دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

مطالعه و بررسی دمیه القصر و عصره اهل العصر اثر باخزری شاعر ایرانی اشعار عربی

شرح مختصر:

مقدمه

بیان مسئله

این پایان نامه پژوهشی پیرامون یکی از آثار ادبی ارزشمند به نام « دمیه القصر و عصره اهل العصر » تألیف نام آور ایرانی در قرن پنجم هجری ابوالحسن باخرزی می باشد که در این پژوهش به ترجمه و شرح اشعار ده تن از شاعران ایرانی تازی گوی مندرج در آن پرداخته شد .

اهمیت تحقیق

این پایان نامه سعی دارد زوایای بیشتری ازخدمات ادبی باخزری را به نمایش بگذارد و جنبه های زیبایی ـ شناختی و محتوایی آن را با اشعار دیگر شاعران ایرانی و تازی گوی عرب مورد مقایسه قرار دهد و همچنین استعداد و مهارت ایرانیان در آفرینش آثار ارزشمند و برجسته ادبی به زبان عربی را به نمایش بگذارد .

فرضیه

استعداد ایرانیان و مهارت آنها در آفرینش آثار ادبی به زبان عربی.

محدودیت

به دلیل اینکه تا کنون به شرح و ترجمه اشعار کتاب دمیه القصر پرداخته نشده و تنها به وسیله محققی به نام تونجی گردآوری شده بود از جهت دستیابی به منابع و مآخذ در شرح و ترجمه اشعار محدودیت های فراوانی وجود داشت .

پیشینه تحقیق

تا آنجایی که قبل از نگارش پایان نامه مطالعه نموده ام تا کنون کسی چه به عنوان کتاب و چه به عنوان پایان نامه به ترجمه و شرح اشعار آن نپرداخته است.

فصل اول: زندگی نامهٌ مولف علی بن الحسن الباخرزی

1-1 باخرز

پیش از پرداختن به زندگی نامة باخرزی بهتر است که گزارش کوتاهی دربارة باخرز آورده شود. باخرز یکی از توابع نیشابور در خراسان بوده است. این منطقه پس از استیلای مغولان بر خراسان، آسیب چندانی ندیده است و در سدة هشتم قمری باخرز ولایتی معتبر و آباد بوده و محصولات کشاورزی آن به دیگر نقاط صادر می شد.

1-2 نام، کنیه و لقب او

او نورالدین ابوالحسن علی بن الحسن بن ابوطیب باخرزی است و منسوب به شهر خود «باخرز» می باشد که در آن متولد گردیده، رشد پیدا کرده و بخشی از علوم را در آن فرا گرفته است.

1-3 پدر او و مقام و منزلت وی

باخرزی در خانواده ای مرفه متولد شد کتابهایی که دربارة باخرزی سخن گفته اند همگی به اتفاق می گویند که پدرش شیخ ابوعلی حسن بن ابوطیب می باشد تنها یکی از شاعران به نام ابو علی الحسن عبد الله العثمانی، او را در یکی از اشعار خود، با کنیة ابواحمد خوانده است.

1-4 دانش و اخبار او

1-5 مقام و ادبیات او

1-6 چگونگی قتل او

1-7 رشد علمی و استادان او

1-8 گشت و گذار علمی او

1-9 نشانه های فرهنگی او

1-10 منابع باخرزی

1-11 کشورها در کتاب دمیه

1-12 نظام الملک و دمیه

1-13 آثار باخرزی

1-14 تحلیلی بر اثر باخرزی

فصل دوم: الوزیرُ الصفیُّ أبوالعلاءِ محمدُ بنُ علیِّ بنِ حسولِ (؟-450هـ ) و اشعار وی

زندگی نامه

ترجمۀ متن و شرح آن

فصل سوم: ابوعلی حمدُ بنُ محمد بنِ فُورَّجه البروجردیُّ و اشعار وی

زندگی نامه

ترجمۀ متن و شرح آن

فصل چهارم: ابوالمحاسن اسماعیلُ بنُ حَیدرالعَلَویّ(؟- 434 هـ)و اشعار وی

زندگی نامه

ترجمه متن وشرح آن

فصل پنجم: ابــــوالفــــوائــــد و اشعار وی

زندگی نامه

ترجمه متن و شرح آن

فصل ششم: محمدُبنُ الحسنِ بنِ مزروقٍ الأصبهانی (؟-421هـ) واشعار وی

زندگی نامه

ترجمه متن وشرح آن

فصل هفتم: طاهرُبنُ محمدبنِ أحمدَ بنِ مرزوقٍ الأصفهانیُّ و اشعار وی

زندگی نامه

ترجمه و متن و شرح آن

فصل هشتم: ابوالقاسم ابنَ أبی العلاءِالأَصفَهانیُّ و اشعار وی

زندگی نامه

ترجمۀ متن وشرح آن

فصل نهم: ابن البدیع الأصفهانِیُّ و اشعار وی

زندگی نامه

ترجمه و شرح متن

فصل دهم: ابوالمُطّهر الأصفهانیُّ واشعار وی

زندگی نامه

ترجمه متن و شرح آن

فصل یازدهم: (الاُستادُ الرئیسُ) ابونصرِ و اشعار وی

زندگی نامه

ترجمه متن و شرح آن

منابع



خرید فایل



لینک منبع :مطالعه و بررسی دمیه القصر و عصره اهل العصر اثر باخزری شاعر ایرانی اشعار عربی

مطالعه و بررسی دمیه القصر و عصره اهل العصر اثر باخزری شاعر ایرانی ... larktoon.filenab.com/product-40278-kj.aspx‎Cachedدمیه القصر و عصره اهل العصر باخزری شاعر ایرانی اشعار عربی. مطالعه و بررسی دمیه القصر و عصره اهل العصر اثر باخزری شاعر ایرانی ... payaname.com/.../1803-مطالعه-و-بررسی-دمیه-القصر-و-عصره-اهل-العصر-اثر-باخزری-شاعر-ایرانی-اشعار-عربی.html‎Cached Similar24 ژوئن 2014 ... مطالعه و بررسی دمیه القصر و عصره اهل العصر اثر باخزری شاعر ایرانی اشعار عربی, دمیه القصر و عصره اهل العصر اثر باخزری,پایان نامه شعر عربی و ... مطالعه و بررسی دمیه القصر و عصره اهل العصر اثر باخزری شاعر ایرانی ... www.takbook.com/.../مطالعه-و-بررسی-دمیه-القصر-و-عصره-اهل.../amp/‎Cached7 ا کتبر 2016 ... مطالعه و بررسی دمیه القصر و عصره اهل العصر اثر باخزری شاعر ایرانی اشعار عربی. عنوان پایان نامه: مطالعه و بررسی دمیه القصر و عصره اهل العصر اثر ... مطالعه و بررسی دمیه القصر و عصره اهل العصر اثر باخزری شاعر ایرانی ... saze20-roz.sagacity.ir/page-207689.html‎Cachedمطالعه و بررسی دمیه القصر و عصره اهل العصر اثر باخزری شاعر ایرانی اشعار عربی دسته: زب. فروشگاه فایل - دمیه القصر و عصره اهل العصر saeidnikbakht.blogfa.com/tag/دمیه-القصر-و-عصره-اهل-العصر مطالعه و بررسی دمیه القصر و عصره اهل العصر اثر باخزری شاعر ایرانی اشعار عربی ... فرضیه. استعداد ایرانیان و مهارت آنها در آفرینش آثار ادبی به زبان عربی. محدودیت. پایان نامه بررسی آثار ارزشمند دمیه القصر و عصره اهل العصر | cell full cellfull.ir/?p=102543‎Cached20 ا کتبر 2016 ... پایان نامه بررسی آثار ارزشمند دمیه القصر و عصره اهل العصر ... این پایان نامه سعی دارد زوایای بیشتری ازخدمات ادبی باخزری را به نمایش بگذارد و جنبه های زیبایی شناختی و محتوایی آن را با اشعار دیگر شاعران ایرانی و تازی گوی عرب مورد مقایسه ... تا آنجایی که قبل از نگارش پایان نامه مطالعه نموده ام تا کنون کسی چه به ... تحقیق بررسی آثار ادبی ارزشمند دمیه القصر و عصره اهل العصر - دانلود ... study-of-literature.s04.ir/articles/7719 11 آوریل 2016 ... تحقیق بررسی آثار ادبی ارزشمند دمیه القصر و عصره اهل العصر ... این پایان نامه سعی دارد زوایای بیشتری ازخدمات ادبی باخزری را به نمایش بگذارد و ... و محتوایی آن را با اشعار دیگر شاعران ایرانی و تازی گوی عرب مورد مقایسه قرار دهد و هم ... یا صاحب العصر والزمان - 3sevom3-roz 3sevom3-roz.freeblogs.ir/key/یا+صاحب+العصر+والزمان.html‎Cachedمطالعه و بررسی دمیه القصر و عصره اهل العصر اثر باخزری شاعر ایرانی اشعار عربی. شنبه 03 بهمن 1394 ساعت 20:21:31. مطالعه و بررسی دمیه القصر و عصره اهل العصر ... یا صاحب العصر والزمان - mohebbilenjan-bfa mohebbilenjan-bfa.freeblogs.ir/key/یا+صاحب+العصر+والزمان.html‎Cachedمطالعه و بررسی دمیه القصر و عصره اهل العصر اثر باخزری شاعر ایرانی اشعار عربی. شنبه 03 بهمن 1394 ساعت 20:21:31. مطالعه و بررسی دمیه القصر و عصره اهل العصر ... مطالعه و بررسی دمیه القصر و عصره اهل العصر اثر باخزری شاعر ایرانی ... daneshjooyar.net/.../پایان+نامه+تاثیر+فرهنگ+عربی+روی+شاعران+ایران/?... 2 فوریه 2015 ... مطالعه و بررسی دمیه القصر و عصره اهل العصر اثر باخزری شاعر ایرانی ... و محتوایی آن را با اشعار دیگر شاعران ایرانی و تازی گوی عرب مورد مقایسه ...