دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

کد رنگی خازن ها

کد رنگی خازن ها

در خازن های پلیستر برای سالهای زیادی از کدهای رنگی بر روی بدنه آنها استفاده می شد . در این کد ها سه رنگ اول ظرفیت را نشان می دهند و رنگ چهارم تولرانس ا نشان می دهد .

برای مثال قهوه ای - مشکی - نارنجی به معنی 10000 پیکوفاراد یا 10 نانوفاراد است .

خازن های پلیستر امروزه به وفور در مدارات الکترونیک مورد استفاده قرار می گیرند . این خازنها در برابر حرارت زیاد معیوب می شوند و بنابراین هنگام لحیمکاری باید به این نکته توجه داشت .

کد رنگی خازنها

رنگ شماره

سیاه 0

قهوه ای 1

قرمز 2

نارنجی 3

زرد 4

سبز 5

آبی 6

بنفش 7

خاکستری 8

سفید 9

خازن ها با هر ظرفیتی وجود ندارند . بطور مثال خازن های 22 میکروفاراد یا 47 میکروفاراد وجود دارند ولی خازن های 25 میکروفاراد یا 117 میکروفاراد وجود ندارند .

دلیل اینکار چنین است :

فرض کنیم بخواهیم خازن ها را با اختلاف ظرفیت ده تا ده تا بسازیم . مثلاً 10 و 20 و 30 و . . . به همین ترتیب . در ابتدا خوب بنظر می رسد ولی وقتی که به ظرفیت مثلاً 1000 برسیم چه رخ می دهد ؟

مثلاً 1000 و 1010 و 1020 و . . . که در اینصورت اختلاف بین خازن 1000 میکروفاراد با 1010 میکروفاراد بسیار کم است و فرقی با هم ندارند پس این مسئله معقول بنظر نمی رسد .

برای ساختن یک رنج محسوس از ارزش خازن ها ، میتوان برای اندازه ظرفیت از مضارب استاندارد 10 استفاده نمود . مثلاً 7/4 - 47 - 470 و . . . و یا 2/2 - 220 - 2200 و . . .

خازن های متغیر :

در مدارات تیونینگ رادیوئی از این خازن ها استفاده می شود و به همین دلیل به این خازنها گاهی خازن تیونینگ هم اطلاق می شود . ظرفیت این خازن ها خیلی کم و در حدود 100 تا 500 پیکوفاراد است و بدلیل ظرفیت پائین در مدارات تایمینگ مورد استفاده قرار نمی گیرند .

در مدارات تایمینگ از خازن های ثابت استفاده می شود و اگر نیاز باشد دوره تناوب را تغییر دهیم ، این عمل بکمک مقاومت انجام می شود .

خازن های تریمر :

خازن های تریمر خازن های متغییر کوچک و با ظرفیت بسیار پائین هستند . ظرفیت این خازن ها از حدود 1 تا 100 پیکوفاراد ماست و بیشتر در تیونرهای مدارات با فرکانس بالا مورد استفاده قرار می گیرند .

مقاومت الکتریکی چیست

رسانای الکتریکی (هادی)به هر ماده ای که بتواند جریان الکتریکی را از خود عبور دهد رسانای الکتریکی یا هادی الکتریک (هدایت کننده جریان الکتریکی ) گویند مانند فلزات و به هر ماده که نتواند جریان الکتریکی را از خود عبور دهد نارسانا یا غیرهادی گویند مانند پلاستیک ، چرم ، کاغذ وغیره

word: نوع فایل

سایز:68.8 KB

تعداد صفحه:27



خرید فایل



لینک منبع :کد رنگی خازن ها

همه چیز در مورد خازن ها - پایگاه اطلاع رسانی صنایع آب www.sabainfo.ir/fa/news/197‎Cached Similar12 ژوئن 2007 ... کد رنگی خازن ها : در خازن های پلیستر برای سالهای زیادی از کدهای رنگی بر روی بدنه آنها استفاده می شد . در این کد ها سه رنگ اول ظرفیت را نشان می دهند و ... خازن - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/خازن‎Cached Similarدر خازن‌های پلیستر برای سالهای زیادی از کدهای رنگی بر روی بدنه آنها ... ترتیب رنگی خازن‌ها به ترتیب از ۰ تا ۹ به صورت زیر است:. کد رنگی خازنها www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=100615‎Cached Similar25 آگوست 2009 ... در خازن‌های پلیستر برای سالهای زیادی از کدهای رنگی بر روی بدنه آنها استفاده می‌‌شد. در این کدها سه رنگ اول ظرفیت را نشان می‌‌دهند و رنگ چهارم ... کد رنگی خازن‌ها - مهمترین اخبار ایران و جهان vista.ir/article/9127/کد-رنگی-خازن‌ها‎Cachedدر خازن‌های پلیستر برای سالهای زیادی از کدهای رنگی بر روی بدنه آنها استفاده می شد. ... ترتیب رنگی خازن‌ها به ترتیب از ۰ تا ۹ به صورت زیر است: سیاه، قهوه ای، قرمز، ... خازن ها و نحوه خواندن کدهای آن را بشناسیم - دپارتمان مرکزی مهندسی پزشکی www.bmecenter.ir/.../خازن-ها-و-نحوه-خواندن-کدهای-آن-را-بشناسی.html‎Cached Similar11 مارس 2015 ... نحوه خواندن و محاسبه مقدار(کدهای) خازن های عدسی. ظرفیت ... ترتیب رنگی خازن‌ها به ترتیب از ۰ تا ۹ به صورت زیر است: سیاه، قهوه ای، قرمز، نارنجی، ... کد رنگی خازن‌ها - آفتاب www.aftabir.com/lifestyle/view/9127/کد-رنگی-خازن-ها‎Cached Similar23 ژانویه 2006 ... این خازنها در برابر حرارت زیاد معیوب می‌شوند و بنابراین هنگام لحیمکاری باید به این نکته توجه داشت. ترتیب رنگی خازن‌ها به ترتیب از ۰ تا ۹ به ... کد رنگی خازن ها - فروشگاه آرین - فایل ناب aryan.filenab.com/product-67470-bargh.aspx‎Cachedدانلود تحقیق کد رنگی خازن ها تحقیق کد رنگی خازن ها دانلود کد رنگی خازن ها کد رنگی ... در این کد ها سه رنگ اول ظرفیت را نشان می دهند و رنگ چهارم تولرانس ا نشان می دهد . نحوه خواندن و محاسبه مقدار(کدهای) خازن های عدسی - اسپارک الکترونیک www.circuit.loxblog.com/page/CapasitorCod1‎Cachedبعضی از خازنها(ترجیحاً قدیمی) اعداد رنگی مانند مقاومت ها چاپ می شود که مقدار ظرفیت خازن را مشخص می کنند. نحوه خواندن و محاسبه مقدار(کدهای) خازن های عدسی. ظرفیت. محاسبه مقدار(کدهای) خازن های عدسی - شرکت آموزشی فنی کار https://www.fannikar.com/.../2597-محاسبه-مقدار-کدهای-خازن-های-عدسی‎Cachedp means 10-12 (million-millionth), so 1000pF = 1nF کد رنگی خازن‌ها در خازن‌های پلیستر برای سالهای زیادی از کدهای رنگی بر روی بدنه آنها استفاده می‌شد. در این کدها سه ... کد رنگی خازن ها - رز بلاگ - متفاوت ترین سرویس سایت ساز gyebaekchangon.rozblog.com/post/766/ads‎Cached29 ا کتبر 2016 ... کد رنگی خازن ها 1 . کد رنگی خازنها 25 آگوست 2009 ... در خازن‌های پلیستر برای سالهای زیادی از…