بررسی نقش آموزههای مذهبی در کاهش مشکلات روحی ـ روانی جوامع در عصر حاضر موضوع تحقیقات فراوانی بوده است، اما اندکی از این مطالعات سعی در بررسی رابطه مذهب و هوش هیجانی داشتهاند. در همین راستا این پژوهش به بررسی رابطه این دو متغیر در دانشجویان دختر مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه یزد پرداخته است. نتایج این مطالعه حاکی از آن است که بین سطح هوش هیجانی و اعتقاد مذهبی، رابطه مثبت، مستقیم و معناداری وجود دارد، به طوریکه رشد و تقویت اعتقادات مذهبی، باعث افزایش توان کنترل احساسات و هیجانات درونی خود و دیگران و به عبارتی، بهبود سطح هوش هیجانی جامعه میگردد. همچنین بیشترین ضریب همبستگی، بین بُعد حل مسأله و اعتقادات مذهبی وجود دارد.
فهرست مطالب
شرح مختصر:
در این مقاله طراحی پایدارساز سیستم قدرت فازی (FPSS) با استفاده از ورودی های گسسته ارایه شده است که در اینجا توسط شبکه عصبی(NNSS) شبیه سازی می گردد و با شبیه سازی مقاله مورد مقایسه قرار می گیرد. FPSS تنها از سیگنال های یک دستگاه اندازه گیری، به نام سرعت ژنراتور استفاده می کند. سیگنال سرعت با تبدیل شدن به حالت گسسته، به سه ورودی تبدیل می شود و به FPSS داده می شود. برای بررسی صحت روش ارایه شده، یک سیستم ساده قدرت که شامل یک ژنراتور به همراه یک خط انتقال که به باس بی نهایت متصل شده است، شبیه سازی شده است. سیستم توسط سیمولینک مطلب شبیه سازی شده است دراین پروژه شبکه عصبی مدل سازی شده با مدل سیستم فازی مقایسه شده است
در نهایت پس از m فایل نویسی و سیمولینک شبکه عصبی و سیستم فازی و همچنین سیستم قدرت بدون سیستم فازی و شبکه عصبی و مقایسه آنها به واضح مشخص است که شبکه عصبی کارایی بهتری دارد،پایدارساز سیستم قدرت (FPSS) با پایدار ساز سیستم قدرت شبکه عصبی( (NNPSSمقایسه می گردد،FPSS و NNPSS تنها از سیگنال های یک دستگاه اندازه گیری، به نام سرعت ژنراتور استفاده می کنند. سیگنال سرعت با تبدیل شدن به حالت گسسته، به سه ورودی تبدیل می شود و به FPSS و NNPSS داده می شود.. هر دوسیستم توسط سیمولینک مطلب شبیه سازی شده است ضمنا" سیستم درحالت کلی بدون شبکه عصبی و سیستم فازی نیزشبیه سازی شده ((NOPSSوبا دوحالت سیستم فازی و شبکه عصبی مقایسه گردیده،با توجه به شبیه سازی ها، جواب های شبکه عصبی (NNPSS (در مقایسه با FPSS های مرسومی که توسط روش های بهینه سازی ارایه می شود، بسیار مناسب تر می باشد.
فهرست مطالب
چکیده مقاله
1)مقدمه ........................................................................ص5
2)سیستم مورد مطالعه ......................................................... ص6
3)پایدارساز قدرت متداول(cpss) ......................................... ص9
4)انتخاب زمان نمونه برداری ......................................... ص9
5)کیفیت پاسخ سیستم فازی و شبکه عصبی .............................. ص10
6)نتیجه گیری .................................................... ص11
7)ضمیمه 1 .......................................................... ص12
8)ضمیمه 2 ....................................................... ص13
9)مراجع ...................................................................... ص14
10)m فایلهای متلب .................................................. ص15
11)فایلهای سیمولینک ............................................................. ص29
12)نتایج شبیه سازی ....................................................... ص35
13)الگوریتم رقابت استعماری بکار رفته در پروژه ....................................... ص36
14)شبکه عصبی مصنوعی ........................................................... ص45
15)پیاده سازی شبکه عصبی .................................................... ص47
16) پاورپوینت و مقالات پیوستی و طریقه run کردن فایلهای متلب...................ص49
شرح مختصر:
یکی از مراحل دادرسی مرحله شکایت از رایی است که توسط یکی از مراجع قضایی صادر گردیده است. در مباحث مربوط به آیین دادرسی مدنی حقوقدانان طرق شکایت از رأی را به طرق عادی و فوق العاده تقسیم می کنند. طرق عادی شکایت شامل واخواهی و تجدید نظر است و طرق فوق العاده شامل فرجام خواهی, اعتراض ثالث و اعاده دادرسی. دراین مقاله سعی شده است تا آرایی که مطابق آیین دادرسی مدنی ایران و فرانسه قابل اعاده دادرسی هستند از حیث ماهیت رأی و مرجع صادر کننده آن مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
شرایط رأی قابل اعاده دادرسی
قانون قدیم آیین دادرسی مدنی ایران (ق.ق)
قانون قدیم آیین دادرسی مدنی فرانسه (ق.ق.ف)
قانون جدید آیین دادرسی مدنی ایران (ق.ج)
قانون جدید آیین دادرسی مدنی فرانسه (ق.ج.ف)
آرای غیر قابل اعاده دادرسی
حکم دیوان عالی کشور
رای دیوان عدالت اداری
آرای مراجع شبه قضایی
تصمیمات حسبی
حکم حجر و رفع آن
حکم موت فرضی
حکم تقسیم ترکه
رد درخواست حصر وراثت
احکامی که فصل خصومت می کند
گزارش اصلاحی (قرارداد قضایی)
نتیجه گیری
منابع
شرح مختصر:
مشکلات بافتهای فرسوده درشهرهای بزرگ همواره یکی ازدغدغه های مردم ومدیران شهری بوده است، زیرا سکونت وکار دراین نوع بافتهای شهری هرگز بازدهی مطلوب را ندارند زیرااستاندارهای مسکن زندگی درآنها بدلیل فرسودگی شدید یا نسبی بسیار پایینتر از قسمتهای دیگر شهر میباشد. بافت فرسوده شهری به بافتی اطلاق میشود که از ابعاد کیفی وکمی وهمچنین ازلحاظ تجهیزات و تأسیسات شهری در سطح پایین قرار گرفته باشد مشکلات اصلی اینگونه بافتها بهنگام مخاطرات طبیعی بروز میکند که باید توجه مسئولین بیشتر متوجه اینگونه بافتها باشد عنوان بافت فرسوده شهری به با فتی اطلاق میشود که از ابعاد کیفی وکمی مسکن وتاسیسات وتجهیزات وابسته به آن درسطح بسیار پایینی از برخورداری است.این بافت بعنوان بافتی ناکارآمد معرفی میشود واز اینرو مساله بهبود بخشیدن به آن روی مینماید. این بهسازی بسته به نوع فرسودگی بافت مراحل مختلفی را شامل میشود.تهیه واجرای طرحهایی که به انحاء مختلف سعی در بهبود وضع این بافتها دارند ،نیازمند بررسی همه جانبه کمبودهای موجود وبرنامه ریزی مداوم برای رفع معضلات اینگونه بافتهاست .بررسی همه جانبه بدین معناست که درنوسازی وبازسازی این بافتها میبایست درکناربهبود بخشیدن به وضع مسکن که حدود 40درصدازبافتهای شهری راتشکیل میدهد سایر نیازهای معیشتی ساکنین نیز که در حیطه تاسیسات و تجهیزات شهری است تامین شود. بافت محله مجیدیه که بعنوان قسمتی از بافتهای فرسوده شهرتهران شناسایی شده است.که دارای معضلات فراوانی بویژه در زمان بحرانهای طبیعی مثل زلزله میباشد
فهرست مطالب
1-1- طرح مسأله ۱۰
۱-۲-ضرورت تحقیق ۱۰
۱-۳-اهداف تحقیق ۱۱
۱-۴- سوالات تحقیق ۱۱
۱-۵- فرضیات تحقیق ۱۱
۱– پیشینه تحقیق ۱۲
روش تحقیق ۱۲
۱-۸-محدودیتهای تحقیق ۱۳
۲-مبانی نظری ۱۵
۲-۱- تعاریف ۱۵
۲-۲- بافت ۱۵
۲-۲-۱- بافت و فرسودگی ۱۶
۲-۲-۲- انواع بافت شهری ۱۶
الف- بافت تاریخی، هسته اولیه شهر ۱۶
ب-بافت قدیمی شهر ۱۶
ج-بافت میانی شهر ۱۷
چ-بافت جدید شهری ۱۷
ح-بافت پیرامونی شهر ۱۸
خ-بافت اقماری یا گسترش ناپیوسته شهر ۱۸
د-گسترش متروپلی شهر بهمراه ایجاد شهرهای جدید ۱۹
۲-۳- فرسودگی ۲۰
۲-۳-۱- گونه های بافتهای فرسوده ۲۰
الف)بافتهای دارای میراث شهری ۲۱
ب)بافتهای شهری (فاقد میراث شهری) ۲۱
ج)بافتهای حاشیه ای (سکونتگاههای غیررسمی) ۲۱
۲-۴- شناسه ها ۲۲
۲-۴-۱- شناسه های شناخت محدوده بافتهای فرسوده ۲۲
الف-شکل کالبدی ۲۳
ب- انسجام بافت و استحکام و مصالح ساختمانی عناصر درون بافت ۲۳
ت- ساختار زیر ساختها ۲۳
ث- کارآیی نظام شبکه ۲۴
ج-ابعادکارکردی ۲۴
ح-وضعیت محیط زیست ۲۴
۱)دچار کیفیت محیطی پایین وغیر بهداشتی ۲۴
خ- ابعاد اجتماعی ۲۴
د- ابعاد اقتصادی ۲۵
ذ- عملکرد مدیریت شهری ۲۵
ر- نوع مالکیت ۲۵
۲-۴-۲- شناسه های شناخت گونه های بافت فرسوده ۲۵
راهکارهای جهت ساماندهی و احیای بافت فرسوده ۲۶
نمودار ۱- راهکارهای احیای بافت فرسوده شهری ۲۶
۲-۵- تعریف بهسازی ۲۷
اقدامات بهسازی ۲۸
الف)بهبود بخشی ۲۸
ب)بازیافت ۲۸
ج)استحکام بخشی ۲۸
د:مراقبت وحمایت ۲۸
ه-رونق بخشی ۲۸
و- حفاظت ۲۹
۲-۶- نوسازی ۲۹
اقدامات نوسازی ۳۲
الف) نوکردن ۳۲
ب)احیا ۳۲
ج)باز زنده سازی یا تجدید حیات ۳۲
د)انطباق و به روز کردن ۳۲
ه-تبدیل، دگرگون ۳۳
۲-۷تعریف بازسازی ۳۳
فرایند بازسازی ۳۴
الف)تخریب ۳۴
ب)پاکسازی، آواربرداری ۳۴
ج)دوباره سازی ۳۴
۲-۸ تعریف ساماندهی ۳۵
اصول ساماندهی ۳۶
الف) عدالت ۳۶
ب)سازگاری ۳۶
ج)آسایش ۳۷
د)کارآیی ۳۷
ذ)کیفیت محیطی ۳۷
۲-۹ اهداف اساسی نوسازی وبهسازی بافتهای قدیمی وفرسوده شهرها ۳۹
۲-۱۰ضرورت اجتماعی بهسازی ونوسازی شهر ۴۰
۲-۱۱ضرورتهای اقتصادی بهسازی ونوسازی شهر ۴۱
۲-۱۲عوامل موثر در ایجاد فرسودگی و تخریب بافتهای شهری و آسیب شناسی آن ۴۳
۳-مشکلات دسترسی وتنگناهای شبکه ارتباطی وتاسیسات زیربنایی ۴۳
۲-۱۳علل و عوامل آسیبهای کالبدی شهر ۴۴
۲-۱۳-۱ عوامل محیط طبیعی ۴۴
۲-۱۳-۲ عوامل انسانی ۴۴
۱-عوامل اجتماعی ۴۴
۱-عامل اجتماعی ۴۵
الف)پراکندگی ناموزون ونامتعادل تراکم وسرانه جمعیت ۴۵
ب-نوگرایی و بهسازی ناموزون ونامتعادل دربخشهای شهری ۴۶
ج-تغییر الگوی خانوار از گسترده به هسته ای ۴۶
د-تغییرات در ترکیب اجتماعی بافت ۴۶
عامل حقوقی ۴۷
الف)توارث ۴۷
ب)وقف ۴۷
ج)نوع مالکیت ۴۷
د)نارسایی سیاستها وقوانین بهسازی ونوسازی شهری ۴۷
ه)وجود مدیریت های متعدد بربافتهای فرسوده ۴۸
عوامل اقتصادی ۴۹
الف- وضع نامطلوب اشتغال ودرآمد ودر نتیجه کم بضاعتی مالی واقتصادی ۴۹
ب- موقعیت وارزش اقتصادی زمین ۴۹
ج- تغییر الگوی مصرف ۵۰
د- سرمایه گذاری ناموزون ونامتعادل در امور عمرانی شهر ۵۰
الف)زیاد بودن هزینه ارائه امکانات در بافت قدیم نسبت به بافتهای جدید ۵۱
و- مالیات وعوارض شهری ۵۱
عوامل کالبدی ۵۲
۱-فرسودگی شدید بناهای موجود در بافت قدیمی ۵۲
۲-مشکلات مربوط به شبکه معابر بافت فرسوده ۵۳
۳-مسائل ناشی از مصالح بکار رفته ونحوه مرمت بناها ۵۳
۴-مسائل زیست محیطی ۵۴
۲-۱۴عوامل کلیدی درمداخله بافتهای فرسوده شهری ۵۴
۲-۱۴-۱مرجع مداخله ۵۴
۲-۱۴-۲مستندات قانونی ۵۵
۲-۱۵- گونه های مداخله در بافتهای فرسوده ۵۵
الف)بهسازی ۵۵
۲-۱۶دیدگاههای مختلف تحقق برنامه های بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده شهری ۵۵
۲-۱۷مکاتب بهسازی ونوسازی شهری ۵۶
۲-۱۷-۱فرهنگ گرایی ۵۶
۲-۱۷-۲- عوامل اجتماعی -روانی ۵۷
۲-۱۷-۳کارکرد گرایی ۵۷
۲-۱۷-۴ساختار گرایی ۵۸
۲-۱۷-۵- زیبا شناسی ۵۸
۲-۱۷-۶- مدرنیسم ۵۹
۲-۱۷-۷- رنسانس، رفورماسیون ،روشنگری وانقلاب صنعتی ۵۹
۲-۱۸- نظریه های مرتبط با بافت فرسوده شهری ۶۰
۲-۱۹: مرو ری بر تجار ب جهانی ۶۵
۲-۱۹-۱انگلستان ۶۶
۲-۱۹-۲-ایتالیا ۶۶
۲-۱۹-۳ فرانسه ۶۷
۲-۱۹-۴ هلند ۶۷
۲-۲۰ الگوها وراهبردهای بهسازی ونوسازی ۶۸
۲-۲۱ راهبرد ساماندهی کاربری اراضی ۷۰
۲-۲۱-۱دیدگاه رفاه اجتماعی وکیفیت زندگی ۷۰
۲-۲۱-۲ توانمند سازی حاشیه نشینان شهری به منظور بهسازی ونوسازی شهری ۷۱
۲-۲۱-۳ نگرش ارگانیکی ۷۲
۲-۲۱-۴الگوی اصالت بخشی ۷۳
۲-۲۱-۵ محرومیت زدایی شهری وراهبرد برنامه ریزی اجتماعی ۷۴
۲-۲۱-۶ الگوی جایگزینی ۷۴
۲-۲۱-۷ الگوی حفظ هویت وشهرسازی بومی ۷۴
۲-۲۲ طر حهای جامع وبهسازی ونوسازی شهری ۷۵
۲-۲۲-۱ طرح تجمیع ۷۶
۳-ویژگیهای منطقه(وضعیت موجود) ۸۱
۳-۱محدوده (مختصات وسعت) ۸۱
۳-۲بررسی تقسیمات درون منطقه ای ۸۱
۳-۳-پیشینه کلی منطقه ۸۵
۳-۴-جغرافیای طبیعی ۸۶
۳-۴-۱-شیب منطقه ۸۶
۳-۴-۲رودخانه ومسیل ۸۸
۳-۴-۳-آبهای زیرزمینی ۸۹
۳-۴-۴-آبهای سطحی ۸۹
۳-۴-۴-۱-جمع آوری آبهای سطحی در منطقه ۹۰
۳ -۵-ویژگیهای اجتماعی و اقتصادی منطقه ۸تهران ۹۱
۳-۵-۱ویژگیهای کلی جمعیت منطقه ۸ ۹۱
۳-۵-۲تحولات جمعیتی منطقه ۹۱
۳-۶-ساختار سنی وجنسی جمعیت منطقه ۸ ۹۴
۳-۷-گروههای سنی عمده اجتماعی ۹۶
۳-۷-۱-بعد خانواردر منطقه ۸ ۹۶
۳-۷-۲-تراکم جمعیت درمنطقه ۹۷
۳-۸-مهاجرت ۱۰۱
۳-۹ سواد وآموزش ۱۰۲
۳-۱۰-دین ۱۰۳
۳-۱۱-مطالعات اقتصادی منطقه ۸ ۱۰۴
۳-۱۱-۱–وضعیت فعالیت واشتغال ۱۰۴
۳-۱۱-۲–جمعیت در سن کار ۱۰۶
۳-۱۱-۳-نیروی انسانی منطقه ونرخ عمومی فعالیت ۱۰۷
۳-۱۱-۴-جمعیت غیر فعال اقتصادی ۱۰۸
۳-۱۱-۵-ترکیب بخش خصوصی وعمومی منطقه ۱۰۸
۳-۱۱-۶–مقایسه تعدادشاغلین با کارگاهها ومراکز فعالیت مستقر در منطقه ۱۰۹
۴-معرفی محدوده مجیدیه ۱۱۳
۴-۱- مطالعات کاربری زمین ۱۱۴
۴-۱-۱- بررسی کاربری زمین وضع موجود بر اساس طرح تفصیلی منطقه ۸ ۱۱۴
۴-۱-۲- بررسی کاربری زمین وضع موجود محدوده مجیدیه ۱۱۵
۴-۲-کیفیت ابنیه ۱۱۶
۴-۳- نوع سازه ابنیه ۱۱۹
۴-۴- قدمت ابنیه ۱۲۱
۴-۵ جنس نمای ابنیه ۱۲۳
۴-۶ تعداد طبقات ۱۲۴
۴-۷ مساحت قطعات ۱۲۵
۴-۸ دانه بندی ابنیه ۱۲۷
۴-۹ سطح اشغال ۱۲۸
۴-۱۰ تراکم ساختمانی ۱۳۱
۴-۱۱بافت فرسوده مجیدیه ۱۳۳
۴-۱۲-تشخیص وتحلیل عوامل فرسودگی تدریجی بافت ( اجتماعی ، اقتصادی وغیره ) وموانع نوسازی آن ۱۳۴
۴-۱۳- تحلیل فرآیندی عوامل گذشته و موجود مؤثر بر ایجاد فرسودگی در محدوده ۱۳۴
۴-۱۴- موانع نوسازی بافت در محدوده ۱۳۷
۴-۱۵-موانع فرسوگی بافت در محدوده ۱۳۹
۴-۱۶-جمع بندی ۱۴۲
۱-۵-جمع بندی ونتیجه گیری ۱۴۴
۲-۵-آزمون فرضیات ۱۴۵
فرضیه اول ۱۴۵
فرضیه دوم ۱۴۶
۳-۵-پیشنهادات ۱۴۶
۱-توانمند سازی ساکنین بافتهای فرسوده ۱۴۷
۲-رعایت اصول معماری وشهرسازی ۱۴۷
۳-مقیاس اقتصادی واقتصاد مقیاس ۱۴۷
۴-جلوگیری از سوداگری زمین ۱۴۸
۵-احیا وبازسازی سریع وکامل بافتها ۱۴۸
۶-توانمند سازی بخش عمرانی برای تامین مسکن گروههای هدف ۱۴۸
۷-توانمند سازی بخش عمومی برای کمک بافتهای واقع در طرحهای شهری ۱۴۹
شرح مختصر:
رسانه های مکتوب مانند کتب و مجلات و روزنامه ها بعد از اختراع صنعت چاپ و خط پا به عرصه وجود نهادند و با گذشت زمان وسعت آنها رو به افزایش نهاده است . این رسانه ها ابتدا در جهان اسلام با کیفیت هر چه بیشتر و بهتر ظهور کرد ولی متاسفانه باگذشت زمان از کیفیت آنها کاسته شده است ولی همین رسانه ها در جهان غرب و اروپا از غنای علمی برخوردار است که نشأت گرفته از کتب معتبر در اسلام است.
با پیشرفت علم و تکنولوژی ، رسانه ها نیز گسترش یافته و از کیفیت زیادی برخوردار شده است. بعد از رسانه ها ی مکتوب ، در طول یکی دو قرن گذشته رسانه های جدیدی همچون تلفن و ضبط صوت و گرامافون و برخی رسانه های آموزشی دیگر همچون اسلاید پا به عرصه ی وجود نهاده است.
بعد از رسانه های فوق رسانه هایی همچون تلویزیون و رادیو و سینما ابتدا در جهان غرب و اروپا به وجود آمد که امروزدر طول نزدیک به یک قرن در سراسر دنیا ، این رسانه ها بعنوان مهمترین رسانه و مهمترین رسانه در تعلیم و تربیت مطرح بوده و هستند.
علم و صنعت همچنان در حال پیشرفت است که همراه آن دستاورد های مهمی در ظهور برخی دیگر از رسانه بوجود آورده است که می توان به ظهور اینترنت و ماهواره و کامپیوتر و نقش و کاربرد بسیار مهم آن دردنیای امروز اشاره نمود.
فهرست مطالب
فصل اول : کلیات
چکیده.2
مقدمه 3
1-1بیان مسئله……………………………………………………….. ..4
1-2اهمیت پژوهش………………..……………………………………….5
1-3اهداف پژوهش. ………………………………………………………..6
1-4سوالات پژوهش………………………………………………………. 8
1-5تعریف مفاهیم……………………………………………………………8
1-6تعریف رسانه هاو انواع رسانه ها. ………………………………………….9
1-7مقایسه رسانه های ارتباط جمعی بایکدیگر در ارتباط با مخاطبان ……………….10
1-8تعاریف مختلف ازرسانه های آموزشی توسط دانشمندان………………………. 10
1-9رسانه های ارتباط جمعی وجامعه…………………………………………..11
1-10رسانه های ارتباط جمعی و قشر بندی اجتماعی و توسعه فرهنگی………………12
1-11توزیع رسانه های ارتباط جمعی در جهان…………………………………..14
1-12رسانه های ارتباط جمعی…………………………………………………15.
1-13انواع رسانه های ارتباط جمعی به روش دیگر………………………………..15
1-14ارتباط جمعی یا عمومی…………………………………………………..15
فصل دوم:
2-1تاریخچه رسانه ها……………………………………………………….18
2-2پیدایش سینما،رادیو و تلویزیون………………………………………….20
2-3تاریخچه پیدایش روزنامه ها...............................................................27
2-4سینما ،پیدایی و نظور آن...................................................................34
2-5تئاتر و مخاطبان.............................................................................37
2-6تئاتر در شرق................................................................................38
2-7تئاتر در قبل از اسلام........................................................................39
2-8تئاتر پس از اسلام............................................................................40
2-9پژوهش در ارتباطات.....................................................................45
2-10صدا و سیما و تعلیم و تربیت............................................................57
2-11نقش رسانه های ملی در کشور های همسایه ایران...................................59
2-12نقش رسانه های غرب در تعلیم و تربیت...............................................61
2-13نقش رسانه های ملی در جهان...........................................................64
2-14خلاصه ای از رسانه های آموزشی در ایران و جهان.................................65
2-15تئوریهای وسایل ارتباط جمعی یا رسانه ها..............................................66
2-16مکتب مارکسیسم کلاسیک.................................................................67
2-17نظریه ی اقتصاد سیاسی رسانه ها.........................................................67
2-18مطالعات فرهنگی توده.....................................................................68
2-19مکتب فرانکفورت..........................................................................69
2-20نظریه های مربوط به مخاطبان رسانه ها:نظریه ی استحکام...........................69
2-21نظریه ی دو مرحله ای رسانه ها.........................................................70
2-22نظریه ی تزریقی رسانه ها....................................................................70
2-23نظریه ی برجسته سازی رسانه ها............................................................70
2-24نظریه ی نیاز جویی رسانه ها................................................................70
2-25نظریه ی وابستگی مخاطبان................................................................... 71
2-26نظریه ی موزاییکی رسانه ها....................................................................71
2-27نظریه ی سیستمی................................................................................71
2-28دیدگاههای پیشگامان رسانه ها................................................................. 74
2-29دیدگاه دیویدرایز من..............................................................................75
2-30دیدگاه مارشال مک لوهان......................................................................76
2-31وظایف رسانه ها................................................................................76
2-32نقش تفریحی رسانه ها.........................................................................77
2-33نقش های خبری رسانه ها.....................................................................77
2-34نقش های همگن سازی رسانه ها.............................................................78
2-35نقش آگاه سازی رسانه ها...................................................................... 78
2-36نقش تعلق اجتماعی رسانه ها.........................................................................78
2-37دیدگاه های افراطی رسانه ها...................................................................79
فصل سوم : روش تحقیق
فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده ها
4-1تلویزیون...........................................................................................84
4-2یونسکو و رادیو و تلویزیون....................................................................85
4-3نقش رادیو و تلویزیون در آموزش.............................................................86
4-4تاثیر تلویزیون بر خانواده .........................................................................87
4-5استفاده از تلویزیون در آموزش و پرورش.....................................................88
4-6نقش آموزشی تلویزیون.............................................................................89
4-7تحقیق یک ایرانی درباره رادیو و تلویزیون و نقش تربیتی آن ها............................91
4-8اینترنت(ویژگی ها ، کارکردها،مزایا)..............................................................92
4-9معایب اینترنت.........................................................................................94
4-10موقعیت ایران و ملل در حال توسعه در شبکه اینترنت......................................94
4-11نقش اینترنت در تعلیم و تربیت....................................................................95
4-12نقش اینترنت در دنیای نوجوانان.....................................................................98
4-13نقش تلفن همراه در تعلیم و تربیت..............................................................101
4-14تلفن همراه در مدارس ایران.......................................................................101
4-15فرهنگ سازی استفاده از تلفن همراه توسط آموزش و
پرورش................................................................................................103
4-16یادگیری از طریق تلفن همراه....................................................................106
4-17رویکرد های یادگیری مبتنی بر تلفن همراه..................................................107
4-18منظور از یادگیری تلفن همراه چیست؟.......................................................108
4-19از تلفن همراه چه چیزی میتوانیم یاد بگیریم؟................................................108
4-20برخی مزیت ها و محدودیت ها ی یادگیری تلفن همراه....................................109
4-21نتیجه گیری دربا ره تلفن همراه............................................................109
4-22ماهواره چیست؟..............................................................................111
4-23نحوه کار ماهواره ارتباطی.....................................................................111
4-24تاریخچه ، مزایا و معایب ماهواره...............................................................114
4-25موقعیت ایران و ملل در حال توسعه در استفاده از ماهواره...............................115
4-26آموزش از طریق ماهواره و تجربه های جهانی.............................................118
4-27توانایی کاربردآموزش از طریق ماهواره در کشور چین.................................119
4-28سینما و تئاتر و نقش تربیتی آن ها.............................................................119
4-29سینما و تلویزیون..............................................................................120
4-30سینما و تلویزیون دو پدیده متمایز...........................................................121
4-31سینما و تلویزیون در برابر یکدیگر(رقابت درونی).......................................121
4-32نقش تربیتی سینما..............................................................................122
4-33مذهب و سینما....................................................................................124
فصل پنجم
5-1نتیجه گیری......................................................................................126
5-2 پیشنهادات.......................................................................................129
5-3محدودیت های پژوهش.........................................................................129
5-4 خلاصه..........................................................................................129
5-5منابع و ماخذ.......................................................................................138
چکیده به زبان لاتین.................................................................................141
شرح مختصر:
در این مقاله ضمن معرفی سیستمهای عملیات از راه دور و خصوصیات آنها، پارامترهایی که بمنظور بررسی و ارزیابی این سیستمها میبایست مورد توجه قرار گیرند معرفی شده اند. در سال 1985، "ورتوت" و "کویفت" ، شاخصی را شامل 32 ویژگی برای ارزیابی سیستمهای عملیات از راهدور مکانیکی یا ماشینی ارائه نموده اند. در شاخص های مزبور به پارامترهایی نظیر کنش پذیری، پایداری، ردیابی و فاکتورهای امنیتی توجه نشده است و یا بصورت ناچیز در نظر گرفته شده است. در اینجا ضمن تعمیم و تصحیح این دستهبندی، و با استفاده از پیشرفتهای جدید حاصل در زمینة سیستمهای عملیات راهدور، پارامترهای مختلف بمنظور ارزیابی سیستمهای عملیات از راه دور در قالب پنج دستة مختلف پیشنهاد شده است.
فهرست مطالب
v معرفی پارامترهای مؤثر در ارزیابی سیستمهای عملیات از راه دور 7
v چکیده 7
v واژه های کلیدی: 7
v عملیات از راه دور،کنترل از راه دور،روبونت، اینترنت 7
v مقدمه 7
v سیستمهای عملیات از راه دور 7
v 2-1- مفهوم کنترل از راه دور 7
v فاکتورهای مکانیکی 10
v 3-1- فضای قابل دسترسی توسط سیستم فرمانبر 10
v 3-2- بار مؤثر و نیروی قابل دسترس 10
v 3-3- نیروی گرفتن 10
v 3-4- نسبت بارمؤثر به جرم بازو( نسبت جرم) 10
v 3-5- تعداد درجات آزادی 10
v 3-6- کوپل بین مفاصل 10
v 3-7- فشردگی 10
v 3-8- گشتاور روی بازو 10
v 3-9- اینرسی 11
v 3-10- واکنش 11
v 3-11- اصطکاک 11
v 3-12- قابلیت انعطاف 11
v 3-13-تقابل بین حرکات ممکن و حرکات لازم برای انجام کار 11
v فاکتورهای کنترلی 11
v 4-1- معیار پایداری 11
v 4-2- معیار ردیابی 11
v 4-3- معیار پایبندی 12
v 4-4- معیار کارایی 12
v 4-5- سرعت و شتاب 12
v 4-6- دقت مکانی 12
v 4-7- رزولوشن مکانی 12
v 4-8-انحراف 12
v فاکتورهای انسانی 13
v 5-1- حساسیت 13
v 5-2- کیفیت فیدبک سیگنالهای کنترل به اپراتور 13
v 5-3- طراحی ایستگاه کنترل 13
v 5-4- عملکردهای کامپیوتر 13
v 5-5- ملزومات اپراتور 13
v فاکتورهای امنیتی 13
v 6-1- مقاومت 13
v 6-2- مقاومت در برابر فاکتورهای محیطی 13
v 6-3- اعتبار 14
v 6-4- قابلیت نگهداری یا قابلیت تعمیرپذیری 14
v 6-5- قابلیت خودتعمیری 14
v 6-6- قابلیت حفظ ایمنی 14
v 6-7- قابلیت محافظت از خود 14
v 6-8- دسترسیپذیری 14
v فاکتورهای دیگر 14
v 7-1-هزینه 14
v 7-2- توان مجتمع و کارایی انرژی 14
v 7-3- زیبایی 15
v ارزیابی پارامترهای موثر در عملیات از راه دور 15
v نتیجه گیری 15
v تله مدیسین و سلامت الکترونیک 15
v زمینه های فعالیت تله مدیسین 16
v مقدمه 16
v خلاصه مقاله:17.
انجمن تله مدیسین بریتانیا، تله مدیسین را چنین تعریف میکند: 17
v . پزشکی از راه دور Telemedicine17
v تاریخچه تله مدیسن 18
v تعریف تله مدیسن 18
v دستاوردهای تله مدیسن 18
v اهداف 18
v کاربرد تله مدیسن در ایران 19
v راهکارها یی جهت استفاده پزشکی از راه دور در ایران 19
v پزشکی از راه دورچیست 20
v اهداف پزشکی از راهدور 20
v کاربرد اصلی پزشکی از راهدور 20
v انواع پزشکی از راهدور 21
v ۴-۲- مشاوره از راهدور 21
v ۵-۲- آموزش از راهدور 21
v ۶-۲- تصویربرداری از راهدور 21
v ۷-۲- آسیب شناسی ازراهدور 22
v ۸-۲- پاتولوژی از راهدور 22
v ۹-۲- درمان امراضپوستی 22
v ۱۰-۲- مراقبتهای خانگی از راهدور 22
v جراحی از راهدور 22
v جراحی از راهدور(telesurgery) 22
v ۱-۳- اولین جراحی از راهدورفرااقیانوسی در جهان 23
v ۲-۳- روشRobotic23
v ۳-۳- مزایایروش Robotic23
v ۴-۳- معایبروش Robotic23
v اولین بیمارستان مجازی درجهان 23
v نقش پیشرفت تکنولوژی دراین زمینه:24
v سیستمجراحیZEUS :24
v کمک های کامپیوتر ها درجراحی: 24
v نیاز های ضروری دیگری کهبرای جراحی از راه دور لازم است:25
v جراحی کنترل شونده از طریقصدا:25
v جراحی رباتیکمغز:25
v مزایای تلهمدیسین 28
v ابزارهای 28
v تلهمدیسین در سطح گسترده 28
v موانع موجود در تله مدیسیم 28
v کاربردهای تله مدیسین 29
v تله مدیسین را می توان در سه حوزه مختلف بررسی کرد: 29
v 1)کمک به تصمیم گیری 29
v 2) انتقال حس 29
v 3) همکاری در مدیریت بیمار به صورت RealTime29
v امکان بهره برداری از طرح پزشکی از راه دور در همه مناطق نفتی کشور 30
v زیر ساختهای فنی و مخابراتی کشور 32
v مزایای استفاده از این فناوری در پزشکی 32
v جراحی الکتریکی در خدمتجراحی 33
v واحد جراحی الکتریکی 33
v انواع جراحی الکتریکی 34
v جراحی الکتریکی تک قطبی (Monopolar Electrosurgery) 34
v جراحی الکتریکی دو قطبی (Bipolar Electrosurgery34
v نحوه اتصالالکترود مرجع (Plate)34
v تست های حفاظت الکتریکی35
v کاربردهای بالینی پزشکی از راه دور 36
v مراقبت در منزل 36
v مانیتورینگ بیمار 37
v جراحی 37
v پزشکی از راه دور اورژانس 38
v سیستمهای تله رادیولوژی (Tele RadiologySystems) 38
v سیستم های ویدئو کنفرانس VideoConferencing Systems 38
v آموزش از راه دور 39
v مسائل تکنولوژیک پزشکی از راه دور 39
v انتخاب بستر ارتباطی راه دور : 39
v تکنولوژی صدا و تصویر 39
v شبکه : 40
v اهداف Telemedicine : 40
v گروه خبرگان عصر نوینپزشکی ازراه دور Telemedicine40
v تعریف و ضرورتوجود 41
v Telepathology41
v ارتباطات در سیستم پزشکی از راهدور 41
v مثال های کاربردی پزشکی از راهدور 42
v تصویرگیری التراسوند از راهدور(Tele-ultrasound) 42
v دستگاه التراسوند پرتاب 43
v مانیتور ضربان قلب جنین از راه دور 43
v فنوکاردیوگرافیطولانی مدت 44
v اتو کرولیشن 44
v متدها 45
v سیستم پزشکی از راه دور از 2بخش تشکیل شده است: 47
v پاسخ ها 48
v نتیجه گیری:48
v الگوریتم حافظه دار برای ارسال اطلاعاتپزشکی از راه دور 49
v عرفی الگوریتم 49
v حال این سوال مطرح می شود که اگر خود کدهایتست دچار خطا در ارسال شود چه اتفاقیمی افتد ؟ 50
v نحوه اجرای الگوریتم 50
v ساخت کد های تست 50
v بازخوانی 53
v پیشنهاد 53
منابع
شرح مختصر:
پاسخگویی بعد جدانشدنی حاکمیت و مدیریت دولتی است. دولت ها برای ارتقای بهره وری و کارایی خود همواره تحت فشار بوده اند. لیکن این روزها مردم در خصوص فعالیتهای حکومتها نسبت به قبل آگاهتر شده اند و علاقهمندند بدانند که منابع حکومتها چگونه به مصرف میرسد. دولتهای اغلب کشورها، تلاش میکنند که هنگام استفاده از منابعشان پاسخگوتر باشند. بنابراین، با توجه به این معیار تحقیق حاضر به بررسی ارتباط بین سازوکارهای کاربردی دیوان محاسبات کشور با پاسخگویی مسئولین دستگاههای اجرائی میپردازد.
پژوهش حاضر از نظر هدف در حیطه پژوهشهای کاربردی بوده و بر اساس ماهیت و روش، یک پژوهش توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری این تحقیق، کلیه مسئولین دستگاههای اجرایی استان قم که به نحوی از انحاء از بودجه کل کشور استفاده می نمایند، در نظر گرفته شده است که این افراد بالغ بر 92 نفر می باشند. روش نمونهگیری مورد استفاده، روش نمونه گیری تصادفی ساده بوده که اندازه نمونه معادل 78 نفر تعیین شده است.
برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه استفاده شده و اعتبار محتوای آن توسط اساتید راهنما و مشاور و چند نفر از افراد مطلع و متخصص تأیید گردیده و پایایی بر اساس آلفای کرونباخ تأیید شده است.
با توجه به نتایج بدست آمده، در وضعیت موجود سه مؤلفه حسابرسی رعایت، حسابرسی مالی و نامه های مدیریت و واخواهی و در وضعیت مطلوب، تمام مؤلفههای سازوکارهای کاربردی به جزء صدور آراء از سوی هیأتهای مستشاری، با پاسخگویی مسئولین دستگاههای اجرایی ارتباط داشته است. در بین سازوکارهای کاربردی دیوان محاسبات کشور، حسابرسی جامع بالاترین رتبه را داشته و بیشترین ارتباط را با پاسخگویی مسئولین دستگاههای اجرایی دارد. کمترین ارتباط با پاسخگویی مسئولین، مربوط به مؤلفه ارسال گزارش تخلف به دادسرا میباشد.
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
شرح و بیان مسئله
اهداف و فرضیات پژوهش
فرضیه اصلی
فرضیه های فرعی
روش شناسی پژوهش
روش پژوهش
قلمرو پژوهش
جامعه، جامعه هدف و نمونه
تجزیه و تحلیل داده ها
وضعیت موجود و مطلوب رابطه مؤلفههای تحقیق با پاسخگویی مسئولین دستگاههای اجرایی
بررسی رابطه «سازوکارهای کاربردی دیوان محاسبات کشور» با پاسخگویی مسئولین دستگاههای اجرایی در وضع موجود
بررسی رابطه مؤلفه «سازوکارهای کاربردی» با پاسخگویی مسئولین دستگاههای اجرایی در وضع مطلوب
سایر نتایج
مقایسه وضعیت موجود و مطلوب «رابطه بین سازوکارهای کاربردی و پاسخگویی مسئولین دستگاههای اجرایی»
مقایسه و رتبهبندی میزان ارتباط مؤلفههای تحقیق
نتیجه گیری کلی
پیشنهادها
پیشنهادهایی برای پژوهشهای آتی
منابع و مأخذ
شرح مختصر:
کلیه بانکها در جریان عملیات خود با ریسکهایی مواجهند که قادر به از بین بردن آنها نبوده اما امکان مدیریتشان وجود دارد. بنابراین بانکها برای ادامه حیات خود باید ریسکها را کنترل نموده و کاهش دهند که برای این کار، شناسایی عوامل مؤثر بر ریسکهای مختلف بسیار راهگشا خواهد بود. یکی از مهمترین ریسکهای مرتبط با فعالیت بانکی، ریسک نقدینگی است. این تحقیق، به منظور شناخت عوامل مؤثر بر ریسک نقدینگی، رابطه میان ترکیب دارایی-بدهی بانکها و ریسک نقدینگی را با توجه به دادهها و منابع اطلاعاتی موجود که ترازنامه بانکهای فعال در سیستم بانکی کشور از سال 1386 تا 1389 میباشد، با استفاده از روش تجزیه و تحلیل کانونی، بررسی نموده است. برای انجام بررسی، متغیرهای ریسک نقدینگی و ترکیب دارایی-بدهی، با استفاده از نسبتهای مالی مورد تعریف و اندازهگیری قرار گرفته است. بر اساس محاسبات انجام شده با کمک نرمافزار اسپیاساس[1]، 98 درصد تغییرپذیری متغیرهای وابسته (نسبتهای نقدینگی) با تغییرپذیری متغیرهای مستقل (ترکیب دارایی-بدهی) تبیین گردید. بنابراین میتوان گفت که ریسک نقدینگی از نحوه ترکیب دارایی-بدهی بانکها تاثیر میپذیرد و فرضیه تحقیق مبنی بر وجود رابطه میان دو مجموعه از متغیرها مورد اثبات قرار گرفت.
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
بحث و بررسی
بیان مساله و اهمیت آن
مبانی نظری و پیشینه تحقیق
نظریههای مدیریت نقدینگی
تاریخچه اندازهگیری ریسک
روشهای اندازهگیری ریسک نقدینگی
مدیریت دارایی برای کاهش ریسک نقدینگی
مدیریت بدهی برای کاهش ریسک نقدینگی
فرضیه تحقیق
روششناسی تحقیق
نقاط ضعف و قوت روش تجزیه و تحلیل نسبتهای مالی
بکارگیری نسبتهای نقدینگی جهت ارزیابی ریسک نقدینگی بانکها
همبستگی کانونی
تجزیه و تحلیل دادهها
نتیجهگیری
محدودیتهای تحقیق
پیشنهادها
منابع
مستندات پشتیبان- نتایج تحلیل کانونی در نرم افزار اسپیاساس
نمودار شماره 1- تحلیل ریسک بانکداری(گرونینگ و براتانویک[1]، 2000)
نمودار شماره 2- نظریههای مدیریت نقدینگی
نمودار شماره 3- همبستگی کانونی و بار کانونی برای متغیرهای کانونی (زوج اول)
جدول شماره 1، انواع ریسک در نظام بانکی و روشهای مدیریت آن
جدول شماره 2- سرفصلهای مندرج در ترازنامه بانکها(موسسه عالی آموزش بانکداری ایران، 1390)
جدول شماره 3- آزمونهای معنیداری تابع کانونی
جدول شماره 4- خلاصه نتایج مدلهای رگرسیونی
شرح مختصر:
نظام حسابداری و گزارشگری مالی نهادهای بزرگ بخش عمومی کشورهای توسعه یافته و برخی کشورهای در حال توسعه در سه دهه اخیر در زمینه مبانی نظری و عملی تحولی اساسی تجربه کرده است. این تحول در سایه حمایت و رهبری نهادهای متولی امور مالی و محاسباتی و مراجع حرفهای و استانداردگذار حسابداری روی داده است. این در حالی است که در ایران نه تنها نهادهای متولی امور مالی و محاسباتی کشور نقشی در خور برای ایجاد تحول ایفا نکردهاند، بلکه نهادهای مدنی تخصصی و دانشگاهها نیز از کارنامه قابل قبولی در این زمینه برخوردار نیستند.
هدف اصلی این پژوهش که با ابزار پرسشنامه و به صورت پیمایشی انجام شده، این است که در چنین شرایطی دانشگاههای کشور باید چه نقشی در زمینه گسترش دانش و مبانی نظری حسابداری بخش عمومی ایفا کنند. به نظر آزمودنیها که اغلب آنها را مدرسان حسابداری دولتی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی حسابداری تشکیل میدهند، دانشگاهها باید با ایجاد رشته حسابداری بخش عمومی یا دست کم ایجاد یک گرایش خاص زمینه لازم را برای گسترش مبانی نظری و ارتقای سطح آموزش حسابداری این بخش نقشی اساسی ایفا کنند.
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
بیان مسئله
ادبیات پژوهش
پیشینه پژوهش
سوال تحقیق
جامعه و روش نمونهگیری
ابزار اندازه گیری داده ها و نحوه اجرا و آزمون
آزمون پایایی
آزمون نرمال بودن
آزمون سوالات تحقیق
تحلیل نتایج آزمونها
نتیجهگیری
منابع
شرح مختصر:
در سال های اخیر، باور عمیقی درباره ارزش آفرینی برای سهامداران مانند حاکمیت شرکتی به وجود آمده است. جهانی شدن سازمان ها و پیشرفت فناوری اطلاعات باعث شده استکه انتظارات سرمایه گذاران از اطلاعاتافزایش یافته و در نتیجه موجب افزایش تقاضا برای معیارهای مربوط و شفاف اندازه گیری عملکرد شده است. امروزه سرمایه گذاران، اعتباردهندگان و مدیران در جستجوی شاخصی به موقع و قابل اتکا برای اندازه گیری ثروت سهامداران هستندکه از میان آنها می توان به جریان های نقدی آزاد اشاره کرد. با وجود این که جریان های نقدی آزاد، مقیاس مهمی برای سلامت مالی شرکت محسوب می شود اما محدودیت های خاص خود را دارد و از ترفند های حسابداری مصون نیست. در این تحقیق تاثیر مدیریت سود بر رابطه جریان های نقدی آزاد و ارزش سهامداران در شرکت های تولیدی پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران طی سال های 82 تا 87، با به کارگیری روش رگرسیون خطی چندمتغیره مورد بررسی وآزمون قرار گرفته است. نتایج حاصل نشان می دهد میان جریان های نقدی آزاد و ارزش سهامداران، رابطه معنادار و مستقیمی وجود دارد. همچنین نتایج تحقیق حاکی از آن است که مدیران این شرکت ها تمایل دارند با استفاده از ابزار مدیریت سود، جریان های نقدی آزاد و در نهایت ارزش و ثروت سهامداران را افزایش دهند.
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
بیان مساله
پیشینه تحقیق
فرضیههای تحقیق
روش تحقیق
متغیروابسته
متغیرهای مستقل
مدیریت سود
متغیر کنترل
آزمون فرضیه های تحقیق
بررسی و آزمون فرضیه اصلی اول
آزمون فرضیه اصلی دوم با استفاده از تحلیل رگرسیونی
بررسی مدل دوم با استفاده از تحلیل رگرسیونی به تفکیک FCF منفی و مثبت
نتیجه گیری
محدودیت های تحقیق
پیشنهادهای تحقیق
منابع و ماخذ