دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

تحقیق روابط عمومی

تحقیق روابط عمومی


______________________________________________

تعریف روابط عمومی

پیش از آنکه وارد بحث اصلی شویم، لازم است نگاهی گذرا به روابط عمومی و تعریف‌های مختلف از آن داشته باشیم.

یکی از بهترین تعاریف مربوط به روابط عمومی، آن را اینگونه معرفی می‌کند:

«روابط عمومی مدیریت ارتباطات بین سازمان و گروههای اجتماعی مرتبط است.»

«رکس هارلو» در سال 1987 پس از بررسی 472 تعریف مربوط به روابط عمومی، مشخصه‌هایی را برای روابط عمومی عنوان می‌کند که در اجلاس کنگره جهانی «انجمن بین‌المللی روابط عمومی» در مکزیکو تحت عنوان «توافق مکزیکن» به تصویب می‌رسد. در این توافق بر ویژگی‌هایی که اشاره می‌شود برای روابط عمومی تاکید می‌شود:

1 ـ روابط عمومی کار ارتباطی دو طرفه است.

2 ـ هدف روابط عمومی استقرار و حفظ تفاهم دو طرفه است.

3 ـ فعالیت‌های روابط عمومی با تحقیق شروع می‌شوند و با ارزیابی تمام می‌شوند.

4 ـ روابط عمومی برای تامین اهداف مورد قبول جامعه تلاش می‌کند و دارای مسئولیت اجتماعی است.

5 ـ روابط عمومی یک وظیفه مدیریتی است. (سفیدی، 1380، ص 55)

آنچه از تعریف و ویژگی‌های مذکور استنباط می‌شود، آن است که روابط عمومی، تلاش آگاهانه و دوسویه‌ای است که به منظور تامین اهداف مورد قبول جامعه بین سازمان و گروههای اجتماعی مرتبط و از طریق گفتمان و رسیدن به فهم مشترک بین طرفین ارتباط صورت می پذیرد و مدیریت آن را واحد روابط عمومی به عهده دارد. بنابراین هرگونه اقدامی که تحت عنوان روابط عمومی به شکل یکسویه، بدون توجه به اهداف مقبول جامعه، بدون آگاهی لازم و بدون اعتنا به نقش همسنگ مخاطبان با سازمان انجام شود، خارج از حیطه و تعریف روابط عمومی قرار می‌گیرد.

انجمن روابط عمومی انگلیس نیز روابط عمومی را اینگونه به تفسیر می‌کشاند:

روابط عمومی عبارت از تلاشها و اقداماتی آگاهانه، برنامه‌ریزی شده و سنجیده، برای استقرار و کسب تفاهم متقابل، بین یک سازمان و گروههای مورد نظر آنست. (دیندار فرکوش، 1382، ص 18)

ادوار برنیز، یکی از بنیانگذاران این رشته، ازجمله نخستین افرادی بود که روابط عمومی را بعنوان یک حرفه اصیل و جدی تعریف کرد. تعریفی که وی در سال 1952 ارائه داد. (با تجدید نظر در تعریفی که در سال 1923 ارائه داده بود و جاهلیت کمتری داشت) هنوز هم یکی از ساده‌ترین و در عین حال دقیقترین تعاریف این رشته است. وی می‌گوید روابط عمومی عبارتست از:

1 ـ اطلاعاتی که به مردم داده می شود.

2 ـ تلاشهای ترغیبی به منظور تغییر گرایشها و رفتار مردم.

3 ـ کوشش در همبسته ساختن نگرش‌ها و اقدامات یک مؤسسه با مخاطبان خود و متقابلاً نگرش‌ها و اقدامات مخاطبان با مؤسسه. (هارانتز کوهن، 1376، ص 11)

(دایره‌المعارف «وبستر» می‌نویسد: «حسن رابطه و ایجاد حسن نیت بین یک شخص یا یک سازمان با اشخاص و گروههای دیگر با جامعه از طریق توزیع مطلب و خبر و توسعه رابطه آن با مطالعه و سنجش عکس‌العملها (یحیایی ایله‌ای، 1380، ص 22)

جان مارستن: «روابط عمومی ارتباط قانع‌کننده و از روی نقشه برای تاثیرگذاری، بر گروهی از مردم است که معنی و مقصدی در تاثیر به آن وجود داشته باشد.» (جزوه، ص 41)

فهرست

مقدمه

تعریف روابط عمومی

تاریخچه روابط عمومی در ایران

نقش و کارکرد روابط عمومی

سازمان و تشکیلات روابط عمومی در سازمانهای کوچک و بزرگ

واحدهای گوناگون روابط عمومی

ابزار و وسایل مورد استفاده در روابط عمومی

مدیریت و پرسنل روابط عمومی

تاریخچه روابط عمومی در سازمان صدا و سیما

بررسی تشکیلات و سازماندهی و وظایف روابط عمومی در سازمان صدا و سیما

پیشنهادهایی جهت ارتقاء سطح روابط عمومی سازمان

منابع و ماخذ (کتاب)

منابع و ماخذ (نشریات)



خرید فایل



لینک منبع :تحقیق روابط عمومی

روابط عمومی : تاریخچه، اصول، مفاهیم و کاربرد :: مقاله در راهکار مدیریت www.mgtsolution.com/olib/274244812.aspx‎Cached Similarدر این مقاله روابط عمومی تعریف می شود و وظایف و اصول آن شرح داده می شود. هم چنین تاریخچه روابط عمومی ارائه شده و کاربردهای روابط عمومی مورد بررسی قرار می گیرد. مقالات روابط عمومی - شهرداری اصفهان www.isfahan.ir/ShowPage.aspx?page_=form...1...‎Cached Similarفایل, فایل سایز, عنوان مقاله. روابط عمومی، توسعه ومشارکت. روابط عمومی ، سخنی باحافظه تاریخی. تاملی راهبردی براخلاق روابط عمومی. تبلیغ، کوششی برای متقاعد ... مقاله روابط عمومی bankmaghale.ir/مقاله-روابط-عمومی/‎Cachedمقاله روابط عمومی مربوطه به صورت فایل ورد word و قابل ویرایش می باشد و دارای ۴۴ صفحه است . بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود مقاله روابط عمومی نمایش داده ... تحقیق در مورد اهمیت روابط عمومی ها - دانلود مقاله mag-iran.com/تحقیق-در-مورد-اهمیت-روابط-عمومی-ها.htm‎Cached Similarاهمیت روابط عمومی ها. بعضی‌ها خیال می‌کنند؛ روابط عمومی تشکیلاتی بسیار بزرگ و عریض و طویل است که به اندازه یک چاپخانه بزرگ به نیرو نیاز دارد؛ بعضی‌ها هم ... magiran.com: دو ماهنامه تحقیقات روابط عمومی، شماره 89 www.magiran.com/magtoc.asp?mgDir=trt‎Cached Similarدو ماهنامه تحقیقات روابط عمومی. ISSN 1561-3704 دوماهنامه علوم انسانی سال 1394، شماره 89، اسفند 1394 و فروردین 1395. یادداشت. روابط عمومی و صیانت ازرضایت ... روابط عمومی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/روابط_عمومی‎Cached Similarروابط عمومی به مثابه پلی است میان یک سازمان و مخاطبان آن. روابط عمومی مجموعه‌ای از اقدامات و کوششهای حساب‌شده‌ای است که هر سازمان برای برقراری ارتباط مؤثر و هدفمند با ... تحقیق روابط عمومی - نیکان لینک| مرجع خرید، فروش و بازاریابی فایل nikanlink.com/product/15855/تحقیق-روابط-عمومی‎Cachedدانلود تحقیق در مورد روابط عمومی، در قالب doc و در 67 صفحه، قابل ویرایش، شامل مقدمه ، تعریف روابط عمومی، فصل اول: اهمیت، نقش و کارکرد روابط عمومی، فصل دوم: انجمن ها ... اصول روابط عمومی - بانک مقالات روابط عمومی www.yahyaee.com/bank/2010/12/post-4.html‎Cached Similar4 دسامبر 2010 ... براساس آنچه که بیان شد، می‌توان تعریف کاملی را برای روابط عمومی ارائه داد: روابط عمومی، مجموعه‌ای از عملیات ارتباطی آگاهانه مبتنی بر برنامه و تحقیق ... نشریه تحقیقات روابط عمومی - موسسه فرهنگی روابط عمومی آرمان institution.arman-pr.com/tags/نشریه+تحقیقات+روابط+عمومی/‎Cachedروبط عمومی تخصص موسسه فرهنگی روابط عمومی آرمان است و این موسسه با آموزش روابط عمومی و تولید نشریه تحقیقات روابط عمومی و برگزاری کنفرانس هایی در حوزه ... تحقیق روابط عمومی | سیگما دانلود sigmadlweb.ir/?p=10804‎Cached19 سپتامبر 2016 ... از حضور شما عزیزان در سایت بسیار خوشحالیم و آرزو داریم محصولات ما رضایت شما را فراهم آورد به صفحه دانلود فایل(تحقیق روابط عمومی)خوش آمدید ...