فرمت فایل : ورد با قابلیت ویرایش
فهرست
چکیده 2
مقدمه 4
پرخاشگری و ورزش 5
دلیل کاهش پرخاشگری و استرس توسط ورزش 7
تعریف طرح مسأله 9
پیشینه تحقیق 9
توصیف وضعیت موجود 10
پرخاشگری و رفتار پرخاشگرانه 12
جمع آوری داده ها و گردآوری اطلاعات (شواهد 1 ) 13
تجزیه و تحلیل داده ها (پردازش ) 16
ارائه ی راه حل های مناسب 19
چگونگی اجرای راه حل های جدید و پیشنهادی 21
ارزیابی (شواهد 2 ) گردآوری اطلاعات (2) 25
تحول بنیادین 25
ارزیابی نتایج راه حلهای اجرا شده 26
نتیجه گیری (گزارش نهایی ) 26
پیشنهادها 28
منابع و مأخذ : 30
در این تحقیق به بررسی تأثیر مدیریت زمان بر کارکنان سازمان تأمین اجتماعی... پرداخته میشود. روش بکار رفته در این آزمون روش همبستگی و همخوانی میباشد جامعه آماری در این تحقیق کلیه کارکنان سازمان تأمین اجتماعی میباشد. نمونه در این تحقیق 60 تا از کارکنان سازمان تأمین اجتماعی انتخاب شد. روش جمعآوری اطلاعات این تحقیق روش کتابخانهای و پرسشنامهای میباشد. پرسشنامهها پس از تکمیل جمع آوری شد. اطلاعات حاصل پس از شمارهگذاری با استفاده از روشهای آماری تجزیه و تحلیل گردید.
روش آماری بهکاررفته در این تحقیق، روش توصیفی - استنباطی است که دادههای آماری جمعآوریشده را به کمک جدول توزیع فراوانی و نمودار بهمنظور خلاصه کردن و نمایش اطلاعات بهکاربرده است. و در بخش آمار استنباطی برای بررسی فرضیات تحقیق و ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد.
در این تحقیق از پرسشنامهای که پیرامون مدیرت زمان که شامل 40سؤال بهصورت پنج گزینهای میباشد ( بسیار موافق ، موافق ، بینظر ، مخالف ، بسیار مخالف ) استفادهشده است. تجزیهوتحلیل نتایج حاصل از این تحقیق استفاده از نرمافزار SPSS و استفاده از آمار توصیفی انجامشده است.
فهرست مطالب
چکیده1
فصل اول کلیات تحقیق
1-1- مقدمه. 3
1-2- بیان مسئله. 3
1-3- اهمیت و ضرورت تحقیق.. 4
1-4- چارچوب نظری.. 7
1-5- اهداف تحقیق.. 8
1-5-1- هدف اصلی.. 9
1-5-2- اهداف فرعی.. 9
1-6- فرضیات تحقیق.. 9
1-7- سوالات تحقیق.. 10
1-8- قلمرو تحقیق.. 10
1-8-1- قلمرو موضوعی.. 10
1-8-2- قلمرو زمانی.. 10
1-8-3- قلمرو مکانی.. 11
1-9-تعاریف واژه های کلیدی:11
فصل دوم ادبیات تحقیق
2-1- مقدمه. 14
2-2- زمان.. 14
2-3- اندازهگیری زمان.. 16
2-4- گذر کند زمان.. 17
2-5- نظریات زمان.. 17
2-6- پاسخ تفصیلی.. 18
2-7- مدیریت زمان.. 22
2-8- مدیریت زمان و نقش آن در موفقیت کار25
2-9- اصول عمومی مدیریت زمان.. 26
2-10- چگونه وقت خود را می گذرانید؟. 27
2-11- اولویت بندی فعالیت ها28
2-12- برنامه ریزی.. 29
2-13- نکات سودمند برای بهبود کیفیت وقت... 30
2-13-1- از مزاحمت ها جلوگیری کنید. 30
2-13-2- کنترل کنید. 30
2-13-3- سرعت خود را تنظیم کنید. 30
2-14- مدیریت زمان شخصی.. 31
2-15- فقط بگو نه. 31
2-16- اهداف شخصی.. 32
2-16-1- هدفگذاری کنید. 32
2-16-2- اهداف خود را اولویت بندی کنید. 33
2-17- تعلل.. 34
2-17-1- مزاحمت کمال گرایی.. 34
2-18- وقت گذاشتن برای همسر. 35
2-19- کار های مربوط به خانه. 35
2-20- وقت گذاشتن برای فرزندان.. 36
2-21- مدیریت میز کار36
2-22- مدیریت زمان و کسب و کار38
2-22-1- مدیریت زمان در کار39
2-22-2- کار درست را در زمان درست انجام دهید. 39
2-22-3- قبل از ترک دفتر فهرست کار های فردا را مرور کنید. 39
2-22-4- ساعات اوج کاری خود را پیدا کنید. 40
2-22-5- از جلسات حداکثر استفاده را ببرید. 40
2-22-6- به صورت مؤثر تفویض کنید. 41
2-22-7- میز خود را مرتب کنید. 42
2-22-8- روش ها را مناسب خود تطبیق دهید. 42
2-23- مدیریت زمان در محیط کار42
2-24- چهارده روش برای مدیریت زمان.. 47
2-25- پیشینه تحقیق.. 50
2-25-1-تحقیقات داخلی مدیریت زمان.. 50
2-25-2- تحقیقات خارجی.. 52
2-26- نتیجه فصل دوم. 55
فصل سوم روش تحقیق
3-1- طرح تحقیق.. 57
3-2- جامعه آماری.. 59
3-3- روش اجرای تحقیق.. 60
3-3-1- انتخاب آزمودنی.. 60
3-3-2- انواع روش های نمونه گیری.. 60
3-4-روش جمع آوری اطلاعات... 61
3-5-روش جمع آوری اطلاعات این تحقیق.. 62
3-6- روش آماری تجزیه وتحلیل داده ها62
3-7-ابزارتحقیق.. 63
3-8- اعتباروروایی ابزار اندازه گیری.. 63
3-9- تجزیه وتحلیل داده ها63
فصل چهارم تجزیه و تحلیل یافته های تحقیق
4-1- نتایج توصیفی.. 65
4-2- نتایج استنباطی.. 70
4-2-1- فرضیه اول.. 70
4-2-2- فرضیه دوم. 71
4-2-3- فرضیه سوم. 72
4-2-4- فرضیه چهارم. 72
4-2-5- فرضیه پنجم.. 73
4-2-6- فرضیه ششم.. 74
4-3- اعتباریابی.. 74
4-4- نتایج آزمون فرضیه ها74
فصل پنجم نتیجه گیری
5-1- نتایج به دست آمده76
5- 2- پیشنهادات و راه حل ها77
5- 3- محدودیت ها79
5-4- پیشنهاد به محققان آتی.. 79
منابع:87
ارزیابی عملکرد مالی شرکتها، از مهمترین موضوعات مورد توجه سرمایه گذاران ، اعتبار دهندگان ، دولتها و مدیران می باشد. مدیران به منظور ارزیابی عملکرد قسمتهای تحت پوشش خود از ارزیابی عملکرد استفاده می کنند. سرمایه گذاران (سهامداران) به منظور ارزیابی میزان موفقیت مدیریت در به کار گیری سرمایه آنها و تصمیم گیری در مورد حفظ ، افزایش و یا فروش سرمایه گذاری ؛ اعتبار دهندگان به منظور تصمیم گیری در مورد میزان نرخ اعطای اعتبار؛ به ارزیابی عملکرد می پردازند .مهمترین جنبه ای که توسط سرمایه گذاران در ارزیابی عملکرد در نظر گرفته می شود، این است که آیا برای آنها ارزش ایجاد شده است یا خیر.در سالهای اخیر تلاشهای زیادی شده است، تا شاخصهایی معرفی شود که بهتر بتواند اهداف سهامداران را بر آورده سازد. در این پژوهش،رابطه بین سیاست پرداخت سود با عدم اطمینان در جریان وجه نقد، ترکیب سرمایه و فرصت های سرمایه گذاری ، در شرایط بازار سرمایه ایران در دوره زمانی 1388-1385 مورد بررسی قرار گرفته است. ابتدا متغیر های پژوهش مورد شناسائی قرار گرفته و جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات، از داده های بدست آمده از نرم افزار ره آورد نوین؛ برای محاسبه متغیر های پژوهش ، توسط نرم افزار Excel استفاده شده است. این داده ها جهت آزمون فرضیه ها توسط نرم افزارSPSS به کمک آماره- های توصیفی و استنباطی نظیر تحلیل همبستگی، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. از تحقیق نتایج زیر حاصل شده است:
با توجه به آزمونها و تحلیل هایی که از راه رگرسیون و همبستگی انجام شد به این نتیجه رسیدیم که متغیر های پژوهش(عدم اطمینان در جریان وجه نقد، ترکیب سرمایه، فرصت های سرمایه گذاری) دارای رابطه با سیاست پرداخت سود هستند.
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
تاریخچه مطالعاتی
بیان مسئله
چارچوب نظری
فرضیه های تحقیق
اهداف تحقیق
اهمیت و ضرورت تحقیق
حدود مطا لعاتی
قلمرو مکانی تحقیق
روش تحقیق
جامعه مطالعاتی
روش های جمع آوری اطلاعات
روش تجزیه و تحلیل اطلاعات
تحلیل همبستگی پیرسون و رگرسیون ساده خطی
اعتبار درونی و برونی پژوهش
مدل تحلیلی تحقیق
نتیجه گیری کلی تحقیق
منابع
شرح مختصر: شهرداری باید به عنوان یک نهاد مستقل و خودکفا قادر به ارائه خدمت به مردم باشد و این امر نیازمند تامین منابع مطمئن و پایدار درآمدی است. اما شهرداری نمیتواند این منابع را از هر طریقی تامین کند، بلکه اخذ هرگونه وجهی باید به موجب صلاحیتی باشد که قوانین و مقررات به او میدهند. بخشی از درآمد شهرداری از عوارض و بهای خدماتی است که شهروندان میپردازند. حال در این پژوهش به بررسی ارتباط بین میزان عوارض شهرداری و و اعتماد عمومی پرداخته میشود. اعتماد عمومی یکی از سرمایه های اجتماعی است که وحدت را در سیستم های اجتماعی ایجاد و حفظ نموده و ارزش های وابسته به حکومت مردمی را پرورش می دهد. اعتماد شهروندان را به نهادها و سازمانهایی که نمایندگان آنها هستند پیوند می دهد و بدین طریق مشروعیت اثر بخشی دولت حکومت مردمی افزایش می یابد. در این پروژه ضمن تعریف؛ بیان اهمیت و نوع شناسی اعتماد عمومی به ارتباط میان میزان عوارض شهرداری و اعتماد عمومی میپردازد. همچنین بر این نکته تاکید میشود که تنها سطح متوسطی از اعتماد؛ کارکردی و سازنده است و کاهش اعتماد عمومی نیز مشروعیت نظام سیاسی و مدیریت دولتی را زیر سئوال میبرد.
فهرست مطالب
چکیده:د
فصل اول: کلیات پژوهش... 1
1-1- مقدمه2
1-2- بیان مسئله3
1-3- اهمیت پژوهش5
1-4- اهداف پژوهش7
1-4-1-هدف کلی7
1-4-2-اهداف جزئی7
1-5-تعاریف نظری پژوهش7
فصل دوم: ادبیات پژوهش... 10
2-1-مقدمه11
2-2-پیشینه17
2-3-تعاریف و اصطلاحات20
2-4-درآمد شهرداری ها22
2-4-1-منابع درآمد داخلی :22
2-4-2-منابع درآمد خارجی :22
2-4-3- طبقه بندی درآمدهای شهرداری :23
2-5-عوارض شهرداری23
2-6-عوارض و بهای خدمات شهرداری24
2-7-تعریف اعتماد25
2-8-ماهیت اعتماد29
2-9-سطوح اعتماد33
2-10-انواع نگرشها به اعتماد35
2-11-ابعاد اعتماد35
2-12-ساختارهای اعتماد38
2-13-اهمیت وکارکرد اعتماد:39
2-14-انواع اعتماد:40
2-14-1-اعتماد بنیادی40
2-14-2-اعتماد متقابل بین شخصی43
2-14-3-اعتماد تعمیم یافته یا عام:44
2-14-4-اعتماد به نظام انتزاعی44
2-15-انواع روابط اعتماد46
2-15-1-ارتباط یک طرفه46
2-15-2-ارتباط متقابل47
2-15-3-ارتباط با واسطه47
2-15-4-ارتباط گروهی47
2-16-رهیافتهای سهگانه به اعتماد48
2-17- علت اهمیت اعتماد در جوامع معاصر49
2-18- کارکردهای اعتماد (و بیاعتمادی) در جامعه51
2-19-اعتماد اجتماعی:52
2-20-سطوح اعتماد اجتماعی52
2-21-سرمایه اجتماعی و اعتماد56
2-22-پاسخ گویی کارکنان شهرداری و نقش آن در تقویت اعتماد56
2-23-تعریف اعتماد اجتماعی57
2-24-نقش اعتماد در روابط شخصی58
2-25-نقش اعتماد در مدیریت60
2-26- بررسی ارتباط بین میزان عوارض شهرداری با اعتماد عمومی63
2-27-تفکر دولتی محاسبه قبوض عوارض شهری راهی برای افزایش اعتماد عمومی68
2-28-رابطهی بین پاسخ گویی کارکنان شهرداری و اعتماد69
2-29-اعتماد اجتماعی ، نگرش مثبت، شناخت بیشتر، اطلاع رسانی، پاسخ گویی (مقابله با شایعه سازی)71
2-30-اعتماد عمومی و اختلاف میان شهرداری و شهروندان در باب عوارض72
2-31-نحوه محاسبه عوارض ساختمانی78
2-31-تکریم ارباب رجوع،اعتمادساز و زمینه ساز پرداخت عوارض81
2-31-1-سازمانهای مدیر محور :84
2-32-سازمانهای مشتری محور :85
2-32-1-تکریم انسان = تکریم خدا86
2-32-2-انواع مشتری از نظر میزان رضایت91
2-32-3-تکریم مردم از دیدگاه اسلام و قرآن93
2-33-اعتماد و شهرداری در شهر الکترونیک94
2-33-1-شهرالکترونیک95
2-33-2-اعتماد در شهر الکترونیک99
2-33-3-اعتماد سازی در بعد تکنولوژی102
2-33-4-ایجاد فهم مشترک در کسب و کار شهرالکترونیک103
2-33-5-اخلاق105
فصل سوم: بحث و نتیجه گیری.. 108
3-1- بحث و نتیجه گیری109
3-2- بررسی ارتباط بین میزان عوارض شهرداری با اعتماد عمومی115
3-3- پیشنهادات115
منابع و مآخذ. 117
پرسشنامه. 119
هدف از تهیه مقالع حاضر بررسی موانع و عوامل بازدارندهی خلاقیت و نوآوری در مدیریت آموزشگاهها است. در این راستا، امروزه این امر مسلم شده است که سازمانهای آموزشی در صورتی میتوانند موفق باشند که از نیروی انسانی(مدیران و کادر آموزشی) خلاق و نوآور برخوردار باشند و در جوی خلاق به فعالیت مؤثر بپردازند و شعار « نابودی در انتظار شماست مگر اینکه خلاق و نوآور باشید» در پیش روی مدیران همه سازمانها قرار دارد، اما مسؤولیت سازمانهای آموزشی بخصوص آموزش و پرورش که وظیفه تعلیم و تربیت فرزندان و آینده سازان جامعه را بر عهده دارند، صبغهای دیگر به خود می گیرند. از این رو سازمانهای آموزشی بخصوص آموزشگاهها از یک سو وظیفه فراهم آوردن زمینهی رشد و پرورش خلاقیت و نوآوری و همچنین استفاده صحیح و جهت دار از استعدادها و تواناییهای افراد را به عنوان امری مهم بر عهده دارند و از سوی دیگر برای پویایی خود، نیازمند پرورش و بهرهمندی از خلاقیت و نوآوری در سطوح سازمانی هستند. آنچه امروزه در محیطهای آموزشی بخصوص مدارس شاهد هستیم نوعی سستی و ضعف اهتمام در این زمینه است. چراکه اصولاً ابتکار و خلاقیت و ابراز فکر و نظر، جزء نیازهای فطری همه افراد است، اما مهم این است که به این نیازها در بسیاری موارد از طرف مدیران سازمانهای آموزشی بطور اعم و مدیریت آموزشگاهها بطور اخص توجه نمی شود و برخی عوامل بازدارنده مانع از تحقق خلاقیت در محیطهای آموزشی شدهاند. بنابراین اگر در سازمانهای آموزشی خلاقیت به صورت کم رنگ دیده می شود به این دلیل نیست که افراد (مدیران و کارکنان آموزشی) توانایی و قدرت خلاقیت ندارند و همچنین نباید صرفاً علت آن را در شخصیت و ساخت ذهنی افراد جستجو نمود، بلکه یقیناً در شیوههای پرورشی و بخشهای آموزشی آن باید جستجو شود. در این خصوص برخی از عوامل بازدارنده خلاقیت مدیرت آموزشی در این مقاله اشاره شده است که از سه حوزه مشخص یعنی فردی، سازمانی و فراسازمانی تبیین شده است. بطوریکه در ارتباط با عوامل بازدارنده درون فردی، چهار خرده عامل ؛ اعتماد به نفس ضعیف،کم رویی و محافظهکاری مدیران مدارس، عدم تحمل ابهام و تضاد درعرصههای مدیریتی، نگرش منفی مدیران مدارس به مدیریت تعارض، ضعف آموزش مدیران مدارس و شیوه رهبری و نوع سبک مدیریتی آنان، اشاره شده است ودر خصوص عوامل بازدارندهی سازمانی نیز نوع فرهنگ سازمانی، ماهیت ساختار سازمانی در سازمانهای آموزشی، عدم فضای مناسب جهت پذیرش خلاقیت و نوآوری در سازمانهای آموزشی و نوع سیستم ارزشیابی عملکردمدیران مورد بررسی قرار گرفته شد، و در نهایت در خصوص عوامل بازدارندهی فراسازمانی که در مقاله حاضر اشاره شده است می توان به دو خرده عامل بازدارنده خلاقیت مدیران چون؛ ملاحظات سیاسی مؤثر برمدیریت نظامهای آموزشی و چالشهای نوآوری تکنولوژی اطلاعات و نظام انسانی یادآور شد. با توجه به موانع مذکور پیشنهاداتی همچون؛اندیشه محور نمودن تصمیم گیریهای آموزشی از سوی مسؤولان آموزشی جهت ایجاد چالشهای فکری در بین مدیران مدارس، فراهم سازی زمینه ابراز افکار و اندیشههای نو و بدیع مدیران مدارس در حوزه تصمیم گیری های آموزشی در سطوح استانی، منطقهای و محلی و مدرسه ای از سوی دست اندرکاران امور آموزشی و پرورشی، جهت شکل گیری شخصیت مستقل و دارای اعتماد به نفس در آنان، تغییر نگرش و طرز فکر مدیران آموزشی نسبت به مدیریت تعارض و مدیریت ابهام، برنامه ریزی جهت دراولویت قرار گرفتن آموزشهای نوین مدیریتی وبرخورداری مدیران ازانعطاف پذیری فعال و پویا و .. ارائه شده است . امید آن می رود که گوشههایی را از مسائل مبتلابه آموزش و پرورش را مرتفع نماید.
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
تعریف و بیان مسـأله مورد بررسی
اهداف مورد بررسی
نظام آموزش و پرورش و شبه نظام آموزش و پرورش
ماهیت و تعریف خلاقیت
ابداع، خلاقیت و نوآوری
عوامل بازدارنده بروز خلاقیت و نوآوری در مدیریت آموزشگاهها
1ـ عوامل بازدارنده فردی
1ـ1ـ اعتماد به نفس ضعیف، کم رویی و محافظه کاری مدیران مدارس
2ـ 1ـ عدم تحمل ابهام و تضاد توسط مدیران مدارس
3ـ 1ـ نگرش منفی مدیران مدارس نسبت به مدیریت تعارض
4ـ1ـ ضعف آموزش مدیران مدارس
5ـ1ـ نوع سبک رهبری مدیران مدارس
2ـ عوامل بازدارنده سازمانی
1ـ 2ـ نوع فرهنگ سازمانی در سازمان آموزش و پرورش
2ـ 2ـ نوع ساختار سازمانی سازمانهای آموزشی
3ـ2ـ عدم فضای مناسب جهت پذیرش خلاقیت و نوآوری در سازمانهای آموزشی
4ـ2ـ نوع سیستم ارزشیابی از عملکرد مدیران مدارس
3ـ عوامل بازدارنده فرا سازمانی
1ـ3ـ ملاحظات سیاسی مؤثر برمدیریت سازمانهای آموزشی
2 ـ3ـ چالشهای نوآوری تکنولوژی اطلاعات و نظام انسانی
نتیجه گیری
پیشنهادات
منابع
نکاتی در مورد ساختمان تابلوها :
تابلو می تواند از یک یا چند صفحه از جنس عایق که جاذب رطوبت و خود سوز نباشد (فیبر الکتریکی ) تشکیل شده یا تمام فلزی باشد .چنانچه تابلو در محلی که افراد غیر متخصص در آن رفت و آمد می کنند نصب شده باشد نباید هیچ یک از قسمتهای برق دار آن در دسترس یا قابل لمس باشد . به عبارت دیگر ، تابلو باید با صفحات یا درب های عایق یا فلزی محصور شده باشد . برای دسترسی به قسمتهای برق دار تابلو باید بتوان صفحات محافظ یا درهای سرویس آن را با استفاده از نوعی ابزار پیاده کرد .
علاوه بر این ، در چنین محلهایی تابلو باید مجهز به در قفل شو باشد ، به نحوی که کلیه کلیدها و لوازم و تجهیزات کنترل تابلو در پشت آن قرار گرفته باشد .
یادآوری 1 : چنانچه تابلو مجهز به کلیدهای کنترل روشنایی و نظایر آن باشد ، این کلیدها می توانند موقع قفل بودن در تابلو در دسترس باقی بمانند از محل نصب کلیدها نباید امکان دسترسی به ترمینالهای آنها یا داخل تابلو وجود داشته باشد .
یادآوری 2 : برای کمک به خنک شدن لوازم داخلی تابلو می توان آن را به منافذ عبور هوای خنک کننده مجهز کرد مشروط بر اینکه آب ترشح شده نتواند به قسمتهای برق دار آن سرایت کند .
فهرست مطالب
مقدمه 1
برخی از استانداردهای تابلوها 2
تعاریف تابلو ها 4
شرایط کار عادی 6
اطلاعات و لوح ویژگیها 9
اینترلاکها 10
طبقه بندی درجه حفاظتی تابلوها 12
علائم به کار رفته 13
کات اوت فیوز – برقگیر 19
سکسیونر قابل قطع زیر بار 20
تابلوی ان – اف 21
باردهی ترانسفورماتور 22
تنظیم ولتاژ 26
مراقبت و نگهداری از ترانسهای قدرت 30
روشهای خشک کردن ترانسها 35
هدف از انجام این پژوهش ، ارائه مدل یا الگویی کاربردی برای تصمیم گیری در امر توسعه محصول جدید در شرکت گرانیت...میباشد. دراین تحقیق، محقق به دنبال شناسایی و رتبه بندی عوامل کلیدی در توسعه محصول جدید در سنگ گرانیت است که نتیجه آن موجب بهبود در شناخت عوامل مهم تاثیرگذار دراین فرایند و تصمیم گیری و اتفاق نظر در مدیران شرکت گرانیت خواهد شد که باتوجه به توضیحات اخیر میتوان نتیجه گرفت که این تحقیق از نظر هدف و ماهیتاََ یک تحقیق کاربردی است. این تحقیق از نظر ماهیت و روش توصیفی-پیمایشی ازنوع موردی و از نظر هدف و ماهیت یک تحقیق کاربردی است.
پرسشنامه نهایی دربین 15 نفر از خبرگان باسابقه (مدیران صنعت) و محقق که در زمینه توسعه محصول آشنایی کافی داشته اند ازبین دپارتمانهای مختلف ،نظیر بازاریابی وفروش ،تحقیقات مهندسی، تولید و پژوهشکده گرانیت از بخش های صنفی و ستادی شرکت تکمیل شده است که انتخاب این افراد توسط مدیران طرح بوده است. .ازآنجایی که طرح تحقیق مطالعه موردی می باشد،از جهت نوع تحقیق، حجم نمونه با جامعه برابراست. پایایی پژوهش ازضریب آلفای کرونباخ که بانرم افزارSpss16 مورد تجزیه تحلیل قرارگرفت ولاضریب بالایی ،پایایی آن تایید شده است.
ضریب الفای کرونباخ پرسشنامه پیش آزمون به کمک نرم افزار SPSS برابر 0.766 به دست آمد . بررسی داده ها برای چهار عامل اصلی ،تکنولوژی، بازاریابی، تجاری سازی و تیم توسعه محصول جدید برای وضع موجود وایده ال در گرانیت بهسرام کاشان نشان داد؛ وضع موجود در تمامی موارد کمتر از وضعیت ایده ال بوده ، که این بدان معنی است که برای رسیدن به وضعیت ایده ال باید براین عوامل اصلی تاکید بیشتری اعمال گردد و باارائه راهکارهای مناسب که در ادامه ارائه خواهد شد؛ می توان وضعیت موجود را به ایده ال نزدیک تر نمود
فهرست مطالب
چکیده. 1
فصل اول
کلیات تحقیق
ارائه مدلی جامع برای توسعه محصول جدید(NPD) درشرکت گرانیت ..... 3
1-1- مقدمه:3
1-2- ضرورت واهمیت تحقیق(بیان مسأله). 4
1-3- پیشینه تحقیق:5
1-4- فرضیه های تحقیق:7
1-5- اهداف تحقیق:7
1-6- روش تحقیق:8
فصل دوم
ادبیات تحقیق
2-1- مقدمه. 10
2-2- بخش اول:مفاهیم محصول و توسعه محصول جدید.. 11
2-2-1- کالا و مفاهیم آن:11
2-2-2- تعریف کالا:11
2-2-3- سطوح کالا:11
2-2-4- سلسله مراتب کالا:12
2-2-5- طبقه بندی کالا:13
2-2-6- توسعه محصول از نظر عامگرایان و خاصگرایان :17
2-2-7- گزارشی جامع ازبهره وری توسعه محصول در صنایع آمریکا23
2-2-8- نرم افزار مدیریت دوره عمر محصول(PLM) :27
2-2-9-حوزه های P L M... 27
2-2-10-دلایل تنوع اشکال منحنی عمر محصولات:28
2-2-11- منحنی عمر محصول برای کالاهایم عمولی.. 29
2-2-12- تحلیل ویژگی کالا درهرمرحله ازعمرکالا :29
2-2-13- اشکال منحنی عمر کالاهای خاص:30
2-3- بخش دوم: عوامل کلیدی توسعه محصول.. 35
2-3-1- نیازها،خواسته ها و تقاضاها36
2-3-2- محصولات یا کالاها:37
2-3-3- ارزش،هزینه ورضایت:37
2-3-4- مبادله ، تعاملات وروابط:37
2-3-5- شرایط مبادله برای انجام مبادله :38
2-3-6- آمیخته های بازاریابی :41
2-3-7- رابطه تکنولوژی و ارزیابی آن برای تولید محصول جدید:46
2-3-8- مدلهای ارزیابی تکنولوژی :48
2-3-9- عامل مدیریت تیم توسعه محصول.. 49
2-3-10- استراتژیها و مدل های توسعه محصول.. 50
2-3-11- استراتژی عمومی پورتر:51
2-3-12- مدل استراتژی رقابتی آنسف:52
2-3-13- مدل استراتژی سازگاری محصول جدیدبامهارتهای R&D موجودشرکت.... 54
2-3-14- مدل توسعه ویژگیهای کیفی درمحصولQ F D.. 56
2-3-15- مدل نقشه راه محصول(PLR):57
2-3-16- مدل توسعه محصول مرحله به مرحله کوپر:58
فصل سوم
روش تحقیق
3-1- مقدمه. 62
3-2- روش تحقیق.. 62
3-3- تحقیق از نظر ماهیت وروش :63
3-4- جامعه ونمونه آماری تحقیق:64
3-4-1- جامعه آماری مورد مطالعه:64
3-4-2- برآورد حجم نمونه وروش نمونه گیری... 64
3-5- ابزار ومراحل جمع آوری وتجزیه وتحلیل داده ها:64
3-5-1- تصمیم گیری چند معیاره (MCDM):66
3-5-2- رویکرد تحلیل سلسه مراتبی (AHP). 66
3-5-3- بیان اصول ریاضیAHPوچگونگی اولویت بندی این روش:68
3-5-4- بیان اصول اولویت بندی عوامل:69
3-6- درخت تصمیم برای شرکت گرانیت :71
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل یافته های تحقیق
4-1- مقدمه. 74
4-2- نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل پیش آزمون.. 74
4-2-1- نتایج حاصل از تحلیل پیش آزمون:75
4-2-2- آنالیز پایایی پرسشنامه با تکنیک آلفای کرونباخ:77
4-2-3- مدل تحقیق:78
4-2-4- نتایج حاصل از تحلیل پرسشنامه نهایی و آزمون فرضیه ها:80
4-3- مقایسه عوامل اصلی مدل:91
4-4- مقایسه شاخص های کلیدی تکنولوژی:92
4-5- مقایسه شاخص های کلیدی بازاریابی:93
4-6- مقایسه شاخص های کلیدی تجاری سازی:94
4-7- مقایسه شاخص های کلیدی تیم توسعه محصول:95
فصل پنجم
نتیجه گیری ، پیشنهادات و محدودیت های تحقیق
5-1- مقدمه. 97
5-2- نتیجه گیری حاصل از یافته های پژوهش.... 97
5-2-1- نتایج حاصل از یافته هاو فرضیات پژوهش.... 97
5-2-2- نتایج حاصل از عوامل اصلی مدل پژوهش.... 97
5-2-3- نتایج حاصل از شاخص های عوامل اصلی مدل:98
5-3- پیشنهادات برای بهبود فرایند توسعه محصول جدید در گرانیت .... 100
5-4- پیشنهادات در سطح کلان برای موفقیت درNPDدر گرانیت ...:100
5-5- پیشنهادات تاکتیکی.. 101
5-6- پیشنهادات برای محققین بعدی... 104
منابع
مراجع فارسی:106
مراجع انگلیسی.. 107
پیوست: پرشسنامه نهایی پژوهش براساس الگوی AHP. 108
فهرست اشکال
شکل2-1:سطوح پنج گانه کالا.. 11
شکل2-2: طبقه بندی انواع کالا.. 15
شکل2-3:فرایند توسعه محصول جدید وتوفیق درتوسعه محصول ازدیدگاه کریک وهارت... 18
شکل2-4عوامل موثربرتوسعه محصول جدید باتغییرات محیطی و سهم بازار. 22
شکل2-5:منحنی دوره عمر کالاهای تخصصی.. 31
شکل 2-6منحنی دوره عمر کالاهای معمولی تخصصی.. 31
شکل 2-7منحنی دوره عمر کالاهای سرگرم کننده. 32
شکل2-8منحنی دوره عمر کالاهای تابع مد.. 32
شکل2-9:فرایندایده وغربال ایده هابرای توسعه محصول.. 33
شکل2-10 :منحنی دوره عمرمحصول بابرند-سود-فروش-رضایت محصول.. 34
شکل2-11 : ساختاراقتصادی مبادله مدرن.. 39
شکل2-12:نیروهای اصلی دربازاریابی مدرن.. 39
شکل 2-13: مفهوم بازاریابی.. 40
شکل2-14:جهش تغییرات تکنولوژی درتوسعه محصول.. 48
شکل 2-15: عوامل مدیریت وتاثیرآن برتوسعه محصول.. 50
شکل 2-16: ماتریس استراتژی عمومی پورتر. 52
شکل 2-17:ماتریس استراتژی رقابتی آنسف.... 52
شکل 2-18:مدل استراتژی سازگاری محصول جدیدبامهارتهای R&D موجودشرکت.... 55
شکل 2-19:مدل نگرش فرایندطراحی محصول جدید با تکنیک QFD.. 57
شکل 2-20:مدل ساختاری توسعه محصول جدید.. 58
فهرست جداول
جدول2-1: عارضه یابی شکست درفرایندتوسعه محصول از دیدگاه کریکوهارت... 20
جدول2-2: نه روش برای ساختن وپرورش تقاضاازدیدگاه مدل آنسف باتوجه به نوع بازارومحصول.. 53
جدول 2-3:مدل 6مرحله ای توسعه محصول کوپر. 60
جدول 3-1:جدول مقایسات زوجی.. 68
جدول 3-2: جدول مقیاس مقایسه زوجی.. 69
جدول 4-1: نتایج توصیفی و اولویت بندی شاخصهای عامل تکنولوژی... 75
جدول 4-2: نتایج توصیفی و اولویت بندی شاخصهای عامل بازاریابی.. 76
جدول 4-3: نتایج توصیفی و اولویت بندی شاخصهای عامل تجاری سازی... 76
جدول 4-4: نتایج توصیفی و اولویت بندی شاخصهای عامل تیم توسعه محصول.. 77
جدول 4-5: مقایسات زوجی عوامل اصلی مدل.. 81
جدول 4-6: مقایسات زوجی شاخصهای تکنولوژی... 82
جدول 4-7: مقایسات زوجی شاخصهای بازاریابی.. 83
جدول 4-8: مقایسات زوجی شاخصهای تجاری سازی... 84
جدول 4-9: مقایسات زوجی شاخصهای تیم توسعه. 85
جدول 4-10: مقایسات زوجی عوامل اصلی مدل.. 86
جدول 4-11: مقایسات زوجی شاخصهای تکنولوژی... 87
جدول 4-12: مقایسات زوجی شاخصهای بازاریابی.. 88
جدول 4-13: مقایسات زوجی شاخصهای تجاری سازی... 89
جدول 4-14: مقایسات زوجی شاخصهای تیم توسعه. 90
جدول 4-15: مقایسه وضع موجود و ایدهآل عوامل اصلی.. 91
جدول 4-16: مقایسه وضع موجود و ایدهآل شاخص های کلیدی تکنولوژی... 92
جدول 4-17: مقایسه وضع موجود و ایدهآل شاخص های کلیدی بازاریابی.. 93
جدول 4-18: مقایسه وضع موجود و ایدهآل شاخص های کلیدی تجاری سازی... 94
جدول 4-19: مقایسه وضع موجود و ایدهآل شاخص های کلیدی تیم توسعه محصول.. 95
فهرست نمودار
نمودار2-1:شاخص بهره وری در صنایع مختلف آمریکا در 5سال.. 24
نمودار2-2: رتبه بندی عوامل موثر بر بهره وری توسعه محصول در صنایع آمریکا در سال1989 25
نمودار2-3: دسته بندی آمیزه های بازایابی (4ps)ازدیدگاه کاتلر.. 44
بعد از جنگ بینالمللی دوم مساله «پناهندگی» یکی از مسائل مهم اجتماعی و سیاسی بینالمللی شد و روز به روز ابعاد گستردهتری به خود گرفت.
هر کس که بنا به دلایل نژادی یا مذهبی یا ملیتی یا عضویت در گروههای سیاسی یا اجتماعی جان و یا حقوق بنیادین خود را در مخاطره بیند، حق دارد به کشور دیگری پناه برد و این حق یعنی پناهندگی جزء حقوقی است که در اعلامیه جهانی حقوق بشر به رسمیت شناخته شده است. هر پناهنده علاوه بر آن که طالب امنیت جانی است، باید بتواند احتیاجات اولیه خود و خانوادهاش را مرتفع سازد و از این رو زیستن در کشوری با ثبات سیاسی بیشتر و استفاده از مزایای رفاهی آن، رویای هر پناهندهای است.
اما اینکه پس از تحقق رویای پناهندگی، چه بر سر پناهنده و یا خانواده او میآید و با آنان چگونه رفتار خواهد شد، مسالهای است قابل تامل. مسلم است که به هر پناهنده، نانی و آبی داده خواهد شد و سقفی برای خوابیدن و امکان ادامه تحصیل برای فرزندان خانواده، یعنی همان اموری که روزی رویای شیرین پناهنده بود، اما بهای این رویا بسیار گران است. استحاله فرهنگی و گم کردن هویت قومی و اجتماعی، به دور ریختن عادات و رسومی که طی قرون محترم شمرده میشد، وداع با خاکی که ریشه در آن دارد ... جزئی از این بهاست.
پناهندگی برای کشورهای پناهندهپذیر نیز تولید مشکلات اقتصادی و اجتماعی فراوانی میکند. تحمل هزینههای مالی، اختلال در بازار کار داخلی، درگیریهای سیاسی و ... نیز بهایی است که چنین کشورهایی میپردازند.
بهایی که هر پناهنده و یا هر دولتی میپردازد، باید آگاهانه باشد. یکی از طرق نیل به این آگاهی، گردآوری و تدوین و تفسیر قوانین ناظر بر پناهندگی در هر کشور است تا متقاضیان بتوانند با مطالعه آن، نمایی از آینده خود را ترسیم نمایند و از همین روز در کنوانسیون مربوط به وضع پناهندگان از دول متعاهد موکداً خواسته شده تا قوانین مربوط به پناهندگی را در کشور خود گردآوری و بررسی نماید و آنها را جهت ضبط در آرشیوی به دفتر کمیساریایی عالی پناهندگان در سازمان ملل متحد ارسال دارند.
لذا تحقیق حاضر نیز بر همین مبنا در دو بخش تقسیم شده است:
در بخش اول «نگاهی به مسائل حقوقی پناهندگان در ایران میپردازد»
و در بخش دوم «حمایت بینالمللی از پناهندگان از دیدگاه کنوانسیون 1951 سازمان ملل متحد» مورد بررسی قرار میگیرد. امید است با توجه به ضیق وقت و کمبود منابع در زمینه حقوق
فهرست مطالب
مقدمه. 1
بخش اول
نگاهی به مسائل حقوقی پناهندگان در ایران
فصل اول.. 3
تاریخچه و منابع حقوقی پناهندگی.. 3
پناهندگی در اسلام. 4
سنت پناهندگی تا زمان مشروطیت.. 4
منابع حقوقی پناهندگی.. 5
فصل دوم.. 6
اعطای پناهندگی.. 6
علل پناهندگی.. 6
پناهندگان بدون تابعیت.. 7
تقاضای پناهندگی.. 7
مرجع رسیدگی به تقاضای پناهندگی.. 8
فصل سوم.. 9
ازدواج پناهندگان با ایرانیان.. 9
ازدواج مرد پناهنده با زن ایرانی.. 9
ازدواج زن پناهنده با مرد ایرانی.. 10
فصل چهارم.. 11
احوال شخصیه. 11
احوال شخصیه پناهندگان.. 11
احاله. 12
قواعد مربوط به حل تعارض قوانین.. 12
فصل پنجم.. 15
حق مراجعه به دادگاهها15
نحوه دادرسی در ایران.. 15
تامینی که اتباع خارجی باید بدهند. 16
معافیت پناهندگان از دادن تامین.. 17
ترجمه اظهارات و اسناد در محاکم. 17
فصل ششم.. 18
اشتغال پناهندگان.. 18
شرایط صدور پروانه کار اتباع بیگانه. 19
اعتبار پروانه کار اتباع بیگانه. 20
ضمانت اجرای عدم رعایت مقررات مربوط به پروانه کار. 20
پناهندگان شاغل در ادارات دولتی.. 21
شمول مقررات قانون کار نسبت به پناهندگان.. 21
فصل هفتم.. 23
تحصیل تابعیت.. 23
معافیت از شرط اقامت.. 23
درخواست تابعیت و نحوه اعطای آن.. 24
تاثیر تحصیل تابعیت ایران.. 25
فصل هشتم.. 26
فوت پناهنده. 26
فوت پناهنده در ایران.. 26
ترکه پناهندگان.. 27
علت مهر و موم ترکه. 28
تصفیه ترکه. 28
بخش دوم
حمایت بینالمللی از پناهندگان از دیدگاه کنوانسیون 1951 سازمان ملل متحد
فصل اول.. 31
حمایت بینالمللی پناهندگان و نقش کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد. 31
پناهنده کیست؟. 31
فصل دوم.. 41
کنوانسیون 1951 پناهندگان.. 41
منابع و ماخذ:50
هدف از این پژوهش آسیب شناسی برنامه ریزی درسی پنهان گروه علوم تربیتی دانشگاه پیام نور از منظر تربیت اخلاقی بود. روش انجام این پژوهش از نوع توصیفی –همبستگی می باشد. جامعه آماری این پژوهش دانشجویان گروه علوم تربیتی دانشگاه پیام نور بود و گروه نمونه مورد مطالعه 100 نفر از دانشجویان علوم تربیتی دانشگاه پیام نور است. روش نمونه گیری در این پژوهش بصورت نمونه گیری تصادفی می باشد. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته آسیب شناسی برنامه ریزی درسی پنهان از منظر اخلاق بود. این پرسشنامه دارای 16 سوال 4 گزینه ای است. سپس با نرم افزار spss یافته های پژوهش را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادیم. نتایج نشان داد که برنامه ریزی درسی پنهان باعث افزایش پیشرفت تحصیلی و افزایش سطح علمی دانشجویان می شود.
فهرست مطالب
چکیده
فصل اول: کلیات پژوهش
1-1- مقدمه2
1-2- بیان مسئله3
1-3- اهمیت و ضرورت پژوهش4
1-4- اهداف پژوهش5
1-4-1- هدف اصلی5
1-4-2- اهداف فرعی6
1-5- سوالات پژوهش6
1-6- فرضیه های پژوهش6
1-7- متغیرهای پژوهش7
1-7-1- متغیر مستقل7
1-7-2- متغیر وابسته7
1-8- تعریف مفاهیم و اصطلاحات7
1-9- خلاصه8
فصل دوم: ادبیات پژوهش
2-1- مقدمه11
2-2- دیدکلی12
2-3- تاریخچه پژوهش13
2-4- پیشینه ی پژوهش13
2-5- مفهوم برنامه درسی14
2-6- مفهوم و تعریف برنامه درسی پنهان15
2-7- نظریات و دیدگاههای مختلف در مورد برنامه درسی پنهان18
2-8- برنامه ی درسی آشکار، پوچ و پنهان19
2-8-1- برنامه ی درسی آشکار و رسمی20
2-8-2- برنامه ی درسی پوچ یا تهی20
2-8-3- برنامه ی درسی پنهان21
2-9- ضرورت و اهمیت توجه به برنامه ی درسی پنهان28
2-10- فاکتورهای مهم در ارزش برنامه درسی پنهان30
2-11- ویژگیها ی برنامه ی درسی پنهان31
2-12- رویکردهای برنامه ی درسی پنهان32
2-12-1- برنامه ی درسی پنهان به منزله ی نتیجه :33
2-12-2- برنامه ی درسی پنهان به منزله ی زمینه :33
2-12-3- برنامه ی درسی پنهان به منزله ی فرآیند :35
2-12-4- عوامل موثر در شکل گیری برنامه ی درسی پنهان35
2-13- رابطه ی تدریس با برنامه ی درسی پنهان39
2-14- تاثیر برنامه ی درسی پنهان بر تجربه های یادگیری دانشجویان40
2-15- ارتباط تکنولوژی آموزشی با برنامه ی درسی پنهان42
2-16- برنامه درسی، ابزاری برای نیل به تربیت اخلاقی43
2-16-1- اهمیت و ضرورت برنامهریزی درسی46
2-16-2- مفهومشناسی بحث46
2-16-3- مبنای انسانشناختی برنامة درسی تربیت اخلاقی48
2-16-4- عناصر (عوامل) برنامة درسی50
2-17- عوامل به وجود آورنده و مؤثر بر آموزشهای حتمی یا برنامه درسی پنهان69
2-18- نتیجه گیری73
2-19- پیشنهاد ها و راهکارهایی برای ایجاد زمینه ی طراحی و اجرای برنامه ی درسی پنهان76
فصل سوم: طرح پژوهش
3-1- مقدمه80
3-2- روش پژوهش80
3-3- جامعهآماری81
3-4- گروه نمونه81
3-5- روش جمع آوری اطلاعات82
3-6- ابزارهای پژوهش82
3-7- تجزیه و تحلیل دادهها82
3-8- روش تعیین پایایی ابزار84
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل یافته های تحقیق
4-1- مقدمه86
4-2- نتایج توصیفی87
4-3- نتایج استنباطی91
4-3-1- فرضیه اول:91
4-3-2- فرضیه دوم:92
4-4- اعتبار یابی93
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
5-1- مقدمه95
5-2- نتیجه گیری از فرضیات پژوهش95
5-3- نتایج بدست آمده96
5-4- پیشنهادات پژوهش96
5-4-1- پیشنهادات بنیادی96
5-4-2- پیشنهادات کابردی97
5-5- محدودیت های پژوهش98
5-5-1- محدودیت در دسترس پژوهشگر98
5-5-2- محدودیت غیر دسترس پژوهشگر98
پیوست ها
پرسشنامه. 100
جداول spss102
فهرست منابع:109
الف) منابع فارسی.. 109
ب) منابع لاتین.. 110
چکیده. 111
فهرست جداول
جدول 2-1- جدول تعیین پایایی پرسشنامه84
جدول 4-1- گرایشها و شاخصهای مرکزی برنامه ریزی پنهان87
جدول 4-2- جدول سطح اطلاعات علمی دانشجویان88
جدول 4-3 سطح پیشرفت تحصیلی دانشجویان89
جدول 4-4- جنسیت دانشجویان90
جدول4-5- خلاصه داده های ضریب همبستگی برای فرضیه پژوهش91
جدول4-6- خلاصه داده های ضریب همبستگی برای فرضیه پژوهش92
جدول4-7- اعتبار یابی آزمون برنامه ریزی پنهان93
فهرست نمودارها
نمودار4-1- فراوانی برنامه ریزی پنهان در قالب نمودار هیستوگرام87
نمودار4-2- سطح اطلاعات علمی دانشجویان در قالب نمودار دایرهای88
نمودار4-3- سطح پیشرفت تحصیلی دانشجویان در قالب نمودار دایرهای89
نمودار4-4- جنسیت دانشجویان در قالب نمودار دایرهای90
مدیریت در زندگی بشر یک پدیده نو ظهور نیست بلکه عمر آن به درازای عمر تاریخ بشری می رسد.انسان در یک پیوستار تاریخی از زندگی انفرادی به زندگی قومی و از زندگی کشاورزی به حیات مدرن صنعتی و در نهایت به زندگی پیچیده امروزی به نظریه ها و رویکردهای جدید در مدیریت پا نهاده است.
در یک تقسیم بندی کلی روند تکامل و تحول علم مدیریت در تاریخ پر فراز و نشیب حیات بشری اغلب به 3 دوره عهد قدیم یا دوره ی باستان که از پیدایش زندگی انسانها تا قرن 15 میلادی و عصر قرون وسطی که از قرن 15 میلادی تا قرن 19 میلادی و عصر انقلاب صنعتی که تا قرن 20 میلادی ادامه داشته تقسیم می شود.
از سوی دیگر بر حسب تغییر شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی مدیریت را به 3 دوره پیش صنعتی، صنعتی و فرا صنعتی تقسیم کرده اند که بطور قطع و یقین نمی توان مرز یک دوره را با دوره ی دیگر تعیین کرد.
فهرست مطالب
مقدمه
مدرنیسمModernism
تاریخچه پیدایش مدرنیسم
علل گذار از مرحله پیش نوین گرائی به مرحله نوین گرائی
دوره های مدرنیسم
مشخصات بارز دوره مدرنیسم
استعاره های نظریه سازمان
نظریات مدیریت دردوران نوین گرائی
دستاوردهای مدرنیسم
منابع