دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

پیشینه ومبانی نظری تحقیق مدیریت دانش

پیشینه ومبانی نظری تحقیق مدیریت دانش

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع : دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

——————————————————————————

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

مفهوم مدیریت دانش برای مدت‌های مدیدی به صورت علمی اما غیررسمی مورد استفاده واقع شده است. فقدان یک توافق عمومی در ارائه تعریف مشخص از این مفهوم، به ایجاد آشفتگی و اغتشاش منجر شده است. بنابراین، به منظور درک بهتر مفهوم مدیریت دانش باید ابتدا به بررسی مفاهیم داده، اطلاعات، دانش و ارتباط میان آن‌ها بپردازیم .

عبارتهای اطلاعات و داده، اغلب به‌جای عبارت دانش به کار برده می‌شوند.

اما در واقع آن‌ها مفاهیم متفاوتی دارند و درک تفاوت آن‌ها برای انجام یک کار دانش محور بسیار حیاتی و مهم است.

داده[1]

داده یک واقعیت از یک موقعیت و یا یک مورد از یک زمینه خاص بدون ارتباط با دیگر چیزهاست. داده‌ها منعکس کننده تعاملات و مبادلات کامل و واحد و منسجمی هستند که تحت عنوان جزء ناچیز از آن‌ها یاد می‌شود. این اجزاء در پایگاه‌های داده، ذخیره و مدیریت می‌شود (نوروزیان، 1384). در حقیقت داده‌ها حقایق و واقعیت‌های خام هستند، که به خودی خود معنایی ندارند (مختاری و یمین فیروزه، 1383). پیتر دراکر عنوان می‌کند که اطلاعات یعنی داده‌های مرتبط و هدف‌دار به بیانی دیگر از نظر او داده‌ها به تنهایی مربوط و هدف‌دار نیستند (داونپورت و پروساک، 1379). داده‌ها دارای اهمیت هستند به خاطر این که شرط لازم و ضروری برای خلق اطلاعات محسوب می شوند (Awad & Ghaziri,2004) .

2-2-1-2- اطلاعات[2]

اطلاعات از قرار گرفتن داده‌ها در یک زمینه یا محیط خاص ایجاد می شود. با افزودن ارزش به داده‌ها، در واقع آن‌ها را به اطلاعات تبدیل می کنیم .ویژگی اطلاعات آن است که می‌توان آن را به‌صورت مستندات مکتوب یا فایل‌های موجود در پایگاه داده‌ها نگهداری کرد: مثلاً نوشتن هزینه هر دانش‌آموز در یک دبیرستان و در یک سال تحصیلی خاص به عنوان اطلاعات محسوب می شود (جعفری مقدم،1372، 8). اضافه کردن زمینه و تفسیر به داده‌ها و ارتباط آن‌ها با یکدیگر، موجب شکل گیری اطلاعات می شود. اطلاعات داده‌های ترکیبی و مرتبط همراه با زمینه و تفسیر آن است. ارتباط داده‌ها ممکن است بیان کننده اطلاعات باشد. ممکن است صرفاً ارتباط داده‌ها به اطلاعات منجر نگردد مگر این که موجب درک مفهوم آن‌ها باشد. اطلاعات در حقیقت داده‌های خلاصه شده را در بر می گیرد که گروه بندی، ذخیره، پالایش، سازماندهی و تحلیل شده اند تا بتوانند زمینه را روشن سازند، می توان با بررسی اطلاعات به اتخاذ تصمیمات پرداخت (نوروزیان، 1384).

اگر بخواهیم معنی واژه مورد بحث را دقیق‌تر و سخت‌گیرانه‌تر روشن کنیم، باید بگوییم تنها گیرنده می‌تواند مشخص کند که دریافت‌های وی واقعاً اطلاعات بوده و او را تحت تأثیر قرار داده است به این ترتیب، ماهیت اطلاعات انتقالی به گیرنده، بیش از آن که به فرستنده مربوط باشد از سوی دریافت‌کننده آن تعیین می‌شود (داونپورت و پروساک، 1379، 109).

2-2-1-3- دانش[3]

دانش عبارت است از افکار و پندارها، فهم و درس‌های آموخته شده در طول زمان. دانش فهمیده می‌شود و فرد آن را از طریق تجربه، استدلال، بصیرت، یادگیری، خواندن و شنیدن به دست می آورد.

هنگامی که دیگران دانش خود را با افراد سهیم می کنند، دانش گسترش می یابد و هنگامی که دانش فرد با دانش دیگران ترکیب می شود، دانش جدیدی به وجود می آید. دانش ماهیتی فردی دارد، زیرا با ارزش‌ها و باورهای افراد و ادراک آن‌ها از جهان و دیگران، در ارتباط متقابل قرار دارد. به علاوه، دانش در بافت و زمینه روابط بین فردی ظاهر می ‌شود. دانش غنی تر و معنادارتر از اطلاعات است (دی بات، 1383،78).

وقتی که اطلاعات تحلیل، پردازش و وارد متن می‌شود تبدیل به دانش می‌شود (ال میلر و موریس،1383). دانش مخلوط سیالی است از تجربیات، ارزش‌ها، اطلاعات و نگرش‌های نظام یافته است که چارچوبی برای ارزشیابی و بهره‌گیری از تجربیات و اطلاعات جدید به دست می‌‌دهد. دانش در ذهن دانشور به وجود می‌آید و به کار می‌رود (Ladd & waed,2002). این تعریف، از اول مشخص می‌کند که دانش، ساده و روشن نیست، مخلوطی از چند عامل متفاوت است، سیالی است که در عین‌حال ساخت‌های مشخصی دارد و درنهایت این که ابهامی و شهودی است و به‌همین علت به‌راحتی نمی‌‌توان آن را در قالب کلمات گنجاند و به‌صورت تعریفی منطقی عرضه کرد (امانتی، 1381 ، 2).


[1] Data

[2] Information

[3] Knowledge



خرید فایل



لینک منبع :پیشینه ومبانی نظری تحقیق مدیریت دانش

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش (فصل دوم) 9v4zde.sarvdlc.com/‎Cachedمبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش (فصل دوم) مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش (فصل دوم) - سیستم همکاری ... ofmas.ir/product-84438-مبانی-نظری-و-پیشینه-تحقیق-مدیریت-دانش-(فصل-دوم-پا.aspx‎Cachedمبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش (فصل دوم) در قالب فایل word در حجم ۸ صفحه بطور کاملاً ویراش شده و آماده ارائه به همراه منابع استفاده شده و . مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش (فصل دوم) sigma.ofmas.ir/product-84438-مبانی-نظری-و-پیشینه-تحقیق-مدیریت-دانش-(فصل-دوم-پای.aspx‎Cachedمبانی نظری مدیریت دانش مدیریت دانش مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش ( فصل دوم) مبانی نظری مدیریت دانش. مبانی و پیشینه نظری مدیریت دانش مشتری در سازمان - فایل ناب archive.filenab.com/product-68166-sazman.aspx‎Cachedبهترین مرجع فروش پروژه و مقاله و تحقیق ... مبانی و پیشینه نظری مدیریت دانش مشتری در سازمان فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش) ... مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش | پیشینه پژوهشی و مبانی ... pishineh.banooart.ir/mabani84438/‎Cached12 نوامبر 2016 ... امید است با مفید بودن این محصول مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش گامی در جهت پیشرفت تجارت الکترونیک برداشته شود و سهمی در لبخند ... دانلود (مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش (فصل دوم)) - تی مقاله tmaghalec.ir/?p=8115‎Cached28 ا کتبر 2016 ... با سلام،محصول دانلودی +{{مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش (فصل دوم)}}+ آماده ارائه به جویندگان عزیز میباشد.با کلیک روی دکمه ادامه مطلب به ... مبانی نظری و پیشینه پژوهش در باره ی مدیریت دانش مشتری در سازمان sellu.ir/product-75076-مبانی-نظری-و-پیشینه-پژوهش-درباره-مدیریت-دانش-مشتری.aspx‎Cachedمبانی نظری و پیشینه پژوهش در باره ی مدیریت دانش مشتری در سازمان. توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش). همراه با منبع ... دانلود فایل ( مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش (فصل دوم ... www.newfilestant.ir/paper5291.html‎Cached8 ا کتبر 2016 ... مدیریت سایت آرزوی لحظاتی پر از موفقیت برای شما دارد و پس از تلاشهای مستمر همکاران فایل مارکت مجموعه مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش ... پیشینه تحقیق مدیریت دانش fungood.site/tags/پیشینه-تحقیق-مدیریت-دانش.html ... نظری و پیشینه تحقیق ... مبانی نظری و پیشینه تحقیق ... پنجشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ , 85 بازدید. مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش (فصل دوم پایان نامه) ... دریافت فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش (فصل دوم ... 9ukrih.kiadanlodce.ir/‎Cachedدریافت فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش (فصل دوم) - پرداخت و دانلود آنی.