دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

رسیدگی به جرایم مواد مخدر

چکیده

حقوق متهم در آیین دادرسی کیفری در ایران به‌طور عام و در مورد جرایم مواد مخدر به‌طور خاص با موانع عمده‌ای مواجه است و در مورد جرایم مواد مخدر قانون‌گذار از یک آیین دادرسی کیفری خاصی تبعیت کرده است که می‌توان آن را آیین دادرسی کیفری افتراقی نامید.

وجه تسمیه آیین دادرسی جرایم مواد مخدر به آیین دادرسی افتراقی آن است که اکثر قواعد مربوط به آیین دادرسی جرایم مواد مخدر با آیین دادرسی جرایم دیگر متفاوت است. این تفاوتها را می‌توان در واگذاری صلاحیت رسیدگی به جرایم مواد مخدر به دادگاه اختصاصی انقلاب، وجود مقررات خاص در مورد قرارهای تأمین، مقررات مربوط بـه تجدیـد نظرخواهـی و مقررات مربوط به نحوه دخالت وکیل ١ ملاحظه کرد. واگـذاری صلاحیت رسیدگی به جرایم مواد مخدر به دادگاه انقلاب به‌عنوان یک دادگاه اختصاصی که از ویژگیهای این نوع دادگاهها سرعت عمل و شدت عمل است و نتیجه هر دو ویژگی مزبور نیز تضییع حقوق متهمان است، نشان‌دهنده شدت عمل قانون‌گذار در برخورد با این جرایم است. سلب حق تجدید نظرخواهی از متهم و یک درجه‌ای کردن مرحله رسیدگی (که با کنوانسیونهای بین‌المللی، ازجمله کنوانسیون حقوق بشر و آزادیهای فردی و میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی در تعارض است) و الزامی کردن صدور قرار بازداشت موقت در مورد اکثر این جرایم نیز نشان از شدت عمل مقنن در این مورد است.

فهرست مطالب

چکیده 1

تعریف مواد مخدر 2

تاریخچه : 2

معرفی انواع مواد مخدر 4

انواع مواد 5

بررسی تجدیدنظرخواهی آرای مواد مخدر در حقوق کیفری ایران 9

در حقوق کیفری ایران 11

الف – قرارها 11

ب- احکام 13

قانون مبارزه با مواد مخدر در ایران 17

رسیدگی به جرایم مواد روان گردان 36

منابع 40



خرید فایل



لینک منبع :رسیدگی به جرایم مواد مخدر

نحوه رسیدگی به جرایم مواد مخدر :: « موسسه حقوقی تندیس تدبیر و امید» tandis-tadbiromid.ir/post/نحوه-رسیدگی-به-جرایم-مواد-مخدر‎Cachedآیا استعمال مواد مخدر جرم است؟ نظام حقوقی و قضایی ما بر پایه تجارب و اندیشه‌های فقها و حقوقدانان خبره بنا شده است و اگرچه نمی‌توان منکر برخی ایرادها در جریان رسیدگی ... - مرجع صالح رسیدگی به جرایم موادمخدر اطفال - حمایت www.hemayatonline.ir/TextVersionDetail/1982‎Cached Similar14 مه 2014 ... اعتیاد و موادمخدر یکی از پرچالش‌ترین آسیب‌های اجتماعی است، به‌طوری که آمارها نشان می دهند که اعتیاد بیشترین حجم زندانیان را به خود اختصاص داده ... نحوه رسیدگی به جرایم متعدد در دادسرا و دادگاه (منتشر در پیام آموزش ... magazine.shme.ir/1393/.../نحوه-رسیدگی-به-جرایم-متعدد-در-دادسرا-و-د/‎Cached Similarضرورت رسیدگی توأم و یکجا به اتهامات متعدد متهم به منظور رعایت نظم در دادرسی و .... بدل پرونده جهت رسیدگی به اتهام خرید و فروش مواد مخدر به دادگاه انقلاب ارسال و تذکر ... آیا استعمال مواد مخدر جرم است؟ نحوه رسیدگی به جرایم مواد مخدر abdolkhani.com/.../آیا-استعمال-مواد-مخدر-جرم-است؟-نحوه-رسیدگی-به-جرایم-مواد-مخدر/‎Cachedآیا استعمال مواد مخدر جرم است؟ نحوه رسیدگی به جرایم مواد مخدر. نظام حقوقی و قضایی ما بر پایه تجارب و اندیشه‌های فقها و حقوقدانان خبره بنا شده است و اگرچه نمی‌توان منکر ... بررسی اعدام افراد کمتر از 18سال تمام در جرایم مواد مخدر - وکیل پایه یک ... vakilpayeh1.blogsky.com/.../دادرسی-افراد-کمتر-از-18سال-تمام-در-جرایم-مواد-مخدر‎Cached29 ا کتبر 2015 ... در اینصورت چنانچه میزان مواد با توجه به نوع آن مستوجب اعدام باشد 1-آیا مرتکب نوجوان محکوم به اعدام می شود یا خیر؟ 2-مرجع صالح به رسیدگی به جرایم ... قانون مبارزه با موادمخدر www.ghanoonbaz.com/anavin/Kaifary/Mavad_Mokhader.htm‎Cached Similar۵ استعمال موادمخدر به هر شکل و طریق مگر در مواردی که ... تبصره هرگاه محرز شود مرتکبین جرایم موضوع بند ۴ ..... بدوی مجدداً به موضوع رسیدگی و رأی اصلاحی صادر خواهد نمود. اصلاحیه قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر مصوب۱۳ - روزنامه رسمی ... rooznamehrasmi.ir/Laws/ShowLaw.aspx?Code=3241‎Cached Similar19 دسامبر 2010 ... تبصره رسیدگی به جرائم مواد روان‌گردان‌های صنعتی غیرداروئی تابع مقررات رسیدگی به جرائم مواد مخدر می‌باشد. 3ـ ماده 4 قانون به شرح زیر اصلاح ... معاونت حقوقی و امور مجلس www.hvm.ir/Print.aspx?id=37741‎Cachedنحوه رسیدگی به جرایم مواد مخدر. گروه حقوقی- نظام حقوقی و قضایی ما بر پایه تجارب و اندیشه های فقها و حقوقدانان خبره بنا شده است و اگرچه نمی توان منکر برخی ایرادها در ... آیین دادرسی جرایم مواد مخدر - فصلنامه علمی- ترویجی سلامت اجتماعی و ... www.sh-addiction.ir/browse.php?a_id=232&sid=1&slc...fa‎Cachedهدف از تحقیق حاضر، تحلیل قواعد و مقررات شکلی ناظر به نحوه رسیدگی به جرایم مواد مخدر (شامل هرگونه کشت، ساخت و تبدیل، نقل و انتقال، خریدوفروش، اخفا و نگهداری و ... آیین نامه اجرایی قانون مبارزه با مواد مخدر - مشاهده جزئیات icbar.ir/SubjectView/tabid/82/Code/242/Default.aspx‎Cached Similarماده 1 نسبت به مرتکبین جرایم مواد مخدر که قبل از تاریخ اول بهمن ماه ... شورای انقلاب است با عنایت به ماده مزبور صدور قرار بازداشت موقت وهمچنین رسیدگی به پرونده ...