دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

سنسورها و کنترلهای صنعتی

سنسورها و کنترلهای صنعتی

فهرست

فصل 2

سنسورها و کنترلرلهای صنعتی

2.1. سنسورها در تولید

2.2. سنسورهای دما در کنترل فرایند

2.2.1. سنسورهای جزبی نیمه هادی

2.2.2. اشکار سازی دمایی نیمه هادی که از خود تابشی نوری استفاده می کنند.

2.2.3. اشکار ساز دما که سنسورهای تماس نقطه ای استفاده می کند.

2.2.4. سنسورهای غیر تماسی-پیرومترها

2.3. سنسورهای فشار

2.3.1. کریستالهای پیزواللکتریک

2.3.2.کرنش سنج ها

فصل 3

3.1. سنسور و ترسندیوسر

3.2. موقعیت و جابجایی

3.3. خواندن تصاعدی یا مطلق

3.4. شناسایی و تحریک با تماس یا بدون تماس

3.5. ساختارهای زاویه ای و خطی

3.6. تکنولوژی سنسور و کاربرد

فصل 4

1- تقسیم بندی روشهای رفتار نگاری

2- تعاریف و اصطلاحات

3- دسته بندی سنسورها و ابزارهای گوناگون

4- سنسورهای مقاوم الکتریکی

5- نحوه چسباندن و اماده سازی کرنش سنجها

6- پل وتستون و مدارهای مربوطه

7- پتانسیومترها

8- ترمیستورها

9- سنسور تار مرتعش

10- سنسور ثقلی

11- سنسورهای مغناطیسی

12- سنسور LVDT

13- سنسورهای مگنتواستریکتیو

14- سنسورهای نی ای

15- سنسورهای دینامیکی

16- سنسورهای هیدرولیکی

17- سنسورهای نوری

18- سیستمهای اتوماتیک جمع اوری داده

مقدمه

استراتژی تولید فعلی سیستمهای ساخت را بر حسب سنسورها ،محرکها ، افکتورها ، کنترلی ها و حلقه های کنترلی تعریف می کند . سنسورها وسیله برای جمع آوری اطلاعات از عملیات تولید و فرایند های در حال انجام هستند .

دراکثر موارد، سنسورها برای تبدیل یک تحریک فیزیکی به یک سیگنال الکتریکی مورداستفاده قرار می گیرند که این سیگنال توسط سیستم تولیدآنالیز شده وتصمیماتی برای هدایت عملیات گرفته می شود .

محرکها ، یک سیگنال الکتریکی را به حرکت مکانیکی تبدیل می کند . یک محرک از طریق یک افکتور برروی محصول یا تجهیزات عمل می کند . افکتورها به عنوان یک بازو هسته که عمل مکانیکی مطلوب را انجام می دهند. کنترلی ها نوعی کامپیوترهسته که اطلاعات را از سنسورها و برای ریزی داخلی نشان دریافت کرده و برای اعمال روی تجهیزات تولید به کار می گیرند کنترلی ها و فرمانهای الکترونیکی ایجاد می کنند که یک سیگنال الکتریکی را به یک عمل مکانیکی تبدیل کند

محرکها ، افکتورها و کنترلها به یک حلقه کنترلی وصل می شوند. در حلقه های کنترلی با قابلیت محدود ، اطلاعات کمی جمع آوری شده .

تصمیمات کمی گرفته می شود وعمل محدودی را نتیجه می دهد . در موارد دیگر تجهیزا ت تولید هوشمند با تعداد زیادی ازانواع سنسورها وبه کار گیری افکتورها ومحرکهای متعدد ، برای نائل آمدن به بازه وسیعی از عملکرد خود کار استفاده می شوند.

هدف سنسورها ، بازرسی کار در حال انجام ، مانیتور کردن تداخل کاربا تجهیزات تولید ، و بازید خود به خودی تولید توسط کامپیوتر های سیستم تولید است هدف محرک و افکتور ، انتقال کار مطابق فرایند های تعریف شده سیستم تولید است.

عمل کنترلی ، اعمال کنترل کاملا خودکار، نیم خودکار و دستی با درجات متغیر بر روی فرایند ها است .

در یک نمونه کاملا خودکار مثل تولید به کمک کامپیوتر ، کنترلی کاملا سازگار است و به صورت حلقه بسته برای فراهم آوردن عملیات خودکار عمل می کند .

در موارد دیگر ، فعالیت انسانی نیز در گیر حلقه کنترل می شود .

برای اینکه روشهایی را که خواص فیزیکی سیستم تولید از طریق آن بر پارامترهای مرتبط با سیستم تولید اثر می کنند بشناسیم ، برای اینکه انواع خواص سیستم تولید فیزیکی که برای بیان پارامترهای عملی مطلوب مورد نیاز است.

را تعیین کنیم ، باید تکنولوزیهای موجود برای سیستمهای تولید را که ازاتوماسیون و تجمع تا درجات گوناگون استفاده می کنند ، بدانیم .

دستگاهای با کمترین میزان اتوماتیک بودن برای همه کارها از کنترل اپراتور بهره می گیرد . هر عملی که توسط دستگاه انجام می شود به طور انفرادی توسط اپراتور هدایت می شود . تجهیزات دستی ، بیشترین استفاده را زا قابلیت انسانی می برند . مشاهدات چشمی با استفاده از دوربینهای و میکروسکوپها بهتر

می شوند و عملی که در حال انجام است نیز با افکتورها بهینه تر می شود .

اتصال بین اطلاعات سنسوری ( از دوربینها و میکروسکوپها ) وملکردهای نتیجه با قرار دادن یک اپراتور در حلقه کامل می شود.

این نوع سیستمهای به طور واضح با نوع سنسورهای مورد استفاده ،ارتباط آنها با اپراتورانسانی ، نوع افکتورهایی که می توانند همراه با اپراتور انسانی استفاده شوند ، و قابلیتهای اپراتور محدود می شوند تجهیزات تولید که برای استراتزی دستی طراحی می شوند باید با قابلیتهای انسانی مطابقت داشته باشند در کار برد های صنعتی تداخل کاری تجهیزات با انسان ، به شدت مهم است.

متاسفانه اغلب طراحی تجهیزات به صورت حلقه کنترلی سنسور – اپراتور – محرک افکتور بهینه نمی شود .

یک سیستم تولید می تواند با جایگزینی قسمتی از حلقه کنترل با کامپیوتر به صورت نیمه اتوماتیک در آید . این نوع نیازی های جدید سیستم تولید را براورد می کند به خصوص امروز سنسور ها باید اطلاعات ورود پیوسته ای برای هر دو کامپیوتر و اپراتور فراهم کنند .

انواع مناسبی از اطلاعات باید برای هر کدام از این حلقه های کنترل فراهم شوند .

سیستمهای تولید نیمه اتوماتیک باید درجه کمی از قابلیت کنترل توسط کامپیوتر را داشته باشند .

word: نوع فایل

سایز:28.6 KB

تعداد صفحه:35



خرید فایل



لینک منبع :سنسورها و کنترلهای صنعتی

سنسورها و کنترلهای صنعتی - فایل ناب radyab.filenab.com/product-67520-bargh.aspx‎Cachedدانلود تحقیق سنسورها و کنترلهای صنعتی تحقیق سنسورها و کنترلهای صنعتی دانلود سنسورها و کنترلهای صنعتی سنسورها و کنترلهای صنعتی سنسورها کنترلهای ... بررسی سنسورها و کنترل های صنعتی در word | ره پویان rahpuyan.ir/industrial-sensors-and-controls.html‎Cached19 سپتامبر 2016 ... بررسی سنسورها و کنترل های صنعتی در word دارای 82 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ ... سنسورها و کنترلهای صنعتی بایگانی - پژوهش 3 pazhohesh3.ir/tag/سنسورها-و-کنترلهای-صنعتی/‎Cachedمقاله در مورد سنسورها و کنترلهای صنعتی لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب * فرمت فایل :Word ( قابل ویرایش و آماده پرینت ) تعداد صفحه۳۵ فصل دوم   ... مقاله در مورد سنسورها و کنترلهای صنعتی - گالری هفت galleryhaft.ir/مقاله-در-مورد-سنسورها-و-کنترلهای-صنعتی/‎Cached22 ا کتبر 2016 ... لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب * فرمت فایل :Word ( قابل ویرایش و آماده پرینت ) تعداد صفحه۳۵ فصل دوم سنسورها و کنترلهای صنعتی مقدمه ... بایگانی‌ها سنسورها و کنترلهای صنعتی - گالری هفت galleryhaft.ir/tag/سنسورها-و-کنترلهای-صنعتی/‎Cachedمقاله در مورد سنسورها و کنترلهای صنعتی. لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب * فرمت فایل :Word ( قابل ویرایش و آماده پرینت ) تعداد صفحه۳۵ فصل دوم   ... مقاله در مورد سنسورها و کنترلهای صنعتی - گالری هفت galleryhaft.ir/مقاله-در-مورد-سنسورها-و-کنترلهای-صنعتی-2/‎Cached31 ا کتبر 2016 ... لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب * فرمت فایل :Word ( قابل ویرایش و آماده پرینت ) تعداد صفحه۳۵ فصل دوم       ... دانلود تحقیق سنسورها و کنترلهای صنعتی paperdoc.ir/محصول/.../دانلود-تحقیق-سنسورها-و-کنترلهای-صنعتی‎Cachedدانلود تحقیق سنسورها و کنترلهای صنعتی استراتژی تولید فعلی سیستمهای ساخت را بر حسب سنسورها ،محرکها ، افکتورها ، کنترلی ها و حلقه های کنترلی تعریف می ... سنسورها و کنترلهای صنعتی - لونا پروژه lonadoc.com/سنسورها-و-کنترلهای-صنعتی-2/‎Cached9 فوریه 2016 ... استراتژی تولید فعلی سیستمهای ساخت را بر حسب سنسورها ،محرکها ، افکتورها ، کنترلی ها و حلقه های کنترلی تعریف می کند . سنسورها وسیله برای ... سنسورها و کنترلهای صنعتی | بانک فایلهای تخصصی phdtez.ir/tag/سنسورها-و-کنترلهای-صنعتی/‎Cachedمقاله در مورد سنسورها و کنترلهای صنعتی لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب * فرمت فایل :Word ( قابل ویرایش و آماده پرینت ) تعداد صفحه35 فصل دوم   ... سنسورها و کنترلهای صنعتی » دانلود تحقیق ، پروژه کارآفرینی mihandocs.com/11811-سنسورها-و-کنترلهای-صنعتی.html‎Cached18 ا کتبر 2015 ... شرح مختصر:استراتژی تولید فعلی سیستمهای ساخت رابر حسب سنسورها ،محرکها ، افکتورها ، کنترلی ها و حلقه های کنترلی تعریف می کند .سنسورها ...