دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

پیشینه ومبانی نظری تحقیق پیش بینی واردات برنج

پیشینه ومبانی نظری تحقیق پیش بینی واردات برنج

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع : دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

——————————————————————————

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

در میان محصولات وارداتی کشور ما برنج از جایگاه خاصی برخوردار است . برنج تنها غله ای است که فقط برای مصرف انسان کاشته می شود و بعد از گندم مهم ترین محصو ل از خانواده غلات است . برنج به عنوان یک ماده غذایی بسیار ارزشمند نقش حساسی را در جهان کنونی ایفا می کند.

به گزارش روابط‌عمومی گمرک جمهوری اسلامی ایران در سال 1391 بالغ بر یک میلیون و 289 هزار تن برنج به ارزش تقریبی یک میلیارد و 309 میلیون دلار وارد کشور شد که به همراه کنجاله و سایر آخال‌های جامد آن، دانه ذرت دامی، دانه گندم سخت، شمش از آهن و فولاد غیرممزوج بیشترین واردات را به خود اختصاص داده­اند. در همین حال وال استریت ژورنال به نقل از فعالان تجاری اعلام کرد که تقاضای بالای ایران باعث افزایش شدید قیمت برنج باسماتی شده است.

بر اساس آمار سازمان خواروبار جهانی سطح زیر کشت برنج جهان 147144 هزار هکتار و میزان تولید شتوک 576 میلیون تن است. در ایران سطح زیر کشت برنج 611 هزارهکتار و میزان تولید شتوک 2887 هزارتن و متوسط عملکرد در هکتار 4724 کیلو گرم در هکتار است. 90 درصد برنج تولیدی دنیا در قاره آسیا که محل زندگی 60 درصد جمعیت جهان است تولید و به مصرف 8/2 میلیارد نفر در آسیا می­رسد.

نقش تجارت جهانی برنج از دهه 1990 به شدت افزایش یافته است . به همین سبب کشورهای مهم تولیدکننده برنج جهان در صدد هستند تا از این ماده غذایی به عنوان اهرم فشار در معادلات سیاسی جهان بهره گیرند . در سال 1993 پس از مطرح شدن موافقت نامه گات و آزادی صدور برنج آمریکایی به کشورهای آسیای جنوب شرقی، مسائل و مشکلات بسیاری در این کشورها پدید آمد، نظیر اعتراض بیش از 20 هزار کشاورز کره جنوبی در اواخر سال 1993 به آزادی واردات برنج آمریکایی به کشورشان که نشان از اهمیت این کالای تقریباً استراتژیک در آسیای شرقی دارد.

مصرف برنج در کنار سایر انواع غلات مانند ذرت، ارزن و گندم به عنوان مکمل مطرح می شود. در کشورهایی که مصرف سرانه برنج آنان بسیار زیاد است مصرف گندم آنان اندک است، به طوری که در میانمار که بیشترین میزان مصرف سرانه برنج را دارد مصرف سرانه گندم فقط 9/4 کیلوگرم در سال است در مقابل در کشورهایی که مصرف سرانه برنج حدود اندک است، مواد مصرفی در گروه غلات از سایر انواع غلات تأمین می شود. به طور مثال در کشورهای اروپایی، مصرف سرانه برنج بسیار اندک و در اغلب آنها از 10 کیلوگرم هم کمتر است. در این کشورها برنج در کنار موادی دیگر مانند سبزیها، گوشت و شیر استفاده می شود، موادی که نسل پیش از آن محروم بود . تقریباً 90 درصد تولید و مصرف برنج در آسیا انجام می شود و 96 درصد مصرف آن در کشورهای در حال توسعه است . رشد مصرف برنج به دلیل شهر نشینی، افزایش درآمد سرانه، تغییر الگوی تغذیه و کاهش رشد جمعیت شروع به کاهش کرده است. رشد عرضه برنج نیز روندی نزولی به خود گرفته است.

برنج محصولی اساسی در کشور ما به شمار می رود زیرا این محصول در سبد کالایی خانوار و الگوی تغذیه ای نقش مهمی دارد (بر اساس شاخص قیمت خرده فروشی، ضریب اهمیت انواع برنج 32/3 است) در حال حاضر ایران یکی از مهم ترین وارد کنندگان این محصول است.

پیش­بینی یکی از مهمترین اهداف ساخت مدل های اقتصادی است که برخلاف بسیاری از بازارهای مهم، بازار محصولات کشاورزی از عرصه تحقیقات نوین پیش بینی به دور مانده، به گونه­ای که مطالعات انجام شده نیز غالباً بر پایه رو ش­های اقتصادسنجی استوار است. همچنین، پیش بینی صحیح واردات بازار محصولات کشاورزی و به­خصوص برنج، آثار مهمی در سیاستگذاری و برنامه ریزی های اقتصادی این بخش دارد که این مهم با به کارگیری روش­های مختلف، می تواند علاوه بر ایجاد زمینه توسعه روش­های نوین پیش بینی، سیاستگذاران این بخش را در تصمیم گیری­های آتی، یاری رساند. علاوه بر این، متأسفانه قیمت برنج که جزومهمترین کالاهای سبد مصرفی خانوارها هستند، نوسان های فراوانی دارد. این نوسان ها به معنای فقدان پیش بینی مناسب از واردات آتی بازار است که موجب شده دولت نتواند برای کنترل این نوسان ها سیاست منسجمی اتخاذ کند. بر این اساس، پیش بینی قیمت کالاها در تنظیم بازار، اهمیت ویژه ای دارد(نوفرستی، 1386: 182).



خرید فایل



لینک منبع :پیشینه ومبانی نظری تحقیق پیش بینی واردات برنج

پیشینه ومبانی نظری تحقیق پیش بینی واردات برنج - فایل ناب archive.filenab.com/product-67772-modirit.aspx‎Cachedپیشینه ومبانی نظری تحقیق پیش بینی واردات برنج دسته: علوم انسانی بازدید: 6 بار فرمت فایل: docx حجم فایل: 23 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 50. پیشینه ... مبانی نظری و پیشینه تحقیق پیش بینی واردات برنج - همیار فروش FSO fsoheilbd.blogsky.com/1395/08/24/post-211/‎Cachedهمیار فروش FSO - فروشکاههای اینترنتی لوازم فیزیکی -فایل - نرم افزار - انواع تحقیقات علمی درسی تخصصی - انواع مقاله فارسی و انگلیسی. پیشینه ومبانی نظری تحقیق پیش بینی واردات برنج my-lazania2.rozblog.com/.../پیشینه-ومبانی-نظری-تحقیق-پیش-بینی-واردات-برنج.html‎Cached3 نوامبر 2016 ... است از: تعریف پیش بینی، مدل های پیش بینی، سری های زمانی، مدل باکس ... 2 . دانلود مقاله پیشینه تحقیق و مبانی نظری پیش بینی واردات برنج دانلود مقاله پیشینه تحقیق و مبانی نظری پیش بینی واردات برنج www.iranpajohesh.com/مبانی-نظری.../9354-دانلود-مقاله-پیشینه-تحقیق-و-مبانی-نظری-پیش-بینی-واردات-برنج.html‎Cachedدانلود مقاله پیشینه تحقیق و مبانی نظری پیش بینی واردات برنج: پژوهش زیر درباره پیش بینی واردات برنج می باشد. و فهرست مطالب آن عبارت است از: مدل‌سازی ... مبانی نظری پیشینه تحقیق پیش بینی واردات برنج | جستجو | خبر 96 khabar96.ir/.../مبانی+نظری+پیشینه+تحقیق+پیش+بینی+واردات+برنج.html‎Cachedمبانی نظری و پیشینه تحقیق پیش بینی واردات برنج. مبانی نظری و پیشینه تحقیق پیش بینی واردات برنج مبانی نظری و پیشینه تحقیق پیش بینی واردات برنج پیشینه ومبانی نظری تحقیق پیش بینی واردات برنج top4you.xyz/product-67772-modirit.aspx‎Cached3 نوامبر 2016 ... پیشینه ومبانی نظری تحقیق پیش بینی واردات برنج. همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه; توضیحات نظری ... مبانی نظری و پیشینه تحقیق پیش بینی واردات برنج google.sellu.ir/product-85713-مبانی-نظری-و-پیشینه-تحقیق-پیش-بینی-واردات-برنج.aspx مبانی نظری و پیشینه تحقیق پیش بینی واردات برنج دسته: مدیریت بازدید: 1 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 73 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 50. مبانی نظری و ... مجموعه اول فایل های گرانبهای دانشجویی و دانش آموزی,اداری,عمومی instagram.tebyan.net/post/3776‎Cachedمبانی نظری و پیشینه تحقیق پیش بینی واردات برنج. مبانی نظری و پیشینه تحقیق پیش بینی واردات برنج. قیمت 25000 تومان. توضیحات دانلود · مبانی نظری و ... روش های ارزیابی کاربری های شهری - اربان شاپ fileonline.urbanshop.ir/product-44478-bb.aspx‎Cachedمبانی نظری و پیشینه تحقیق پیش بینی واردات برنج. مبانی نظری و پیشینه تحقیق پیش بینی واردات برنج. قیمت 25000 تومان. توضیحات دانلود · مبانی نظری و ... جاهلیت - sabzblog.tk miranda.sabzblog.tk/post/5518‎Cachedمبانی نظری و پیشینه تحقیق پیش بینی واردات برنج · مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازارهای مالی · مبانی نظری و پیشینه تحقیق جهانی شدن و رقابت پذیری