دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

تست انواع خازن توسط مولتی متر

تست انواع خازن توسط مولتی متر

تست انواع خازن :تست خازنهای کمتر از10 نانو فاراد بسادگی توسط مولتی متر انجام نمی شود و فقط با خازن سنج تست می شود در صورتیکه خازن سنج ندارید روشهای زیادی برای تست این

تست انواع خازن توسط مولتی متر

تست انواع خازن :تست خازنهای کمتر از10 نانو فاراد بسادگی توسط مولتی متر انجام نمی شود و فقط با خازن سنج تست می شود در صورتیکه خازن سنج ندارید روشهای زیادی برای تست این نوع خازن می توان به کار برد .اینجانب برای تست این نوع خازنها پیشنهادی به همکاران می دهم اگر حوصله داشتید . آزمایش کنید .

برای تست این نوع خازن سه دور سیم روپوش دار معمولی را به دور هسته ترانس Hv که در دم دست داریم و تلویزیون در حال دریافت یک برنامه می باشد پیچیده و یک سر سیم را شاسی نموده خازن را به سر بعدی متصل و بایک مقاومت 10 کیلو اهمی شاسی کنید مطابق شکل :

در این حالت تلویزیون را روشن کنید طبیعی است که Hv در سیم پیچ القا ء حدود 25 الی 30 ولت پیک تو پیک خواهد داشت که با مولتیمترها نزدیک 6ولت Ac می شود . حال ولتاژ دو سر خازن را اندازه گیری نمائید اینجانب در آزمایشی که انجام دادم خازن 1n حدود 5vac خازن 820pf حدود 4vac ولت را نشان داد می توان مقاومت کمتری را نیز انتخاب و رنج وسیعی از خازنها را تست نمود از این روش می توان برای تست انواع خازنهای پلاستیکی استفاده نمود . و نتایج مختلفی برای انواع خازنها تجربه نمود . در این تست اگر دوسر خازن ولتاژی نداشته باشد به معنی شورت خازن واگر تقسیم ولتاژی مابین مقاومت و خازن صورت نگیرد به معنی قطع خازن می باشد . لازم به توضیح است که باید مقدار خازن و مقاومت را درست انتخاب نمود .

و حال تست خازنهای بالاتر از 10nf الی 1میکرو فاراد : برای تست این نوع خازن می توان مولتی متر را روی رنج Rx10 قرار داده و می دانیم لحظه وصل ترمینالهای مولتی متر اگر خازن خالی باشد توسط پیل 9v داخل مولتیمتر شارژ شده و در حان شارژ عقربه مولتیمتر اهم مدار را در لحظه عبور جریان نشان می دهد مقدار ماکزیمم حرکت عقربه را برای همیشه بخاطر بسپارید تقریباً متناسب با ظرفیت خازن عقربه منحرف می شود . اگر در این روش بعد از شارژ کامل خازن ، اگر خازن نشتی نداشته باشد خازن سالم است و اهم قرائت شده بی نهایت است . و در صورتیکه خازن نشت داشته باشد عقربه مقدار اهمی را نشان می دهد که گویای میزان نشتی خازن است .ونیز اگر خازن قطع باشد هیچگونه عکس العمل مشاهده نمی شود و عقربه هیچ انحرافی نخواهد داشت .

word: نوع فایل

سایز: 16.9 KB

تعداد صفحه:11



خرید فایل



لینک منبع :تست انواع خازن توسط مولتی متر

طریقه تست کردن ترانزیستور - ازالکترونیک لذت ببرید lktra.parsiblog.com/Category/طریقه+تست+کردن+ترانزیستور/‎Cached Similarتعین پایه UJT توسط مولتی متر دیجیتالی : مولتی متر را در رنج تست دیود قرار .... نیز انتخاب و رنج وسیعی از خازنها را تست نمود از این روش می توان برای تست انواع ... آموزش تست قطعات الکترونیکی با مولتی متر : آنلاین پی سی بی opcb.ir/آموزش-تست-قطعات-الکترونیک-با-مولتی-متر/‎Cached Similarقبل از معرفی روش های تست قطعات در ابتدا به معرفی مولتی متر و انواع آن می پردازیم .... فاراد بسادگی توسط مولتی متر انجام نمی شود و فقط با خازن سنج تست می شود. Images for تست انواع خازن توسط مولتی متر آشنایی و روش تست خازن، دیود وسایر قطعات الکترونیکی – کامپیوتر ... parsiansys.ir/آشنایی-و-روش-تست-خازن،-دیود-وسایر-قطعات/‎Cached Similar6 ا کتبر 2013 ... در حالی که خازن روی بورد است سلکتور مولتی متر را روی بازر قرار دهید و یک تست بوق انجام دهید و اگر ... داده و پراب های قرمز و سیاه را به دو پایه خازن وصل کنید و عدد نمایش داده شده توسط مولتی متر را یادداشت کنید. ... انواع تست های خازن. آموزش تست انواع خازن با مولتی متر - TechnoTop|انجمن لپتاپ و ... technotop.ir/forum/f39/تست-انواع-خازن-با-مولتی-متر-334/‎Cached Similarآشنایی با تست خازن با ظرفیت کوچک : خازن های کوچکتر از 10 نانو تست خازنهای کمتر از 10 نانو فاراد به سادگی توسط مولتی متر انجام نمی شود و فقط ... آموزش تست و عیب یابی مدارات الکتریکی www.bmecenter.ir/.../آموزش-تست-و-عیب-یابی-مدارات-الکتریکی.html‎Cached Similar17 جولای 2014 ... تست انواع خازن : تست خازنهای کمتر از۱۰ نانو فاراد بسادگی توسط مولتی متر انجام نمی شود و فقط با خازن سنج تست می شود در صورتیکه خازن سنج ... روش های تست انواع خازن ها - انجمن تخصصی تعمیر کاران خودرو www.iranecu.ir/forum221/thread12199-print.html‎Cached Similar21 آگوست 2014 ... ««تست انواع خازن بخش اول »» تست خازنهای کمتر از10 نانو فاراد : تست خازنهای کمتر از10 نانو فاراد به سادگی توسط مولتی متر انجام نمی شود. نحوه تست سالم بودن قطعات الکترونیکی توسط اهم متر - گروه ... elec20.blogsky.com/.../نحوه-تست-سالم-بودن-قطعات-الکترونیکی-توسط-اهم-متر‎Cached Similarروش تست قطعات الکترونیکی ( تست خازن). تست انواع خازن توسط مولتی متر. تست خازنهای کمتر از10 نانو فاراد بسادگی توسط مولتی متر انجام نمی شود و فقط با . دانلود تست انواع خازن توسط مولتی متر - فایل ناب filedocx.blogsky.com/.../دانلود-تست-انواع-خازن-توسط-مولتی-متر‎Cached27 ا کتبر 2016 ... این تحقیق با فرمت ورد ، قابل ویرایش ، که در 11 صفحه تهیه شده استتست انواع خازن تست خازنهای کمتر از10 نانو فاراد بسادگی توسط مولتی متر ... تست المان های الکترونیکی با مولتی متر و روش های دیگر el-shiraz.blogfa.com/.../تست-المان-های-الکترونیکی-با-مولتی-متر-و-روش-های-دیگر‎Cached Similarدر این روش در حالی که مولتی متر را در مد تست مقاومت می گذاریم دوترمینال مولتی متر ... 10 نانو فاراد به سادگی توسط مولتی متر انجام نمی شود و فقط با خازن سنج تست می ... را تست نمود از این روش می توان برای تست انواع خازن های بدون قطب استفاده نمود .