دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

پیشینه و مبانی نظری سرمایه اجتماعی

پیشینه و مبانی نظری سرمایه اجتماعی

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

امروزه، در کنار سرمایه های انسانی، مالی و اقتصادی، سرمایه دیگری به نام سرمایه اجتماعی(SOCIAL CAPITAL) مورد بهره برداری قرار گرفته است. این مفهوم به پیوندها، ارتباطات میان اعضای یک شبکه به عنوان منبع باارزش اشاره دارد که با خلق هنجارها و اعتماد متقابل موجب تحقق اهداف اعضا می شود. سرمایه اجتماعی که صبغه ای جامعه شناسانه دارد، به عنوان یک اهرم توفیق آفرین مطرح و مورداقبال فراوان نیز واقع شده است. ســرمایه اجتماعی، بستر مناسبی برای بهره وری سرمایه انسانی و فیزیکی و راهی برای نیل به موفقیت قلمداد می شود. مدیران وکسانی که بتوانند در سازمان، سرمایه اجتماعی ایجاد کنند، راه کامیابی شغلی و سازمانی خود را هموار می سازند. از سوی دیگر، سرمایه اجتماعی به زنــــــدگی فرد، معنی و مفهوم می بخشد و زندگی را ساده تر و لذت بخش تر می سازد.
امروزه سرمایه اجتماعی، نقشی بسیار مهمتر از سرمایه فیزیکی و انسانی در سازمانها و جوامع ایفا می کند و شبکه های روابط جمعی و گروهی، انسجام بخش میان انسانها، سازمانها و انسانها و سازمانها با سازمانها می باشد. در غیاب سرمایه اجتماعی، سایر سرمایه ها اثربخشی خود را از دست می دهند و بدون سرمایه اجتماعی، پیمودن راههای توسعه و تکامل فرهنگی و اقتصادی، ناهموار و دشوارمی شوند.
در دیدگاههای سنتی مدیریت توسعه سرمایه های اقتصادی، فیزیکی و نیروی انسانی مهمترین نقش را ایفا می کردند اما در عصر حاضر برای توسعه بیشتر از آنچه به سرمایه اقتصادی، فیزیکی و انسانی نیازمند باشیم به «سرمایه اجتماعی نیازمندیم، زیرا بدون این سرمایه استفاده از دیگر سرمایه ها به طور بهینه انجام نخواهدشد. در جامعه ای که فاقد سرمایه اجتماعی کافـــی است. سایر سرمایه ها ابتر می مانند و تلف می شوند. از این رو موضوع سرمایه اجتماعی به عنوان یک اصل محوری برای دستیابی به توسعه محسوب شده و مدیرانی موفق قلمداد می گردند که بتوانند در ارتباط با جامعه به تولید و توسعه سرمایه اجتماعی بیشتر نایل گردند.

2-2-2- تاریخچه سرمایه اجتماعی

واژه و مفهوم سرمایه اجتماعی سابقه طولانی در علوم اجتماعی دارد،ولی سابقه این اصطلاح به معنایی که امروزه بکار می رود به 80 سال پیش و نوشته های لیدا جی هانیفان[1]،سرپرست وقت مدارس ایالت ویرجینیای غربی در آمریکا بر می گردد. او در توضیح اهمیت مشارکت در تقویت حاصل کار مدرسه، مفهوم سرمایه اجتماعی را مطرح کرد و در وصف آن چنین می گوید :"چیز ملموس که بیشترین آثار را در زندگی روزمره مردم دارد، حسن نیت،رفاقت، همدلی و معاشرت اجتماعی است.دربین خانواده ها و افراد که سازنده واحد اجتماعی اند،اگر کسی با همسایه اش و همسایه اش با دیگر همسایگانش تماس داشته باشد، حجمی از سرمایه اجتماعی انباشته خواهد شد که ممکن است بلافاصله نیازهای اجتماعی را برطرف سازد و شاید حاصل ظرفیت بالقوه ای باشد که برای بهبود اساسی شرایط زندگی کل اجتماع کفایت کند(Putnam,1999:138).

بعد از هانی فان اندیشه سرمایه اجتماعی تا چندین دهه ناپدید شد، ولی در دهه 1950میلادی، سیلی،سیم، لوزلی( گروهی از جامعه شناسان شهری کانادایی)، در دهه 1960میلادی، هومانسن (یکی نظریه پردازان در موضوع مبادله) و جین جاکوب (یک استاد مسائل شهری) و در دهه 1970میلادی، اقتصاددانی به نام لوری آن را دوباره احیا و در مباحث خود مطرح کردند.شایان توجه است که هیچ یک از این موضوع بنویسندگان از آثار قبلی که درباره این موضوع به رشته تحریر درآمده بود،ذکری به میان نیاورده اند، ولی همگی همان اصطلاح سرمایه اجتماعی را به کار برده و بدینوسیله اهمیت پیوندهای اجتماعی را در آن خلاصه کنند. با این حال مطالعات دانشمندانی مانند پوتنام، کلمن، فوکویاما و بوردیو و... الهام بخش اکثر کارهای جاری شده است.

رابرت پوتنام دانشمند علوم سیاسی ، نفر بعدی بود که بحثی قویی را در مورد سرمایه اجتماعی و جامعه مدنی هم در ایتالیا ،هم در ایالات متحده آغاز کرد(Fukuyama,1990:10) . به هر حال کاربرد این مفهوم به تدریج از دهه 1990 به این سو در پایان نامه ها و مقالات دانشگاهی به ویژه در رشته های جامعه شناسی، اقتصاد، سیاست و آموزش – با کارهای افرادی همچون جیمز کلمن، پیر بوردیو، رابرت پوتنام، فرانسیس فوکویاما افزایش یافته است.(Wall, 1998:259).


[1] Lyda Judson Hanifan



خرید فایل



لینک منبع :پیشینه و مبانی نظری سرمایه اجتماعی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره ی سرمایه اجتماعی namavar.sellu.ir/product-75039-مبانی-نظری-و-پیشینه-تحقیق-درباره-ی-سرمایه-اجتماعی.aspx‎Cachedمبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره ی سرمایه اجتماعی. توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش). همراه با منبع نویسی درون متنی به ... مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرمایه اجتماعی - فروشگاه ساز رایگان فایل namavar.sellu.ir/product-75357-مبانی-نظری-و-پیشینه-تحقیق-سرمایه-اجتماعی.aspx‎Cachedتوضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش). همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه. توضیحات ... پیشینه و مبانی نظری سرمایه اجتماعی - فایل ناب archive.filenab.com/product-67734-RVANSHEVASI.aspx‎Cachedپیشینه و مبانی نظری سرمایه اجتماعی. توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش). همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت ... پیشینه و مبانی نظری تحقیق سرمایه اجتماعی showfile.sidonline.ir/product-17234-RAVAN.aspx‎Cachedپیشینه و مبانی نظری تحقیق سرمایه اجتماعی. توضیحات: فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش). همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA ... مبانی نظری و پیشینه پژوهش با موضوع سرمایه اجتماعی - دانلود مقالات ... paperfileme.parsiblog.com/.../مبانی+نظری+و+پیشینه+پژوهش+با+موضوع+سرمایه+اجتماعی/‎Cachedپس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود پرداخت و دانلود. مبانی نظری و پیشینه پژوهش با موضوع سرمایه اجتماعی. توضیحات: فصل دوم پایان نامه ... مبانی نظری و پیشینه سرمایه اجتماعی 16743.paperfa.ir/‎Cachedمبانی نظری و پیشینه سرمایه اجتماعی - مبانی نظری و پیشینه سرمایه اجتماعی مبانی نظری سرمایه اجتماعی پیشینه سرمایه اجتماعی پایان نامه سرمایه اجتماعی فصل 2 ... برترین پکیج مبانی نظری سرمایه اجتماعی – دانلود فایل – تحقیق دانلود dlkadest.ir/dlarticle590.html‎Cached14 نوامبر 2016 ... مبانی نظری سرمایه اجتماعی. در 60 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx. توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری ... خرید فایل( مبانی نظری و پیشینه سرمایه اجتماعی) | نوین مقاله www.novinmgali.ir/?p=8284‎Cached12 نوامبر 2016 ... اینک شما با جستجوی ((مبانی نظری و پیشینه سرمایه اجتماعی)) وارد صفحه فروش فایل دانلودی -مبانی نظری و پیشینه سرمایه اجتماعی- شده اید. پیشینه و مبانی نظری سرمایه اجتماعی - ستاد fileyare.rzb.3tad.xyz/post571772.html‎Cachedپیشینه و مبانی نظری سرمایه اجتماعی. توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش). همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA ... برترین پکیج مبانی نظری سرمایه اجتماعی - دانلود فایل pichakw.ironiblog.ir/post/248‎Cachedمبانی نظری سرمایه اجتماعی. در 60 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx. توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش). همراه با منبع ...