دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دیود چگونه کار می کند ؟

دیود چگونه کار می کند ؟

یکسو ساز نیم موج با استفاده از یک دیود.

در مطلب قبل راجع به دیودهای زنر و سیگنال صحبت کردیم و ضمن آوردن مثال، توضیح دادیم که این دیودها چگونه کار میکنند. حال در ادامه این مجموعه مطالب ابتدا به تشریح مختصر دیود های یکسو کننده میپردازیم.

دیود های یکسوساز عموما" در مدارهای جریان متناوب بکار برده می شوند تا با کمک آنها بتوان جریان متناوب (AC) را به مستقیم (DC) تبدیل کرد. این عملیات یکسوسازی یا Rectification نامیده می شود.

از مشهورترین این دیودها می توان به انواع دیودهای 1N400x و یا 1N540x اشاره کرد که دارای ولتاژ کاری بین 50 تا بیش از 1000 ولت هستند و می توانند جریان های بالا را یکسو کنند. این ولتاژ، ولتاژی است که دیود می تواند بدون شکسته شدن - سوختن - در جهت معکوس آنرا تحمل کند.

دیودهای یکسوساز معمولآ از سیلیکون ساخته می شوند و ولتاژ بایاس مستقیم آنها حدود 0.7 ولت می باشد.

یکسو سازی جریان متناوب با یک دیود

شما می توانید با قرار دادن فقط یک دیود در مسیر جریان متناوب مانع از گذر سیکل منفی جریان در جهت مورد نظر در مدار باشید به شکل اول دقت کنید که چگونه قرار دادن یک دیود در جهت موافق، فقط به نیم سیکل های مثبت اجاز خروج به سمت بار را می دهد. به این روش یکسوسازی نیم موج یا Half Wave گفته می شود.

بدیهی است برای بالابردن کیفیت موج خروجی و نزدیک کردن آن به یک ولتاژ مستقیم باید در خروجی از خازن هایی با ظرفیت بالا استفاده کرد. این خازن در نیم سیکل مثبت شارژ می شود و در نیم سیکل منفی در غیاب منبع تغذیه، وظیفه تغذیه بار را بعهده خواهد داشت.

word: نوع فایل

سایز:31.2 KB

تعداد صفحه:10



خرید فایل



لینک منبع :دیود چگونه کار می کند ؟

دیود چگونه کار میکند؟ - فروشگاه رباتیک و الکترونیک www.roboeq.ir/articles/detail/دیود%20چگونه%20کار%20میکند؟/‎Cached Similarدیود چگونه کار میکند؟ دیود چگونه کار می کند ؟ اگر به یک پیوند PN ولتاژ با پلاریته موافق متصل کنیم جریان از این پیوند عبور کرده و اگر ولتاژ را معکوس کنیم در ... دیود چگونه کار می کند ؟ - مهمترین اخبار ایران و جهان vista.ir/article/82345/دیود-چگونه-کار-می-کند-؟‎Cachedاگر به یک پیوند PN ولتاژ با پلاریته موافق متصل کنیم جریان از این پیوند عبور کرده و اگر ولتاژ را معکوس کنیم در مقابل عبور جریان از خود مقاومت نشان می دهد. دیودها khodroha.com/diode.htm‎Cached Similarدیود چگونه کار می کند. دیود یکسو ساز نیم موج با استفاده از یک دیود. دیود های یکسوساز عموما" در مدارهای جریان متناوب بکار برده می شوند تا با کمک آنها بتوان جریان ... دیود - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/دیود‎Cached Similarمقاومت دیود در مقابل عبور جریان مستقیم و جریان متناوب فرق میکند. .... طبقهٔ تقویت صورت گرفته باشد و دیود بِیْس-اِمیتِر ترانزیستور کار آشکارسازی را هم عملاً انجام ... Images for دیود چگونه کار می کند ؟ دیود چیست و چگونه کار می کنند؟ - آموزش فناوری نانو edu.nano.ir/oldversion/index.php?actn=papers_view&id...‎Cachedدر اثر اتصال یک نیمه رسانای نوع n به یک نیمه رسانای نوع p قطعه ای به نام پیوند p-n (دیود) حاصل می شود. بر اثر این اتصال کمی الکترون از بخش n به بخش p آمده و ... دیود و انواع آن - الکترونیک و رباتیک www.tbank.blogsky.com/1392/03/23/post-16/دیود-و-انواع-آن‎Cached Similarدیود چگونه کار می کند ؟ منحنی رفتار یک دیود در هنگام اعمال ولتاژ مثبت از لحاظ الکتریکی یک دیود هنگامی عبور جریان را از خود ممکن می سازد که شما با برقرار کردن ... [DOC] دیود چگونه کار می کند ؟ - انواع دیود amir2p3p.persiangig.com/دیود%20چگونه%20کار%20می%20کند.doc‎Cached Similarدیود چگونه کار می کند ؟ - انواع دیود. استفاده از دیود سیگنار در مدار رله برای جلوگیری از ایجاد ولتاژ های ناخواسته زیاد. در ادامه بحث لازم است قدری راجع به انواع دیود که در ... دیود چگونه کار می کند؟ - تالار های تخصصی نیک صالحی forum.niksalehi.com/forum199/thread18464.html‎Cached Similarدیود های یکسوساز عموما" در مدارهای جریان متناوب بکار برده می شوند تا با کمک آنها بتوان جریان متناوب (AC) را به مستقیم (DC) تبدیل کرد. همه چیز درمورد دیود ونوع وکار آن - کزاز الکترونیک ashkjacbari.persianblog.ir/post/22/‎Cached Similar15 آوریل 2014 ... می دانیم که در بایاس معکوس پیوند P-N، با ازدیاد ولتاژ معکوس دیود عرض ناحیه ی تهی بیشتر می شود و همچنین ..... دیود چیست و چگونه کار می کنند؟