دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

حفاظت ژنراتور

حفاظت ژنراتور

انتخاب طرح حفاظتی برای ژنراتور مستقیما به عوامل زیر وابسته است:

1. ظرفیت ژنراتور

2. سطح ولتاژ و نحوه اتصال ژنراتور به شبکه

3. وضعیت نقطه نوترال

موارد 1 و 2 در قسمتهای آینده و در بخش طرحهای حفاظتی آورده میشود. اما در مورد شماره 3 روشهای کلی زیر متداول است:

1. اتصال مستقیم نوترال به زمین

2. اتصال نقطه نوترال با امپدانس

3. نقطه نوترال ایزوله

روش اتصال نقطه نوترال با امپدانس برحسب میزان محدود سازی جریان عیب فاز به زمین به دو دسته اتصال نقطه نوترال با امپدانس بالا یا "High impedance earthing " و اتصال نقطه نوترال با امپدانس کم یا "Low impedance earthing " تقسیم میشوند. در روش "High impedance earthing " جریان عیب فاز به زمین به مقداری در حدود 5 تا 10 آمپر محدود میشود. در حالیکه در روش "Low impedance earthing " این جریان به مقداری در حدود 100 آمپر محدود خواهدشد.

وضعیت اتصال مستقیم نوترال به زمین در مواجهه با خطا روشن است . اما در این میان روش نقطه نوترال ایزوله نسبت به 2 روش دیگر مزایا و معایبی دارد که کاربردهای خاص خود را داراست که در صورت نیاز در جای خود به بحث پیرامون آن خواهیم پرداخت.

در طرحهای حفاظتی که ما به بحث پیرامون آن میپردازیم فرض بر آن است که نقطه نوترال با روش شماره 2 زمین شده است.

در نقشه های حفاظتی به منظور نمایش حفاظتهای مختلف از کدهای استاندارد ANSI استفاده میشود. برخی از معروفترین این کدها که ما در معرفی طرحهای حفاظتی از آنها یاد خواهیم نمود عبارتند از:

ANSI No. Description

14 Locked rotor protection

21 Distance protection, phase

21N Distance protection, earth (ground)

21FL Fault locator

24 Over fluxing

25 Synchronizing, synchronism check

27 Under voltage

27/59/81 V/f protection

32 Directional power

32F Forward power

32R Reverse power

37 Undercurrent or under power

40 Loss of field

46 Load unbalance, negative phase sequence over current

47 Phase-sequence voltage

48 Incomplete sequence, locked rotor

49 Thermal overload 49R Rotor thermal protection

49S Stator thermal protection

50 Instantaneous over current

50N Instantaneous earth fault over current

50BF Breaker failure

51GN Zero speed and under speed device

51 Over current-time relay, phase

51N Over current-time relay, earth

51V Over current-time relay, voltage controlled

59 Over voltage

word: نوع فایل

سایز:10.0 KB

تعداد صفحه:3



خرید فایل



لینک منبع :حفاظت ژنراتور

حفاظت ژنراتور - سایت تخصصی برق www.power2.ir/پروژه-کارشناسی/حفاظت-ژنراتور‎Cached Similarحفاظت ژنراتور تأسیسات الکتریکی مانند شبکه های انتقال انرژی، زنراتورها، ترانسفورماتورها و تجهیزات برقی دیگر در اثر نقصان عایق بندی و یا تضعیف استقامت ا ... [PDF] حفاظت ژنراتورها، ترانسفورماتورها و شینه ها pouladi.iaushab.ac.ir/uploads/fasle6_5312.pdf‎Cached Similarوجود حداقل دو سیم پیچ برای هر فاز نصب حفاظت تفاضلی مهم نیست ... حفاظت. ژنراتور. در. برابر. اتصال. به. زمین. سیم. پیچی. استاتور. به. منظور. بررسی. روشهای . دانلود پروژه حفاظت از ژنراتورها 20mikham.com/حفاظت-از-ژنراتورها/‎Cached18 دسامبر 2015 ... شماره پروژه : ۱۱۸ عنوان پروژه : حفاظت از ژنراتورها تعداد صفحات : ۹۳ شرح مختصر پروژه :پروژه ای که در این قسمت از سایت ۲۰میخوام برای دانلود آماده ... فنی ومهندسی - حفاظت ژنراتور korosh08.blogfa.com/post/8‎Cached Similarرله دیفرانسیل معمولترین و بهترین روش برای حفاظت ژنراتور در مقابل اتصال کوتاه فاز به فاز یا فاز به زمین می باشد . کلیه ژنراتورها که دارای بار منفی بالاتر از 5 ... حفاظت ژنراتور - مهندسی برق - blogfa.com e-power-e.blogfa.com/post/24/حفاظت-ژنراتور‎Cachedمهندسی برق - حفاظت ژنراتور - مقاله _ تحقیق _ کنفرانسهایی در باره برق قدرت و انتقال و توزیع. پروژه حفاظت ژنراتور - سایت تخصصی برق www.g-m-u.ir/downloads/پروژه-حفاظت-ژنراتور‎Cached Similarپروژه کارشناسی تعداد صفحات :156صفحه حجم فایل:2.8 MB فرمت فایل: word. Images for حفاظت ژنراتور حفاظت ژنراتور - مهندسی برق - blogfa.com www.bargh-iran.blogfa.com/post/4‎Cached Similarمهندسی برق - حفاظت ژنراتور - تحقیقات و پروژه برق و الکترونیک. مهندسی برق - تحلیل حفاظت ژنراتور saidy46.blogfa.com/post-5.aspx‎Cached Similarتحلیل حفاظت ژنراتور. ژنراتور ها مهم ترین و با ارزش ترین دستگاه های کارخانه جات و نیروگاهها می باشند ، نقص داخلی ژنراتور ها علاوه بر زیانی که به خود ژنراتور وارد می ... حفاظت ژنراتور - سایت علمی آموزشی نواندیشان www.noandishaan.com/forums/thread94495.html‎Cached Similarوظیفه ی دستگاه های حفاظتی ژنراتور این است که خطا را در همان مراحل ابتدایی پیدا کند، بسنجد و به اطلاع مسئولین برساند و در صورتی که لازم باشد، ...