دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

پیشینه ومبانی نظری تحقیق اعتماد

پیشینه ومبانی نظری تحقیق اعتماد

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع : دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

——————————————————————————

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

اعتماد، یکی از عوامل مهم در موفقیت روابط تجاری محسوب می شود (مکالیستر[1]، 1995). اعتماد، به مصرف­کننده کمک می­نماید تا بر عدم اطمینان[2] که ناشی از معاملات است، غلبه نماید. میزان عدم اطمینان به عوامل متعددی مانند فروشنده، کالا، خدمت و یا اطلاعات در دسترس در مورد شی مورد معامله بستگی دارد (سالو و کاریالاتو[3]، 2007).

همچنین اعتماد، عامل کلیدی برای ایجاد و بهبود روابط بلندمدت بین شرکت­ها و مشتریانشان محسوب می­گردد. به دنبال شکل­گیری روابط بلندمدت، پیوند بین شرکت و مشتریان مستحکم­تر خواهد شد و امکان تکرار روابط معاملاتی خریدار و فروشنده وجود خواهد داشت (گانسن[4]، 1994).

اعتماد در طول سالیان متمادی، همواره به عنوان یک عنصر مهم در روابط بین انسانها مورد توجه بوده است. طبق تحقیقات به عمل آمده از رویکردهای متفاوت رفتاری[5] و علوم اجتماعی[6]، اعتماد در قالب­های متفاوت و متنوعی، به هر دو صورت مفهومی[7] و عملیاتی[8] در روانشناسی، جامعه شناسی، ارتباطات، رفتار سازمانی و تجارت تعریف شده است. در سالهای اخیر، موضوع اعتماد به تبلیغات مورد مطالعه قرار گرفته است ولی با این حال ادبیات تحقیق چندان کامل و گسترده ای را دارا نمی باشد. در مقابل، اعتبار[9]، مفهومی که به اعتماد مربوط می گردد، موضوع اصلی بسیاری از مطالعات صورت گرفته در تبلیغات و سایر حوزه­های مرتبط بوده است(ساه و همکاران، 2007).

اعتماد، عامل مهمی برای مطالعه در زمینه تبلیغات می­باشد، چون تمایل مداوم و پایداری[10] برای مصرف­کنندگان، در جهت عدم اعتماد به تبلیغات وجود دارد (کافی و همکاران، 1994). از دیدگاه منطقی[11]، عملکرد اولیه تبلیغات، اطلاع رسانی[12] به مصرف­کنندگان در مورد پیشنهادات بازار و کمک به آنها در جهت انتخاب و خرید گزینه بهتر از میان گزینه­های موجود می­باشد. مهمترین مورد در این حوزه، باوری است مبنی بر این که مصرف­کنندگان باید به تبلیغات اعتماد داشت باشند تا تبلیغات بتواند به عنوان یک منبع اطلاعاتی تاثیرگذار مورد استفاده قرار گیرد (ساه و همکاران، 2007). پذیرش پیام­های تبلیغاتی نیز نیازمند اعتماد مخاطبان به تبلیغات است (روستا و همکاران، 1388). می­توان گفت که اعتماد به تبلیغات، پیامد تجربیات قبلی مثبت مصرف­کننده است(الیت و پل[13]، 1998).

اعتماد به تبلیغات، این گونه تعریف شده است: اطمینانی است مبنی بر اینکه تبلیغات، منبع قابل اعتمادی[14] برای اطلاعات محصولات یا خدمات می­باشد و تمایلی را در فرد، برای انجام دادن فعالیتی براساس اطلاعات منتقل شده در تبلیغات، ایجاد می نماید (ساه و همکاران، 2009). براساس این تعریف می­توان گفت اعتماد از سه بعد شناختی[15]، احساسی[16] و رفتاری[17] تشکیل شده است (ساه و همکاران، 2007).

تحقیقات گذشته و اخیر نشان داده است که اعتماد و اعتبار، دو ساختار جدا از هم با خصوصیات مفهومی متفاوت می­باشند (دانی و همکاران[18]، 1997). در تحقیق صورت گرفته در زمینه تبلیغات که توسط ساه و همکاران (2009) انجام شد، به این نتیجه نائل شدند که دو ساختار اعتماد و اعتبار از یکدیگر متمایز بوده و اعتماد به تبلیغات، ذاتا متغیری چند بعدی[19] می­باشد.

2-6-1-اعتماد و اعتبار به عنوان ساختارهایی مستقل[20]

مجموعه تحقیقات گسترده­ای در زمینه اعتبار تبلیغات صورت پذیرفته است. براساس این تحقیقات، اعتماد یکی از ابعاد اعتبار (مانند قابل اعتماد بودن[21]، راست بودن[22] و باور داشتن[23]) است. اما عموما ارتباط بین اعتبار و اعتماد مورد توافق محققان نبوده است. بعضی از ادبیات موجود در این زمینه اذعان می­کنند که قابل اعتماد بودن، یکی از دو جزء اصلی اعتبار می­باشد. سایر ادبیات در این حوزه، بیان می­کنند که اعتماد عوامل متعددی را شامل می­شود که به طور خاص تنها با اعتبار، قابل بیان نیستند این موارد شامل اطمینان[24]، شایستگی[25]، خیرخواهی[26] و قابل اتکا بودن[27]، سرمایه­گذاری عاطفی متقابل[28] و تمایل به وابسته شدن[29] می­باشد. بسیاری از تحقیقات در حوزه علوم اجتماعی و رفتاری نشان می­دهند که اعتماد باید به عنوان یک متغیر جدا و مستقل مورد توجه قرار گیرد (ساه، 2006).


[1]. McAllister

[2]. Uncertainty

[3]. Salo & Karjaluoto

[4]. Ganesan

[5]. Different behavioral

[6]. Social scientific

[7]. Conceptually

[8]. Operationally

[9]. Credibility

[10]. Consistent tendency

[11]. Rational perspective

[12]. Inform

[13]. Elliot & Paul

[14]. Reliable source

[15]. Cognitive

[16]. Emotional

[17]. Behavioral

[18]. Doney, et al.

[19]. Mutltidimensional

[20]. Independent Constructs

[21]. Trustworthiness

[22]. Truthfulness

[23]. Believability

[24]. Confidence

[25]. Competence

[26]. Benevolence

[27]. Reliability

[28]. Mutual emotional investment

[29]. Willingness to rely on



خرید فایل



لینک منبع :پیشینه ومبانی نظری تحقیق اعتماد

[PDF] ﻓﺼﻞ ﺩﻭﻡ ﻱ ﻣﺒﺎﻧﻲ ﻧﻈﺮﻱ ﻭ ﭘﻴﺸﻴﻨﻪ ﭘﮋﻭﻫﺶ www.iausdj.ac.ir/research/DocLib14/.../PDF/فصل%20دوم.pdf‎Cached Similarﻣﺒﺎﻧﻲ ﻧﻈﺮﻱ ﻭ ﭘﻴﺸﻴﻨﻪ. ﻱ. ﭘﮋﻭﻫﺶ. Page 2. ﻓﺼﻞ ﺩﻭﻡ: ﺍﺩﺑﻴﺎﺕ ﻭ ﻣﺒﺎﻧﻲ ﻧﻈﺮﻱ ﭘﮋﻭﻫﺶ. 2-1. ﻣ. ﻘ. ﺪﻣﻪ ...... ﺍﻋﺘﻤﺎﺩ. ﻣﺸﺘﺮﻱ. ﺭﺍ. ﺟﻠﺐ. ﻧﻤﺎﻳﺪ. ﻭ. ﻛﻴﻔﻴﺖ. ﻣﻜﺎﻥ. ﻫﻢ. ﭘﻴﺎﻡ. ﻫﺎﻱ. ﺧﺎﺻﻲ. ﺑﻪ. ﺍﺭﺑﺎﺏ. ﺭﺟﻮﻉ. ﻣﻲ. ﺩﻫﺪ . « ﺭﻭﻳﺪﺍﺩ. ». مبانی نظری و پیشینه تحقیق(فصل دوم پایان نامه) share.drtaftiyan.com/SC.php?type=component_sections&id...‎Cachedدر بخش مبانی نظری، به‌منظور روشنگری مفاهیم نظری و هویت مفهوم، با برشمردن ویژگی‌ها و ابعاد آن، اقدام به ارائه این بخش می‌نمایید. بدین نحو که مفاهیم اصلی و بنیادی ... مبانی نظری اعتماد و عدالت سازمانی - فایلود fiload.ir/product/6127/مبانی-نظری-اعتماد-و-عدالت-سازمانی/341‎Cached Similarعلاوه بر ادبیات و مبانی نظری، پیشینه پژوهش نیز آمده است. ... برچسب ها: اعتماد و عدالت سازمانی مبانی نظری و ادبیات دانلود پایان نامه پایان نامه مدیریت دانلود پایان نامه ... [PDF] ) سازمانی ( های اعتماد نهادی مفاهیم و مدل ، ملی بر مبانی نظری أت jresearch.sanjesh.org/article_14894_3e70d68518d241d148364980c24b7659.pdf‎Cachedروش کیفی شیوه مطالعه اسنادی و بررسی ادبیات و پیشینه موضوع. ،. مؤلف. ه. ها و ابعاد ... ،ان. سازمان. های. امروزی بدون اعتماد مخاطبانش تا حد زیادی قادر به دوام حیات سازمانی نیست .ند ... تأملی بر مبانی نظری. ،. مفاهیم و مدل ... ق ترکیب نتایج تحقیقات مختلف. [PDF] تحقیق مبانی نظری وپیشینه مبانی رضایت شغلی و مفاهیم www.moshaver.me/sites/default/files/atriclefiles-142-1432819387.pdf و مبانی رضایت شغلی. مبانی نظری و پیشینه تحقیق. گروه مشاوران مدیریت. نقشه راه جامع. 2. /1. -1. مقدمه. بدون تردید، اهمیت تجربه کاری و چگونگی تاثیر آن بر. نگرش ها. نحوه نوشتن مبانی نظری و پیشینه تحقیق پایان نامه و پروپوزال | مشاوره ... parsthesis.com/نحوه-نوشتن-مبانی-نظری-و-پیشینه-تحقیق-در/‎Cached Similarنحوه نوشتن مبانی نظری و پیشینه تحقیق در پایان نامه و پروپوزال ... مثلاً در مطالعه اعتماد اجتماعی، مراجعه به مطالعات قبلی سبب می‌شود که راحت‌تر بتوان مطالعه را به ... مبانی نظری و پیشینه پژوهش اعتماد به نفس - بهترین های روز ایران www.bestofday.ir/reader/text/201612090822156516‎Cachedمبانی نظری و پیشینه پژوهش اعتماد به نفس. مبانی نظری و پیشینه پژوهش خودباوری. تاریخ باز نشر : 2016-12-09T10:52 زمان : 18 دقیقه پیش بازنشر شده توسط ... مبانی نظری اعتماد سازمانی (فصل دوم پایان نامه)+بسته 10 تایی مقالات ... iranque.ir/...پایان-نامه/...پایان-نامه/294-مبانی-نظری-اعتماد-سازمانی-فصل-دوم-پایان-نامه-بسته-10-تایی-مقالات-مرتبط.html‎Cached Similarبسته های مبانی نظری فصل دوم پایان نامه · درخواست مبانی نظری و پیشینه · پیشینه ... مبانی نظری اعتماد سازمانی (فصل دوم پایان نامه)+بسته 10 تایی مقالات مرتبط. [DOC] فایل پایان نامه - دانشگاه صدا و سیما iribu.ac.ir/sitepics/gallery/104802160413.docx‎Cached Similarضرورت و اهمیت هر تحقیقی از دو جنبه نظری و کاربردی می‌تواند مطرح باشد. ... و در درجه دوم این تحقیق اصول و مولفه هایی را مشخص می‌کند که چنانچه در برنامه‌سازی رادیو ... برای پیشینه تحقیق، که به منظور دستیابی به مطالعات و تحقیقات انجام شده در زمینه ..... پس مسایل عامی چون زبان، قومیت، و گرایش‌های سیاسی و مذهبی در استفاده و اعتماد به ... [PDF] ﺑﺨﺶ اول ﻣﺒﺎﻧﯽ ﻧﻈﺮی ﺗﺤﻘﯿﻖ www.ketabdar.org/files_of_books/.../Book_akhshik04.pdf‎Cached Similarﺑﺨﺶ اول. ﻣﺒﺎﻧﯽ ﻧﻈﺮی ﺗﺤﻘﯿﻖ ... ﮐﻮﺷﺎﻧﻪ و ﺑﻪ. ﻣﻌﻨﺎی ﺧﺎص، ﺗﺤﻘﯿﻖ و ﺗﺠﺮﺑﮥ. اﻧﺘﻘﺎدی ﺟﺎﻣﻌﯽ ﻋﻨﻮان ﻣﯽ. دارد. ﮐﻪ ﻫﺪف. ﻫﺎی آن، ﮐﺸﻒ واﻗﻌﯿﺖ. ﻫﺎی ﻧﻮ و ﺗﻔﺴﯿﺮ اﯾﻦ ... ﺣﻘﯿﻘﺖ ﺑﻪ آﻧﻬﺎ اﻋﺘﻤﺎد ﮐﺮد . 1 -3 . آداب، رﺳﻮم و ﺳﻨﺖ. :ﻫﺎ.