دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود تحقیق و مقاله نحوه تنظیم اسناد در دفتر اسناد رسمی

» :: دانلود تحقیق و مقاله نحوه تنظیم اسناد در دفتر اسناد رسمی
بخشی از متن

ملل قدیم کم کم پس از استقرار در کنار رودخانه ها و تشکیل جوامع اولیه بشری با تعیین حدود املاک زراعی و باغات و املاک مسکونی خود از سنگ و چوب و علامت گذاریهای خاص، به اهمیت ثبت املاک خود پی بردند تا نسل های آتی که وارثان این املاک می شدند به حدود و ثغور مالکیت خود آگاه باشند.

قدیمی ترین سند به دست آمده از تمدنهای اولیه مربوط به نقشه اراضی شهر «دونگی» از کشور «کلده» بوده است که چهار هزار سال قبل از میلاد قدمت دارد و اراضی را به قطعات شبیه به اشکال هندسی، مرتب و تقسیم کرده اند.

داریوش از شاهان ایران جهت اخذ مالیات از جمهوریهای یونانی در آسیای صغیر نیز دستور داده بود که اراضی مزروعی را ممیزی و با قید اضلاع و مساحت در دفاتری ثبت نمایند. سروپوش تولیوس، ششمین پادشاه روم نیز مقرر کرده بود که اسامی مالکین، میزان مالکیت، مشخصات املاک، اضلاع اراضی و دیگر خصوصیات در دفاتر مخصوصی به ثبت برسند و حقوق ارتفاقی املاک مجاور نسبت به آن ملک و نیز نسبت به یکدیگر نیز به ثبت برسد و هر چهار سال یک بار مورد تجدید نظر قرار گیرد.

امروزه حفاریها و اکتشافات انجام شده توسط باستانشناسان، تا حدی تاریخ مبهم و تاریک گذشته بشری را روشن نموده که ثبت سند در نزد مللی چون مصریان و رومیان و در کلده و آشور و ایلام قدیم معمول بوده و این ملل اصول و قواعد و مقرراتی برای تثبیت معاملات و عقود خود داشته اند.[1]

حفاریها و اکتشافات به عمل آمده توسط باستانشناسان در کلده، آشور و ایلام (ایران قدیم) نشانگر این موضوع است که در ایران نیز ثبت اسناد و معاملات مانند روم و یونان قدیم رایج بوده است. بررسی تاریخ دوره پادشاهی انوشیروان نیز بیانگر این امر است که از جمله وظایف فرمانفرمایان یکی این بود که تغییرات حاصله در املاک را ثبت نمایند و قضاتی به نقاط مختلف از ولایات گسیل می داشتند تا ضمن حل و فصل خصومت در بین مردم معاملات آنان را تنظیم و در دفاتری ثبت نمایند.

همچنین در دوره حکومت مغولها در ایران در هر شهری قضاوت خانه ای بود که دفاتری مانند دفاتر ادارات ثبت فعلی را داشت و مردم امانات خود را به آنجا سپردند و در دفاتر به ثبت می رساندند. در زمان غازان خان هم قضات با یک نفر از معتمدان ـ که دارای دفاتری بودند ـ قباله ها و اسناد را با مندرجات سند و تاریخ آن ثبت می کردند و مردم عادی از نوشتن اسناد ممنوع بودند، برای ثبت اسناد حق الثبت نیز دریافت می کردند و اسناد قبیل در طاس عدل شسته می شد و سند جدید تنظیمی را به صاحب آن تسلیم می نمودند. در دوران حکومت پادشاهان صفوی نیز مرجعی به نام «صدر دیوانخانه» وجود داشت که دارای قاضی شرع بود ضمن رسیدگی به حل و فصل مرافعات و مسائل معاملات، اسناد، عقدنامه ها و طلاق نامه ها، اسناد مردم را ضمن اینکه در دفتر مخصوصی ثبت می نمود، مهر نیز می زد.

در قرون اخیر در شهرهای بزرگ مراجع و علمای مذهبی دفاتری به نام (دفتر شرعیات) داشتند که خلاصه ای از معاملات مردم را که نزد ایشان معامله انجام می دادند در دفتر مزبور ثبت می کردند و شهود معامله نیز با اصحاب معامله ذیل صفحه ثبت را امضاء می نمودند.

نخستین مواد قانونی نوشته شده در خصوص ثبت معاملات و اسناد مردم توسط میرزا حسین خان سپهسالار و به دستور ناصرالدین شاه قاجار صورت گرفت که کتابچه ای تهیه شد و با معاملات انجام شده بر طبق مواد قانونی آن رفتار می شد و به تبعیت از دول متدول آن زمان به اسناد تمبر زده و مهر می کردند تا ضمن اعتبار بخشیدن به اسناد از تقلب و تزویر نیز جلوگیری می شد.[2]

پس از نوشتجات میرزا حسین خان سپهسالار قانون ثبت در 21 ثور 1290 شمسی (در 139 ماده) تصویب شد. قانون مزبور ثبت اسناد را اجباری ننمود، ولی پس از ثبت ورقه سندیت آن بین طرفین محرز بوده است.

در دوره چهارم تقنینیه قانون ثبت دیگری در 21 حمل 1302 (در 125 ماده) تصویب شد. قانون مزبور ثبت املاک را در موارد خالصجات (دهات، مراتع یا اراضی شاهی) که بین اتباع خارجه (ماده 34) اجباری دانسته و نیز هر معامله ای که پس از ثبت ملک می شده درج آن در دفتر املاک لازم بوده والّا دولت آنها را رسمی نمی شناخت.

در 22 بهمن 1308 قانون ثبت اسناد و املاک تحت 256 ماده تصویب گردید که ثبت املاک و بعضی اسناد را اجباری نموده بود. در قانون ثبتی که در 26 اسفند ماه سال 1310 تحت 141 ماده به تصویب رسید و از فروردین سال 1311 به مورد اجرا گذاشته شد و بعداً اصلاحات و الحاقات در آن صورت گرفت ثبت اسناد اختیاری و مانند املاک که ثبت آنها الزامی است، مردم در ثبت اسناد خود الزامی ندارند و می توانند از ثبت معاملات و قراردادها و تعهدات و سایر عقود خود در دفاتر اسناد رسمی خودداری نمایند. مگر در مواردی که در مواد 46 و 47 ق.ث به ثبت آنها دستور داده شده است:

1- کلیه عقود و معاملات راجع به عین یا منافع املاکی که قبلاً در دفتر املاک ثبت شده باشد.




خرید و دانلود محصول

1394/10/28
نحوه تنظیم اسناد , دفتر اسناد رسمی , مقاله , تحقیق , پایان نامه , پایان نامه نحوه ثبت اسناد و املاک
تعداد صفحات : 165 : فایل: ورد |



لینک منبع :دانلود تحقیق و مقاله نحوه تنظیم اسناد در دفتر اسناد رسمی

دانلود مقاله نحوه تنظیم اسناد در دفاتر اسناد رسمی mag-iran.com/دانلود-مقاله-نحوه-تنظیم-اسناد-در-دفاتر.htm‎Cached Similarنحوه تنظیم اسناد در دفاتر اسناد رسمی. تاریخچه کتابت معاملات کتابت معاملات جایگاه ویژه ای در بین ملل و ادیان مختلف داشته که با بررسی تاریخچه تصویب قوانین در ... دانلود مقاله نحوه تنظیم اسناد در دفاتر اسناد رسمی - کیداککیداک keydoc.ir/8570-دانلود-مقاله-نحوه-تنظیم-اسناد-در-دفات/‎Cached1 ژوئن 2016 ... دانلود مقاله نحوه تنظیم اسناد در دفاتر اسناد رسمی. تاریخچه کتابت معاملات کتابت معاملات جایگاه ویژه ای در بین ملل و ادیان مختلف داشته که با ... دانلود تحقیق و مقاله نحوه تنظیم اسناد در دفتر اسناد رسمی - مرجع همکاری ... wifile.blogsky.com/1395/05/13/post-64133/‎Cached3 آگوست 2016 ... دانلود تحقیق و مقاله نحوه تنظیم اسناد در دفتر اسناد رسمی بخشی از متن. ملل قدیم کم کم پس از استقرار در کنار رودخانه ها و تشکیل جوامع اولیه بشری ... تحقیق نحوه تنظیم اسناد در دفاتر اسناد رسمی - دانلود مقالات - سایت 2016 download-2016-papers.blogsky.com/1395/02/21/post-1724/‎Cached10 مه 2016 ... تحقیق نحوه تنظیم اسناد در دفاتر اسناد رسمی - دانلود مقالات - سایت 2016—پروژه با رفرنس خارجی، مقاله با مرجع معتبر انگلیسی. دانلود تحقیق : نحوه تنظیم اسناد در دفتر اسناد رسمی | marketingfile.ir/item/دانلود-تحقیق-نحوه-تنظیم-اسناد-در-دفتر/‎Cachedدانلود تحقیق : نحوه تنظیم اسناد در دفتر اسناد رسمی ... که در دفتر املاک ثبت شده باشد باید در دفاتر اسناد رسمی تنظیم و ثبت شوند. ... جهت دریافت و خرید متن کامل پایان نامه و تحقیق و مقاله مربوطه بر روی گزینه خرید که در بالای صفحه قرار دارد کلیک ... نحوه تنظیم اسناد در دفتر اسناد رسمی | دانلود با لینک مستقیم fun.iranoo.ir/2016/06/13/نحوه-تنظیم-اسناد-در-دفتر-اسناد-رسمی/‎Cached13 ژوئن 2016 ... در این تحقیق سعی بر آن شده در خصوص وظایف دفاتر اسناد رسمی و اموراتی که در دفاتر اسناد . ... دانلود مقاله نحوه تنظیم اسناد در دفاتر اسناد رسمی. نحوه تنظیم اسناد در دفاتر اسناد رسمی » دانلود تحقیق ، پروژه کارآفرینی mihandocs.com/36361-نحوه-تنظیم-اسناد-در-دفاتر-اسناد-رسمی.html‎Cachedعنوان مقاله : نحوه تنظیم اسناد در دفاتر اسناد رسمی. قالب بندی : doc. قیمت : 16000. شرح مختصر: ملل قدیم کم کم پس از استقرار در کنار رودخانه ها و تشکیل جوامع اولیه ... دانلود پایان نامه درباره نحوه تنظیم اسناد در دفتر اسناد رسمی - بیر دانلود birdownload.epage.ir/.../module.news_Lang.fa_Page._Action.NewsBodyView_TypeId.1_NewsId.1451_Start.90.html‎Cached19 نوامبر 2015 ... ۲ مطلب با کلمه‌ی کلیدی «دانلود مقاله در مورد دفتر اسناد رسمی» ثبت شده است ... مقاله, تحقیق, پایان نامه .... محبث دوم : نحوه تنظیم اسناد منقول در دفاتر ... نحوه اجرای مفاد اسناد رسمی | کانون سردفتران و دفتریاران www.notary.ir/node/304‎Cached Similarلذا میتوانید با دانلود و نصب هر یک از مرورگرهای زیر از کلیه امکانات استفاده نمائید. ... (با لحاظ ماده 34 قانون ثبت اصلاحی 1386 و آیین‌نامه اجرای اسناد رسمی مصوب 1387)1 ... که در این مقاله نحوة اجرای اسناد با توجه به مقررات آیین‌نامه مذکور تشریح می‌گردد. ... همچنین مأمورین رسمی و سران دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق حق تنظیم سند در ایام ... دفتر اسناد رسمی (ایران) - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/دفتر_اسناد_رسمی_(ایران)‎Cachedدفتر اسناد رسمی بعنوان یک مرکز حقوقی و مدنی رابط حاکمیت و شهروندان است، مهم ترین کار این نهاد تامین و تضمین امنیت حقوقی و اقتصادی جامعه‌است. ... دفاتر اسناد رسمی بخش قابل توجهی از عرضه خدمات ثبتی و تنظیم و ثبت اسناد رسمی را ... شرایط و نحوه گزینش سردفتران اسناد رسمی در قوانین حاکم در زمان حکومت دودمان .... بحث · مقاله ...