نگهداری و پشتیبانی، حمل و نقل و طراحی شهری
چکیده:
این متن در واقع یک دید جهانی از پشتیبانی که در مورد شهرها صورت میگیرد آماده می نماید. آن بیان می دارد که بسیاری از توافقات در حال رشد هستند از جمله طراحانی که نگهداری یک اساس عالی را برای یک برنامهریزی کلی و برای پیچیدگی های یک جامعة در حال ساخت آماده می نمایند. اگرچه مخالفتهای روشنی در رابطه با توزیع و انتشار آن و در رابطه با چگالی و تراکم شهرها و زیرساختهای حمل و نقل وجود دارد. بعضی راه حلهای مفید هم دنبال خواهد شد.
مقدمه:
توسعه پشتیبانی یا پشتیبانی به طور ساده به این معنا است که سابقه جهانی هیچ توسعة اجتماعی یا اقتصادی نباید به محیط زیست آسیب برساند.
این فکر از مرحله سیاسی جهانی در دهة سوم قرن بیستم گسترش یافت که تاکنون نیز در قسمتی از جامعه به چشم می خورد. پشتیبانی همة قوانین و شغلها و حرفه ها را تغییر میدهد و پیچیدگیهای بسیاری را در رابطه با این که چگونه مردم برای آیندة خود پیش بینی کنند را توسعه میدهد. (Pezzoli, 1997) . تقاضا جهت برنامهریزی شهرها پر از جذابیت و بحث و مجادله است.
منشأ برنامهریزی منطقه ای و شهری به طور محکم مربوط است به خواستن ایجاد توسعه در محیط زیست و ایجاد آیندة بهتر. نگرش Ebenzer Howard و Patrick Geddes و Lewis Mumford همه ریشه در این مطلب دارد که نیاز به این است که شهری سبز داشته باشیم. امروزه طراحان بسیاری وجود دارد که از نگهداری و پشتیبانی برای استدلال این که چرا آنها در حال برنامهریزی راههایی که انجام می دهند هستند. این متن سعی بر آن دارد که راههایی را که پشتیبانی شکل میدهد تا چگونه برنامهریزی صورت گیرد را به اثبات می رساند و تفاوتهایی که در طراحان مشاهده میشود مربوط به توسعة پشتیبانی می باشد، این مسائل مرتبط به نگهداری است که طراحان تعیین میکنند.
این که این مسئله تا چه اندازه ضروری است که از چهارچوب برنامهریزی کلی استفده شود و مراحل برنامهریزی چگونه باید با جامعه و چشم اندازهای جامعه در حال ساخت شروع گردند.
مسائلی که طراحان را تقسیم میکند.
دید طراحان در رابطه با اندازة شهرها چگونه است.
دید طراحان در رابطه با تراکم و وابستگی به ماشین و دید طراحان در رابطه با سرمایه گذاری زیرساختهای حمل و نقل چگونه است بعضی از راه حلها در رابطه با این مسائل سعی و تلاش خواهد شد.
مفهوم پشتیبانی
توسعة پشتیبانی توسط کمیسیون Brundtland در سال 1977 بعد از این که به آنها وظیفة راه حل اختلافات جهانی آشکار بین توسعه و محیط زیست داده شد ( 1987و WCED). آنها به این نتیجه رسیدند که امکانپذیر است که جهان را به توسعه برسانیم به همان صورتی که محیط زیست به توسعه می رسد اگر:
ملتهای با درآمد بالا مسئولیت و وظایف خود را در رابطه با کاهش مصرف منابع طبیعی با گام برداشتن در جهت مراحل توسعه، توسعه تقسیم ملتهای با درآمد اندک به آنها که بیشتر نیاز دارند. در این صورت رشد جمعیت ثابت خواهد و سوء استفاده از منابع طبیعی به آسانی انجام خواهد شد.
همه ملتها نیاز به این دارند که توسعه را به عنوان هدف جامعه ببینند بنابراین توسعه باید بصورت ذاتی و به خودی خود مراحل را از پایین به بالا به انجام برساند.
همه حرفه ها و قوانین نیاز به تنظیم و دسترسی یکپارچه و کلی بیشتری دارند. اگر پشتیبانی تبدیل به یک متغیر واقعی گردد تأکید این صفحه بر این میباشد که در چهارچوب تفکر نسبت به توسعه پشتیبانی و نگهداری تفاوتهای واضحی وجود دارد. که در این تفاوتها برنامه ریزان راههای نگهداری را پیشنهاد میکنند. به طور کلی شرایط به صورت یک سری مسائل و مطالب بحث برانگیزد شدید دیده نمیشوند و به حساب نمی آیند و در حقیقت به صورت یک پیمان منطقه ای محکم میباشد.
پیمان و موافقت نامه: چهارچوب های کلی نگری و پردازش برنامه های جدید در طی نگهداری:
دیک در سال 1988 پیشنهاد داد که نگهداری و پشتیبانی یک مفهوم یا راهکار میباشد که مفهوم آن دعوت به یک تئوری یا نظریه برنامهریزی و به صورت برنامهریزی رایج و متداول میباشد. (تئوری برنامهریزی رایج). زیرا برنامهریزی اولیه، اصولاً از اصول اجتماعی مدرنیته تبعیت میکند. در این شیوه و دیدگاه، مدرنیسم در ارتباط با رشد و توسعه، بستگی به افزایش منابع قابل استفاده، پشتوانه های اقتصادی، متخصصان برنامه ریز و کارشناسان ماهر دارد. تعداد کمی از برنامه ریزان از عقیده و نظر جدید مدرنیسم در هزارة جدید حمایت میکنند و بانک جهانی نیز به نظر می رسد با این مفهوم و راهکار پایه ای که بیانگر نحوه توسعه نگهداری و ودیدگاه نسبت به آن میباشد موافق است. (1999)به خصوص در مناطقی که پیمان منطقه ای وجود داشت و ظهور کردند نیاز به یک چهارچوب برنامهریزی نوین و کلی نگری در رابطه با آن و همچنین نیاز به پردازش برنامه های دقیق و حساس جامعه ای میباشد.
کمتر به صورت سراسری میشود.
سرمایه گذاری زیرساخت های حمل و نقل:
زیرساخت ها، بخصوص در حمل و نقل موجب شکل دهی به شهرها میشود و این برای نگهداری شهری بحرانی میباشد. در پنجاه سال اخیر توسعه شهری توسط تدارک و تهیه زیرساخت ها برای اتومبیل تعریف شده بود و اختصاص می یافت. پراکندگی ثانویه شهرها و وابستگی آنها به خودرو در حالت فعلی از لحاظ جدی بودن از جهت نگهداری مرتبه پایین تر میباشد. تولید و انتشار گازهای گل خانه ای به تنهایی جهت شیوه برخورد و دیدگاهی که توانایی افزایش موتورها و دستگاه های حمل و نقلی را میدهد سؤال برانگیز میباشد که همین دستگاه ها و موتورهای حمل و نقلی حجم زیادی از گازهای گل خانه ای را به خود اختصاص می دهند.
همچنین آسیب پذیری تمام شهرها به وابستگی نفت در تمام دنیایی که تمام تولیدات نفتی در منطقه ای خارج از خاورمیانه انجام میشود همچنین دلیل کافی میباشد که تمام این راهها و مسیرها با یکدیگر جمع شوند. فروپاشی برج های دوقلو علامتی جهت هشدار درباره آسیب پذیری جدید شهری نسبت به سیاست نفتی بود و هشدار داد که تا زمانیکه این شهرها واردات نفتی خود را کاهش ندهند به نگهداری کامل شهری دست نخواهند یافت منطبق اقتصادی و یا به عبارتی راه حل منطقی در رابطه با اقتصاد برای کاهش (غیر از ساخت) مصرف نفت در زیر ساخت های حمل و نقلی این میباشد که ما اطلاعات و داده ها و نتایجی را که در بازه شهرها به صورت سراسری تحصیل کرده ایم را جمع کنیم. (نیومن و کن ورتی در سال 1999). اطلاعات نشان میدهد که شهرهایی که سیستم حمل و نقل ریلی بهتری دارند به صورت مشخص هزینه کمتری را از سهم کلی مخارج نسبت به هزینه های حمل و نقلی می پردازند که این هزینه کمتر از هزینه شهرهایی است که بر اساس آزاد راهها و بزرگراهها و خودروها ساخته شده است میباشد. سیستم ماشینی و مکانیزه شدن برای این حالت به نظر می رسد که:
(a) زمین نیاز دارد که زیر ساخت ها بر روی آن احداث شود و نیازهای اساسی آن برای پارکینگ در نظر گرفته شود. یک خط آهن یکطرفه میتواند 50000 مسافر را در هر ساعت جابجا نماید و همچنین خط حمل و نقل اتوبوسی توانایی جابجایی 7000 مسافر را در هر ساعت دارد ولی حمل و نقر بزرگراهی و ماشینی فقط توانایی حمل 2500 مسافر را در هر ساعت دارد. هر خودرو در آمریکا تخمین زده میشود که احتیاج به 8 فضای پارکینگ در شهر دارد.
(b) همچنین قیمت و هزینه نگهداری خودرو به صورت خانواده ای و شخصی نیز قابل ملاحظه است به خصوص اگر ماشین دوم یا سوم. نتایج پژوهش در استرالیا نشان داده است که خانوارها میتوانند به جای ماشین دوم در طی زندگی خود حدود 750000 دلار ذخیره کنند.