X
تبلیغات
رایتل

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

یکشنبه 21 آذر 1395 ساعت 03:47

پیشینه ومبانی نظری تحقیق رضایت مندی مشتری

پیشینه ومبانی نظری تحقیق رضایت مندی مشتری

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع : دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

——————————————————————————

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

یکی از عوامل مهم محیطی، مشتریان یک سازمان است. صاحب نظران مدیریت، کسب رضایت مشتری را مهم ترین وظایف و اولویت های مدیریت شرکت ها بر شمرده و لزوم پایبندی همیشگی و پایدار مدیران عالی به جلب رضایت مشتریان را پیش شرط اصلی موفقیت به حساب آورده اند (عالی،1381، ص 68).

همچنین، فروش خدمات به مراتب مشکل تر از فروش کالاهای ساخته شده است. واضح ترین دلیل این امر، ملموس و قابل رویت بودن کالاهاست، در حالی که خرید خدمت بطور کلی دارای ماهیت دیگری است. خدمات مبتنی بر تعهداتی است که در آینده تحقق پیدا می کند و به همین دلیل اعتماد و وفاداری بطور چشمگیری در این فرایند دخالت دارد. بدین ترتیب توان سازمان ها را در شکل گیری وفاداری[1] * مشتریان نباید کم تر از رقابت فنی و تکنیکی دانست. با این حال نمی توان رقابت را نادیده گرفت، مگر این که برای سازمان فرصتی بدست آورده باشید.

در این زمینه، یک چرخه مجازی به صورت نمودار 2-1 در زیر طراحی شده است که ارتباط بین سازمان، مشتری و نیز بهبود مستمر را نشان می دهند:

نمودار 2-1) چرخه مجازی ارتباط بین سازمان و مشتری

(صفاری نژاد، رحیمی،1387، ص 37)

نکته حائز اهمیت دیگری که در این زمینه وجود دارد، پیوند میان سیستم، استراتژی، کارکنان و مشتری است (نمودار 2-2). در این زمینه سازمان ها باید در جهت خدمت رسانی به مشتریان، اهداف کوتاه و بلند مدت خود را مشخص ساخته و از طریق استاندارد سازی فعالیت های مورد نظر، کیفیت خدمات را به موازات استراتژی های کلی در برنامه های سازمان تعیین نمایند (صفاری نژاد، رحیمی،1387، ص 32-38).

نمودار 2-2) پیوند بین کارکنان، مشتریان و استراتژی در سازمان

(صفاری نژاد، رحیمی،1387، ص 38)

در کل رضایت مندی مشتریان، تاثیری شگرف بر حیات حال و آینده ی یک سازمان خواهد داشت. در نظریه ی ((چرخه ی خدمت مطلوب)) وجود رابطه ی بین مشتریان رضایتمند و کارکنان رضایتمند در سازمان به صراحت بیان شده است. احساس رضایت مندی موجب افزایش آستانه تحمل برای پرداخت بهای بیشتر در قبال محصول مورد نیاز خواهد شد که از این طریق می توان، میزان مزایا و سطح دستمزد پرداختی برای کارکنان سازمان را افزایش داد. این امر، خروج و جایگزینی نیروهای کار را کاهش می دهد. علاوه بر تامین رضایت شغلی کارکنان و بهبود رویه ی کاری، احتمال تامین رضایت مشتری نیز بیشتر می شود. سازمانی که این فلسفه را دنبال می کند، موفق تر و در نهایت سودمند تر است. بدین ترتیب منافع کارکنان، مشتریان و صاحبان سازمان تامین می شود و وضعیت برد- برد- برد حاکم می گردد (نمودار 2-3) (صفاری نژاد، رحیمی،1387، ص 45).

نمودار 2-3) چرخه خدمت مطلوب به مشتری

(صفاری نژاد، رحیمی،1387، ص 45)

در ادامه قبل از بیان سایر مباحث در رضایت مشتری، به معرفی چند تعریف از این مفهوم می پردازیم.

2-2-1) تعریف رضایت مشتری :

با مرور ادبیات «رضایتمندی مشتریان» در می‏یابیم که پژوهشگران علوم اجتماعی و روان‏شناسی طی سی سال گذشته، حداقل بیست تعریف در مورد رضایتمندی داشته اند که اکثرا˝ از طریق مصاحبه با آزمودنی ها مورد بررسی و آزمایش قرار گرفته است. نتایج این بررسی ها نشان داده است که بیشترین این تعاریف در مقایسه با هم، دارای همپوشانی هستند. در سال های اخیر، مجموعه این تعاریف و روش های اندازه گیری آنها موضوع ادبیات رضایت مشتریان را تشکیل می دهند.


[1] Loyalty

*مفهموم وفاداری در مشتری و ایجاد مشتریان وفادار در چهارچوب کسب و کار، بصورت "ایجاد تعهد در مشتری برای انجام معامله با سازمان خاص و خرید کالاها و خدمات" توصیف می شود.



خرید فایل



لینک منبع :پیشینه ومبانی نظری تحقیق رضایت مندی مشتری

[PDF] ﻓﺼﻞ ﺩﻭﻡ ﻱ ﻣﺒﺎﻧﻲ ﻧﻈﺮﻱ ﻭ ﭘﻴﺸﻴﻨﻪ ﭘﮋﻭﻫﺶ www.iausdj.ac.ir/research/DocLib14/.../PDF/فصل%20دوم.pdf‎Cached Similarﻣﺒﺎﻧﻲ ﻧﻈﺮﻱ ﻭ ﭘﻴﺸﻴﻨﻪ. ﻱ ... ﻓﺼﻞ ﺩﻭﻡ: ﺍﺩﺑﻴﺎﺕ ﻭ ﻣﺒﺎﻧﻲ ﻧﻈﺮﻱ ﭘﮋﻭﻫﺶ .... ﺗﺼﻤﻴﻢ ﮔﻴﺮﻱ ﺗﺤﺖ ﭘﺮﻭﺳﻪ ﺗﻨﻮﻉ ﻃﻠﺒﻲ ﻧﺴﺒﺘﺎً ﮔﺴﺘﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﻣﻌﻨﺎ ﻛﻪ ﻣﺸﺘﺮﻳﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ..... ﺗﻮﺍﻧﺪ ﻣﻨﺠﺮ ﺑﻪ ﺭﺿﺎﻳﺖ /ﻋﺪﻡ ﺭﺿﺎﻳﺖ ﻣﺼﺮﻑ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﺷﻮﺩ. ...... ﻛﻪ ﻳﻚ ﺗﺎﺛﻴﺮ ﺭﺍ ﻧﺸﺎﻥ ﻣﻲ ﺩﺍﺩﻧﺪ ﺳﺒﺐ ﺷﻴﻔﺖ ﻳﺎ ﺗﻐﻴﻴﺮ ﻧﮕﺮﺵ ﺯﻳﺎﺩﻱ ﺩﺭ ﺭﺩﻩ ﺑﻨﺪﻱ ﺷﺨﺺ ﺍﺯ ﻋﻼﻗﻪ ﻣﻨﺪﻱ ﻭ ﻗﻀﺎﻭﺕ ... [PDF] فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش - دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج www.iausdj.ac.ir/research/DocLib14/.../pdf/فصل%202.pdf‎Cached Similarمبانی. نظری. و. پیشینه. پژوهش. ١٠. صنعت بیمه. بیمه. : بیمه عملیاتی است که بموحب ...... از پارامترهای دیگر باعث رضایت بیشتر مشتریان می گردد و در نهایت بر سهم ... روش تحقیق - گزارشی در مورد یک پایان نامه-سمیه اولی researchmethod90.blogfa.com/post-2030.aspx‎Cached Similar(گزارش پایان نامه): تاثیر بانکداری الکترونیک بر وفاداری مشتریان .... فصل دوم: پیشینه ها و مبانی نظری تحقیق. بخش اول: ... 9-2- تعهد ، رضایتمندی، اعتماد مشتریان. [PDF] Archive of SID www.sid.ir/fa/VEWSSID/J_pdf/51213843709.pdf‎Cached Similarﻣﺒﺎﻧﻲ ﻧﻈﺮﻱ ﻭ ﭘﻴﺸﻴﻨﻪ ﺗﺤﻘﻴﻖ. ـ۱ .۱. ﻣﻔﻬﻮﻡ. ﺭﺿﺎﻳﺖ. ﻣﻨﺪﻱ. ﻣﺸﺘﺮﻱ. ﺭﺿﺎﻳﺖ. ﻣﻨﺪﻱ ﻣﺸﺘﺮﻱ ﺍﺣﺴﺎﺱ ﻳﺎ ﻧﮕﺮﺵ ﻳﻚ ﻣﺸﺘﺮﻱ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻳﻚ ﻣﺤﺼﻮﻝ ﻳـﺎ ﺧـﺪﻣﺖ. ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ . ﺭﺿﺎﻳﺖ. ﻣﻨﺪﻱ ﻣﺸﺘﺮﻱ ﻧﺘﻴﺠﻪ ﺍﺻﻠﻲ ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ ... [PDF] تحقیق مبانی نظری وپیشینه مبانی رضایت شغلی و مفاهیم www.moshaver.me/sites/default/files/atriclefiles-142-1432819387.pdf مدیریت منابع انسانی. ورفتارسازمانی. مبانی نظری وپیشینه. تحقیق. مفاهیم. و. مبانی رضایت شغلی. زمان. تهیه ... و مبانی رضایت شغلی. مبانی نظری و پیشینه تحقیق ..... مندی شغلی ناشی از ارزیابی شغل به عنوان امری است که. رسیدن یا امکان رسیدن به ... مبانی نظری مدیریت کیفیت جامع TQM (فصل دوم پایان نامه)+بسته 10 ... www.iranque.ir/...پایان-نامه/216-مبانی-نظری-مدیریت-کیفیت-جامع-فصل-دوم-پایان-نامه-بسته-10-تایی-مقالات-مرتبط.html‎Cached Similarبسته های مبانی نظری فصل دوم پایان نامه · درخواست مبانی نظری و پیشینه ... مبانی نظری مدیریت کیفیت جامع TQM (فصل دوم پایان نامه)+بسته 10 تایی مقالات مرتبط ... جلب رضایت مشتری و تامین رضایتمندی کارکنان است (کنگ بون و همکاران،2007). رضایت مشتری - پرتال پروژه های دانشگاهی parsproje.com/component/search/?...رضایت%20مشتری...exact‎Cached SimilarPMD20- مبانی نظری ، ادبیات ، پیشینه تحقیق داخلی ، پیشینه تحقیق خارجی در ... 152 فهرست اشکال شکل 2-1: ساختار فرایند نظام کلی خدمات رضایتمندی مشتری. تحقیق سنجش میزان رضایتمندی دانشجویان از تحصیل و عوامل موثر بر آن bankmaghale.ir/تحقیق-سنجش-میزان-رضایتمندی-دانشجویان/‎Cached Similarبلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دانلود تحقیق سنجش میزان رضایتمندی دانشجویان از ... ۲/ ۲/۲- نقد و بررسی پیشینه های داخلی ۲۷ ... ۳/۲ مبانی نظری تحقیق ۴۰ ..... واین موارد را به عنوان عوامل بسیار موثر بر رضایت مشتری وافزایش فروش فروشگاههای ... بررسی عوامل موثر بر رضایت مشتریان از خدمات بانک ملی ایران در ... ganj.irandoc.ac.ir/articles/591842‎Cached Similarدر بخش مبانی نظری، مفاهیم مربوط به رضایت مشتری، مدلهای رضایتمندی، خدمات بانک ملی ایران و پیشینه تحقیق مورد بررسی قرار گرفته است. جامعه آماری این پژوهش ... 2. فصل دوم:مبانی نظری و پیشینه تحقیق 13 - تحقیقات بازاریابی marketingresearch.persianblog.ir/post/63/‎Cached Similar19 ژوئن 2013 ... دسته بندی : 2 فصل دوم:مبانی نظری و پیشینه تحقیق 13 .... بازار (٢) · سنجش رضایت مشتریان (٢) · تجزیه و تحلیل و گزارش تحقیقات بازار (٢) ..... های بازاریابی و فروش و بهره مندی از سیستمها و راهکارهای نوین مدیریت بمنظور رویارویی ...