دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

ساختمان ترانسفورماتور

ساختمان ترانسفورماتور

ترانسفورماتورها را با توجه به کاربرد و خصوصیات آنها، می توان به سه دسته کوچک متوسط و بزرگ دسته بندی کرد. ساختن ترانسفورماتورهای بزرگ و متوسط به دلیل مسایل حفاظتی و عایق بندی و امکانات موجود ، کار ساده ای نیست ولی ترانسفورماتورهای کوچک را می توان بررسی و یا ساخت. برای ساختن ترانسفورماتورهای کوچک ، اجزای آن مانند ورقه آهن ، سیم و قرقره را به سادگی می توان تهیه نمود.

اجزای تشکیل دهنده یک ترانسفورماتور به شرح زیر است؛

هسته ترانسفورماتور:

هسته ترانسفورماتور متشکل از ورقه های نازک است که سطح آنها با توجه به قدرت ترانسفورماتور ها محاسبه می شود. برای کم کردن تلفات آهنی هسته ترانسفورماتور را نمی توان به طور یکپارچه ساخت. بلکه معمولا آنها را از ورقه های نازک فلزی که نسبت به یکدیگر عایق‌اند، می سازند. این ورقه ها از آهن بدون پسماند با آلیاژی از سیلیسیم (حداکثر 4.5 درصد) که دارای قابلیت هدایت الکتریکی کم و قابلیت هدایت مغناطیسی زیاد است ساخته می شوند. در اثر زیاد شدن مقدار سیلیسیم ، ورقه‌های دینام شکننده می شود. برای عایق کردن ورقهای ترانسفورماتور ، قبلا از یک کاغذ نازک مخصوص که در یک سمت این ورقه چسبانده می شود، استفاده می کردند اما امروزه بدین منظور در هنگام ساختن و نورد این ورقه ها یک لایه نازک اکسید فسفات یا سیلیکات به ضخامت 2 تا 20 میکرون به عنوان عایق در روی آنها می مالند و با آنها روی ورقه ها را می پوشانند. علاوه بر این ، از لاک مخصوص نیز برای عایق کردن یک طرف ورقه ها استفاده می شود ورقه های ترانسفورماتور دارای یک لایه عایق هستند. بنابراین ، در مواقع محاسبه سطح مقطع هسته باید سطح آهن خالص را منظور کرد. ورقه‌های ترانسفورماتورها را به ضخامت های 0.35 و 0.5 میلیمتر و در اندازه های استاندارد می سازند. باید دقت کرد که سطح عایق شده ى ورقه های ترانسفورماتور همگی در یک جهت باشند (مثلا همه به طرف بالا) علاوه بر این تا حد امکان نباید در داخل قرقره فضای خالی باقی بماند. لازم به ذکر است ورقه ها با فشار داخل قرقره جای بگیرند تا از ارتعاش و صدا کردن آنها نیز جلوگیری شود.

word: نوع فایل

سایز:124 KB

تعداد صفحه:13



خرید فایل



لینک منبع :ساختمان ترانسفورماتور

Images for ساختمان ترانسفورماتور : ساختمان ترانسفورماتور - دانشنامه رشد daneshnameh.roshd.ir/.../mavara-index.php?...ساختمان+ترانسفورماتور‎Cached Similarدید کلی: هسته ترانسفورماتور : سیم پیچ ترانسفورماتور : قرقره ترانسفورماتور: مباحث مرتبط با عنوان: دید کلی: ترانسفورماتورها را با توجه به کاربرد و خصوصیات ... PDF مقاله ساختمان ترانسفورماتور - نیازمرکزی | NiazeMarkazi www.niazemarkazi.com/papers/10001133.html‎Cached Similarساختمان ترانسفورماتور,ترانسفورماتور,ساختمان ترانسفورماتور,اجزای ترانسفورماتور,هسته ترانسفورماتور,سیم پیچ ترانسفورماتور,قرقره ترانسفورماتور,مقاله ... ساختمان ترانسفورماتور با شکل توضیحی - برق. قدرت. کنترل ... powercontrol.mihanblog.com/extrapage/2075‎Cached Similarمطلب دانلود کنید. http://www.uplod.ir/download.php?file=478424. ساختمان ترانسفورماتور : ترانسفورماتورها را میتوان با توجه به کاربرد و خصوصیات آنها به سه دسته ... ساختمان ترانسفورماتور www.hupaa.com/Data/P00636.php‎Cached Similarساختمان ترانسفورماتور ... اجزای تشکیل دهنده یک ترانسفورماتور به شرح زیر است؛ ... هسته ترانسفورماتور متشکل از ورقه های نازک است که سطح آنها با توجه به قدرت ... ساختمان ترانسفورماتور های روغنی - سامانه تخصصی شبکه های انتقال و ... fattahi1367.blogfa.com/post/454‎Cached Similarسامانه تخصصی شبکه های انتقال و توزیع - ساختمان ترانسفورماتور های روغنی - ارائه مطالب در زمینه شبکه های انتقال و توزیع و قدرت - سامانه تخصصی شبکه های انتقال ... ساختمان ترانسفورماتور - آکا www.akairan.com/elmi/maghalat-bargh/11917.html‎Cachedکوچک اجزای آن مانند ورقه آهن سیم و قرقره,سیم پیچ اولیه آزمایش,آلیاژی از سیلیسیم حداکثر 4 5 درصد که دارای قابلیت هدایت الکتریکی و قابلیت هدایت مغناطیسی زیاد ... ساختمان ترانسفورماتور - مهمترین اخبار ایران و جهان vista.ir/article/246245/ساختمان-ترانسفورماتور‎Cached Similarترانسفورماتورها را با توجه به کاربرد و خصوصیات آنها، می توان به سه دسته کوچک متوسط و بزرگ دسته بندی کرد. ساختن ترانسفورماتورهای بزرگ و متوسط به دلیل ... ترانسفورماتور - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/ترانسفورماتور‎Cached Similarساختمان[ویرایش] بررسی ساختمان انواع ترانس ها • ترانسفورماتورها و ماشین های ... gselectronic.ir/Forum/viewtopic.php?p=3366‎Cached Similarترانسفورماتور ها ترانسفور ماتور وسیله ای است که انرژی الکتریکی را در یک سیستم جریان متناوب از یک مدار به مدار دیگر انتقال می دهد و می تواند ولتاژ کم را به ...