دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

ترانسفورماتور قدرت

ترانسفورماتور قدرت

ترانسفور ماتور وسیله ای است که انرژی الکتریکی را در یک سیستم جریان متناوب از یک مدار به مدار دیگر انتقال می دهد و می تواند ولتاژ کم را به ولتاژ زیاد وبالعکس تبدیل نماید .

برخلاف ماشینهای الکتریکی که انرژی الکتریکی و مکانیکی را به یکدیگر تبدیل می کند ، در ترانسفور ماتور انرژی به همان شکل الکتریکی باقیمانده و فرکانس آن نیز تغییر نمیکند و فقط مقادیر ولتاژ و جریان در اولیه و ثانویه متفاوت خواهد بود . ترانسفورماتورها نه تنها به عنوان اجزاء اصلی سیستم های انتقال و پخش انرژی مطرح هستند بلکه در تغذیه مدارهای الکترونیک و کنترل ، یکسوسازی ، اندازه گیری و کوره های الکتریکی نیز نقش مهمی بر عهده دارند .

انواع ترانسفورماتورها را میتوان برحسب وظایف آنها بصورت ذیل بسته بندی کرد :

1- ترانسفورماتورهای قدرت در نیروگاهها و پستهای فشار قوی

2- ترانسهای توزیع در پستهای توزیع زمینی و هوایی ، برای پخش انرژی در سطح شهرها و کارخانه ها

3- ترانسهای قدرت برای مقاصد خاص مانند کوره های ذوب آلومینیم ، یکسوسازها و واحدهای جوشکاری

4- اتوترانسها جهت تبدیل ولتاژ با نسبت کم و راه اندازی موتورهای القایی

5- ترانسهای الترونیک

6- ترانسهای ولتاژ و جریان جهت مقاصد اندازه گیری و حفاظت

7- ترانسهای زمین برای ایجاد نقطه صفر و زمین کردن نقطه صفر

8- ترانسهای آزمایشگاه فشار قوی و ...

و از نظر ماده عایقی و ماده خنک کننده نیز ترانسفورماترها را می توان بصورت ذیل بسته بندی کرد :

1- ترانسفورماتورهای روغنی Oil immersed power Transformer

2- ترانسفورماتورهای خشک Dry type transformer 3-ترانسفورماتورهای با عایق گازی (sf6) Gas insulated transformer

سایر ترانسفورماتورها مانند ترانسفورماتورهای کوره ، ترانسفورماتورهای تغییر دهنده فاز و..

بعنوان ترانسفورماتورهای خاص قلمداد می گردند .

word: نوع فایل

سایز:18.5 KB

تعداد صفحه:27



خرید فایل



لینک منبع :ترانسفورماتور قدرت

Images for ترانسفورماتور قدرت [PDF] ﺗﺮﺍﻧﺴﻔﻮﺭﻣﺎﺗﻮﺭ ﻫﺎﯼ ﻗﺪﺭﺕ www2.jsu.ac.ir/~samani/PowerPlant/NETWORKTRANSFORM.pdf‎Cached Similarﺗﺮﺍﻧﺴﻔﻮﺭﻣﺎﺗﻮﺭ. ﻧﻘﺶ. ﻣﺆﺛﺮ. ﻭ. ﺍﺭﺯﻧﺪﻩ. ﺑﻪ. ﭘﯽ. ﺧﻮﺍﻫﺪ. ﺩﺍﺷﺖ . ﺍﺯ. ﺁﻧﺠﺎ. ﻛﻪ. ﻳﻚ. ﺗﺮﺍﻧﺴﻔﻮﺭﻣﺎﺗﻮﺭ. ،. ﻣﺨﺼﻮﺻﺎﹰ. ﺗﺮﺍﻧﺴﻔﻮﺭﻣﺎﺗﻮﺭ. ﻗﺪﺭﺕ. ﻗﻴﻤﺖ. ﺑﺴﻴﺎﺭ. ﺑﺎﻻﺋﻲ. ﺩﺍﺭﺩ،ﺗﻌﻤﻴﺮ. ﻭﻧﮕﻬﺪﺍﺭﻱ. ﻭﭘﻴﺪﺍ. ﻛﺮﺩﻥ. ﻋﻴﻮﺏ. ﺍﺣﺘﻤﺎﻟﻲ. ﻭﺩﺭ. ﺣﺎﻝ. مهندسی برق قدرت - ترانسفورماتور قدرت www.safargoli.blogfa.com/post-9.aspx‎Cached Similarترانسفورماتور قدرت ترانسفورماتور وسیله ای است که انرژی الکتریکی را در یک سیستم جریان متناوب از یک مدار به مدار دیگر انتقال می دهد و می تواند ولتاژ کم را به ... ترانسفورماتور - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/ترانسفورماتور‎Cached Similarبه این صورت که جریان جاری در مدار اول (اولیهٔ ترانسفورماتور) موجب به وجود آمدن یک ..... ترانسفورماتورها مورد استفاده در کاربردهای قدرت یا بسامد بالا (رادیویی) معمولاً از ... ترانسفورماتور قدرت - مکانیزم www.mechanism.ir/index.php/.../transformer/727-power-transformers‎Cached Similar23 دسامبر 2015 ... ترانسفورماتورهای قدرت، انواعی از ترانسفورماتورها هستند که وظیفه تغییر ولتاژ برق قدرت را برای انتقال برق از نیروگاه تا نزدیک مصرف کنندگان ... اجزای ترانسفورماتور - مهندسی برق قدرت و شبکه های انتقال و توزیع hadi-haddad-khouzani-bargh.blogsky.com/1388/03/18/post-50/‎Cached Similarاجزای ترانسفورماتور:1- هسته: هسته ترانسفورماتور از ورق الکتریکی به ضخامت 0.3 میلیمتر که در عرض های مختلف بریده شده تشکیل میشود که در نهایت پس از چیدن ... ساختمان ترانسفورماتور با شکل توضیحی - برق. قدرت. کنترل ... powercontrol.mihanblog.com/extrapage/2075‎Cached Similarهسته ترانسفورماتور متشکل از ورقه های نازک است که سطح آنها با توجه به قدرت ترانسفورماتور ها محاسبه می شود. برای کم کردن تلفات آهنی هسته ترانسفورماتور را نمی ... [PDF] ﺑﺎ ﺁﺷﻨﺎﻳﻲ ﺗﺮاﻧﺴﻔﻮرﻣﺎﺗﻮر ﻗﺪرت kbc.ir/files/power%20transformer1.pdf‎Cached Similarآـﻢ ﺷـﺪن ﺳـﻄﺢ ﻣﻘﻄـﻊ ﻳـﻮغ ﺳـﺒﺐ آـﺎهﺶ ارﺗﻔـﺎع ﺗﺮاﻧـﺴﻔﻮرﻣﺎﺗﻮر. ﻣﻴﮕﺮدد . ﺳﺎق هﺎﻳﻲ آﻪ ﺳﻴﻢ ﭘﻴﭻ هﺎ روی ﺁﻧﻬﺎ ﺳﻮار ﻣﻲ ﺷﻮﻧﺪ ﻣﻌﻤﻮﻻً دارای ﻣﻘﻄﻊ ﭘﻠﻪ ای ﻣﻲ. ﺑﺎﺷﻨﺪ آﻪ در داﻳﺮﻩ ﻣﺤﺼﻮر ﻣﻲ ﺷﻮﻧ. ﺪ و هﺮ ﭼﻪ ﻗﺪرت ﺗﺮاﻧﺴﻔﻮرﻣﺎﺗﻮر ... برق قدرت - ترانسفورماتور electric-sajad.blogfa.com/category/1‎Cached Similarبرق قدرت - ترانسفورماتور - برق قدرت - برق قدرت. ... کلید تنظیم ولتاژ سه حالته برای قدرت های 25 تا 200 kVA با رنج تغییرات 4% ± و برای قدرت های250 تا 2000 ... ترانسفورماتور قدرت takaups.com/یو-پی-اس/288-ترانسفورماتور-قدرت.html‎Cachedترانسفورماتور قدرت «Power Transformers» موضوع اصلی مورد بحث ما است. البته تعمیر و نگهداری ترانسفورماتورهای قدرت.