دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

پیشینه ومبانی نظری تحقیق صنعت بیمه

پیشینه ومبانی نظری تحقیق صنعت بیمه

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

دادن جرات و اطمینان خاطر برای دست زدن به کار و تولید و سرمایه­گذاری ایجاد محیط امن برای فعالیت­های اقتصادی، تشویق و حمایت از تجارت داخلی از طریق عرضه کردن تأمین­های لازم برای جبران خسارت­های ناشی از حوادث حمل و نقل کالاها و وسایل حمل و نقل، تثبیت موفقیت مالی و اقتصادی کارخانه­ها و بنگاه­های اقتصادی از طریق جبران خسارت و تجدید سرمایه آن­ها در صورت وقوع آتش­سوزی، تحصیل درآمد ارزی از طریق قبول بیمه اتکایی از کشورهای دیگر، مشارکت در تعاون و همکاری­های بین­المللی برای تقسیم و سرشکن کردن ریسک­های بزرگ و فاجعه­آمیز و بالاخره ایجاد کار و افزایش سطح اشتغال در کشور، همگی از فواید و مزایای غیر قابل انکار بیمه­اند.

امروز پس از گذشت سال­ها از عمر فعالیت­های بیمه­ای در ایران، مردم کم و بیش با نام بیمه آشنا هستند و به اقتضای کار و نیاز خود ممکن است از نوعی بیمه استفاده کنند. (آیت کریمی, 1380)

2-2-2- بیمه

همارد در سال 2000 کتاب نظریه و علم در بیمه­های غیر دریایی درباره بیمه تعریفی به شرح زیر دارد:

"بیمه عملی است که به موجب آن یک طرف که بیمه­گذار نامیده می­شود تعهدی از طرف دیگر که بیمه­گر نامیده می­شود، بدست آورد مبنی بر این­که جبران خسارت وارده بر او و یا شخص ثابت دیگری را به عهده گیرد. مبلغی که بیمه­گذار در مقابل این خدمت می­پرداز، حق بیمه نام دارد. بیمه­گر مجموعه­ای از ریسک­ها را می­پذیرد و بر اساس قوانین آماری خسارت­های وارده به بیمه­گذاران را می­پردازد."

بعضی معتقدند بیمه از کلمه "بیما" از زبان هندی گرفته شده است و برخی دیگر بیمه را از کلمه بیم (ترس) می­دانند و چنین استدلال می­کنند که اولین بار روس­ها از ایران امتیاز بیمه گرفتند (امتیازنامه حمل و نقل تاسیس اداره بیمه در مملکت ایران در سال 1308 هجری قمری در زمان ناصرالدین شاه قاجار) و بعدها نیز دو شرکت روسی به نام قفقاز مرکوری و نادژدا در ایران مشغول فعالیت بیمه­ای شدند.

برخی از مولفان نیز کلمه بیمه را یک واژه پارسی قدیمی می­دانند و به استناد کتاب مسالک و ممالک، تالیف ابواسحاق ابراهیم اصطخری، می­گویند که بیمه نام شهری در دیار طبرستان و دیلم بوده است.

به هر حال ریشه لغوی بیمه هر چه باشد مفهوم و سازوکار فنی تعاون آن یکی است و آن عبارت است از موسسه یا صندوق مشترکی که کارش سازمان دادن به تعاون افراد در معرض خطر از طریق جمع­آوری وجوهی معین، طبق موازین آماری به منظور مقابله با عواقب خطرها.

قانون بیمه ایران (مصوب اردیبهشت 1316 شمسی) بیمه را چنین تعریف می­کند:

"بیمه عقدی است که به موجب آن یک طرف تعهد می­کند در ازای پرداخت وجه یا وجوهی، از طرف دیگر در صورت وقوع حادثه، خسارت وارد بر او را جبران نموده یا وجه معینی بپردازد.

متعهد را بیمه­گر و طرف تعهد را بیمه­گذار و وجهی را که بیمه­گر به بیمه­گذار می­پردازد، حق بیمه و آن­چه که بیمه می­شود، موضوع بیمه می­نامند."



خرید فایل



لینک منبع :پیشینه ومبانی نظری تحقیق صنعت بیمه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق صنعت بیمه - لونو - فروشگاه ساز رایگان ... lono.sellu.ir/product-85685-مبانی-نظری-و-پیشینه-تحقیق-صنعت-بیمه.aspx‎Cachedمبانی نظری و پیشینه تحقیق صنعت بیمه دسته: مدیریت بازدید: 2 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 64 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 42. مبانی نظری و پیشینه تحقیق ... پیشینه-ومبانی-نظری-تحقیق-صنعت-بیمه - فایل ناب be3t.filenab.com/tag-پیشینه-ومبانی-نظری-تحقیق-صنعت-بیمه.aspx‎Cachedمحصولاتی که دارای عبارت 'پیشینه-ومبانی-نظری-تحقیق-صنعت-بیمه' هستند. پیشینه و مبانی نظری تحقیق صنعت بیمه · پیشینه و مبانی نظری تحقیق صنعت بیمه. پیشینه و مبانی نظری تحقیق صنعت بیمه - فایل ناب powerpoint.filenab.com/product-67703-modirit.aspx‎Cachedپیشینه ومبانی نظری تحقیق صنعت بیمه. توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش). همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA ... مبانی نظری و پیشینه پژوهش با موضوع صنعت بیمه chaeihamedan.rozblog.com/.../مبانی-نظری-و-پیشینه-پژوهش-با-موضوع-صنعت-بیمه.html‎Cached2 روز پیش ... مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع صنعت بیمه - فراتک‌ سل مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع صنعت بیمه توضیحات: فصل دوم مقاله پیشینه ومبانی نظری تحقیق صنعت بیمه texas2016.rozblog.com/.../پیشینه-ومبانی-نظری-تحقیق-صنعت-بیمه.html‎Cached3 نوامبر 2016 ... پیشینه ومبانی نظری تحقیق صنعت بیمه 1 . پیشینه ومبانی نظری تحقیق صنعت بیمه - فایل ناب پیشینه… مبانی نظری و پیشینه پژوهش درباره ی صنعت بیمه :: مقاله ادبیات فارسی https://viyaretakallom.blog.ir/.../مبانی%20نظری%20و%20پیشینه%20پژوهش%20درباره%20ی%20...‎Cached۱ مطلب با کلمه‌ی کلیدی «مبانی نظری و پیشینه پژوهش درباره ی صنعت بیمه» ثبت شده است - مقاله ادبیات فارسی متوسطه,مقاله ادبیات فارسی رایگان,تحقیق ادبیات ... مبانی نظری و پیشینه تحقیق صنعت بیمه digeekala.ir/product-17156-RVANSHEVASI.aspx‎Cached4 نوامبر 2016 ... مبانی نظری و پیشینه تحقیق صنعت بیمه. توضیحات: فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش). همراه با منبع نویسی درون متنی ... دانلود مقاله پیشینه تحقیق و مبانی نظری درباره صنعت بیمه www.iranpajohesh.com/مبانی-نظری.../9315-دانلود-مقاله-پیشینه-تحقیق-و-مبانی-نظری-درباره-صنعت-بیمه.html‎Cachedدانلود مقاله پیشینه تحقیق و مبانی نظری درباره صنعت بیمه: پژوهش زیر درباره صنعت بیمه می باشد. و شامل: تاریخچه بیمه آسیا ، موضوع فعالیت شرکت بیمه آسیا ... مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع صنعت بیمه | طراحی محیطی envidesign.ir/مبانی-نظری-و-پیشینه-تحقیق-با-موضوع-صنعت/‎Cached22 نوامبر 2016 ... مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع صنعت بیمه توضیحات: فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش) همراه با منبع نویسی ... [PDF] فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش - دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج www.iausdj.ac.ir/research/DocLib14/.../pdf/فصل%202.pdf‎Cached Similarمبانی. نظری. و. پیشینه. پژوهش. ١٠. صنعت بیمه. بیمه. : بیمه عملیاتی است که بموحب آن یک طرف. ) بیمه گر. (. تعهد می نماید در برابر دریافت. مبلغی. ) حق بیمه یا سهم ...