mcls.gov.ir/icm_content/.../electrical%20safety-_0.pdf‎Cached Similarﺑﺎﺷﺪ . در ﺻﻨﻌﺖ ﺑﺮق اﮔﺮ اﯾﻤﻨﯽ رﻋﺎﯾﺖ ﻧﺸﻮد ، ﺧﻄﺮ ﺑﺮق ﮔﺮﻓﺘﮕﯽ. و آﺗﺶ ﺳﻮز. ی. ﺣﺘﻤﯽ اﺳﺖ . ﺑﻨﺎﺑﺮاﯾﻦ ﻗﺒﻞ از دﺳﺖ زدن ﺑﻪ ﺳﯿﻢ ﯾﺎ ادوات ﺑﺮﻗﯽ. ﺟﻬﺖ ﺗﻌﻤﯿﺮ و ﺑﺎزرﺳﯽ ﺑﺎﯾﺴﺘﯽ ﺣﺘﻤﺎً. ﺟﺮﯾﺎن ﺑﺮق در ﻣﺪار ﻗﻄﻊ. ﻧﻤﻮده. و ﻣﻄﻤﺌﻦ. [PDF] دﺳﺘﻮر اﻟﻌﻤﻞ اﻳﻤﻨﻲ ﺑﺮق www.pogc.ir/portals/10/download/ELECTRIACAL_SAFETY.pdf‎Cached Similarدﺳﺘﻮر اﻟﻌﻤﻞ اﻳﻤﻨﻲ ﺑﺮق. اﻟﻒ. ژ: ﻧﺮاﺗﻮرﻫﺎ .1. ﺳﻴﺴﺘﻢ ارﺗﻴﻨﮓ ﻣﻨﺎﺳﺐ. (. ﻋﻤﻖ ﻣﻨﺎﺳﺐ ورﻃﻮﺑﺖ ﻛﺎﻓﻲ. ) .2. ﻣﺨﺰن ﮔﺎزوﻳﻴﻞ دور از ژﻧﺮاﺗﻮر وﻓﺎﻗﺪ ﻫﺮﮔﻮﻧﻪ ﻧﺸﺘﻲ ﺑﺎﺷﺪ . .3. از وﺳﺎﻳﻞ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺑﺮای ﺳﻮﺧﺖ رﺳﺎﻧﻲ اﺳﺘﻔﺎده ﺷﻮد. ایمنی برق - مهندسی بهداشت حرفه ای و ایمنی صنعتی ghalenoy.persianblog.ir/tag/ایمنی_برق‎Cached Similarایمنی برق. مقدمه: چنانچه بدن فردی به یک اختلاف پتا نسیل الکتریکی متصل گردد ، بسته به میزان ولتاژ اعمال شده و مقاومت الکتریکی بدن شخص ، جریانی از بدن وی ...