دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد مهندسی عمران ـ برنامه ریزی حمل و نقل

» :: پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد مهندسی عمران ـ برنامه ریزی حمل و نقل

مقدمه

پس از جنگ جهانی دوم، صنعت راه آهن در اکثر نقاط دنیا با بی اقبالی روبرو شد. از دلایل عمده عدم رشد این صنعت در سالهای اولیه پس از جنگ رشد سریع صنایع اتومبیل سازی بود. در ایران نیز صنعت نوپای راه آهن پس از شهریور 1320 با آهنگ رشد بسیار کندی مواجه شد. هر چند در دهه 1960 و پس از آن
راه آهن در کشورهای صنعتی با رشد تکنیک، تقاضا و قابلیت رقابت با گونه های دیگر حمل و نقلی روبرو گردید و توانست با تغییر در شکل اداره، بهره برداری و به گونه ای فعال و کارآ در امر جابجائی کالا و مسافر ایفاء نماید. اما معهذا در ایران این رشد بسیار بطئی بود. برای مثال در سالهای بین 1350 تا 1357 علیرغم شرایط خوب اقتصادی تنها 60 کیلومتر بر طول راه راه آهن ایران افزوده شده و این در حالی بود که برتری قطار در حمل کالا در مسافتهای طولانی و گستردگی کشور ما توجیه مناسبی برای رشد این صنعت می باشد.

در برنامه پنج ساله اول جمهوری اسلامی رشد سالانه 3/12% در حمل بار و 8% در جابجایی مسافر مدنظر بوده است اما در اولین سال برنامه (سال 1368)، کاهش حمل بار به میزان 4% و افزایش حمل مسافر به میزان 5% را شاهد بوده ایم. بدیهی است نیل به اهداف دو برنامه تغییر و تحول در سیستم های فنی و اداری و به کارگیری تکنولوژی جدید را می طلبد.

حقیقت آن است که سیستم فعلی خط آهن سیستمی فعال (به نسبت توان بالقواه آن) می باشد. بیش از 85 درصد از سهم ارزش افزوده بخش حمل و نقل متعلق به حمل و نقل جاده ای است و از طرف دیگر در حمل و نقل جاده ای نسبت سرمایه به محصول در مقایسه با کل اقتصاد و بخشهای دیگر پایین تر است که این امر نشاندهنده سرعت بازگشت سرمایه در حمل و نقل جاده ای می باشد. تغییر دیگر این مسئله عملکرد ضعیف راه آهن است.

این ضعف علاوه بر آن که راه آهن را متکی به حمایتهای پیاپی دولت در جهت بقای خویش نموده مجموعه حمل و نقل را نیز تحت تأثیر قرار داده است. زیرا در پیوست شماره یک لایحه برنامه پنج ساله اول آمده است که:

² سیستم متناسب حمل و نقل از جمله عوامل فیزیکی عمده توسعه اقتصادی و پیشرفت اجتماعی است و از نظر ایجاد اشتغال نیز از بخشهای مهم اقتصادی تلقی می شود. در چهل سال اخیر حمل و نقل از توسعه کافی برخوردار نبوده و سهم ارزش افزوده این بخش در تولید ناخالص ملی از سطح نازل 6 درصد تجاوز نکرده است (این نسبت در کشورهای کم توسعه یافته 5 درصد و در کشورهای پیشرفته ترین بین 12 تا 18 درصد است)².

تمامی مسایل بالا تنها یک روی سکه است و بیانگر آن است که عدم توجه به این ساختار فرسوده باعث عدم امکان رقابت این صنعت با سایر گونه های حمل و نقل می گردد هم از اینرو است که افزایش کارایی شبکه راه آهن و گسترش آن به منظور افزایش سهم آن در حمل و نقل کالا و مسافر از طریق نو کردن شبکه، دو خطه کردن مسیرهای پر تردد، توسعه شبکه و اصلاحات موضعی با تأکید بر استفاده از راه آهن برقی جزو اهداف استراتژیک برنامه بوده است.

اما روی دیگر سکه آن است که رشد سریع جمعیت از طرفی و رشد اقتصادی از طرف دیگر افزایش تقاضای جابجایی مسافر و کالا را در پی دارد و عدم توجه به وسایل حمل و نقل انبوه و عمومی مسافر و کالا باعث ایجاد مشکلات عدیده ای در آینده نزدیک خواهد شد. مشکلاتی که هم اکنون در حمل کالا از مبادی ورودی کشور و نیز در جابجایی مسافر در بعضی از کریدورها مشاهده می شود.

فراهم نمودن امکانات مناسب جهت حمل و نقل کار و مسافر یکی از عمده ترین اهداف توسعه ملی بلکه از اصلی ترین پیش نیازهای تحقق امر توسعه است. تأکید بر بکارگیری وسایل حمل و نقل انبوه و عمومی مسافر از موارد ذکر شده در این اهداف است. واضح است که حمل و نقل ² انبوه و عمومی مسافر و کالا² و
² گسترش شبکه و تجهیزات حمل و نقل زمینی سریع مسافر² جز با راه آهن سریع السیر امکان پذیر نیست.

بررسی همه جانبه تغییر در ساختار راه آهن از عهده این سطور خارج است اما آنچه با بضاعت موجود به نظر ممکن آمد بررسی امکان استفاده از تکنولوژی برتر در جهت ارتقاء سطح سرویس دهی قطارها در یک مسیر است. در دهه های اخیر خطوط آهن در دنیا مرتباً در جهت تقلیل هزینه های نگهداری مورد بررسی و تحقیق قرار گرفته اند و تغییراتی در مهندسی خط (ریلها، پابندهای الاستیک تراورسها و بالاست) به جهت امکان کاربرد این خطوط در قطارهای سریع انجام شده است. از طرفی آنچنان که در فصول بعد خواهد آمد افزایش سرعت قطار به گونه ای که اولاً بتواند با سایر گونه های حمل و نقل رقابت نماید و ثانیاً کارایی اقتصادی نیز داشته باشد ما را به سمت استفاده از قطارهای برقی سوق می دهد.

خرید و دانلود محصول

1395/03/19
دانشجویی , پایان نامه , عمران



لینک منبع :پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد مهندسی عمران ـ برنامه ریزی حمل و نقل

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد مهندسی عمران برنامه ریزی ... edu-hesabi.ir/محصول-3877-پایان-نامه-برای-دریافت-درجه-کار/‎Cached19 جولای 2016 ... پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد مهندسی عمران برنامه ریزی حمل و ... بیش از 85 درصد از سهم ارزش افزوده بخش حمل و نقل متعلق به حمل و نقل ... پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد مهندسی عمران برنامه ریزی ... payannamestore.sellfile.ir/prod-493037-پایان+نامه+برای+دریافت+درجه+کارشناسی+ارشد+مهندسی+عمران+ـ+برنامه+ریزی+حمل+و+نقل.html‎Cachedپایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد مهندسی عمران برنامه ریزی حمل و نقل. پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی عمران برنامه ریزی حمل و نقل- راه ... psomayehasadi94e.saharstore.ir/page-46398.html‎Cachedپایان نامه ارشد عمران برنامه ریزی حمل و نقل - ارزیابی فنی و اقتصادی راه اندازی قطار .. . عمران ... دانلود متن کامل پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ²M. ... پایان ... پایان نامه مهندسی عمران- برنامه ریزی حمل و نقل | مهندسی دانلود www.mohandesidl.ir/post/.../پایان-نامه-مهندسی-عمران-برنامه-ریزی-حم/‎Cachedپایان نامه شرایط طراحی و ایمن سازی پایه علایم راه سمینار برای دریافت درجه کارشناسی ارشد“M.Sc” مهندسی عمران- برنامه ریزی حمل و نقل چکیده : جایگاه و نقش حمل و نقل در ... دانلود تحقیق در مورد برنامه ریزی حمل و نقل- راه اندازی قطار سریع السیر ... fileman.cloudsite.ir/دانلود-تحقیق-در-مورد-برنامه-ریزی-حمل-و-ن/‎Cached15 آگوست 2016 ... Search Results پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مهندسی عمران برنامه ریزی حمل و نقل- راه … ... arshadha.ir/پایان-نامه-درجه-کارشناسی-ارشد-رشته-عم-۱۱/ پایان نامه کارشناسی ارشد عمران دستور حلی، برای ... - دانلود مطالب علمی docs.blogsky.com/1395/05/23/post-28646/‎Cached13 آگوست 2016 ... پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد M.Sc مهندسی عمران – برنامه ریزی حمل و نقل عنوان : دستور حلی، برای مسئله مکانیابی پارکینگ در شبکه ... پایان نامه کارشناسی ارشد عمران آنالیز و تحلیل زیرساختهای حمل و نقل ... docs.blogsky.com/1395/05/24/post-29308/‎Cached14 آگوست 2016 ... حمل و نقل ، اینترمدال و سرمایه گذاری مرتبط در برنامه ریزی بلند مدت ... پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد مهندسی عمران – راه و ترابری. پایان ... دانلود پایان نامه ارشد عمران برنامه ریزی حمل و نقل بهینه و ایمن ... - Selz.ir https://selzir.com/.../14809403-دانلود-پایان-نامه-ارشد-عمران-برنامه-ریزی-حمل-و-نقل-بهینه-و-ایمن-سازی-س‎Cachedدانلود پایان نامه ارشد عمران برنامه ریزی حمل و نقل بهینه و ایمن سازی سیستم حمل و نقل ... مهندسی عمران مقطع کارشناسی ارشد گرایش برنامه ریزی و حمل و نقل قرار دادیم . ... پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد M.Scمهندسی عمران برنامه ریزی حمل ونقل. سمینار ارشد رشته عمران برنامه ریزی حمل و نقل: مدل ارزیابی فنی و ... arshadha.ir/سمینار-ارشد-رشته-عمران-برنامه-ریزی-حمل/‎Cached26 نوامبر 2015 ... “M.Sc” پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد. مهندسی عمران – برنامه ریزی حمل و نقل. عنوان: مدل ارزیابی فنی و اقتصادی عملکرد سیستم های BRT ... دانلود پایان نامه ارشد عمران برنامه ریزی حمل و نقل بهینه و ایمن ... - Selz.ir https://selz.ir/قیمت.../14809403-دانلود-پایان-نامه-ارشد-عمران-برنامه-ری‎Cachedدانلود پایان نامه ارشد عمران برنامه ریزی حمل و نقل بهینه و ایمن سازی سیستم حمل و نقل ... مهندسی عمران مقطع کارشناسی ارشد گرایش برنامه ریزی و حمل و نقل قرار دادیم . ... پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد M.Scمهندسی عمران برنامه ریزی حمل ونقل.