دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

ایمنی در برق

ایمنی در برق

فهرست مطالب:

مقدمه.

. تأ ثیر فرکا نس در برق گرفتگی1

. تأ ثیر برق گرفتگی بر روی قلب از نظر فیزیولوژی2

. اتصال زمین و مقاومت آن3

. انواع الکترود های زمین 4

. روش های حفا ظت در مقا بل برق گرفتگی 5

. رفع خطر برق گرفتگی 6

.تدابیر ایمنی هنگام کار با برق فشار ضعیف و قوی 7

8.تدابیر ایمنی هنگام کار با جر ثقیل ها ، برجهای با لا بر و نردبان های سیّار

.تدابیر ایمنی کار با دستگاه های برقی در بلندی 9

.حریق های الکتریکی10

.کمک های اولیه در مقابل برق گرفتگی 11

.زمین کردن و صفر کردن در تأ سیسات الکتریکی 12

. ایمنی در صنعت13

.ایمنی در صنعت ساخت و ساز 14

. اصول حفاظت از صاعقه 15

. برق گیر یا رسانای آذرخش 16

. انواع برقگیر ها17

.تست برقگیرها 18

19.آتش سنت المو

.نکات مهم در مورد برقگیرها 20

.بر ق گیر در خطوط انتقال 21

22.ایمنی در برق – قسمت دوم : عایق بندی قسمتهای برق دار ، ایجاد حسار و مانع

.کار بردهای ایمنی در سوییچ گیر های برق 23

.برخی احتیاطات در رابطه با برق و ایمنی در منزل24

.ایمنی در مورد لوازم اندازه گیری ( کنتور)25

.کمکهای اولیه 26

. رعایت نکات ایمنی در زمینه ی برق27

.سیستم ارت وسایل برقی28

.دستور العمل ایمنی کار با تأسیسات برقی 29

. ایمنی وسایل قطع کننده جریان 30

GFCI . دستگاه 31

GFCI . کاربرد 32

مقدمه:

ایمنی در برق

تعریف ایمنی:مجموعه کارهایی را که یک فرد یا یک گروه اجرایی درارتباط با شبکه ها و دیگرتأ سیسات توزیع نیرو انجام میدهد و از حوادث برای افراد و تأسیسات جلوگیری نما ید و حد ا کثر راندمان را در پی داشته باشد ایمنی در برق گویند.

برای جلو گیری از حوادث افراد باید به نکات زیرتوجه کنند:

1 . توجه دقیق به اجرای آموخته های مر بوط به اصول و مقررات ایمنی در واحد های اجرایی و احیای فرهنگ ایمنی در بین کار گران

2 . توجه به ضرورت اطاعت محض از کلیه مقررات ایمنی

3 . توجه به لزوم استفاده از وسایل ایمنی سالم و کامل به طور مستمر

شوک الکتریکی:

زمانی اتفاق می افتد که قسمتی از بدن شخص بخشی از مدارهای الکتریکی شود و از آن جریان برق کافی عبور کند.

عبور جریان الکتریکی از بدن انسان بستگی به وضعیت فیزیکی آن دارد. ممکن است شوک الکتریکی به سوختن بدن منجر شود و این در شرایطی است که فرکانس الکتریکی زیاد باشد. که متأسفانه فرکانس 50 حد اکثر تأثیرات فیزیکی را در شخص ایجاد می کند.

word: نوع فایل

سایز:82.7 KB

تعداد صفحه:100



خرید فایل



لینک منبع :ایمنی در برق

Images for ایمنی در برق علمی و آموزشی :: ایمنی در برق - صفحه اصلی cpu2.shblog.ir/1/ایمنی_در_برق/‎Cached Similarایمنی در برق به دوبخش عمده تقسیم میشود: ۱-ایمنی کارگر ۲- ایمنی تجهیزات سر فصل ها: · 1.عوامل برق گرفتگی · 2.تامین حفاظت در برابر جریانهای الکتریکی · 3. توصیه های ایمنی در برق - شرکت توزیع برق لرستان barghlorestan.ir/portal/index.php?option=com...‎Cached Similarمعرفی کارگران نمونه ایمن کار : بر اساس اجرای نظام پیشنهادات شرکت و موافقت مدیریت محترم عامل به منظور مشارکت کارکنان در رشد و بالندگی شرکت مقرر گردید منبعد ... مباحث مختلف در ایمنی برق electricalsafety.blogfa.com/‎Cached Similarمباحث مختلف در ایمنی برق - ایمنی و بهداشت در برق - ELECTRICAL HEALTH & SAFETY - مباحث مختلف در ایمنی برق. [PDF] دستورالعمل ایمنی در برق - سازمان بهشت زهرا (س) - شهرداری تهران beheshtezahra.tehran.ir/Portals/0/HSE/.../24-ایمنی%20در%20برق.pdf‎Cached Similarبهداشت، ایمنی و محیط زیست. سامانه مدیریت. HSE. سازمان بهشت زهرا )س(. سامانه مدیریت بهداشت،. ایمنی و محیط زیست. شهرداری تهران. دستورالعمل ایمنی در برق. کد سند:. [PDF] ایمنی و ایمنی در برق www.geg.ir/AllContents/1/Uploads/hse/imeni/pp.../bargh3.pdf‎Cached Similarایمنی در برق ... ﺧطرات ﺑرق. □. روﺷﮭﺎى ﺟﻟوﮔﯾرى از ﺑرق ﮔرﻓﺗﮕﯽ. □. ﮐﻣﮑﮭﺎى اوﻟﯾﮫ ﺑﮫ ﺣﺎدﺛﮫ دﯾده. Page 3. ﺗﻌرﯾف اﯾﻣﻧﯽ. : □. ﻋﺑﺎرﺗﺳت ﮐﻟﯾﮫ ﻣواردى ﮐﮫ ﺟﮭت ﺣﻔظ. ﺳﻼﻣﺗﯽ ﺷﺧص ﯾﺎ ﺗﺟﮭﯾزات ﺑﺎﯾد اﻧﺟﺎم ﮔﯾرد. ۱۴ توصیه برای پیشگیری از برق گرفتگی - مهمترین اخبار ایران و جهان vista.ir/article/.../14-توصیه-برای-پیشگیری-از-برق-گرفتگی‎Cachedاجرای نکات ایمنی استفاده از برق و وسایل برقی همراه با توجه به توصیه‌های لازم در این زمینه، در توانمندسازی افراد و جلوگیری از خطر برق گرفتگی بسیار موثر است. ایمنی در پالایش نفت - ایمنی برق www.alireza215.blogfa.com/cat-11.aspx‎Cached Similarایمنی برق. در صنعت برق اگر ایمنی رعایت نشود ، خطر برق گرفتگی حتمی است. بنابراین قبل از دست زدن به سیم یا ادوات برقی جهت تعمیر و یا هر گونه بازرسی ... [PDF] جزوه آموزشی ایمنی در صنعت(برق) www.abfa-qom.com/files/2357.pdf‎Cached Similarارﺗﻘﺎء ﺳﻄﺢ اﻳﻤﻨﻲ و ﺑﻬﺪاﺷﺖ در ﻛﺎرﮔﺎه ﻫﺎ از ﻃﺮﻳﻖ اﺟﺮای دﺳﺘﻮراﻟﻌﻤﻞ ﻫﺎی ﺣﻔﺎﻇﺘﻲ، ﻣﺮاﻗﺒﺖ از ﺳﻼﻣﺘﻲ ..... اﺳﺘﻔﺎده از ﻛﻼه اﻳﻤﻨﻲ، ﻛﺖ ﻋﺎﻳﻖ و ﺷﻠﻮاری ﻛﻪ ﺗﻤﺎم ﺑﺪن را ﺑﭙﻮﺷﺎﻧﺪ ﺟﻬﺖ ﻛﺎر در ﻣﺠﺎورت ﺳﻴﻢ ﻫﺎی ﺑﺮق دار. Electrical & Instrumentation Engineering - ایمنی در برق www.explorer.blogfa.com/post-14.aspx‎Cached Similarایمنی در برق ایمنی : رعایت اصول و مقرارتی است که برای رهایی ازشرایط مخاطره آمیز که بمنظور حفظ نیروی انسانی و تاسیسات بکار گرفته میشود . یکی از راههای حفظ و ...