دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

حقانیت امام علی(ع)

شرح مختصر:

هر ملتی همواره سعی می‏کند زیبائیهای تاریخ خویش را بیرون بکشد وارائه دهد وحتی الامکان روی زشتیهای تاریخ خود را می‏پوشاند . حوادث‏ غرورآمیز تاریخ یک آیین و یا یک مسلک نشانه‏ای از اصالت و حقانیت آن‏تلقی می‏شود و رغبتها رابدان می‏افزاید ، و اما حوادث نامطلوب تاریخ آن‏سبب تردید در اصالت آن می‏گردد و نشانه‏ای از ضعف نیروی خلاقه آن تلقی می‏شود . بحث در خلافت و امامت و حوادثناگوار صدر اسلام و تکرار زیادآن جریانهای نامطلوب مخصوصا در عصر حاضر که نسلجدید از نظر دینی دچاربحران روحی است از ایمان و شور و علاقه آنها به اسلام می‏کاهد . در گذشته‏ممکن بود که این بحثها اثر مطلوب داشته باشد و توجهات رااز یک شاخه‏اسلامی به سوی شاخه دیگر آن معطوف سازد ، ولی در عصر حاضر بازگوکردن وارائه دادن آنها افکار را نسبت به اصل و ریشه سست و متزلزل می‏کند . چرادیگران همواره در صدد کتمان زشتیهای تاریخ خویش می‏باشند و ما مسلمانان بر عکس همه سعیمان اینست که آنها را بازگو کنیم و احیانابزرگتر ازآنچه بوده جلوه دهیم ؟ !

خداوند هیچ قوم و ملتی را به سیرت فرشتگان منزه ازگناه نیافریده است . تفاوت تاریخ ملل و اقوام و کیشها و آئینها از نظرزیبائی و زشتی در این نیست که یکیسراسر زیبائی است و دیگری سراسر زشتی‏
، بلکه در نسبت میان زیبائیها و زشتیهااست . قرآن کریم این حقیقت را که بشر مجموعه‏ای است از زشتی و زیبائی به‏صورت لطیفی بیان کرده است . خلاصه‏اش اینست که خداوند به فرشتگان اعلام‏می‏کند که ی‏خواهم " جانشین " ( آدم ) بیافرینم . فرشتگان که تنهاتیرگیهای وجود این موجود را می‏شناختند با تعجب حکمت این کار را خواستارشدند . در پاسخ آنها گفته شد من در وجود این موجود چیزها از روشنی وزیبائیسراغ دارم که شما نمی‏دانید .[1]

مردی یهودی برای اینکه امیرالمؤمنین علی علیه‏ السلام را به حوادث‏ نامطلوبی کهدر صدر اسلام بر سر خلافت در میان مسلمین رخ داد سر کوفت دهدگفت:

مادفنتم نبیکم حتی اختلفتم فیه هنوز پیامبرتان را دفن نکرده بودید که درباره‏اشاختلاف کردید . و چه زیبا پاسخ گفت علی . فرمود : « انما اختلفنا عنه لافیه و لکنکم ما جفت ارجلکم من البحر حتی قلتم‏لنبیکم اجعل لنا الها کما لهمآلهة فقال انکم قوم تجهلون » .
تو اشتباه می‏کنی ، ما درباره خود پیامبرماناختلاف نکردیم ، اختلاف مادر باره دستوری بود که از پیامبر ما رسیده است کهآیا چنین است یا چنان‏ . اما شما هنوز پایتان از دریا خشک نشده بود که به پیامبر خود گفتیدبرای ما مانند این بت پرستان بتی بساز ، و پیامبرتان گفته مانا شما قومی هستید که نادانی می‏کنید[2]یعنی اختلاف ما با قبول توحید و نبوت بود . اختلاف ما این شکل را داشت که آیا آنکه به حکم اسلام و قرآن باید جانشین پیامبر شود شخص معین‏ و پیش بینی شده است و یا شخصی که خود مردم او را به عنوان جانشینی‏ انتخاب و تعیین می‏کنند ؟اما شما یهودیان در حال حیات پیامبرتان مطلبی‏ را پیش کشیدید که از ریشه ضد با دین شما و تعلیمات پیامبر شما بود .

در این مقاله ما در مورد حدیث غدیر خم که یکی از احادیث مربوط امامت و ولایت علی (ع) می باشد مطالبی را جمع اوری و مورد بررسی قرار داده ایم از مهم ترین منابع که استفاده کردیم کتاب امامت و ولایت دکتر شهید مطهری و کتاب چهل حدیث می باشد.

فهرست مطالب

مقدمه

1- سند حدیث غدیر

2- شناخت واقعه غدیر

3- غدیر در قران

4- روز تبریک و تهنیت

5- جانشین پیامبر

6- لزوم تعیین جانشین

7- پاره ای از سخنان حکمت آمیز علی

8- نتیجه گیری

منابع و ماخذ



خرید فایل



لینک منبع :حقانیت امام علی(ع)

اثبات حقانیت امیرالمومنین hagheali.blogfa.com/‎Cached Similarهمچنین آیاتی که اثبات کننده ولایت اهل‌بیت و حتی ولایت دوازده امام است در قرآن .... یکی از بهترین وقایع تاریخی برای اثبات حقانیت امیرالمؤمنین علی علیه السلام ... Images for حقانیت امام علی(ع) حقانیت علی علیه السلام از منابع روایی اهل سنت چگونه اثبات می شود؟ www.emamat.ir/.../704-حقانیت-علی-ـ-علیه-السلام-ـ-از-منابع-روایی-اهل-سنت-چگونه-اثبات-می-شود؟.html‎Cached Similar1 دسامبر 2012 ... در منابع و کتاب های معتبر اهل سنت دلایل زیادی بر حقانیت امام علی علیه السلام در خصوص این مطلب وجود دارد که در ذیل به صورت اشاره وار به آن ها ... امامت و خلافت امام علی(ع) را چگونه اثبات می‌کنید؟ - گنجینه پاسخ‌ها ... - 1 www.islamquest.net/fa/archive/question/1162‎Cached Similarدر قرآن مجید آیات فراوانی است که با استفاده از احادیثی که از پیامبر اکرم (ص) در شأن نزول آنها وارد شده است، امامت امام علی (ع) را اثبات می نمایند. از جمله آیاتی که می ... ولایت و خلافت امام علی(ع) در قرآن www.hawzah.net/fa/Magazine/View/89/3554/16649‎Cachedپاسدار اسلام - دی 1384، شماره 289 - ولایت و خلافت امام علی(ع) در قرآن ... جمعیت همگی از پاسخ دادن امتناع کردند جز علی(ع) که با وجود کمی سن از جا بپاخواست و عرض .... سپس فرمود: آیا شما گواهی به یگانگی خدا و رسالت من و حقانیت روز رستاخیز می دهید؟ آپارات - حقانیت امامت حضرت علی ع www.aparat.com/result/حقانیت_امامت_حضرت_علی_ع‎Cached Similarآپارات - حقانیت امامت حضرت علی ع. ... حقانیت امیرامومنین علی(ع) از سوره و آیا متعدد قرآن کریم · سید حسن. 50 بازدید ... زحمات علامه امینی در اثبات حقانیت امام علی (ع). دلائلی بر حقانیت حضرت علی(ع) - خدا بزرگه amini1360.blogfa.com/post-65.aspx‎Cached Similarخدا بزرگه - دلائلی بر حقانیت حضرت علی(ع) - وبلاگ شخصی مصطفی مباشرامینی - خدا بزرگه. ... دلایل حقانیت امامت حضرت امیرالمومنین امام علی علیه السلام. به صورت ... اثبات ولایت حضرت علی بر اساس منابع اهل سنت - دانلود سخنرانی ... - ظهور www.zohur12.ir/29852/imam-ali-heydar‎Cached Similar27 مه 2012 ... مطلبی زیبا و خواندنی پیرامون مبحث اثبات ولایت امام علی با مدرک و اسناد معتبر از کتب اهل ... صفات مذکور در این آیه مختص امیر مؤمنان علی (ع) است. امام علی (ع) old.tvshia.com/...علیهم.../امام-علی-ع/2661-استناد-حضرت-علی-ع-برای-اثبات-امامت-خود-به-حدیث-غدیر‎Cachedوقتى حضرت را براى بیعت به مسجد آوردند، آن بزرگوار با بیان حقانیت خود خلافت مسلمین را از آن ... امام(ع) در یک از استدلال هاى خود به حدیث غدیر خم استناد کرده است. اثبات امامت در پنج دقیقه - مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج) www.valiasr-aj.com/persian/shownews.php?idnews=5017‎Cached Similar2 آگوست 2013 ... خلافت حضرت علی (ع) از کتب اهل سنت .... من مات بغیر إمام مات میتة جاهلیة. ... السلام تنها مذهبی هستند که برای اثبات حقانیت مذهب خود، از قرآن، سنت، ...