دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

پیشینه و مبانی نظری مدیریت زنجیره تأمین

پیشینه و مبانی نظری مدیریت زنجیره تأمین

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

مدیریت زنجیره تأمین (SCM) بعنوان یک واژه رایج علمی و مدیریتی در سال 1982 توسط اولیور و وبر برای توصیف یک سیستم کنترل سلسله مراتبی برای مواد، اطلاعات و جریان های مالی در یک شبکه چند بعدی بالقوه از نهادهای تصمیم گیری مستقل، معرفی شد. (Agrell & Hatami, 2011)

مدیریت زنجیره تأمین مجموعه ای از تمام فعالیتهای شرکت (اعم از راهبردی و عملیاتی) است که هدف آن یکپارچه سازی تأمین کنندگان، سازندگان، توزیع کنندگان و انبارداران و نیز تولید و توزیع صحیح و مناسب محصولات از لحاظ تعداد، محل، زمان و هزینه در راستای ارضای نیازهای مشتری است. (Poirier & Reiter, 1996)

برخی از اهداف مدیریت زنجیره تأمین عبارتند از:

  • کاهش اتلاف و فعالیت های بدون ارزش افزوده مانند: کاهش هزینه یا کاهش موجودی ها
  • افزایش مسـؤلیت پذیری در قبال خدمت به مشتری
  • بهبود ارتباط زنجیره تأمین ( سرعت، صحت و تسهیم اطلاعات)
  • کاهش زمان چرخه تولید (توسعه محصول جدید، زمان تأخیر عرضه)
  • بهبود هماهنگی تلاش ها ( بهبود مستمر، درک اهداف).

به طور خلاصه می توان گفت که مدیریت زنجیره تأمین شامل سه بخش عمده یعنی تهیه و تدارک، تولید و توزیع است. همچنین برای مدیریت زنجیره تأمین باید سه نوع مدیریت را انجام داد:

  • مدیریت اطلاعات؛
  • مدیریت لجستیک (پشتیبانی)؛
  • مدیریت روابط؛ (طالب زاده، 1387)

در شکل 2-1 فرایند مدیریت زنجیره تامین نمایش داده شده است.

MRP : برنامه ریزی منابع

شکل 2-1 مدیریت زنجیره تأمین (منبع: Rogert, 2005)

در ادامه، چند نمونه از تعاریف زنجیره تأمین را بیان می کنیم.

2-2-1 مفاهیم و تعاریف زنجیره تأمین

محققان، تعاریف بسیاری در این زمینه ارائه داده اند که در زیر به برخی از این تعاریف اشاره خواهد شد:

  • زنجیره تامین مفهومی است که می تواند مانند یک کانال ارتباطی از جریان های فیزیکی و اطلاعاتی بین تأمین کنندگان و مشتریان در نظر گرفته شود. از یک دیدگاه عملیاتی، این کانال شبیه یک جریان از فعالیت ها کار می کند و این فعالیت ها گسترده و فراگیرند. بنابر این عبارت " زنجیره " می تواند با عبارت " شبکه " جایگزین شود. (Christopher, 2005)

  • زنجیره تأمین یک فرایند دنباله دار، از مواد خام تا کالای ساخته شده است. این شامل وظایف مختلف نظیر طراحی محصول، پیش بینی، خرید، طراحی فرایند، تولید، توزیع، فروش بازاریابی است . (El-Baz, 2011)

  • زنجیره تامین می تواند به این صورت تعریف شود " شبکه ای از سازمان های وابسته و در ارتباط با هم که برای کنترل، مدیریت و بهبود جریان مواد و اطلاعات از تأمین کننده تا مصرف کننده، بطور متقابل و اشتراکی با هم کار می کنند" . (Aitken, 1998)

  • زنجیره تأمین فرآیند یکپارچه تأمین مواد اولیه، تبدیل این مواد به محصول نهایی(از طریق تولید)، و تحویل محصول به مشتری(از طریق توزیع و یا تحویل به خرده فروشی ها و یا هر دو) می باشد. (اعتباری و پور اسفندیانی، 1384)


خرید فایل



لینک منبع :پیشینه و مبانی نظری مدیریت زنجیره تأمین

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت زنجیره تأمین - پی سی فایل p30file.sidonline.ir/product-17137-RVANSHEVASI.aspx‎Cachedمبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت زنجیره تأمین. توضیحات: فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش). همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه ... مبانی نظری و پیشینه پژوهش با موضوع مدیریت زنجیره تامین archive.sidonline.ir/product-16767-modirit.aspx‎Cachedمبانی نظری و پیشینه پژوهش با موضوع مدیریت زنجیره تامین دسته: علوم انسانی بازدید: 25 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 49 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 51 ... پیشینه و مبانی نظری مدیریت زنجیره تأمین - فایل ناب archive.filenab.com/product-67723-modirit.aspx‎Cachedپیشینه و مبانی نظری مدیریت زنجیره تأمین. توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش). همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه ... پیشینه و مبانی نظری مدیریت زنجیره تأمین new-download.avablog.ir/.../+پیشینه+و+مبانی+نظری+مدیریت+زنجیره+تأمین+‎Cached25 نوامبر 2016 ... پیشینه و مبانی نظری مدیریت زنجیره تأمین. توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش). همراه با منبع نویسی درون ... مبانی و پیشینه نظری مدیریت زنجیره تامین simok.ir/product-68168-tam.aspx‎Cachedحجم فایل: 58 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 26. مبانی و پیشینه نظری مدیریت زنجیره تامین فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش) ... پیشینه و مبانی نظری مدیریت زنجیره تأمین mdfbabak.ir/.../-پیشینه-و-مبانی-نظری-مدیریت-زنجیره-ت%25D8%25A3مین.html‎Cached9 ساعت قبل ... پیشینه و مبانی نظری مدیریت زنجیره تأمین 1. حسابداری و حسابرسی - حسابداریhttp ://hesabdarha.blogfa.com/cat-1.aspx?p=2410-2…, پیشینه و ... مبانی نظری و پیشینه پژوهش در باره ی مدیریت زنجیره تامین sobhbkheyriran.sabzblog.tk/post/900‎Cachedسلام به پرتال اینترنتی ما خوش آمده اید , شما وارد پیشخوان مبانی نظری و پیشینه پژوهش در باره ی مدیریت زنجیره تامین شده اید , برای مطالعه بیشتر در موردمبانی نظری ... مبانی نظری و پیشینه پژوهش با موضوع مدیریت زنجیره تامین - فراتک‌ سل farataksell.ir/مبانی-نظری-و-پیشینه-پژوهش-با-موضوع-مدی-6/‎Cachedمبانی نظری و پیشینه پژوهش با موضوع مدیریت زنجیره تامین توضیحات: فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش) همراه با منبع نویسی درون متنی ... مبانی نظری و پیشینه پژوهش با موضوع مدیریت زنجیره تامین - مرکز ... hejab14.ir/2016/11/.../مبانی-نظری-و-پیشینه-پژوهش-با-موضوع-مدیر/‎Cached20 نوامبر 2016 ... مبانی نظری و پیشینه پژوهش با موضوع مدیریت زنجیره تامین توضیحات: فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش) همراه با منبع ... مبانی نظری پیشینه پژوهش با موضوع مدیریت زنجیره تامین | بیسترینها fastdl2.bistarinha.xyz/.../مبانی+نظری+پیشینه+پژوهش+با+موضوع+مدیریت+زنجیره+تامین.html‎Cached14 نوامبر 2016 ... امیدواریم از خرید خود بهره کافی را برده و به موفقیت نزدیکتر شویدعنوان محصول دانلودی:مبانی نظری و پیشینه پژوهش اختلال اسکیزوفرنیا (فصل دو) ...