وضعیت مدیریت آموزشی در منطفه و میزان انطباق برنامه درسی اجرا شده با آن
مقدمه
وظیفه نظام آموزشی ایجاد و انتقال رفتارها و نگرشهای مطلوب و مورد نیاز جامعه و فراگیران از طریق برنامههای درسی با هدایت معلمان است. در نظام کنونی ما تأکید بر مواد و محتوای درسی نسبت به سایر مؤلفههای آموزشی بیشمار است و «کتاب درسی یکی از مهمترین مراجع و منابع یادگیری دانشآموزان محسوب میشود و یکی از مهمترین نقشها را ایفا مینماید به عبارت دیگر در کشور ما بیشتر فعالیتهای آموزشی در چارچوب کتاب درسی صورت میگیرد» در نظام آموزش و پرورش رسمی ما، فعالیتهای سازمان نهضت سوادآموزی به لحاظ مخاطب کمسواد و بیسواد که رقم قابل توجهی از جمعیت ۱۰ سال به بالا کشور را شامل میشود از اهمیت خاص و قابل توجهی برخوردار است.تحقیقات نشان داده که سوادآموزی در توسعه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، دینی و سیاسی اثر مثبت داشته است که در این میان سهم منابع و کتابهای آموزشی را نباید نادیده گرفت. محتوای کتابهای آموزشی بزرگسالان نقش حیاتی در بهبود زندگی آنها دارد و اگر در ارتباط با مسائل و نیازهایشان باشد مورد استفاده قرار گرفته و عملاً مؤثر خواهد بود. آموزش سوادآموزان زمانی نقش خود را خوب ایفا میکند که محتوای آموزش تدوین شده دربرگیرنده اهداف برنامه درسی باشد.سازمان نهضت سوادآموزی نیز براساس مصوبه هشتصد و سی و سومین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش موظف به اجرای ساختار جدید (مرحله اول آموزش بزرگسالان) شد؛ این مرحله در سه عنوان دوره تعریف شده است: ۱ـدوره سوادآموزی ۲ـ دوره تحکیم سواد ۳ـ دوره انتقالاولین دوره از مرحله آموزش بزرگسالان (دوره سوادآموزی) به منظور دستیابی افراد بزرگسال به حداقل سواد است که به منظور تحقق اهدافی مبنیبر: کسب مهارت خواندن و نوشتن ـ فهم و درک متون ساده فارسی ـ انجام محاسبات ریاضی در حد چهارعمل اصلی ـ آشنایی با قرآن و کسب مهارتهای اولیه روخوانی قرآن ـ آشنایی بیشتر با معارف دینی و فرهنگ اسلامی به میزان حداقل ۴۰۰ و حداکثر ۵۰۰ ساعت آموزش طراحی و اجرا میشود. برای تحقق اهداف فوق در این دوره، دو عنوان کتاب سواد آموزی 1 و 2 طراحی و در چرخه فرآیند آموزش قرار گرفته است. به منظور تعیین میزان مناسب بودن محتوای تعیین شده برای فراگیران باید محتوا مورد ارزشیابی قرار گیرد و از جنبههای مختلف تحت عنوان تحلیل کتب درسی بررسی شود. یکی از این جنبهها اهداف برنامه درسی دوره سوادآموزی است که در قالب دو کتاب تدوین شده است. به منظور تعیین میزان کفایت و پوشش محتوای تعیین شده برای سوادآموزان نیز لازم است محتوای این دوره مورد ارزشیابی قرار گیرد، هرچه میزان انطباق محتوای کتابهای درسی با اهداف تعیین شده بیشتر باشد توفیق تحقق اهداف دوره بیشتر خواهد بود. در این راستا پژوهش حاضر در صدد است محتوای دورهی سوادآموزی را در راستای کفایت و پوشش اهداف برنامه درسی دورهی سوادآموزی برای کتابهای تازه تالیف بررسی کند(علاقه بند،1384). بنابراین پژوهشگر به دنبال پاسخگویی به این سؤال است که آیا برنامه های درسی اجرا شده مدیریت آموزشی با نیاز های دانشجویان منطبق است ؟
فهرست مطالب
فهرست مطالب.. 2
مقدمه. 3
بیان مسئله. 4
اهمیت و ضرورت پژوهش... 6
اهداف پژوهش... 7
تعاریف عملیاتی و نظری.. 8
مدیریت آموزشی.. 8
برنامه ریز درسی.. 8
مفاهیم نظری.. 9
فراگرد مدیریت.. 9
تعریف مدیریت آموزشی.. 9
ضرورت مدیریت آموزشی.. 10
اهداف مدیریت آموزشی.. 11
مهارتهای سهگانه مدیریت.. 11
کارکردهای مدیریت آموزشی.. 12
ویژگیهای مدیر آموزشی.. 13
ضرورت و اهمیت مدیریت آموزش... 14
مفاهیم و تعاریف مدیریت آموزشی.. 15
ماهیت رشته مدیریت آموزشی.. 17
مشهورترین اندیشمندان رشته مدیریت آموزشی.. 18
برنامه ریزی درسی.. 21
عوامل مهم در افت تحصیلی دانشجویان عبارتند از. 23
راهکارهایی برای کاهش افت تحصیلی.. 26
مدیریت آموزشی و افت تحصیلی.. 29
ارزیابی آموزشی.. 32
نتیجه گیری.. 34
خرید فایللینک منبع :
وضعیت مدیریت آموزشی در منطفه و میزان انطباق برنامه درسی اجرا شده با آنپایان نامه بررسی وضعیت مدیریت آموزشی در منطقه و میزان انطباق برنامه ...
www.karenthesis.ir/.../پایان-نامه-بررسی-وضعیت-مدیریت-آموزشی-در-منطقه-و-میزان-انطباق-برنامه-درسی-اجرا-شده-با-آنCachedپایان نامه بررسی وضعیت مدیریت آموزشی در منطقه و میزان انطباق برنامه درسی اجرا
شده با آن مقدمه وظیفه نظام آموزشی ایجاد و انتقال رفتارها و نگرشهای مطلوب و مورد نیاز ...
پایان نامه بررسی میزان انطباق برنامه درسی اجرا شده مدیریت آموزشی با ...
www.karenthesis.ir/.../پایان-نامه-بررسی-میزان-انطباق-برنامه-درسی-اجرا-شده-مدیریت-آموزشی-با-نیاز-های-دانشجویانCachedپایان نامه بررسی میزان انطباق برنامه درسی اجرا شده مدیریت آموزشی با نیاز های ...
قرار گیرد، هرچه میزان انطباق محتوای کتابهای درسی با اهداف تعیین شده بیشتر باشد
.... پایان نامه بررسی وضعیت مدیریت آموزشی در منطقه و میزان انطباق برنامه درسی اجرا
...
وضعیت مدیریت آموزشی در منطفه و میزان انطباق برنامه درسی - شمش طلایی
shemshtalaei.rozblog.com/post/298/adsCached28 سپتامبر 2016 ... مدیریت آموزشی در منطفه و میزان انطباق برنامه درسی اجرا شده با آن)) ... 8 . ... هیأت علمی
گروههای آموزشی علوم انسانی در دانشگاههای اصفهان و منطقه غرب
وضعیت مدیریت آموزشی در منطفه و میزان انطباق برنامه درسی اجرا شده با آن
maghaleshop.rozblog.com/.../-وضعیت-مدیریت-آموزشی-در-منطفه-و-میزان-انطباق-برنامه-درسی-اجرا-شده-با-آن-.htmlCached16 ا کتبر 2016 ... Google. About 128,000 results (0.56 seconds). Did you mean: وضعیت مدیریت
آموزشی در منطقه و میزان انطباق برنامه درسی اجرا شده با آن.
وضعیت مدیریت آموزشی در منطفه و میزان انطباق برنامه درسی اجرا شده با آن
20maghale20.rozblog.com/.../-وضعیت-مدیریت-آموزشی-در-منطفه-و-میزان-انطباق-برنامه-درسی-اجرا-شده-با-آن-.htmlCachedوضعیت مدیریت آموزشی در منطفه و میزان انطباق برنامه درسی اجرا شده با آن دسته:
عمومی و آزاد بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 95 کیلوبایت تعداد…, وضعیت ...
وضعیت مدیریت آموزشی در منطفه و میزان انطباق برنامه درسی اجرا شده با آن
proje202020.rozblog.com/.../وضعیت-مدیریت-آموزشی-در-منطفه-و-میزان-انطباق-برنامه-درسی-اجرا-شده-با-آن.htmlCached29 سپتامبر 2016 ... Did you mean: وضعیت مدیریت آموزشی در منطقه و میزان انطباق برنامه درسی اجرا شده
با آن. Search Results [PDF]بررسی میزان انطباق برنامه درسی اجرا ...
DigiBook
digibook.blog.ir/Cached
Similarدانلود رایگان جدیدترین پایان نامه ها نرم افزارهای تست شده و جدید ، مقاله , رایگان. ...
برای حل مسایل ناشی از عدم تعادل های منطقه ای، گام نخست، شناخت و سطح بندی مناطق
..... پایان نامه وضعیت مدیریت آموزشی در منطفه و میزان انطباق برنامه درسی اجرا شده با
آن ...
[PDF] پایان نامه های کارشناسی ارشد علوم تربیتی - دانشگاه اصفهان
ui.ac.ir/Dorsapax/userfiles/file/EDU/eduarshad.pdfCached
Similarمفقود شده. باالبندی. ،. حمیرا. بررسی وضعیت پوشش تحصیلی و علل عدم جذب ...
بررسی میزان یادداری دانش آموزان سال اول نظام جدید متوسطه استان لرستان از درس زبان
... بررسی میزان تحقق اهداف کمی آموزش عالی در برنامه اول توسعه جمهوری اسالمی ایران
..... بررسی میزان انطباق اجرای طرح پیک نوروزی با اهداف آن از دیدگاه مدیران و معلمان
مقطع.
[PDF] شماره 120 دی ماه 1389 - پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش
rie.ir/uploads/pajoheshnameh120.pdfSimilarدرس پژوهی : راهبرد برتر معلمان برای تحول در مدرسه و کالس های درس- دکتر رضا ساکی ...
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی – دکترمحی الدین بهرام محمدیان ... اجرا و.
ارزشیابی حساب شده و دقیق از ارکان و اصول این کار است.اجرای صحیح .... منطقه و مدارس
... اثر در فرآیند ارزیابی و داوری قرار گرفته و 8 اثر نیز بدلیل نواقص و عدم انطباق
با ...
میزان انطباق برنامۀ درسی قصد شده و اجرا شدۀ پیش از دبستان
cstp-old.khu.ac.ir/article_2506_448.htmlCachedپژوهش حاضر، میزان انطباق بین دو برنامۀ درسی قصد شده و اجرا شده در دورۀ پیش از ...
اعتبار پرسشنامه با استناد به مطالب موجود در راهنمای برنامه و فعالیتهای آموزشی و ...
درسی، مدیران و معلمان فراهم میآورد تا بتوانند برای اصلاح و بهبود برنامه در ....
پیشنهاد میشود در مورد وضعیت امکانات و تجهیزات مراکز پیشدبستانی تحقیقی انجام
گیرد.
شنبه 20 آذر 1395 ساعت 07:14