دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

پیشینه و مبانی نظری سرمایه اجتماعی و نقش مدیران

پیشینه و مبانی نظری سرمایه اجتماعی و نقش مدیران

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

یک سازمان برای آنکه به اهداف عالی خود دست یابد باید به دو مقوله "مدیریت" و" سرمایه اجتماعی" توجه داشته باشد. چرا که در جهان صنعتی امروز صرفا برخوردار بودن از مهارت های مدیریتی برای موفقیت یک مدیر کافی نیست، بلکه مدیران باید شناختی اساسی از تفاوت میان "مدیریت" و" رهبری" داشته باشند و بدانند چگونه این دو فعالیت برای تحقق موفقیت سزمان باید باهم ترکیب شوند.

امروزه سرمایه اجتماعی، نقشی بسیار مهمی در مدیریت نوین جوامع ایفا می کند به طوری که اثربخشی سایر سرمایه منوط به وجود این سرمایه خواهد بود.لذا بدون وجود سرمایه اجتماعی، پیمودن راههای توسعه و تکامل فرهنگی و اقتصادی ناهموار و دشوار می شوند.ازاین رو موضوع سرمایه اجتماعی به عنوان یک اصل محوری برای دستیابی به توسعه محسوب شده و مدیرانی موفق قلمداد می شوند که بتوانند در ارتباط با جامعه و با توجه به اهمیت مقوله سرمایه اجتماعی و مدیریت آن،به تولید و توسعه سرمایه اجتماعی بیشتری نایل گردند.

تعهد سازمانی

به عنوان یک بعد مهم سرمایه اجتماعی،تعهد سازمانی[1]، هویتی روان‌شناختی است که یک فرد نسبت به سازمان متبوع خود احساس می­کند(Mowday, 1982:24). لذا در نمود عینی تعهد سازمانی، روابط کارکنان را با سازمان منعکس می­کند و بر تصمیم به ماندن اعضا در آن سازمان دلالت دارد(Meyer & Allen, 1997:61-89). افراد با نیازها، مهارت­ها و انتظاراتی وارد سازمان می­شوند و مایلند در محیطی کار کنند که بتوانند از توانایی­هایشان استفاده و نیازهایشان را ارضاء کنند. چنانچه سازمان­ها این فرصت­ها را برای کارکنانشان ایجاد کنند، سطح تعهد سازمانی افزایش می­یابد (Vakola & Nikolaou, 2005:160)در حقیقت می­توان پیوندی بین تعهد سازمانی و فعالیت­های اجتماعی سازمان انتظار داشت که مستقیماً به ارضاء نیازهای کارکنان می­پردازد (پیترسون، 2004). با این حال هنوز کاملاً مشخص نیست که چگونه فعالیت­های اجتماعی سازمان که مرتبط با دیگر ذینفعان است، بر تعهد سازمانی کارکنان تاثیر می­گذارد.

در حقیقت می­توان پیوندی بین تعهد سازمانی و فعالیت­های اجتماعی سازمان انتظار داشت که مستقیماً به ارضاء نیازهای کارکنان می­پردازد(Peterson, 2004: 3) با این حال هنوز کاملاً مشخص نیست که چگونه فعالیت­های اجتماعی سازمان که مرتبط با دیگر ذینفعان است، بر تعهد سازمانی کارکنان تاثیر می­گذارد. در این راستا، مطالعات پیترسون (2004) و برامر و همکاران (2007) خاطر نشان می­کند که این­گونه فعالیت­ها تاثیر مثبتی بر تعهد سازمانی می­گذارند. با این وجود نیاز است مفهوم تعهد سازمانی به­خوبی تحلیل شود. مطالعه میر و آلن(1991) سه بعد تعهد را که شامل مولفه های عاطفی، مستمر و هنجاری است، آشکار می­سازد: تعهد عاطفی[2] به عواطف کارکنان اشاره دارد که وابسته به اهداف سازمان و قابل شناسایی به­وسیله آن است. تعهد عاطفی ناشی از تمایل کارکنان به ادامه ارتباط است. تعهد مستمر[3] ماهیتی مبادله ­محور دارد، مبتنی بر محاسبه است و به هزینه­های مرتبط با ترک سازمان اشاره دارد. تعهد مستمر ناشی از احساس افراد، مانند اجبار آن‌ها به ادامه ارتباط به دلیل هزینه­های بالای خروج است (مانند از دست دادن حقوق، موقعیت و ارشدیت) یا به دلیل اینکه آن‌ها فرصت­های استخدامی کمی در جاهای دیگر دارند. نهایتاً تعهد هنجاری[4] به تمایل کارکنان به ماندن در سازمان بر اساس حس مسؤولیت، وفاداری یا الزام به ادای دین آن‌ها به سازمان، اشاره دارد. این گونه وفاداری این احساس را در افراد به وجود می آورد که آن‌ها ملزم به متعهد ماندن به روابط هستند، به دلیل اینکه احساس می­کنند کاری که انجام می­دهند، درست است. در میان این سه بعد، ارتباط بین تعهد عاطفی و مسؤولیت اجتماعی سازمان به طور دقیق­تری مبتنی بر نظریه هویت اجتماعی است. همان‌طور که قبلاً عنوان شد، فعالیت در سازمانی با اعتبار بالا، می­تواند هویت اجتماعی کارکنان را غنا بخشد یا تقویت کند و بعد عاطفی را بیشتر از مولفه­های مستمر و هنجاری تحت تاثیر قرار دهد (Meyer & Allen, 1997: 61-89)


[1]- Organizational Commitment

[2]-Affective Commitment

[3]-continuous Commitment

[4]-Normative Commitment



خرید فایل



لینک منبع :پیشینه و مبانی نظری سرمایه اجتماعی و نقش مدیران

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرمایه اجتماعی و نقش مدیران - لونو lono.sellu.ir/product-85693-مبانی-نظری-و-پیشینه-تحقیق-سرمایه-اجتماعی-و-نقش-مدی.aspx‎Cachedمبانی نظری پیشینه تحقیق سرمایه اجتماعی نقش مدیران. پیشینه و مبانی نظری سرمایه اجتماعی و نقش مدیران - فایل ناب be3t.filenab.com/product-67733-modirit.aspx‎Cachedپیشینه و مبانی نظری سرمایه اجتماعی و نقش مدیران دسته: علوم انسانی بازدید: 1 بار فرمت فایل: docx حجم فایل: 28 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 27. پیشینه و مبانی ... مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرمایه اجتماعی و نقش مدیران khabarhamrah.xyz/post/137704‎Cachedپست 'مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرمایه اجتماعی و نقش مدیران' از بلاگ 'فروشگاه بزرگ الماس' با ذکر منبع و سایت اصلی آن بازنشر شده است لذا مسئولیت کلیه ... دانلود مقاله پیشینه تحقیق و مبانی نظری سرمایه اجتماعی و نقش مدیران www.iranpajohesh.com/مبانی-نظری-مدیریت/9303-دانلود-مقاله-پیشینه-تحقیق-و-مبانی-نظری-سرمایه-اجتماعی-و-نقش-مدیران.html‎Cachedمقاله زیر درباره سرمایه اجتماعی و نقش مدیران می باشد. و شامل: مقدمه، تعهد سازمانی، اعتمادسازمانی، شایستگی مدیریتی، نقش مدیران درایجاد سرمایه اجتماعی، مدیران از راههای ... پیشینه و مبانی نظری سرمایه اجتماعی - loxblog.Com www.townstore.loxblog.com/.../پیشینه%20و%20مبانی%20نظری%20سرمایه%20اجتماعی‎Cachedدر دیدگاههای سنتی مدیریت توسعه سرمایه های اقتصادی، فیزیکی و نیروی انسانی مهمترین نقش را ایفا می کردند اما در عصر حاضر برای توسعه ... دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرمایه اجتماعی - پرفروش . .... پیشینه ومبانی نظری تحقیق نقش مدیران. دانلود پیشینه و مبانی نظری سرمایه اجتماعی و نقش مدیران bestfile4u.xyz/card.aspx?productid=67733‎Cachedپیشینه و مبانی نظری سرمایه اجتماعی و نقش مدیران. قیمت, 15,000 تومان. نام, *. نام خانوادگی, *. ایمیل, * نامعتبر. موبایل, *. دانلود > پروپوزال مدیریت مبانی نظری و پیشینه سرمایه اجتماعی shopfile20.sellfile.ir/prod-195942-مبانی+نظری+و+پیشینه+سرمایه+اجتماعی.html‎Cached Similarعلاوه بر ادبیات و مبانی نظری، پیشینه پژوهش نیز آمده است. ضمناً منابع به صورت کامل در انتهای متن آورده شده ... نقش سرمایه اجتماعی در سازمان. عناصر سرمایه اجتماعی. پیشینه ومبانی نظری سرمایه اجتماعی نقش مدیران | بیسترینها alfadl.bistarinha.xyz/.../پیشینه%20ومبانی%20نظری%20سرمایه%20اجتماعی%20و%20نقش...‎Cached۱۴۶۰۷۸۹ دانلود زیرنویس سریال Frequency S01E09 · دانلود فیلم The Light Between Oceans 2016 · ۱۴۶۰۷۸۴ دانلود زیرنویس سریال Weightlifting Fairy Kim · Strelok ... پیشینه ومبانی نظری سرمایه اجتماعی | بیسترینها alfadl.bistarinha.xyz/.../پیشینه+ومبانی+نظری+سرمایه+اجتماعی.html‎Cachedپیشینه ومبانی نظری سرمایه اجتماعی و نقش مدیران. پیشینه ومبانی نظری سرمایه اجتماعی و نقش مدیران پیشینه ومبانی نظری سرمایه اجتماعی و نقش مدیران دسته بندی [DOC] نقش مدیران در ارتقای سرمایه اجتماعی در آستان قدس رضوی91 full-thesis.net/.../نقش-مدیران-در-ارتقای-سرمایه-اجتماعی-در-آستان-قدس-رضوی91.docx‎Cached14- 1-2- پژوهش های انجام شده پیرامون نقش های مدیران(پژوهش ... 15-1-2- آشنایی با سازمان آستان قدس رضوی(پیشینه تاریخی،اهداف،وظایف و .... 6-2-2- نظریه های سرمایه ...