» :: بررسی تأثیر بازی گروهی و باقاعده مدارس آمادگی مناطق 7 و 8 شهر تهران بر اساس تست رشد اجتماعی وایلند چکیده:
در این تحقیق به بررسی اثرا ت بازی گروهی و با قاعده در رشد اجتماعی دختران 4 تا 5 ساله مدارس آمادگی شهر تهران پرداخته شد، بدین ترتیب پس از تدوین سوال و فرضیه دال بر اثبات ثبت بازی درمهد کودک بخصوص بازی گروهی و باقاعده درمهد کودک بر میزان رشد اجتماعی، بررسی مباحث نطری و بخصوص نظری وایلند درمحیط رشد اجتماعی تأکید شد، پس از آن تعداد و 60 نفر به عنوان نمونه تحقیق به صورت تصادفی با روش نمونهگیری خوشهای گزینش شدند و از پرسشنامه وایلند بر روی آنها اجرا گردید. سپس از طریق آزمونt استیودنت گروههای مستقل با آزمون فرضیه تحقیق پرداخته شد و مشخص گردید که میانگین رشد اجتماعی کودکی یا کودکانی که درمهد کودک بازی گروهی و با قاعده انجام میدهند درمقایسه با کودکانی که در مهد کودک بازی گروهی و با قاعده انجام نمیدهند، بالاتر است و این تفاوت ازلحاظ آماری در سطح 1 0 / 0 * معنا دار میباشد. بنابراین میتوان نتیجهگیری نمود که بازی گروهی و با قاعده درمهد کودک میتوان تأثیر مثبتی را در افزایش رشد اجتماعی کودکان ایفا نماید.
مقدمه:
بازی که به معنی تلاش و فعالیت لذت بخش و خوشایند و تفریح است برای رشد همه جانبه کودک ضرورت تام دارد. کودک از طریق بازی احساسات و رویاهای خود را بروز میدهد. استعدادهایش راشکوفا میسازد، کنترل به موقع اعمال و حرکات را میآموزد، بر تجاربش میافزاید، دنیای درون و اسرار و مشکلاتش را بارز میسازد و انرژی ذخیره شده خویش راهر جهت مطلوب به مصرف میرساند. کودک از طریق بازیها، مشکلات و همکاری و رعایت حقوق دیگران و قوانین اجتماعی را یاد میگیرند. (شفیع آبادی، 1372 ) .
کودکان خردسال نمیتوانند افکار و عقاید و احساسات خود را به وضوح ازطریق کلمات و گفتار بیان کنند. بازی بخش عمدهای از زندگی کودک پیش دبستانی را تشکیل میدهد و باعث رشد شخصیت او میگردد. موجبات شادی و لذت و انبساط خاطر کودک را فراهم میکند. همکاری و نوع دوستی و اطلاعات و قوانین را به کودک یاد میدهد، دامنه تجسم و قصور او را میگستراند و کودک را به مشاغل گوناگون آشنا میسازد. (قاضی، 1370 ) .
بنابه اظهار کارل، گروهی یکی از روانشناسان بزرگ سوئیسی، بازی کودکان مقدمه ای برای کوششهای آینده و آماده شدن برای زندگی آینده است. بدان سان که درآن جدی بودن زندگی بزرگسالات بر دوش کودک سنگینی نمیکند. او میگوید دربازی پلیس و ژاندارم کودکی که نقش ژاندارم را میآفریند و به دستگیری دردی میرود، گذشته از این که نیروی جهانی او توسعه مییابد به تأثیر اصل اخلاقی و اجتماعی نیز میپردازد و در ضمن وظایف و حدود اختیارات این شغل رانیز میآموزد. به عکس کودکی که نقش دزد را بازی میکند، با دستگیر شدن و پذیرفتن گوشمالی و در واقع زشتی دزدی را میپذیرد و به اجرای عدالت اجتماعی احترام میگذارد، به هر حال از دیدگاه گروهی، هدف بازی در خود نرفته است و بازی نمایانگر زندگی و فعالیت آزاد کودک بوده، در حقیقت او را برای اجرای کارها و وظیفه های سنگین آینده خود آماده میسازد(بهرامی ، 1370)
. در کتاب روان شناسی درمانی آلفرد، آدلر که درسال 1907 نوشته شده است بازی به معنای ارضاء غیر واقعی (بیرون از حد حقیقت ) اجمالی مانند برتری جویی و خود نمایی تفسیر شده است و آدلرانیها را سر آغازی برای بیان گذاری ابتدایی ترین و اندیشه آدمی تلقی میکند. برتری جویی و خود نمایی در سال های کودکی امکان میدهد که امیال فرد را به سادگی نشان داده و آنها ر اآرام سازند. بدین معنی که کودکان خردسال در بازیهای خویش واقعیت را با توجه به خواستهای خویش دگرگون جلوه میدهند. زیرا دانش لازم برای پیروی از حقیقت دارند و به این ترتیب ناتوانی و * خود را بر طرف میسازند.روشن است که آنچه را که بزرگسالان ارضاء غیر واقعی مینامند برای کودکان مفهوم ارضاء واقعی میل خود نمایی و برتری جویی ر ادارا میباشد. (قشلاقی، 1356 )........ خرید و دانلود محصول
1394/10/09
بررسی تأثیر بازی گروهی و باقاعده مدارس آمادگی ,
مقاله ی بررسی تأثیر بازی گروهی و باقاعده مدارس آمادگی ,
پایان نامه بررسی تأثیر بازی گروهی و باقاعده مدارس آمادگی ,
پایان نامه ی بررسی تأثیر بازی گروهی و باقاعده مدارس آمادگی ,
تحقیق در باره ی بررسی تأثیر بازی گروهی و باقاعده مدارس آمادگی ,
دانلود فایل بررسی تأثیر بازی گروهی و باقاعده مدارس آمادگی ,
تأثیر بازی گروهی و باقاعده مدارس آمادگی ,
بررسی تأثیر بازی گروهی و باقاعده مدارس آمادگی مناطق 7 و 8 شهر تهران بر اساس تست رشد اجتماعی وایلند ,
تأثیر بازی گروهی و باقاعده مدارس آمادگی مناطق 7 و 8 شهر تهران بر اساس تست رشد اجتماعی وایلند
لینک منبع :
بررسی تأثیر بازی گروهی و باقاعده مدارس آمادگی مناطق 7 و 8 شهر تهران بر اساس تست رشد اجتماعی وایلندپایان نامه رشته روانشناسی بررسی تأثیر بازی گروهی و باقاعده مدارس ...
iranianpazhoohesh.sellfile.ir/prod-342075-پایان+نامه+رشته+روانشناسی+بررسی+تأثیر+بازی+گروهی+و+باقاعده+مدارس+آمادگی+مناطق+7+و+...Cachedدانلود پایان نامه رشته روانشناسی بررسی تأثیر بازی گروهی و باقاعده مدارس آمادگی
مناطق 7 و 8 شهر تهران بر اساس تست رشد اجتماعی وایلند با فرمت ور.
دانلود فایل پایان نامه بررسی تأثیر بازی گروهی و باقاعده مدارس آمادگی ...
edu-hesabi.ir/محصول-8407-دانلود-فایل-پایان-نامه-بررسی-تأ/Cached6 روز پیش ... دانلود فایل پایان نامه بررسی تأثیر بازی گروهی و باقاعده مدارس آمادگی مناطق 7 و 8
شهر تهران بر اساس تست رشد اجتماعی وایلند 93صفحه. مرداد ۲۲, ۱۳۹۵ ...
بررسی تأثیر بازی گروهی و باقاعده مدارس آمادگی مناطق 7 و 8 شهر تهران ...
research.mesell.ir/post/204Cachedبررسی تأثیر بازی گروهی و باقاعده مدارس آمادگی مناطق 7 و 8 شهر تهران بر اساس
تست رشد اجتماعی وایلند sogolmahmodian 1394/08/10 دسته بندی : عمومی 1 ...
دانلود مقاله بررسی تأثیر بازی گروهی و باقاعده مدارس آمادگی مناطق ۷ و ۸
mag-iran.com/دانلود-مقاله-بررسی-تأثیر-بازی-گروهی-و-ب.htmCached... بررسی تأثیر بازی گروهی و باقاعده در رشد اجتماعی دختران 4 تا 5 ساله مدارس
آمادگی ... و باقاعده مدارس آمادگی مناطق ۷ و ۸ شهر تهران بر اساس تست رشد اجتماعی
وایلند ...
دانلود مقاله بررسی تأثیر بازی گروهی و باقاعده مدارس آمادگی مناطق 7 و 8 ...
project.nedablog.ir/vote660-6.phpCached23 جولای 2016 ... دانلود مقاله بررسی تأثیر بازی گروهی و باقاعده مدارس آمادگی مناطق 7 و 8 شهر تهران بر
اساس تست رشد اجتماعی وایلند در word دارای 98 صفحه می باشد و ...
پایان نامه بررسی تأثیر بازی گروهی و باقاعده مدارس آمادگی مناطق ۷ و ۸ ...
filemofid.ir/پایان-نامه-بررسی-تأثیر-بازی-گروهی-و-باق/Cached20 جولای 2016 ... پایان نامه بررسی تأثیر بازی گروهی و باقاعده مدارس آمادگی مناطق ۷ و ۸ شهر تهران بر
اساس تست رشد اجتماعی وایلند. این فایل در قالب ورد و قابل ...
پایان نامه بررسی تأثیر بازی گروهی و باقاعده مدارس آمادگی مناطق ۷ و ۸ ...
filefori.ir/پایان-نامه-بررسی-تأثیر-بازی-گروهی-و-باق/Cachedپایان نامه بررسی تأثیر بازی گروهی و باقاعده مدارس آمادگی مناطق ۷ و ۸ شهر تهران بر
اساس تست رشد اجتماعی وایلند. این فایل در قالب ورد و قابل ویرایش در ۱۱۰ صفحه می
...
پایان نامه رشته روانشناسی بررسی تأثیر بازی گروهی و باقاعده مدارس ...
fileavval.ir/پایان-نامه-رشته-روانشناسی-بررسی-تأثیر-2/Cached6 روز پیش ... پایان نامه رشته روانشناسی بررسی تأثیر بازی گروهی و باقاعده مدارس آمادگی مناطق ۷
و ۸ شهر تهران بر اساس تست رشد اجتماعی وایلند ...
پایان نامه رشته روانشناسی بررسی تأثیر بازی گروهی و باقاعده مدارس ...
docz.ir/پایان-نامه-رشته-روانشناسی-بررسی-تأثیر-2/Cachedدانلود پایان نامه آماده دانلود پایان نامه رشته روانشناسی بررسی تأثیر بازی گروهی و
باقاعده مدارس آمادگی مناطق ۷ و ۸ شهر تهران بر اساس تست رشد اجتماعی وایلند با فرمت
...
پایان نامه بررسی تأثیر بازی گروهی و باقاعده مدارس آمادگی مناطق 7 و 8 ...
modlib.ir/post/.../پایان-نامه-بررسی-تأثیر-بازی-گروهی-و-باق.htmlCachedپایان نامه بررسی تأثیر بازی گروهی و باقاعده مدارس آمادگی مناطق 7 و 8 شهر تهران بر
اساس تست رشد اجتماعی وایلند. Posted on جولای 22, 2016 by ...
جمعه 29 مرداد 1395 ساعت 13:36