منظور از رشد اجتماعی، ساخت فرد در روابط اجتماعی است به طوریکه با افراد جامعهاش هماهنگ و سازگار باشد. وقتی فردی را اجتماعی میخوانند که نه تنها با دیگران است ، بلکه با آنان همکاری می کند. به بیان دیگر اجتماعی شدن به یادگیری گفته میشود که سازگاری با جامعه و محیط فرهنگی را به دنبال داشتهباشد. از عواملی که میتواند در رشد اجتماعی فرد مؤثر بوده، خانواده و شیوههای تربیتی فرزندان است و علاوه بر آن عامل هوش نیز میتواند با رشد اجتماعی در ارتباط باشد. هدف کلی این تحقیق بررسی ارتباط بین شیوههای فرزندپروری و عامل هوش با رشد اجتماعی دانشآموزان دختر شهر رشت در دوره دبیرستان است . آزمودنیهای این پژوهش 400 دانشآموز دختر دوره دبیرستان ناحیه دو شهر رشت هستند که با استفاده از روش نمونهگیری خوشهای به صورت تصادفی انتخاب گردیدهاند. ابزار تحقیق شامل پرسشنامه رشد اجتماعی 27 سؤالی آلیس واتیزمن، پرسشنامه 30 سؤالی دایانا باوم ریند برای شیوههای فرزند پروری و تست ریون برای هوش میباشد. به منظور بررسی و آزمون فرضیات تحقیق و توصیف دادهها از روشهای استنباطی تحلیل رگرسیون همزمان و روش ضریب همبستگی استفاده شدهاست. تحلیل نتایج نشان داد که بین متغیر شیوة تربیتی آزادمنش و هوش با رشد اجتماعی دانشآموزان رابطه معنادار وجود دارد و این ارتباط از نوع مثبت و مستقیم است.
فهرست مطالب
چکیده: ۱
فصل اول ۲
کلیات ۲
مقدمه ۳
بیان مسئله ۵
اهداف تحقیق ۷
اهمیت و ضرورت تحقیق ۸
فرضیههای پژوهش ۱۰
فصل دوم ۱۳
ادبیات تحقیق ۱۳
مقدمه ۱۴
قسمت یکم ۱۵
مبانی نظری رشد اجتماع ۱۵
رشد ۱۶
دو نظریه در مورد کیفیت و نحوه رشد و تحول ۱۶
رشد پیوسته : ۱۶
رشد اجتماعی ۱۷
۱- تعریف رشد اجتماعی ۱۷
۲-شاخص های رشد اجتماعی ۲۳
۳- الگوی رشد و تکامل اجتماعی ۲۵
نظریه های مربوط به رشد اجتماعی ۲۹
الف – رشد اجتماعی از نظر اسلام ۳۰
ب – روان تحلیل گری ۳۱
ج – یادگیری اجتماعی ۳۲
د – یادگیری عامل ۳۲
ه – یادگیری مشاهدهای ۳۲
و – کردار شناسی ۳۳
ز – تحول روانی – اجتماعی ۳۳
ح- نظریه شناختی ۳۵
ط- رشد داوری اخلاقی ۳۶
ظ- دیدگاه چارلز هورتن کولی (خود آیینهسان) ۳۷
عوامل موثر بر رشد اجتماعی ۳۷
۱- خانواده ۳۸
۲- مدرسه ۳۸
۳- گروه همسالان ۳۹
۴- اجتماع و فرهنگ آن ۴۰
۵- هوش ۴۰
قسمت دوم ۴۲
مبانی نظری شیوههای فرزند پروری ۴۲
تربیت و آثار سازنده آن ۴۳
خانواده و اهمیت آن در تربیت کودک ۴۴
انواع خانواده ۵۱
قسمت سوم ۵۸
مبانی نظری هوش ۵۸
هوش ۵۹
هوش چیست؟ ۶۰
تعارف هوش ۶۲
عوامل مؤثر در هوش ۶۴
ماهیت هوشی و رابطه آن با تستهای هوشی ۶۵
قسمت چهارم ۶۷
تحقیقات انجام شده در داخل و خارج از کشور ۶۷
الف – تحقیقات انجام شده در داخل کشور ۶۸
تحقیقات انجام شده خارج از کشور ۷۱
فصل سوم ۷۵
روش تحقیق ۷۵
مقدمه: ۷۶
روش تحقیق: ۷۶
جامعه آماری: ۷۶
نمونه و روش نمونهگیری: ۷۶
ابزار پژوهش: ۷۷
روش جمعآوری دادهها ۸۱
روش آماری و تجزیه و تحلیل دادهها ۸۱
فصل چهارم ۸۳
تجزیه و تحلیل دادهها ۸۳
مقدمه ۸۴
توصیف دادههای پژوهش ۸۵
تحلیل دادههای پژوهشی ۸۷
فصل پنجم ۱۰۳
بحث و نتیجهگیری ۱۰۳
بحث ۱۰۴
محدودیتهای پژوهش ۱۰۷
پیشنهادهای پژوهش ۱۰۸
پیشنهادهای کاربردی ۱۰۹
تدلیس در لغت از ریشه دلس که مانند دلسه بمعنای تاریکی است یا دلس که بمعنای فریب و نیرنگ است میآید و در حقوق اسلامی معمولاً پوشاندن و پنهان ساختن عیب را یرساند. تدلیس در زبان یونانی DOLOS خوانده میشود و از اینرو برخی عقیده دارند (رجوع شود به کتاب a History of Islamic Law , نوشته N.J. Coulson, چاپ ادینبورگ, سال 1964, صفحه 28 _ باین کتاب از این پس با توجه به اشتراک تحت عنوان کولس: تاریخ حقوق اسلامی عطف خواهد شد) که کلمه تدلیس با توجه به اشتراک سه حرف بی صدا در هر دو زبان (د _ ل _ س/d_ 1_ s ) از یونانی بعربی ره یافته است. پروفسور شاخت در کتاب An Introduction to Islamic Law (چاپ آکسفورد سال 1964 , صفحه 9) می نویسد فعل عربی دلس … از کلمه لاتین Dolus آمده است : این کلمه گرچه در دوران اسلام از طریق مراودات تجاری وارد زبان عربی شد ولی در مراحل اولیه حقوقی اسلامی بعنوان اصطلاح حقوقی بکار نمی رفت . تدلیس در حقوق فرانسه Le dol خوانده میشود که ماخوذ از ریشه لاتین است و در حقوق انگلیس گفته می شود که در عین حال معنایی وسیعتر از تدلیس در حیطه قرار داد دارد . در حقوق فرانسه بکار برده می رود اما بمعنای تدلیسی است که پس از انعقاد عقد صورت بندد . جنبه جزایی تدلیس در حقوق فرانسه تحت مفهوم Escriquerieدر می آید که باصطلاح جزایی حقوق ایران کلاهبرداری معنی می دهد در فقه اسلامی اصطلاحات خدعه و خدیعه بکار می رود که گاه بمفهوم تدلیس نزدیک می شود حدود دقیق این اصطلاحات بتدریج در ضمن مقاله توضیح داده خواهد شد .
فهرست مطالب
بررسی تطبیقی نظامهای حقوقی فرانسه و انگلیس و اسلام و ایران
روش نظامهای حقوقی نسبت به تدلیس
تقسیم بحث
تعریف تدلیس
عنصر مادی تدلیس
گفتار (تدلیس قولی)
حفظ سکوت
عنصر روانی تدلیس
قصد مدلس
تفاوت تدلیس ممنوع و ترغیب مجاز (نقش عرف)
تدلیس ثالث
تاثیر تدلیس و مدلس
اثر حقوقی تدلیس : ضمانت اجرا _ نتیجه
منابع
موضوع بحث ، علل گرایش به مادیگری ( ماتریالیسم ) است . اول بایدمادیگری ( ماتریالیسم ) را که موضوع بحث امروز ماست ، از نظر اصطلاحمتداول فعلی تعریف کنیم و حدود آن را بیان نماییم، سپس وارد بحث شویم . واژه ماتریالیسم استعمالات مختلفی دارد که همه آنها - اکنون که درباره علل گرایش به ماتریالیسم بحث میکنیم - نمی تواند موضوع بحث ما باشد . مثلا گاهی ماتریالیسم میگویند و مراد مکتب اصالت ماده است ، اما بهاینمعنی که ماده یک امر اصیل و یک امر واقعی در جهان هستی است ، نه یکامر فرضی و ذهنی و نمایشی و ساخته ذهن ، در مقابل ایده آلیسم که منکرواقعیت ماده است و آن را مخلوق ذهن بشر میداند . اگر ماتریالیسم را به این معنیبگیریم باید همه الهیون را - چه مسلمان و چه غیر مسلمان - ماتریالیستبخوانیم ، زیرا اینها همه ماده را که واقعیتی است در بستر زمان و مکان ،وحقیقتی است متغیر و متحول و متکامل و محسوس و ملموس ، امری عینی وماورای ذهنیو ذی اثر میدانند . مادی بودن و ماتریالیست بودن به این معنی با مسأله خدا وتوحید منافاتی ندارد ، بلکه عالم ماده و طبیعت به عنوان یک واحد " کار " و یکواحد " مصنوع " ، بهترین وسیله برای شناسایی خداوند است . اراده حکیمانه خداوند در جریان همین تحولات مادی کشف میشود . قرآن کریم پدیدههای مادی رابه عنوان آیات الهی یاد می کند . و گاهی این کلمه استعمال میشود و مراد ازآن انکار موجود ماورای ماده است ، یعنی مکتب انحصار ، مکتبی که هستی و نظام وجود را در انحصار ماده میداند و هستی را در چهارچوب آنچه در تغیر و تبدل استو در بستر زمان ومکان واقع است محدود و محصور میکند و آنچه را که از چهاردیواری تغیر وتبدل و احساس و لمس بشر بیرون است ، منکر است و معدوم و نیست میپندارد .اکنون بحث ما پیرامون علل گرایش به این مکتب یعنی مکتب انحصاراست که چطور شد گروهی از بشر طرفدار انحصار گشتند و به مکتب نفی گراییدند ودر صدد انکار خدا برآمده ، بیرون از جهان ماده را نیست پنداشتند .
فهرست
آیا انسان بالفطره الهی است یا مادی ؟
سابقه تاریخی
ماتریالیسم در دوره اسلامی
ماتریالیسم در قرون جدید
ازلیت ماده
خدا یا آزادی ؟
تصادف ، خدا ، علیت ؟
خداپرستی یا زندگی ؟ !
سنگر قهرمانی و پرخاشگری
نتیجه
منابع
•کلمه سرطان برای بیش از 100 بیماری مختلف در قسمتهای مختلف بدن بکار می رود.
•آنچه در همه این بیماریها مشترک است نقص در مکانیسم های تنظیم کننده رشد طبیعی و تکثیر و مرگ سلول است .
•سلولهای سرطانی دارای قابلیت تهاجم به بافتهای مجاور و در نهایت گسترش به مناطق دیگر بدن می باشند.
فهرست
سرطان
پراکندگی بیماری در ایران
علائم شایع سرطان ها
عوامل خطر ابتلا به سرطان ها
تشخیص زود هنگام سرطان
پیشگیری از بروز انواع سرطانها
سرطان دهانه رحم (سرویکس)
پیشگیری و تشخیص سرطان دهانه رحم
سرطان معده
تشخیص زودرس سرطان معده
علائم و نشانه های سرطان پستان
عوامل افزایش خطر ابتلا به سرطان پستان
پیشگیری سرطان پستان
تشخیص زودرس سرطان پستان
سرطان کولورکتال (روده بزرگ و رکتوم)
علائم و نشانه های سرطان کولورکتال
تشخیص زودرس سرطان روده بزرگ
سرطان پوست
علائم و نشانه های سرطان پوست
تشخیص سرطان پوست
پیشگیری از سرطان پوست
سرطان ریه
عوامل افزایش خطر ابتلا سرطان ریه
پیشگیری از سرطان ریه
سرطان مری
پیشگیری و تشخیص زودرس سرطان مری
خون از مایع لزجی به نام پلاسما و یاخته های شناور آن که توسط مغز استخوان تولید می شود تشکیل شده است.
مغز استخوان ماده ای نرم و اسفنجی شکل است که داخل استخوانها یافت می شود. این ماده حاوی یاخته هایی است که یاخته های مادر) Stem cell) سلول پایه
نامیده میشود ووظیفه ی آن تولید یاخته های سلولی است.
فهرست
سرطان خون
یاخته خونی
لنفوئیدی یا لنفوبلاستی
میلوئیدی یا مغز استخوانی
تشخیص سرطان خون
علائم و نشانه های بیماری
روش های درمان برای سرطان خون
کشف داروی جدید برای درمان سرطان خون
گلیوِک (Gleevec)
چای سبز
چیست؟CLL
برگ زیتون
منابع
تشریح سرطان
به رشد نابهنجار، غیر عادی و کنترل نشده سلول های بدن سرطان اطلاق میشود که در صورت درمان نشدن منجر به مرگ بیمار می شود. بیشتر سرطان ها به صورت تومور و غده یا برآمدگی در بدن بروز میکنند. البته باید توجه داشت که تمام تومورها سرطانی نیستند. تومور بافتی است که هیچ گونه فعالیت فیزیولوژیکی را در بدن انجام نمی دهد. گاهی ممکن است شبیه به یک زگیل باشد و در مواردی به صورت یک غده بدخیم. سرطان پوست یکی از شایع ترین بیماری هایی است که از طریق تومورها به وجود می آیند، اما اگر در همان مراحل اولیه تشخیص داده شوند، جای امیدواری برای درمان آنها وجود دارد.
فهرست
تشریح سرطان
انواع مختلف سرطان پوست
سرطان سلول های بنیانی
علائم هشدار دهنده سرطان بنیانی پوست
ملانومها
ملانوم اکرال لنتیجینوس
ملانوم گره ای
هدف: این پژوهش، به منظور بررسی رابطه بین راهبردهای یادگیری (شناختی و فراشناختی)، با سبک های اسناد (درونی و بیرونی) انجام گرفت. به این منظور، پژوهشگر آزمون های راهبردهای یادگیری کرمی و سبک اسناد سلیگمن[1] را در مورد 384 دانش آموز مقطع متوسطه شهرستان شیروان اجرا نموده است.
روش: روش تحقیق از نوع همبستگی می باشد. در تحلیل فرضیه ها از برنامه های آماری SPSS و آزمون t ، تحلیل واریانس یکراهه و مجذور خی استفاده و متغیرهای مربوط به ابعاد اسناد در دو موقعیت درونی و بیرونی مورد بررسی قرار گرفت.
یافتهها: نتایج تحقیق نشان داد که میزان استفاده دانش آموزان دختر از راهبردهای یادگیری هم در حوزه شناخت و هم در حوزه فراشناخت از پسران بیشتر است. همچنین دانش آموزان دارای سبک اسناد درونی به طور معنی دار بیشتر از دانش آموزان دارای سبک اسناد بیرونی از راهبردهای فراشناختی یادگیری استفاده می کنند.
نتیجهگیری: نتایج پژوهش حاضر نشان میدهد که دختران دانشآموز از راهبردهای یادگیری بیشتر از پسران استفاده نموده و در نتیجه احتمال می رود که انتساب های درونی و راهبردهای فراشناخت در افزایش موفقیت و خود ـ کارآمدی تحصیلی، یادگیری عمیقتر و عزت نفس دانش آموزان موثر باشد.
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
روش
یافتهها
بحث و نتیجه گیری
منابع
جدول شماره1. شاخص های آزمونt مربوط به مقایسه میانگین نمره های استفاده دانش آموزان دختر و پسر از راهبردهای یادگیری
جدول شماره2. شاخص های توصیفی مربوط به نمره های دانش آموزان از پرسشنامه راهبردهای یادگیری در بین رشته های مختلف
جدول شماره3. شاخص های آزمون تحلیل واریانس یکراهه
جدول شماره4. داده و شاخص های آزمون مجذور خی مربوط به مقایسه سبک اسناد دانش آموزان پسر و دختر
جدول شماره5. شاخص های آزمون t مربوط به مقایسه میانگین نمره های دانش آموزان دارای سبک اسناد درونی و بیرونی از پرسشنامه راهبردهای شناختی یادگیری
جدول شماره6. شاخص های آزمون t برای مقایسه میانگین نمره های دانش آموزان دارای سبک اسناد بیرونی و درونی از پرسشنامه راهبردهای فراشناختی یادگیری
فکر جوانی با کارکرد«چرخش حیات» و جوانان به عنوان « یک نسل با تحرک و پویا » می توانند به معقول نمودن موفقیت ها ، انتقال آنها و باز کردن بسترهای جدید بپردازند. این مسأ له مهم به نظر می رسد که باید جوان را فراتری (ساختار خانوادگی)خود مجدأ جایگزین نمود وسرنوشت های همان نسل در همان خانواده را به تحلیل پرداخت.ضروری است که جوان را در یک مسیر معین باید قراردادتا بهتر بتواند به کارکردهای اجتماع پاسخ گوید. هر جوانی سرنوشت خود را در توالی سرنوشت های والدین واجداد می داند. این توالی به صورت یک وزنه ی مهم می تواند در آینده به منصبه ی ظهور برسد. بنابرین تعداد نسلها،می تواند در آینده جوانان خود را متناسببا مقدار خودشان بسنجد. این معیارها می توانند به عنوان مسائل اساسی تحرک اجتماعی محسوب شوند وبه عنوانرابطه متقابل نسلها و خانواده های فعلی ،در نسل جدید، نقش اساسی راداشته باشند.
دیدگاههای جدید در خصوص جوانان اشاره به انتقال عمیق استراژی های تخقیق دارند. از سوی دیگر با بررسی مسلئل جوانان در طبقه بندی ویژه ی آنها وبا لحاظ مطالعات آماری باید توجه داشته باشیم که جوان با توجه به تاریخ خانواده و فراتری آن مورد توجه قرار می گیرد.در این راستا که مطالعات فرد در زمان خود نقش اساسی را خواهد داشت.
فعالیتهای نهادی باعث ظهور یک نسل از جامعه شناسان گردید تا بتوانند به مسائل موجود با توجه به بینش های نظری وروش شناسی بپردازد .
موضوع پایان نامه ما بررسی نگرش جوانان نسبت به آینده می باشد که شامل 5 فصل است وبه شرح زیر است:
فصل اول :طرح تحقیق که در مورد موضوع تحقیق واهداف آن بحث می نماییم.
فصل دوم: مبانی بینشی
فصل سوم: مبانی روشی که در مورد روش تحقیق بحث شده است.
فصل چهارم:نتایجی که به وسیله جداول یک سویه ، دوسویه بدست آمده وتفسیر آن که به صورت آماری ذکر شده است.
فصل پنجم:نتیجه گیری که براساس اهداف وتوضیحات می باشد.
فهرست مطالب
فصل اول
کلیات تحقیق
عنوان تحقیق
تحدید تحقیق
بیان مسأ له
پرسش آغازین
اهداف تحقیق
سوالات تحقیق
اهمیت تحقیق
ضرورت تحقیق
فصل دوم
مبانی بینشی
تعریف مسأ له
پیشینه مطالعاتی
جوانان : بیگانگی،الگو هاونگرش ها
جوانان بیگانه از خانواده
فرهنگ ها والگوهای زندگی
جوانی چه دورانی است!؟
در صحنه بودن جوان
ساختارها
اصل موفقیت جوانان دردو موضوع قابل طرح است
جامعه پذیری جوانان
الگوهای باز آفرینی اجتماعی
فرهنگ جزیره ای جوانان
کارکردهای نهادها وگروهها بر جوانان
معرفی جوان
مسائل ونگرش های جدید
فصل سوم
مبانی روشی
1-سطح تحقیق
2-روش تحقیق
3- رهیافت تحقیق
تکنیک پژوهش
ابزار جمع آوری اطلاعات
جامعه آماری
فصل چهارم
جداول یک سویه و دوسویه
فصل پنجم
نتیجه گیری ،خلاصه و پیشناهادات
نتیجه گیری بر اساس اطلاعات به دست آمد از جدول یک سویه
نتیجه گیری از جداول بر حسب آزمون های فرض
نتیجه گیری بر اساس اهداف
پرسشنامه
منابع ومآخذ
پژوهشگران مدارک زیادی در ارتباط با نقش ویژگیهای هیأتمدیره بر کیفیت گزارشگری مالی ارائه نمودهاند. در همین راستا، این پژوهش به تحلیل متفاوت از کیفیت گزارشگری مالی میپردازد و رابطه احتمال دریافت نظر تعدیل شده حسابرس با ویژگیهای هیأتمدیره و مالکیت نهادی را مورد بررسی قرار میدهد. روش پژوهش مورد استفاده، شبه تجربی با طرح پس رویدادی است که به موجب آن دو گروه تجربی و کنترل متشکل از 70 شرکت بورسی، بر اساس نمونهگیری جفتی انتخاب شده و در بازه زمانی 1388 و 1389 مورد بررسی قرار گرفته است. همچنین، از آزمونهای آماری منویتنی، کروسکالوالیس و t، جهت آزمون فرضیههای پژوهش استفاده شده است. یافتههای حاصل از آزمون فرضیههای پژوهش بیانگر تأثیر مثبت با اهمیت استقلال اعضای هیأتمدیره و سطح مالکیت نهادی بر نوع نظر حسابرس است اما اثرگذاری تعداد اعضای هیأتمدیره و تمرکز مالکیت نهادی بر نوع نظر حسابرس را مورد تأیید قرار نمیدهد. به عبارت دیگر، با استناد به نتایج مزبور میتوان ادعا کرد که افزایش استقلال هیأتمدیره و افزایش سطح مالکیت نهادی احتمال صدور نظر تعدیل شده حسابرس را کاهش میدهد، هرچند این گزاره در ارتباط با تعداد اعضای هیأتمدیره و تمرکز مالکیت نهادی صادق نیست.
فهرست مطالب
چکیده
مقدم
ادبیات پژوهش
حاکمیت شرکتی
استانداردها
اظهارنظر حسابرس
پیشینه پژوهش
فرضیههای پژوهش
روششناسی و طرح پژوهش
طرح پژوهش و گردآوری داده
جامعه آماری، نمونه و دوره پژوهش
متغیرهای پژوهش
متغیرهای اصلی
اندازه هیأتمدیره
استقلال
مالکیت نهادی
سطح مالکیت نهادی و تمرکز مالکیت نهادی
متغیرهای کنترلی
سود تقسیمی و سود سال جاری
اندازه شرکت
بازده سرمایهگذاری (ROI)
سلامت مالی
آزمونهای آماری و تجزیه و تحلیل یافتهها
بحث، نتیجهگیری و پیشنهادها
پینوشتها
منابع و مآخذ
نگاره 1: آزمون نرمال بودن متغیرهای کنترلی
نگاره 2: نتایج آزمون منویتنی
نگاره 3: آزمون نرمال بودن متغیرهای اصلی
نگاره 4: آمارههای توصیفی مربوط به دو گروه تجربی و کنترل
نگاره 5: نتایج آزمون کروسکال والیس
نگاره 6: نتایج آزمونt
هدف این تحقیق بررسی « ارزیابی تاثیر معیارهای عملکرد مالی وغیر مالی برنوع اظهار نظر حسابرس » می باشد. بنابراین سعی گردیده است تا با انتخاب نمونه ای از شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در سال 1387 معیارهای عملکرد مالی و غیر مالی بر نوع اظهار نظر حسابرس مورد شناسایی قرار گیرد. متغیرهای مورد بررسی شامل نسبت های مالی به دست آمده از صورت های مالی ، اندازه شرکت و متغیر بحران مالی شرکت ها است. روش مورد استفاده در این تحقیق توصیفی- همبستگی است.
نتایج حاصل ازآزمون مقایسه میانگین دو جامعه نشان داد که از بین نسبت های مالی، متغیرهای نسبت جاری، سود خالص به کل دارایی ها، سود ناخالص به کل داریی ها، سود قبل از بهره و مالیات به کل دارایی، سود خالص به دارایی های ثابت وسرمایه در گردش به کل دارایی بر اظهار نظر حسابرس تاثیر دارد و اندازه شرکت تاثیری بر اظهار نظر حسابرس ندارد. همچنین بین اظهار نظر حسابرس وبحران مالی رابطه معنی داری وجود ندارد.
آزمون لجستیک برای دوگروه متغیرها بررسی شد. در روش اول متغیرهایی که تفاوت معنی داری بین دو گروه داشتند وارد مدل شدند که از بین آنها متغیرهای سود قبل از بهره ومالیات بیشترین تاثیر را بر اظهار نظر حسابرس دارد ودر روش دوم تمام متغیرها بدون هیچ محدودیتی وارد مدل شدند که نتایج به دست آمده نشان داد متغیرهای سود عملیاتی به فروش، موجودی کالا به فروش ، میزان دارایی و میزان فروش قابلیت پیش بینی اظهار نظر حسابرس را دارند.
فهرست مطالب
چکیده:1
مقدمه:2
فصل اول:کلیات تحقیق
1-1 مقدمه4
2-1 تاریخچه مطالعاتی. 4
2-1 بیان مساله10
3-1چهارچوب نظری تحقیق:11
4-1 فرضیه های تحقیق. 12
5-1 اهداف تحقیق. 12
6-1 اهمیت وضرورت انجام تحقیق. 12
7-1 حدود مطالعاتی. 13
8-1 تعریف واژه ها واصطلاحات.. 13
فصل دوم:مروری بر ادبیات تحقیق
1-2 مقدمه19
2-2 تعریف حسابرسی. 19
3-2 انواع حسابرسی. 20
1-3-2 انواع حسابرسی از نظردلیل ارجاع کار. 20
2-3-2 انواع حسابرسی از نظر ماهیت رسیدگی. 21
3-3-2 انواع حسابرسی از نظر زمان انجام کار. 21
4-3-2 انواع حسابرسی از نظر شیوه انجام کار. 22
5-3-2- انواع حسابرسی از دیدگاه دیگر. 22
4-2 معیارهای ارزیابی اطلاعات.. 23
1-4-2 مربوط بودن. 23
2-4-2 تایید پذیری (قابلیت رسیدگی)24
3-4-2 عاری بودن از سو گیری. 25
4-4-2 کمیت پذیری. 25
5-2 عوامل توجیه کننده تقاضا برای حسابرسی. 28
6-2 نقش اصلی حسابرسی. 30
1-6-2 بعد کنترلی. 30
2-6-2 بعد اعتبار بخشی. 30
7-2 مفاهیم مهم حسابرسی. 31
1-7-2 شواهد حسابرسی. 31
2-7-2 انواع شواهد در حسابرسی. 32
1-2-7-2 ماهیت شواهد حسابرسی. 33
3-7-2 مراقبت های حرفه ای. 33
4-7-2 ارایه منصفانه34
5-7-2 استقلال حسابرس.. 35
6-7-2 اصول اخلاقی. 35
8-2 نقش وجایگاه حسابرسی. 36
1-8-2 نقش اقتصادی حسابرس.. 38
2-8-2 قانون تجارت و حسابرسی مستقل. 39
3-8-2 محوریت استاندارد های حسابداری وحسابرسی. 41
9-2 ابعاد نظام کنترل مالی در ایران. 42
10-2 گزارش حسابرسی. 43
1-10-2 موضوعاتی که بر اظهار نظر حسابرس اثر دارد.43
2-10-2 موضوعاتی که بر اظهار نظر حسابرس تاثیر ندارد45
3-10-2 انواع گزارش های حسابرسی. 45
11-2 معیارهای عملکرد46
12-2 شاخص های عملکرد مالی. 48
13-2 روش های تجزیه و تحلیل مالی. 52
14-2 نسبت های مالی. 53
15-2 ارتباط بین اهداف حسابداری و نسبت های مالی. 53
16-2 طبقه بندی نسبت ها54
17-2 نسبت های مالی مورد استفاده در این تحقیق. 55
1-17-2 نسبت های نقدینگی. 55
2-17-2 نسبت های سود آوری. 57
3-17-2 نسبت های سرمایه گذاری. 60
4-17-2 نسبت اقلام دارایی به جمع دارایی. 62
5-17-2 سایر نسبت های مالی استفاده در تحقیق. 65
18-2 استفاده کنندگان نسبت های مالی. 66
19-2 محتوای اطلاعاتی نسبت های مالی. 67
20-2 نسبت های مالی وشاخص های عملکرد شرکت های موفق. 68
21-2 کاربرد نسبت های مالی در پیش بینی ناتوانی مالی. 68
22-2 انواع مدل های پیش بینی ورشکستگی. 69
1-22-2 مدل آلتمن. 69
2-22-2 مدل زیمسکی. 69
3-22-2 مدل شیراتا70
23-2 ویژگی های شرکت های ورشکسته71
24-2 روش های تحلیلی. 72
25-2 ارتباط بین معیارهای عملکرد و گزارش حسابرس.. 74
26-2 مسئولیت حسابرس در رابطه با تداوم فعالیت شرکت.. 75
27-2 تحقیقات انجام یافته مرتبط با تداوم فعالیت.. 76
28-2 سایر متغیرهای تحقیق. 79
1-28-2 اندازه شرکت و اظهار نظر حسابرس.. 79
2-28-2 تحقیقات مرتبط با اندازه شرکت.. 80
29-2 پیش بینی اظهار نظر حسابرس.. 82
1-29-2 انواع الگوهای پیش بینی اظهار نظر حسابرس.. 82
30-2 پیشینه تحقیق. 85
1-30-2 تحقیقات داخلی. 85
2-30-2 تحقیقات خارجی. 88
فصل سوم:روش اجرای تحقیق
1-3 مقدمه93
2-3 جامعه آماری تحقیق. 93
3-3 روش تحقیق. 96
4-3 روش جمع آوری داده ها96
5-3 ابزار گردآوری اطلاعات.. 96
6-3 روش تجزیه و تحلیل داده های تحقیق. 97
7- 3 مدل. 100
1-7-3 ویژگی های یک مدل خوب.. 100
2-7- 3 رگرسیون. 101
3-7-3 رگرسیون لجستیک... 101
8-3 متغیرهای عملیاتی تحقیق. 102
9-3 جنبه نو آوری تحقیق. 105
فصل چهارم:تجزیه و تحلیل دادهها
1-4 مقدمه107
2-4 خلاصه یافته های توصیفی متغیرهای تحقیق. 107
3-4 آزمون فرضیه اول. 110
4-4 آزمون فرضیه دوم115
5-4 آزمون فرضیه سوم116
6-4 ارایه مدل رگرسیون چند گانه117
1-6-4 مدل لجستیک با استفاده از روش ENTER.. 117
7-4 مدل لجستیک با استفاده از روش Backward Stepwise (پس روند)119
8-4 مدل لجستیک با واردکردن تمامی متغیرها122
فصل پنجم:نتیجهگیری و پیشنهادات
1-5 مقدمه126
2-5 خلاصه تحقیق. 126
3-5 یافته های تحقیق در مورد فرضیه ها127
1-3-5 یافته های به دست آمده در مورد فرضیه اول. 127
2-3-5 یافته های به دست آمده در مورد فرضیه دوم129
3-3-5 یافته های به دست آمده در مورد فرضیه سوم129
4-5 تفسیر کلی نتایج تحقیق. 129
5-5 محدودیت های تحقیق. 131
6-5- پیشنهادهای تحقیق. 132
1-6-5 پیشنهادهایی برای کاربران نتایج تحقیق. 132
2-6-5- پیشنهادهایی برای تحقیقات آینده132
پیوستها
پیوست الف:تعاریف جدول نسبت های مالی. 135
پیوست ب: خروجی نرم افزار. 142
منابع و ماخذ
منابع فارسی:167
منابع لاتین:170
چکیده انگلیسی:172
جدول 1-2 : نوع بنگاه های اقتصادی ومکانیزم های کنترل آنها (در شرایط کنونی آنها)42
جدول 2-2 نسبت اقلام دارایی به جمع دارایی. 62
جدول 1-3 شرکت های دریافت کننده گزارش مقبول. 95
جدول2-3 شرکت دریافت کننده گزارش مشروط. 95
جدول1-4 : یافته های توصیفی متغیرهای تحقیق در جامعه با اظهار نظر مقبول. 108
جدول2-4 : یافته های توصیفی متغیرهای تحقیق در جامعه با اظهارنظر غیر مقبول (مشروط)109
جدول3-4: توزیع فراوانی دو متغیر بحران مالی واظهار نظر حسابرس.. 110
جدول 4-4: نتایج آزمون کولموگروف اسمیرنوف برای نسبت های مالی. 110
جدول5-4: نتایج آزمون t برای میانگین نسبت های مالی دو جامعه113
جدول6-4 : نتایج آزمون کروسکال والیس برای میانگین نسبت های مالی دو جامعه115
جدول7-4: نتایج آزمون کولموگروف اسمیرنوف برای متغیرهای اندازه شرکت.. 116
جدول 8-4 : نتایج آزمون t برای میانگین اندازه دو جامعه116
جدول 9-4 : نتایج آزمون کای دو متغیر بحران مالی واظهار نظرحسابرس.. 117
جدول 10-4 نتایج آزمون کای دو برای تاثیر متغیرهای مستقل براظهار نظر حسابرس.. 117
جدول 11-4 : جدول رگرسیون بین متغیرهای مستقل و اظهار نظر حسابرس.. 118
جدول 12-4 : مقادیر مشاهده شده و پیش بینی شده با استفاده از مدل. 118
جدول13-4ضرایب متغیرها و سطح معنی داری آنها118
جدول 14-4 : نتایج آزمون کای دو برای تاثیر متغیرهای مستقل بر اظهار نظر حسابرس.. 119
جدول 15-4 : جدول رگرسیون بین متغیرهای مستقل واظهار نظر حسابرس.. 120
جدول16-4: مقادیر مشاهده شده و پیش بینی شده بااستفاده از مدل. 120
جدول 17-4 : ضرایب متغیرها وسطح معنی داری آنها121
جدول 18-4 : نتایج آزمون کای دوبرایتاثیر متغیر های مستقل بر اظهار نظر حسابرس.. 122
جدول 19-4 : جدول رگرسیون بین متغیرهای مستقل واظهار نظر حسابرس.. 122
جدول 20-4: مقادیرمشاهده شده و پیش بینی شده با استفاده از مدل. 123
جدول 21-4: ضرایبمتغیر ها وسطح معنی داری آنها123
جدول1-5 : خلاصه نتایج فرضیه های تحقیق 126
نمودار1-3 فرایند انتخاب جامعه آماری موردمطالعه به روش غربال گیری. 94