سلامت روانی مبحث مهمی در آسیبشناسی روانشناختی میباشد که اهمیت آن در بین گروههای آسیبپذیر دو چندان است. هدف از پژوهش حاضر مقایسه اثربخشی درمان شناختی - رفتاری و ذهن آگاهی در سلامت روانی مصرفکنندگان کراک است. روش پژوهش فعلی آزمایشی و طرح آن از نوع پیش آزمون - پس آزمون گسترش یافته بود. برای این هدف 51 نفر بهصورت تصادفی انتخاب شدند و سپس در سه گروه 17 نفری (گروه درمان ذهن آگاهی، گروه درمان شناختی رفتاری و گروه کنترل) بهصورت تصادفی جایگزین شدند. ابزار بهکار رفته در این پژوهش، آزمون تجدیدنظر شده علائم روانی بود. دادهها با استفاده از تحلیل واریانس با اندازههای مکرر و آزمون تعقیبی توکی تحلیل شد. نتایج حاصل از تحلیل آماری نشان داد که بین مصرفکنندگان کراک درگروههای آزمایش و گروه کنترل از لحاظ سلامت روانی، اضطراب و افسردگی تفاوت معنیداری وجود دارد. همچنین نتایج آزمون تعقیبی توکی نشان داد که دو روش درمانی شناختی - رفتاری و ذهن آگاهی از نظر تأثیر بر سلامت روانی، اضطراب و افسردگی تفاوت معنیداری ندارند. نتایج تحقیق حاکی از آن است که درمان شناختی - رفتاری و روش ذهن آگاهی در کاهش سلامت روان، افسردگی و اضطراب مصرفکنندگان کراک مؤثر است.
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
روش
آزمون تجدیدنظر شده علائم روانی
یافتهها
فهرست منابع
نتیجهگیری
جدول شماره 1: میانگین و انحراف معیار نمرههای سلامت روانی گروههای آزمایش و کنترل در مراحل پیش آزمون، پس آزمون و پیگیری
جدول شماره 2: نتایج تحلیل واریانس با اندازهگیری مکرر برای بررسی اثر گروه و تکرار آزمون در متغیر سلامت روانی مصرفکنندگان کراک پس از ترک در گروههای آزمایش و کنترل
جـدول شماره 3 : نتایج آزمون تعقیبی توکی بین نمرات میانگین سلامت روانی گروههای آزمایش و کنترل
جدول شماره 4 : نتایج تحلیل واریانس با اندازهگیری مکرر برای بررسی اثر گروه و تکرار آزمون در متغیر افسردگی مصرفکنندگان کراک پس از ترک در گروههای آزمایش و کنترل
جـدول شماره 5: نتایج آزمون تعقیبی توکی بین نمرات میانگین افسردگی گروههای آزمایش و کنترل
جدول شماره 6: نتایج تحلیل واریانس با اندازهگیری مکرر برای بررسی اثر گروه و تکرار آزمون در متغیر اضطراب مصرفکنندگان کراک پس از ترک گروههای آزمایش و کنترل
جـدول شماره 7 : نتایج آزمون تعقیبی توکی بین نمرات میانگین اضطراب گروههای آزمایش و کنترل
پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه ی نگرش های نا کار آمد و مهارتهای ارتباطی با اضطراب اجتماعی در دانشجویان دختر و پسر در سال تحصیلی 92-91 صورت گرفت.
نمونه ی تحقیق شامل 151 دانشجوی دانشگاه (93 دختر و58پسر) بود که به روش نمونه گیری تصادفی ساده از بین دانشجویان حاضر در محوطه و کلاسها انتخاب گردید. ابزار های پژوهش عبارتند از: پرسشنامه ی هراس اجتماعی کانور و همکاران (SPIN ) و پرسشنامه ی نگرش های نا کار آمد بک و وایزمن (DAS) و پرسشنامه ی مهارتهای ارتباطی کوئین دام استفاده گردید. ابزارهای مورد استفاده از اعتبار و پایایی قابل قبولی برخوردار بودند. تحقیق حاضر از نوع همبستگی بود.
نتایج به دست آمده نشان داد که بین مهارتهای ارتباطی با میزان اضطراب اجتماعی رابطه ای وجود ندارد ولی بین نگرش های نا کار آمد با میزان اضطراب اجتماعی رابطه ی معنی داری وجود داشت (P<0 01).="" همچنین،="" نتایج="" نشان="" داد="" که="" اضطراب="" اجتماعی="" بین="" گروه="" های="" مجرد="" و="" متاهل،="" دختر="" و="" پسر="" تفاوت="" معنادار="" نداشت.="" بین="" میانگین="" دو="" گروه="" دختر="" و="" پسر="" در="" مهارتهای="" ارتباطی="" نیز="" تفاوتی="" مشاهده="">0>
فهرست مطالب:
فصل اول:کلیات
1-کلیات.. 2
1-1- مقدمه. 2
1-2- بیان مسأله. 3
1-3- اهمیت و ضرورت.. 4
1-4- اهداف پژوهش.... 6
1-4-1- اهداف کلی:6
1-4-2- اهداف جزئی:6
1-5 -فرضیه های پژوهش:6
1-6 -تعاریف نظری و عملیاتی:7
1-6-1 -تعاریف نظری:7
1-6-1-1- اضطراب اجتماعی :7
1-6-1-2- مهارتهای ارتباطی:7
1-6-1-3- نگرش های ناکار آمد:7
1-6-2- تعاریف عملیاتی.....7
1-6-2-1- اضطراب اجتماعی:7
1-6-2-2- مهارتهای ارتباطی:8
1-6-2-3- نگرش های نا کار آمد:8
فصل دوم:نظریات و پیشینه تحقیقاتی
2- نظریات و پیشینه تحقیقاتی.. 10
2-1- مقدمه. 10
2-2-هراس اجتماعی.. 10
2-2-1-تعریف هراس اجتماعی.. 10
2-2-2-سن شروع. 10
2-2-3-جنسیت... 11
2-2-4- شیوع. 11
2-2-5-علائم اضطراب... 12
2-2-6- تشخیص اختلال اضطراب... 13
2-2-7- علل احتمالی هراس اجتماعی.. 13
2-2-7-1- علل زیست شناختی هراس اجتماعی.. 13
2-2-7-2- علل ژنتیک هراس اجتماعی.. 14
2-2-7-3-سبک فرزند پروری و هراس اجتماعی.. 14
2-2-7-4- عوامل محیطی.. 15
2-3-ارتباط.. 15
2-3-1- تعریف ارتباط.. 15
2-3-2-شکلهای ارتباط.. 16
2-3-2-1-ارتباط با خود. 16
2-3-2-2-ارتباط با دیگران.. 16
2-3-2-3-ارتباط جمعی یا گروهی.. 16
2-3-3-عوامل موثر در برقراری ارتباط.. 16
2-3-4-راه های عملی برای ارتباط موثر. 17
2-4-نظریات.. 17
2-4-1- نظریه زیستی و انتقال دهنده ها17
2-4-2-نظریات روان تحلیل گری.. 19
2-4-2-1- نظریه فروید. 19
2-4-2-2- نظریه آدلر. 20
2-4-3-نظریه رفتارگرایی.. 21
2-4-3-1-نظریه واتسون.. 21
2-4-3-2-نظریه بندورا22
2-4-3-3-نظریه سلیگمن.. 22
2-4-3-4-نظریه اسکینر. 23
2-4-4-نظریه انسان گرایی (نظریه راجرز)23
2-4-5-نظریه شناخت گرایی.. 24
2-4-5-1-نظریه الیس.... 24
2-4-5-2-نظریه بک.... 25
2-4-6-نظریه گشتالت (پرلز)26
2-5-پیشینه تحقیق.. 27
2-5-1-پیشینه خارجی.. 27
2-5-2-پیشینه داخلی.. 27
فصل سوم:روش جمع آوری داده ها
3- روش جمع آوری داده ها30
3-1- مقدمه. 30
3-2- جامعه. 30
3-3 - حجم نمونه و روش نمونه گیری.. 30
3-4 -طرح پژوهش.... 30
3-5- ابزار مورد استفاده پژوهش...30
3-5-1-پرسشنامه هراس اجتماعی.. 30
3-5-2- پرسشنامه ی مهارت های ارتباطی.. 31
3-5-3- پرشسنامه ی نگرش های نا کار آمد (DAS)32
3-6- روش آماری پژوهش.... 33
فصل چهارم:یافته های تحقیق
4- یافته های تحقیق.. 35
4-1- مقدمه. 35
4-2- آمار توصیفی:35
4-2-1- بررسی حجم نمونه به تفکیک سن:35
4-2- 2-بررسی حجم نمونه به تفکیک جنسیت:36
4-2- 3-بررسی حجم نمونه به تفکیک تأهل:36
4-2-4- بررسی حجم نمونه به تفکیک میزان تحصیلات :37
4-2-5- بررسی حجم نمونه به تفکیک رشته تحصیلی :37
4-3- آمار استنباطی:39
فصل پنجم:بحث و نتیجه گیری
5-بحث و نتیجه گیری.. 47
5-1- مقدمه:47
5-2- محدودیتها50
5-3-پیشنهادات.. 51
منابع.. 52
ضمائم: پرسشنامه. 56
قرن حاضر قرن فنآوری، قرن اضطراب و قرن پیچیدگیهاست که هر کدام انسان را مخاصره کردهاند. در میان این گرداب، آن چه از انسان امروزی انتظار میرود دانش آموزی و کنار آمدن با پیچیدگیهای دنیاست. این پیچیدگی، انسان امروزی را بر آن داشته تا با آن کنار آید و برای کنار آمدن بر این وضع، از مکانیزم تعادل حیاتی سود میجوید. انسان مجموعهای از هیجانات است که برای مقابله با این پیچیدگی با آنها توسل میجوید. در این میان اضطراب مشهود و بارز است. همه ما از معنای واژه اضطراب و چگونگی احساسمان در زمانی که میگوییم مضطربیم، تصور کلی داریم. ما میتوانیم تا حدی در مورد تجربه درونی مرتبط با چنین احساسهایی هم داستان باشیم. جدا از نظریهپردازیهای که در مورد اضطراب شده، اضطراب نقش یک علامت خطر را مبنی بر این که جریان بر وقف مراد نیست برای فرد ایفا می کند. در این تلاطم قرن، نقش انسان بر کسب دانش رقم زده است. انسان دانش را کسب کرده و به پیش میرود و هرچه میآموزد در انبار ذهن خویش آنها را اندوزش میکند.
انسان در عصر پراضطراب به پیش میرود و علم میآموزد ولی ارتباط مخزن اندوزش ذهنی وی با این هیجانات، او را با مشکلات عدیدهای مواجه ساخته است. ارتباط بین هیجانات و حافظه بسیار پیچیده است؛ زیرا این دو در بسیاری از زمینهها با یکدیگر روابط متقابل دارند( خداپناهی، 1376).
به هر حال اضطراب به منزله بخشی از زندگی هر انسان، در همه افراد در حد اعتدال آمیز وجود دارد و در این حد به عنوان یک پاسخ سازش یافته تلقی میشود، به گونهای که میتوان گفت اگر اضطراب نبود همه ما پشت میزهایمان به خواب میرفتیم، یا فقدان اضطراب ممکن است ما را مشکلات و خطرات قابل ملاحظهای مواجه کند( دادستان، 1376). ولی با این حال اضطراب میتواند عملکرد شناختی را مختل سازد و بایستی این پدیده را در موسسات آموزشی مد نظر قرار داد. عملکرد یک دانش آموز در جلسه امتحان تحت تأثیر اضطراب قرار میگیرد، این امر نباید سبب شود فکر کنند یادگیری صورت نگرفته است، این دانش آموز ممکن است، جواب سوالها را به خوبی یاد گرفته باشد، اما اضطراب او باعث ناتوانیاش در دادن جواب کامل سوال گردد( سیف، 1379).
اگر موقعیتی فراهم شود تا افراد در سطح بهینه هیجانی به آموزش بپردازند در این صورت اضطراب نه به عنوان عامل مختل، بلکه به عنوان یاری رسان در یادگیری ایفای نقش میکند. همه میدانند که در پایینترین سطح هیجانی، انسان دچار کسالت و خوابآلودگی میشود و در بالاترین سطوح هیجانی، فرد دچار آشفتگی روانی میشود، ولی با این حال در سطح بهینه هیجانی، فرد به بهترین عملکرد دست مییابد. سطح پایین انگیختگی با محرومیت حسی ارتباط دارد و انگیختگی زیاد به احساس استرس فشار و ناکامی میانجامد و در سطح بهینه انگیختگی، عملکرد به بهترین شکل بروز میکند( مارشال ریو[1]، 1376).
اضطراب به عنوان یک انگیختگی هیجانی در نظر گرفته میشود و در دهههای اخیر در پرداخت به اضطراب متخصصان بالینی و آموزشی، یکی از نشانههای حاصل از اضطرابی سطح بالا را افت تحصیلی نامیدهاند و از آن به بعد تحقیقاتی در این زمینه انجام گرفته است و افرادی چون دارک[2] 1989، و بسیاری کسان دیگر، در این زمینه دست به تحقیق زدهاندو تأثیر اضطراب بر هوش، حافظه، پیشرفت تحصیلی، عزت نفس و ... را مورد توجه قرار دادهاند.
فهرست مطالب
فصل اول : ادبیات پژوهش
مقدمه ................................... 1
بیان مسئله .............................. 4
اهمیت و ضرورت پژوهش ..................... 6
اهداف پژوهش ............................. 8
فرضیههای پژوهش .......................... 8
تعریف متغیرها ........................... 9
فصل دوم : پایههای نظری و پیشنة تحقیق
مقدمه ................................... 11
اضطراب .................................. 11
علائم اضطراب ............................. 19
بیماریهای که در اثر اضطراب ایجاد می شوند.20
رویکردهای نظری به اضطراب ................ 24
اضطراب امتحان ........................... 32
پیشینه تحقیقات .......................... 39
فصل سوم : روش تحقیق
مقدمه ................................... 45
جامعه آماری ............................. 45
نمونه آماری ............................. 45
شیوه اجرای تحقیق ....................... 49
روشهای آماری ............................ 49
فصل چهارم : یافتههای پژوهشی
مقدمه ................................... 51
یافتههای توصیفی ......................... 52
یافتههای استنباطی ....................... 55
فصل پنجم : بحث و نتیجهگیری
مقدمه ................................... 57
بحث و نتیجهگیری ......................... 57
پیشنهادهای کاربردی ...................... 60
پیشنهادهای پژوهشی ....................... 61
محدودیتهای پژوهش ........................ 62
منابع و ضمائم ........................... 63
هدف پژوهش حاضر مقایسه سبکهای دلبستگی و پیوند با والدین در بیماران مبتلا به اختلالهای وسواس فکری- عملی، اضطراب فراگیر و افسردگی است. فرض اصلی پژوهش این است که بین بیماران مبتلا به گروههای اختلال اضطراب فراگیر- وسواسی و افسرده در سبک های دلبستگی و پیوند با والدین تفاوت وجود دارد.
روش کار: این پژوهش از نوع علّّی- مقایسهای بوده و جامعه آماری آن کلیه افراد مراجعهکننده به درمانگاههای دولتی و خصوصی شهر اردبیل از ماه شهریور تا بهمن سال 1388می باشد. نمونه مورد مطالعه شامل 38 نفر مبتلا به اضطراب فراگیر، 36 نفر مبتلا به وسواس فکری- عملی و 36 نفر مبتلا به افسردگی هستند که به پرسشنامههای سبک دلبستگی برنان-کلارک و شیور، پیوند با والدین پارکر توپلینگ و براون، پرسشنامه اضطراب و افسردگی بک جواب دادند. دادهها با استفاده از آزمون تحلیل واریانس و آزمون تعقیبی توکی مورد تحلیل قرار گرفتند.
یافته ها: نتایج نشانگر آن است که بین سه گروه بالینی از نظر سبکهای دلبستگی و پیوند با والدین تفاوت معناداری در سطح 05/0 P وجود دارد.
بحث و نتیجه گیری: سبکهای دلبستگی ناایمن اضطرابی با اختلالهای اضطرابی و خلقی مرتبط است و سبک دلبستگی اجتنابی در میان این اختلالها به ندرت گزارش شده است.
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
روش کار
ابزارهای پژوهش
یافته ها
بحث و نتیجه گیری
منابع
جدول 1: فراوانی بیماران مبتلا به اضطراب فراگیر، افسردگی و وسواس در نوع سبک دلبستگی و نوع پیوند با والدین
جدول 2: تحلیل واریانس چندمتغیره برای مقایسه میانگین های گروه های اضطراب فراگیر، افسردگی و وسواس فکری- عملی بر اساس سبک دلبستگی و پیوند با والدین
جدول 3: آزمون تعقیبی توکی جهت مقایسه تفاضل میانگین نمرات سبک دلبستگی و پیوند والدین در گروه های بالینی
نمونه گزارشات درس مدد کاری فردی
معرفی موسسه :
مرکزمشاوره ذهن زیبا
پیگیری اجتماعی
*مشاوره خانواده و ازدواج
*مشاوره تحصیلی و شغلی
*مشاوره کودک ،نوجوان ومسائل بلوغ
*روان سنجی و اجرای اموزشهای هوش ،استعداد و شخصیت
*روان شناسی وروان درمانی
*مشاوره در زمینه های وسواس،پرخاشگری ،افسردگی و......
معرفی موسسه
موقعیت جغرافیای موسسه
شناسائی
مشکلات مددجو از نظر خودش
روند جلسه اول مددکاری فردی
روند جلسه دوم
ارائه راه حل، برنامه ریزی (طرح کمکی مددکار)
روند جلسه سوم
ارزیابی
پیگیری
مقیاس خودسنجی اضطراب زانگ S.A.S:
این مقیاس دارای 20 سؤال چهار گزینه ای بوده و بر مبنای نشانگان بدنی- عاطفی اضطراب تهیه شده است. به منظور ساختن این مقیاس از ملاک های تشخیصی استفاده شده که با شایعترین ویژگی های اختلال اضطرابی مطابق و هماهنگ هستند، یعنی مصاحبه های بالینی مراجعین مضطرب را به صورت مشروح ضبط کرده بعداً از تک تک موارد مطروحه درساخت آزمون استفاده کرده اند ملاک های تشخیصی S.A.S دارای 5 نشانه عاطفی و15 نشانه بدنی است.
فهرست
سوالات
مقیاس خودسنجی اضطراب زانگ S.A.S
نشانگان عاطفی اضطراب
نشانگان جسمی اضطراب
اعتبار
پایائی
تفسیر نتایج مقیاسS.A.S
اضطراب یکی از شایعترین اختلالات انسان است و به قول Avden قرن 20 قرن اضطراب می باشد.
اگر چه اضطراب و دلهره از زمان های گذشته به عنوان یکی از اختلالات عمده شناخته شده است. با این وجود تنها چند دهه اخیر به عنوان یک مسئله جدی مورد توجه روان پزشکان و روان شناسان و دیگر دست اندر کاران بیمارهای روانی قرار گرفته است .
اضطراب بهایی است که بشر کنونی برای تمدن می پردازد به نظر می رسد که در این عصر به اصطلاح تمدن مشکلات انسان همواره روبه تزاید بوده اسن. جنگها ، زندگی شخصی و خانوادگی بشر را به مخاطره انداخته اورا در ادوه و نا آرامی اجتماعی رها ساخته است. جزر و مدهای اقتصادی و تغییرات تکنولوژیایی تاثیرات خود را به صورت بیکاری ، از دست دادن موقعیت های شغلی و فقر و تنگدستی برای میلیونها تن از افراد بشر نمایان ساخته است. انفجار جمعیت ، مسائل و تنشهای اجتماعی خاصی را به همراه داشته است.
آلودگی هوا و محیط زندگی و اجتماعی به طرز خطرناک کوجبات اضمحلال ، فساد و فرسودگی بشر را فراهم ساخته امنیت روانی آنان را به مخاطره انداخته است. جامعه شهری با تحرک زیاد و نامشخص خود ، نبود روابط خانوادگی نزدیک و وسیع ، فشار روانی فزاینده ای را برافراد تحمیل نموده است. ازداوج های ناموفق و ناخشنود کننده ازهم گستگی خانوادگی ، طلاق و داغ های هیجانی که بروالدین و کودکان باقی می گذارند، ناراحتی های بشر کنونی را افزایش داده اند . توجه به معنویات جای خود را به رقابت های افراطی و جلوه های خیره کننده زندگی صنعتی بخشیده و اضطراب بشر کنونی را عمیق تر ساخته است.
اضطراب پدیده روانی و مفهومی نظری روانشناسی است که در آن شناخت و عاطفه دخالت اساسی دارد.
اضطراب وقتی بروز می کند که فرد نتواند فشار ئ تهدید حاصله را دفع یا با طریقی مناسب با آن کنار بیاید .
تشدید شرایط اضطراب و یا استمرار آن موجب بروز علائم گوناگونی چون خستگی – افسردگی ، گناه ، سردرد ، مشکلات جنسی ، احساسات کهتری و بی کفایتی می شود . در چنین شرایطی یا خود شخص تصمیم می گیرد به روانکاو یا به وی توصیه می شود که به روانشناس مراجعه کند
فهرست مطالب
فصل اول: بیان موضوع تحقیق 7
مقدمه 8
بیان مسئله 10
فرضیه 11
اهداف تحقیق 12
فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق 14
تعریف اضطراب 16
تشخیص بالینی اضطراب 18
توصیف اختلالهای اضطرابی 22
جدول 1-7 نشانه های وحشت زدگی درد ( DSM-IV) 24
جدول 2-7 خلاصه سنجشی اختلال وحشت زدگی 26
گذر هراسی 27
جدول 3-7 خلاصه سنجش گذر هراسی 28
جدول 4-7 ملاکهای تشخیص هراس اجتماعی براساس ( DSM-IV)29
اختلال اضطراب فراگیر 31
مشکل ترسهای مقاوم و اضطراب فراگیر 33
باز آموزی تنفس 34
مشکلات مرتبط بارم ناکافی 35
مهار کردن اضطراب کنترل و پیش بینی پذیری 37
تفکیک ترس از اضطراب 39
مولفه های رفتاری اضطراب 40
اهداف بلند مدت 41
ملاحظه های درمانی 42
اختلال اضطرابی ناشی از مواد 43
اختلال اضطراب – افسردگی مختلط 44
درمان دارویی 46
فصل سوم: روش اجرایی پژوهش 47
تعیین و تعریف جامعه 48
ابزار اندازگیری در تحقیق 49
دستور اجرای پرسشنامه 50
طرح پژوهش 51
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل نتایج 54
آمار بدست آمده از آزمون کتل دانشجویان پسر 55
جدول 4-1 نمرات خام آزمونهای دو گروه پسران 57
جدول 2-3 مقایسه اضطراب در بین دختران و پسران 59
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری 60
نتیجه گیری 61
محدودیت ها 62
پیشنهادات 62
ضمائم 63
منابع 64
پاسخگویی 65
دیگر لازم نیست ماه ها وقت صرف کنید تا شروع به کسب درآمد کنید. شما به راحتی با استفاده از این پکیج می توانید ازهمین امروز ب کسب درآمد از اینترنت بپردازید
با آموزش هایی که من در این پکیج گردآوری کرده ام که نتیجه و ماحصل تجربیات دقیق3 ساله من است، شما چیزی را یاد می گیرید که باید یاد بگیرید و کاری را انجام می دهید که باید انجام دهید و قطعا یکی از موفق ترین و پردرآمدترین افراد در فضای کسب و کار آنلاین در کوتاه ترین زمان ممکن خواهید شد. من طی 3 سال آزمون و خطا کلیه روش های کسب درآمد از طریق اینترنت را در این مجموعه جمع آوری کردم که روش تضمینی و قانونی را شامل میشود. حال اگر شما بخواهید تک تک این روش ها را خودتان امتحان کرده و متوجه معایب و مزایای آن شوید چقدر وقت لازم دارید!!؟؟؟قطعا همین مدت که من زمان صرف کردم.
سوال اول : مقدار درآمدی که از این پکیج بدست می آید چقدر است؟ ماهیانه چقدر؟
جواب : درآمد از اینترنت هیچ حد و مرزی ندارد. سقف موفقیت شما بی نهایت است و فقط به میزان تلاش و بلند اندیشی شما بستگی دارد. در این حرفه بر خلاف شغل های معمولی که حقوق شما کاملا محدود است، اینجا می توانید هر چه قدر که دوست دارید از اینترنت درآمد داشته باشید.
سوال دوم: آیا من مجبورم برای کسب درآمد, برای همیشه با این پکیج کار کنم؟ اگر یک روز کار نکنم , در آن روز درآمدی نخواهم داشت؟
جواب : خیر… شما پس از چند ماه استفاده از این پکیج , دیگر نیازی به استفاده از دستورالعملهای موجود در این پکیج نخواهید داشت چون باز هم درآمد خود را به دست خواهید آورد .زیرا شما در این کار جا افتاده اید و درآمد ثابتی از اینترنت به دست خواهید آورد. بنابراین لازم نیست که شما تا ابد از این پکیج استفاده کنید بلکه حتی اگر چندین روز یا حتی چند ماه هم به اینترنت سر نزنید باز هم درآمدی از شما کسر نخواهد شد . این یعنی تجارت الکترونیک!!!
سوال چهارم : آیا امکان کار با این پکیج در منزل هم وجود دارد؟ یا اینکه باید امکانات خاصی داشته باشم؟
جواب : برای استفاده از شیوه های کسب درآمدی که در این پکیج آموزش داده شده است شما به هیچ عنوان به امکانات خاص یا سرمایه اولیه نیاز ندارید بلکه فقط به یک کامپیوتر نیازدارید و یک خط اینترنت که حداقل بتوانید روزانه ? الی ? ساعت به وسیله آن به اینترنت متصل شوید.{لازم نیست که حتما از اینترنت پر سرعت استفاده کنید}
سوال پنجم : من اطلاعات زیادی در مورد اینترنت و تجارت الکترونیک ندارم آیا می توانم به کسب درآمد بپردازم؟
جواب : تمامی افراد می توانند از این پکیج استفاده کنند هم افراد تازه کار و مبتدی و هم افراد حرفه ای این پکیج تمامی رموز و ریزه کاری های اینترنت را به شما آموزش می دهد فکرو استعداد شماست که تعیین کننده است نه تجربه یا سن شما.
سوال ششم : من قبلا چند دفعه پکیج کسب درآمد از اینترنت خریداری کرده ام. می ترسم که این محصول نیز مانند آنها بی فایده باشد.
جواب : این ترس یک چیز منطقی است زیرا متاسفانه همه ماها نخستین بار که به مقوله کسب درآمد از اینترنت روی آوردیم با تبلیغاتی در اینترنت مواجه شدیم که به ما وعده کسب درآمدهای زیاد داده بودند اما پس از خرید محصولشان متوجه شدیم از آن برنامه نمی توان درآمدی کسب کرد. به همین دلیل اکنون با دقت بیشتری مقلوله کسب درآمد از اینترنت را بررسی میکنیم.اما امروز با تهیه این پکیج برای نخستین بار طعم کسب درآمد واقعی از اینترنت را خواهید چشید و قادر خواهید بود به صورت اصولی و قانونی از اینترنت کسب درآمد کنید بدون اینکه نیازبه جذب زیر مجموعه داشته باشید.
سوال هفتم : درآمدی که من از این پکیج به دست می آورم چگونه به دست من خواهد رسید؟ آیا درآمد من به تومان است یا دلار؟
جواب : درآمد شما بدون هیچ گونه واسطه , مستقیما به حساب بانکی شما در ایران واریز خواهد شد,شما هیچ نیازی به داشتن حسابهای الکترونیک مانند:ایگولد,پی پال و یا آلرت پای نخواهید داشت زیرا درآمد شما به تومان به شما پرداخت خواهد شد نه به دلار.
سوال هشتم :(مهمترین سوال)آیا واقعا به این پکیج می توان اطمینان کرد؟ آیا واقعا روی آن حساب کنم؟ آیا واقعا درآمدی در کار هست؟
جواب:به دلیل پرسشهای مکرری که در این مورد هر روزه برای ما ایمیل می شود بهتر دیدیم که در این مورد توضیح کاملی بدهیم. خوشبختانه این پکیج به گونه ای است که درآمد آن کاملا واقعی و قطعی و مسلم است . در واقع این پکیج که شما قصد خرید آنرا دارید یک شغل است . شغل یعنی کاری که امروزشروع خواهید کرد و تا پایان عمر می توان از آن درآمد کسب کرد . بنابراین مطمئن باشید که از این پکیج ، درآمدهای بسیاری خوبی به دست خواهید آورد که حتی برای دیگران غیرقابل باور خواهد بود . شما با استفاده از این پکیج قادر خواهید بود مخارج زندگی خود را تامین نموده و حتی پس انداز خوبی برای خود ایجاد نمایید . میزان این درآمد نامحدود است . یعنی هر چقدر بیشتر تلاش کنید و زمان بگذارید ، درآمد بیشتری نیز به دست خواهید آورد بنابراین پیش بینی می کنیم که پس از اینکه اولین درآمد خودرا به دست آوردید ، وقت بیشتری را برای این کار خواهید گذاشت.
شیوه نمره گذاری و تفسیر
این پرسشنامه محقق ساخته دارای 14 حیطه مختلف بوده که هدف آن ارزیابی عملکرد کارکنان در سازمان می باشد. هر سوال سه گزینه دارد که نحوه امتیازبندی این گزینه ها در جدول زیر ارائه گشته است:
روایی و پایایی
در پایان نامه حسین زاده (1391) جهت روایی صوری پرسشنامه و صحت و سقم سئوالات، پرسشنامه در بین تعدادی از مدیران و کارشناسان (لیسانس و فوق لیسانس به بالا) توزیع شد و پس از اطمینان از نتایج بدست آمده، پرسشنامه در نمونه آماری پژوهش (سازمانها و شرکتهای دولتی) توزیع شد.
همچنین پایائی پرسشنامه یا قابلیت اعتماد آن با استفاده از روش اندازهگیری آلفای کرونباخ محاسبه شد. معمولاً دامنه ضریب اعتماد آلفای کرونباخ از