دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

الزام آور بودن تعهد یکطرفه نسبت به خود

تعهد در عالم حقوق، اصولاً یا زاییدة توافق اشخاص (اعمال حقوقی) و یا ناشی از رویدادهایی است که به حکم قانونگذار تعهدآور است (وقایع حقوقی). اینکه یک شخص بتواند تنها به اراده خویش، تعهدی الزام‌آور برای خود یا دیگری ایجاد کند، از دیدگاه برخی از حقوقدانان امری توجیه ناپذیر و از دیدگاه برخی دیگر امری استثنائی است. مقاله حاضر تعهدآور بودن اراده یکجانبه شخص نسبت به خود را به گونه‌ای که بتواند منشأ حقی قانونی برای طرف مقابل شود، مورد بررسی قرار می‌دهد.

در این نوشتار، علاوه بر بررسی نظری دیدگاه موافقان این نهاد، تلاش شده است به استناد مصادیق احتمالی آن در قوانین ایران، آنچه با معیارهای حقوق داخلی پذیرفتنی‌تر است معرفی شود.

فهرست مطالب

چکیده

مقدمه

الف: بررسی نظری تعهدات یکطرفه

1ـ نظریات حقوقی موافق و مخالف الزام آوربودن تعهد یکطرفه

1 ـ 1 ـ نظریات موافق تعهد یکطرفه به عنوان منبع تعهد

1ـ 1ـ 1 ـ نظریه آلمانی ایجاد و تعهد یکطرفه: نظریه سیگل و پیروان وی
1 ـ 1 ـ 2 ـ نظریه فرانسوی ایجاد تعهد یکطرفه: نظریه ورمز و همکاران وی در فرانسه
1 ـ 1 ـ 3 ـ نظریه حقوقدانان نظام حقوقی کامن‌لا

1 ـ 2 ـ نظریات حقوقی مخالف تعهد یکطرفه

1 ـ 1ـ 2 نظریه جرم مدنی (تقصیر)

1 ـ 2 ـ نظریه قرارداد ضمنی
1 ـ3 ـ نظریه تعهد یکطرفه یا ایقاع لازم

2 ـ تعهد به نفع شخص ثالث

3 ـ جعاله

نتیجه گیری نهایی

منابع و مآخذ



خرید فایل



لینک منبع :الزام آور بودن تعهد یکطرفه نسبت به خود

[DOC] الزام آور بودن تعهد یکطرفه نسبت به خود www.hooghoogh.com/.../d68772c1e6a24f8e8d5ff459d7b6cba2.DOC‎Cached Similarاینکه یک شخص بتواند تنها به اراده خویش، تعهدی الزام آور برای خود یا دیگری ایجاد کند، از دیدگاه برخی از حقوقدانان امری توجیه ناپذیر و از دیدگاه برخی دیگر امری ... الزام آور بودن تعهد یکطرفه نسبت به خود - مفیددانلود - فایل ناب mofiddownload.filenab.com/product-40463-aa.aspx‎Cachedالزام آور بودن تعهد یکطرفه نسبت به خود دسته: فقه و حقوق اسلامی بازدید: 1 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 41 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 36. تعهد در عالم حقوق، ... الزام آور بودن تعهد یکطرفه نسبت به خود - فایل ناب filenab.com/product-40463-aa.aspx‎Cachedالزام آور بودن تعهد یکطرفه نسبت به خود. تعهد در عالم حقوق، اصولاً یا زاییدة توافق اشخاص (اعمال حقوقی) و یا ناشی از رویدادهایی است که به حکم قانونگذار تعهدآور است ... پرتال جامع علوم انسانی - الزام آور بودن تعهد یکطرفه نسبت به خود www.ensani.ir/fa/content/304918/default.aspx‎Cached Similarچکیده: تعهد در عالم حقوق، اصولا یا زاییده توافق اشخاص و یا ناشی از رویدادهایی است که به حکم قانونگذار تعهدآور است .اینکه یک شخص بتواند تنها به اراده خویش، تعهدی ... magiran.com:الزام آور بودن تعهد یکطرفه نسبت به خود www.iranianmagazines.com/view.asp?Type=pdf&ID=460594&l=fa عنوان: الزام آور بودن تعهد یکطرفه نسبت به خود نویسنده(گان): مجتبی طاهری،. چکیده: تعهد در عالم حقوق، اصولا یا زاییده توافق اشخاص و یا ناشی از رویدادهایی است که به ... تعهدآور بودن اراده یک جانبه نسبت به خود - Law Journal lawjournal.mihanblog.com/post/524‎Cached Similar8 جولای 2015 ... اینکه یک شخص بتواند به اراده تنهای خویش، تعهدی الزام آور برای خود یا دیگری ایجاد ... مقاله حاضر تعهدآور بودن اراده یکجانبه شخص نسبت به خود را ، به گونه ای که .... اضافه کرده اند، تعهد یکطرفه مجانی است و چون تعهدات بلاعوض نظیر عقود ... الزام آور بودن تعهد یکطرفه نسبت به خود 1 felorida2.rozblog.com/post/676/ads‎Cached4 سپتامبر 2016 ... و بطلان تعهد یکطرفه است و این امری است که قانون در مورد آن ساکت است و به صدور ... 2 . الزام آور بودن تعهد یکطرفه نسبت به خود - فندق 1 . الزام آور بودن ... تعهد آور بودن اراده یکجانبه نسبت به خود - وبلاگ تخصصی عدل و داد lawadl-hami.blogfa.com/post/354‎Cachedاینکه یک شخص بتواند به اراده تنهای خویش، تعهدی الزام آور برای خود یا دیگری ایجاد کند ... مقاله حاضر تعهدآور بودن اراده یکجانبه شخص نسبت به خود را ، به گونه ای که ... حقوق: تعهدآور بودن اراده یکجانبه نسبت به خود-قسمت اول www.aria-law.com/Data-View.aspx?lang=fa&id=4498‎Cached17 ژوئن 2012 ... اینکه یک شخص بتواند به اراده تنهای خویش، تعهدی الزام آور برای خود یا ... مقاله حاضر تعهدآور بودن اراده یکجانبه شخص نسبت به خود را ، به گونه ای که ... الزام آور بودن تعهد یکطرفه نسبت به خود - فندق fandoq.cofeblog.ir/post/4622‎Cached1 . الزام آور بودن تعهد یکطرفه نسبت به خود www.hooghoogh.com/.../ d68772c1e6a24f8e8d5ff459d7b6cba2.DOC اینکه یک شخص بتواند تنها به اراده خویش، تعهدی ...