دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

ترانسفورماتور

ترانسفورماتور


فهرست مطالب :

عنوان

مقدمه

تئوری و تعاریفی از ترانسفورماتورها

انواع ترانسفورماتورها

ساخت ترانسفور ماتور قدرت خشک

فن آوری ترانسفورماتورهای HTS در جهان

کاربرد الکترونیک قدرت در تپ چنجر ترانسفورماتورهای توزیع

مقدمه

قسمت اعظم انرژی الکتریکی مورد نیاز انسان در تمام کشورهای جهان ، توسط مراکز تولید مانند نیروگاههای بخاری ، آبی و هسته‌ای تولید می‌شود. این مراکز دارای توربینها و آلترناتیوهای سه فاز هستند و ولتاژی که بوسیله ژنراتورها تولید می‌شود، باید تا میزانی که مقرون به صرفه باشد جهت انتقال بالا برده شود. گاهی چندین مرکز تولید بوسیله شبکه‌ای به هم مرتبط می‌شوند تا انرژی الکتریکی مورد نیاز را بطور مداوم و به مقدار کافی در شهرها و نواحی مختلف توزیع کنند.

در محلهای توزیع برای اینکه ولتاژ قابل استفاده برای مصارف عمومی و کارخانجات باشد، باید ولتاژ پایین آورده شود. این افزایش و کاهش ولتاژ توسط ترانسفورماتور انجام می‌شود. بدیهی است توزیع انرژی بین تمام مصرف کننده‌های یک شهر از مرکز توزیع اصلی امکانپذیر نیست و مستلزم هزینه و افت ولتاژ زیادی خواهد بود. لذا هر مرکز اصلی به چندین مرکز یا پست کوچکتر (پستهای داخل شهری) و هر پست نیز به چندین محل توزیع کوچکتر (پست منطقه‌ای) تقسیم می‌شود. هر کدام از این مراکز به نوبه خود از ترانسهای توزیع و تبدیل ولتاژ استفاده می‌کنند.

بطور کلی در خانواده و توزیع انرژی الکتریکی ، ترانسفورماتورها از ارکان و اعضای اصلی هستند و اهمیت آنها کمتر از خطوط انتقال و یا مولدهای نیرو نیست. خوشبختانه به دلیل وجود حداقل وسایل دینامیکی در آنها کمتر با مشکل و آسیب پذیری روبرو هستند. مسلما‌ این به آن معنی نیست که می‌توان از توجه به حفاظتها و سرویس و نگهداری آنها غفلت کرد. در این مقاله نخست مختصری از تئوری و تعاریفی از انواع ترانسفورماتورها بیان می‌شود، سپس نقش ترانسفورماتورها در شبکه تولید و توزیع نیرو و در نهایت شرحی در مورد سرویس و تعمیر ترانسها ارائه می‌شود.

تئوری و تعاریفی از ترانسفورماتورها

ترانسفورماتورها به زبان ساده و شکل اولیه وسیله‌ای است که تشکیل شده از دو مجموعه سیم پیچ اولیه و ثانویه که در میدان مغناطیسی و اطراف ورقه‌هایی از آهن مخصوص به نام هسته ترانسفورماتور قرار می‌گیرند. مقره‌ها یا بوشینگها یا ایزولاتورها و بالاخره ظرف یا محفظه ترانسفورماتور.

کار ترانسفورماتورها بر اساس انتقال انرژی الکتریکی از سیستمی با یک ولتاژ و جریان معین به سیستم دیگری با ولتاژ و جریان دیگر است. به عبارت دیگر ترانسفورماتور دستگاهی است استاتیکی که در یک میدان مغناطیسی جریان و فشار الکتریکی را بین دو سیم پیچ یا بیشتر با همان فرکانس و تغییر اندازه یکسان منتقل می‌کند.

word: نوع فایل

سایز:168 KB

تعداد صفحه:44



خرید فایل



لینک منبع :ترانسفورماتور

ترانسفورماتور - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/ترانسفورماتور‎Cached Similarترانسفورماتور یا ترانسفورمر (به انگلیسی: transformer ) وسیله‌ای است که انرژی الکتریکی را به وسیلهٔ دو یا چند سیم‌پیچ و از طریق القای الکتریکی از یک مدار به ... ‎۱ اصول پایه ترانس - ‎۲ ملاحظات عملی - ‎۳ تلفات انرژی - ‎۴ مدار معادلImages for ترانسفورماتور ترانسفورماتور چیست - مکانیزم www.mechanism.ir/index.php/equipment/.../11-transformer‎Cached Similar22 نوامبر 2016 ... در حالی که تکنولوژی‌های جدید باعث حذف نیاز به ترانسفورماتور در برخی از مدارهای الکترونیکی شده است، ترانسفورماتورها هنوز هم تقریبا در تمام ... ترانسفورماتور چیست؟(بخش اول) » .:: دانشجویان مهندسی برق الکترونیک www.iseee.ir/electronics_tutorial_transformer1.html‎Cached Similarاین پدیده اساس کار ترانسفورماتور است . دقت داشته باشید که در یک ترانسفورماتور بین سیم پیچ های اولیه و ثانویه هیچ گونه تماس الکتریکی وجود ندارد و انرژی ... [PDF] ﺗﺮﺍﻧﺴﻔﻮﺭﻣﺎﺗﻮﺭ ﻫﺎﯼ ﻗﺪﺭﺕ www2.jsu.ac.ir/~samani/PowerPlant/NETWORKTRANSFORM.pdf‎Cached Similarﺗﺮﺍﻧﺴﻔﻮﺭﻣﺎﺗﻮﺭ. ﺑﻄﻮﺭ. ﮐﻠﯽ. ﺗﺮﺍﻧﺴﻔﻮﺭﻣﺎﺗﻮﺭﻫﺎ. ﺍﺯ. ﻧﻈﺮ. ﺳﺎﺧﺘﻤﺎﻥ. ،ﮐﺎﺭﺑﺮﺩ. ﺑﻪ. ﺍﻧﻮﺍﻉ. ﺯﻳﺮ. ﺗﻘﺴﻴﻢ. ﻣﯽ. ﺷﻮﻧﺪ. : ﺍﻟﻒ. -. ﺗﺮﺍﻧﺴﻔﻮﺭﻣﺎﺗﻮﺭﻫﺎﯼ. ﻗﺪﺭﺕ. ﺏ. -. ﺗﺮﺍﻧﺴﻔﻮﺭﻣﺎﺗﻮﺭﻫﺎﯼ. ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ. ﮔﻴﺮﯼ. ﻭ. ﺣﻔﺎﻇﺘﯽ. ﺝ. -. ﺗﺮﺍﻧﺴﻔﻮﺭﻣﺎﺗﻮﺭﻫﺎﯼ . ترانسفورماتور 500kVA - شرکت کارخانجات تولیدی نیرو ترانسفو www.nirootransfo.com/Page.aspx?show=42‎Cachedمشخصات فنی ترانسفورماتور, ولتاژ اولیه (ولت), ولتاژ ثانویه (ولت), تنظیم ولتاژ ( درصد), فرکانس (HZ), گروه اتصال, امپدانس (درصد), دمای محیط (سانتیگراد), ارتفاع ... سایت تخصصی برق و ترانسفورماتور www.irantransformer.com/‎Cached Similarبهره برداری از ترانسفورماتور های قدرت ، مستلزم داشتن اطلاعات و مشخصات ترانسفورماتور ها میباشد . بهره برداران پست های برق اصولا باید نسبت به ترانسفورماتور ... اجزای ترانسفورماتور - مهندسی برق قدرت و شبکه های انتقال و توزیع hadi-haddad-khouzani-bargh.blogsky.com/1388/03/18/post-50/‎Cached Similarاجزای ترانسفورماتور:1- هسته: هسته ترانسفورماتور از ورق الکتریکی به ضخامت 0.3 میلیمتر که در عرض های مختلف بریده شده تشکیل میشود که در نهایت پس از چیدن ... ترانسفورماتور توزیع زنگان www.ttzco.com/fa/‎Cached SimilarEnglish. |. العربیة. |. Россия · صفحه اصلی · درباره ما · محصولات · خدمات پس از فروش · تست · مشتریان · ارتباط با ما · نظر سنجی ... ترانسفورماتور های تک فاز - Arvandtrans arvandtrans.com/Page.aspx?show=39‎Cachedترانسفورماتور های تک فاز. آمار بازدیدها. آمار بازدید کنندگان:38532 آمار دیروز:84 آمار امروز:8 بازدید از این صفحه:667. تماس با ما. نشانی مرکزی: تهران-خیابان سید جمال ...