دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

حقوق اتباع بیگانه در ایران

مقدمه

حرکت بین‌المللی سریع و فزاینده مهاجرت در طول پنجاه سال گذشته به صورت عملی موجبات ناهمگونی جمعیت در داخل مرزهای دولت ملت شده است. حتی کشورهایی که چند سال پیش به همگونی جمعیت خویش می‌بالیدند برای مثال ژاپن و کره- اکنون به صورت فزاینده‌ای مجبور به کنار آمدن با واقعیت موجود یعنی تحمل اقلیتهای قومی هستند. انگیزه اصلی برای چنین کاری تامین امنیت، زندگی و معیشت بهتر می‌باشد.

تعاریف

مقصود از اتباع خارجی ، موضوع ماده 180 قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی ، اجتماعی فرهنگی که از این پس – قانون نامیده می شود، افرادی هستند ( گذرنامه – پناهنده – مهاجر – آواره) که تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران را ندارند و تحت عناوین زیر متقاضی ورود به کشور جمهوری اسلامی ایران هستند و تابعیت خارجی آنها مورد قبول دولت جمهوری اسلامی ایران است .

پناهنده : به شخصی اطلاق میگردد که به علت ترس موجه از اینکه به دلایل مربوط به نژاد یا مذهب ، ملیت یا عضویت در یعضی گروههای اجتماعی یا داشتن عقاید سیاسی تحت شکنجه قرار گیرد و درخارج از کشورمحل سکونت خود بسرمی برد و نمی تواند و یا بعلت ترس مذکور نمی خواهد خود را تحت حمایت آن کشور قرار دهد.

آواره : فردی است که به دلیل وقوع جنگ داخلی یا بین المللی ، بدون تشریفات قانونی ، کشور متبوع خود را ترک و یا وادار به ترک آن گردد. اما نمی تواند برابر کنوانسیون 1951 و پروتکل 1967 ژنو و ملحقات آن بیم مو جه از اذیت و آزار را به اثبات برساند.

مهاجر : فردی است که متقاضی اقامت

منابع

[1] . بهشتی، محمد جواد و مردانی، نادر؛ آیین دادرسی مدنی، نشر میزان، تهران ، چاپ اول، پاییز 1385،‌جلد دوم، ص 337.

[2] . احمدی، نعمت؛ آیین دادرسی مدنی، انتشارات اطلس ،‌تهران ، چاپ اول، سال 1375، ص 362.

[3] . احمدی، نعمت؛ آیین دادرسی مدنی ، انتشارات اطلس ،‌تهران ، چاپ اول، سال 1375، ص 364.

[4] . شمس، عبدالله؛ آیین دادرسی مدنی، انتشارات دراک، تهران ، چاپ هشتم، پاییز 1386، جلد 3، ص 35 و 36

[5] . ماده 16 قانون ثبت.

[6] . ماده 20 قانون ثبت.

[7] . ماده 536 و 537 قانون تجارت.

[8] . شمس، عبدالله؛ پیشین، جلد 3، ص 38.



خرید فایل



لینک منبع :حقوق اتباع بیگانه در ایران

www.muhajer.com - حقوق اتباع خارجی در ایران www.muhajer.com/...و-حقوق/1021-حقوق-اتباع-خارجی-در-ایران.html‎Cached Similarدر حقوق موضوعه ایران، بحث حقوق اتباع خارجی، بیش از هر چیز تابع «عمل متقابل» است. به عبارت بهتر دولت ایران همانگونه با یک تبعه خارجی رفتار خواهد کرد که دولت ... وضعیت حقوقی اتباع بیگانه در ایران » موسسه حقوقی حقوقدانان ... stabnak.ir/.../khareji/56-وضعیت-حقوقی-اتباع-بیگانه-در-ایران.html‎Cached Similarمواردی که بیگانگان از نظر حقوقی از آنها محروم هستند، عبارتند از : حقوقی که قانون آن را به طور صریح منحصر به اتباع ایران می داند یا آن را صراحتاً از اتباع خارجه سلب ... سلسله دروس / حقوق اتباع بیگانه / بخش اول / هومان پارسا وکیل ... www.vhp2.ir/index.php?option=com_content...‎Cached Similar23 ا کتبر 2011 ... در این وجیزه سعی شده حقوق و تکالیف اتباع بیگانه اعم از حقوق سیاسی ، اجتماعی ... لذا طبق قانون مدنی ایران تبعه بیگانه کسی است که تابعیت کشور ... حقوق اتباع بیگانه در حقوق بین الملل خصوصی - هُبوط hobot.ir/حقوق-اتباع-بیگانه-در-حقوق-بین-الملل-خصو/‎Cached Similar18 دسامبر 2015 ... با رویکرد بررسی حقوق اتباع بیگانه در کشور ایران ..... در حقوق موضوعه ایران، بحث حقوق اتباع خارجی، بیش از هر چیز تابع «عمل متقابل» است. حقوق ایرانی - حقوق و تکالیف بیگانگان در ایران iranianlaw.blogfa.com/post/9/حقوق-و-تکالیف-بیگانگان-در-ایران‎Cached Similarمبحث دوم: اقسام حقوق اتباع خارجه در ایران. در یک تقسیم بندی کلی حقوق اتباع بیگانه به سه دسته حقوق عمومی،سیاسی و خصوصی تقسیم می شوند.احوال شخصیه نیز از ... قوانین حضور بیگانگان در ایران www.goodarzilawyer.ir/print.php?ToDo=ShowArticles&AID...‎Cached Similarدر مورد بیگانگان می‌گوید: قانون مدنی ایران «بیگانه» را تعریف نکرده و صرفاً به معرفی ... وی با بیان اینکه اتباع بیگانه در ایران از حقوق عمومی غیرسیاسی و حقوق ... حقوق و تکالیف اتباع خارجی در قوانین جمهوری اسلامی ایران www.yjc.ir/.../حقوق-و-تکالیف-اتباع-خارجی-در-قوانین-جمهوری-اسلامی-ایران‎Cached Similar16 مارس 2014 ... قانون اساسی و مدنی جمهوری اسلامی ایران برای "اتباع بیگانه" آزادی ورود به خاک ایران را به رسمیت شناخته است اما این آزادی بدون قید و شرط نیست و ... نگاهی به قانون حاکم بر شرایط اسکان و اشتغال "اتباع بیگانه" در ایران www.yjc.ir/.../نگاهی-به-قانون-حاکم-بر-شرایط-اسکان-و-اشتغال-اتباع-بیگانه-در-ایران‎Cached Similar25 مه 2013 ... مواردی که بیگانگان از نظر حقوقی از آنها محروم هستند، عبارتند از : حقوقی که قانون آن را به طور صریح منحصر به اتباع ایران می‌داند یا آن را صراحتاً از ... حقوق اتباع بیگانه در ایران | دفتر وکالت | دفتر حقوقی | موسسه حقوقی iranianattorney.ir/حقوق-اتباع-بیگانه-در-ایران/‎Cachedحقوق اتباع بیگانه در ایران. وضعیت اشخاص حقوقی بیگانه از حیث حقوق خصوصی. همانطور که می دانیم اشخاص به دو دسته تقسیم می شوند : اشخاص حقیقی و حقوقی. بررسی حقوق اتباع بیگانه | ایران مهاجرت | برترین موسسه حقوقی در ... https://www.iranmohajerat.ir/حقوق.../بررسی-حقوق-اتباع-بیگانه/‎Cachedخروج اتباع بیگانه در ایران طبق ماده ی ۱۰ قانون ۱۳۱۰ اجازه ی خروج از طرف نیروی انتظامی محل اقامت خارجی صادر میشود. اجازه ی خروج از ایران به بیگانگان.