دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

پیشینه ومبانی نظری تحقیق صنعت خودروسازی

پیشینه ومبانی نظری تحقیق صنعت خودروسازی

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع : دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

——————————————————————————

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

بی تردید صنعت خودرو سازی مهمترین نیروی محرکه برای رشد اقتصادی در قرن گذشته بوده است بطوریکه پیتر دراکر معتقد است این "صنعت صنعت ها" می باشد اکنون نیز این صنعت با تولید نزدیک به 78 میلیون خودرو در سال بعنوان یکی از مهمترین صنایع و فعالیت های اقتصادی محسوب می شوند. (OICA,2011)

از لحاظ توالی تاریخی نیز می توان به سابقه تولید اتومبیل بدین شکل اشاره نمود که در اوایل قرن بیستم هنری فورد و آلفرد اسلون به قابلیت تولید انبوه و صنعتی اتومبیل دست یافته که پیامد این عمل تقویت و رشد ایالات متحده در صحنه اقتصاد جهانی بود. قبل از جنگ جهانی دوم شرکت تویوتای ژاپن اقدام به نوآوری در زمینه تولیدات صنعتی کرد این نوآوری که همان تولید ناب نام داشت منجر شد که صنعت اتومبیل ژاپن و به پیروی از آن دیگر صنایع ژاپن از رشد قابل توجهی برخوردار شوند و بتوانند جایگاه قابل قبولی را دراقتصاد جهانی پیدا کنند.

در این میان نقش کشورهای در حال توسعه و توسعه نیافته نیز شایان توجه بود این کشورها در این صنعت مانند دیگر صنایع اغلب پیشرو نبوده و تنها به عنوان مصرف کننده مطرح می بودند که در نهایت موجبات رشد کشورهای صنعتی را نیز فراهم می کردند. صنعت اتومبیل در این کشورها اغلب هنگامیکه چرخه تولید یک کالای خاص به مرحله افول خود در کشورهای صنعتی می رسید شروع می شد اما امروزه می توان، توان تولید و رقابت را در کشورهایی که در گذشته تنها بعنوان مصرف کننده مطرح بوده اند مشاهده نمود که خود بعنوان یک مدعی در این زمینه با سایر کشورهای صنعتی قابل رقابت می باشند. (Kim B. Clark, Takahiro Fujimoto,1991)

باید اشاره نمود که توجه ویژه ای که همواره به صنعت خودرو سازی معطوف بوده است دارای دلایل گوناگونی است که از این جمله می توان به طیف وسیعی از نیروی کار جهانی را که این صنعت به همراه صنایع وابسته، به خود اختصاص داده است اشاره نمود از طرف دیگر شواهد آماری این گونه نشان می دهد که صنعت اتومیبل سازی به لحاظ بکارگیری تکنولوژی جدید و توسعه یافته بعنوان اولین صنعت شناخته می شود. (Nunnenkamp, Peter, 2006)

در اواسط قرن بیستم کشورهای توسعه یافته تولید کننده منحصر به فرد اتومبیل و قطعات آن بودند و همین امر منجر به افزایش مصرف در آن کشورها شده و صنعت خودرو سازی را به یکی از بزرگترین صنایع جهان تبدیل نمود. در دهه های پس از پایان جنگ جهانی دوم تب تولید اتومبیل به تدریج به کشورهای کمتر توسعه یافته و در حال رشد (منجمله ایران) نفوذ کرد.

2-6-2-آغاز تولید اولین اتومبیل ها در جهان

تا قرن شانزدهم کالسکه ها بوسیله حیوانات در جاده ها حرکت می کردند. اولین کسی که توانست بدون استفاده از نیروی حیوانات وسیله نقلیه ای بسازد یک نفر هلندی به نام سیمون ستوین بود که در سال 1600 ارابه چهارچرخه ای ساخت که بر روی آن یک بادبان نصب شده بود. وسیله نقلیه دیگری هم توسط یک فرانسوی بوسیله یک فنر بزرگ سبیه به فنر ساعت ساخته شد. مدت ها هم کالسکه های بخاری متداول بود که سوخت آنها زغال سنگ بود و دود زیادی راه می انداخت.

در کتب تاریخی از فرانسه بعنوان اولین کشور تولید کننده اتومبیل واقعی یاد میشود که این اتومبیل شبیه به یک لوکوموتیو بود. درسال 1862 اتین لونوار[1] مهندس بلژیکی با ساخت اتومبیلی که سوخت آن از نفت تامین می گردید و پس از آن در سال 1868 پی یر راول با ساخت اتومبیلی که سوخت آن گاز نفت مخلوط با هوا بود؛ تحولی عظیم در خودروهای احتراقی ایجاد نمود و سرانجام در سال 1180 دو مخترع آلمانی به نام گوتلیب دایمار[2] و کارل بنز[3] مخترع اولین اتومبیل شدند.

در اواخر قرن نوزدهم، هنری فرد[4] در امریکا شروع به ساختن اتومبیلی با سرعت حرکت معادل 150 کیلومتر نمود در همین دوران شرکت آلمانی بنز توانست با تولید اتومبیلی با سرعت حرکت 230 کیلومتر بر ساعت رکورد سرعت را بشکند. صنعت خودرو از آن زمان تاکنون به سرعت راه ترقی را پیموده و در طی یک قرن گذشته همواره به عنوان صنعت پیشرو مورد توجه بوده است.

2-6-3-جایگاه صنعت خودرو در میان سایر صنایع

صنعت خودرو در مقایسه با دیگر صنایع به صنعت،صنعت ساز و یا موتور محرکه صنعت معروف است، زیرا کلیه اقلام تولیدی دیگر بخش های صنعت و معدن از جمله پارچه، قطعات الکتریکی، فلزات و... در این بخش مصرف می شودو از این رو رشد صنعت خودرو باعث رشد صنایع دیگر نیز خواهد شد(Kannan Govindan,et.al.2010) این صنعت در ایران در پنج سال گذشته بالغ بر 27% و در شش ماه اول امسال بیش از 50% رشد تولید داشته است. همچنین صنعت خودرو با افزایش چشمگیر 50 درصدی تولید، نسبت به سایر صنایع پیشتاز است.( ماهنامه صنعت خودرو، 1390)


[1]. Étienne Lenoir

[2]. Gottlieb Daimler

[3]. Karl Benz's

[4]. Henry Ford



خرید فایل



لینک منبع :پیشینه ومبانی نظری تحقیق صنعت خودروسازی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق صنعت خودروسازی digeekala.ir/product-17177-RVANSHEVASI.aspx‎Cachedمبانی نظری و پیشینه تحقیق صنعت خودروسازی. توضیحات: فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد (پیشینه ی پژوهش). همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی کامل ... پیشینه ومبانی نظری تحقیق صنعت خودروسازی - برترین فایل ها bartarin.filenab.com/product-67768-modirit.aspx‎Cachedخرید. پیشینه ومبانی نظری تحقیق صنعت خودروسازی. همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه; توضیحات نظری کامل در مورد متغیر ... پیشینه-ومبانی-نظری-تحقیق-صنعت-خودروسازی - فایل ناب radyab.filenab.com/tag-پیشینه-ومبانی-نظری-تحقیق-صنعت-خودروسازی.aspx‎Cachedمحصولاتی که دارای عبارت 'پیشینه-ومبانی-نظری-تحقیق-صنعت-خودروسازی' هستند. پیشینه ومبانی نظری تحقیق صنعت خودروسازی · پیشینه ومبانی نظری تحقیق ... مبانی نظری و پیشینه تحقیق صنعت خودروسازی - مرکز دانلود پروژه و ... hejab14.ir/2016/.../مبانی-نظری-و-پیشینه-تحقیق-صنعت-خودروسا/‎Cached14 نوامبر 2016 ... مبانی نظری و پیشینه تحقیق صنعت خودروسازی. مبانی نظری و پیشینه تحقیق صنعت خودروسازی. فیسبوک · پین ترست · لینکدین · توییتر ... پایان نامه,پروژه,تحقیق,مقاله,مقاله ترجمه شده,گزارش,طرح,کارآفرینی ... instagram.tebyan.net/post/3787‎Cachedپیشینه و مبانی نظری تحقیق رفتار شهروندی سازمانی. پیشینه و مبانی نظری تحقیق رفتار .... مبانی نظری و پیشینه تحقیق صنعت خودروسازی. مبانی نظری و پیشینه ... مجموعه اول فایل های گرانبهای دانشجویی و دانش آموزی,اداری,عمومی instagram.tebyan.net/post/3776‎Cachedمبانی نظری و پیشینه تحقیق صنعت خودروسازی. مبانی نظری و پیشینه تحقیق صنعت خودروسازی. قیمت 25000 تومان. توضیحات دانلود · مبانی نظری و پیشینه تحقیق ... #shopContainerBox{width:600px;padding:1px;margin:3px auto ... net.tebyan.net/mastanehonline/posts.html/1742829‎Cached... 25000 تومان توضیحات دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق صنعت خودروسازی قیمت 25000 تومان توضیحات دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق پیش بینی واردات ... مقاله ساینس دایرکت - اربان شاپ fileonline.urbanshop.ir/product-43988-maqale.aspx‎Cachedمبانی نظری و پیشینه تحقیق صنعت خودروسازی. مبانی نظری و پیشینه تحقیق صنعت خودروسازی. قیمت 25000 تومان. توضیحات دانلود · مبانی نظری و پیشینه تحقیق ... گزارش کارآموزی شرکت کارخانجات صنعتی و تولیدی اتمسفر - اربان شاپ fileonline.urbanshop.ir/product-43987-گزارش-کارآموزی-شرکت-کارخانجات-صنعتی--و-تولیدی-اتمس.aspx‎Cachedگزارش کاراموزی شرکت کارخانجات صنعتی و تولیدی اتمسفر کاراموزی شرکت کارخانجات صنعتی و تولیدی ... مبانی نظری و پیشینه تحقیق صنعت خودروسازی. جاهلیت - sabzblog.tk miranda.sabzblog.tk/post/5518‎Cachedمبانی نظری و پیشینه تحقیق پیش بینی و مدل های پیش بینی · مبانی نظری و پیشینه ... مبانی نظری و پیشینه تحقیق صنعت خودروسازی · مبانی نظری و پیشینه ...