دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

جایگاه محاربه و افساد فی الارض و بغی در قانون و فقه

محاربه و بغی از جمله مباحث مهم فقهی و حقوق کیفری ایران می باشد. این دو مبحث هر کدام دارای جایگاه متفاوت بوده و به خوبی از هم تمیز داده شده اند ولی در قانون گذاری سال 1370 این امر مورد غفلت قرار گرفته و باعث شده که با هم یکی فرض شوند. در حالی که اقدام محارب جرم علیه ملت و اقدام باغی جرم علیه دولت و یا همان حاکم شهر است و این موضوع باعث صدور احکام نامتناسب در مورد جرم ارتکابی می شد. زیرا از همان جایی که میدانیم مجازات محارب به چهار مجازات مصرح در فقه و قانون محدود شده است. در حالی که باغی در مواردی گاه به مجازات تعزیری در صورتی که مفسد فی الارض شناخته نشود محکوم می شود. این مشکل در قانون مجازات اسلامی وجود داشت تا اینکه در قانون جدید مجازات اسلامی منطبق بر فقه اسلامی این دو عنوان از هم تفکیک شده و به درستی تعریف و شرایط و مجازات آنها مشخص شده است. در تحقیق پیش رو هر کدام از موارد محاربه و بغی در فقه اسلامی، قانون مجازات اسلامی مصوب 1370 و قانون جدید مجازات اسلامی به طور مبسوط مورد بحث و بررسی قرار خواهند گرفت. در این پژوهش بررسی جرایم محاربه و بغی در حقوق کیفری ایران در قانون 1370و لایحه جدید ق.م.ا 1390 در مواد 183 الی 196 ق.م.ا اختصاص دارد. در قانون جدید مصوبه 1392 بغی و افساد فی الارض در فصل نهم که شامل مواد 286، 287 و 288 می باشد، پرداخته شده است. همچنین در فصل هشتم قانون فوق به جایگاه محاربه که شامل مواد 279 الی 285 می­باشد، پرداخته شده است.

جرایم محاربه و بغی در فقه و حقوق کیفری ایران می توانند از جهات مختلف مورد مقایسه قرار گیرند. هر دو موضوع با حقوق اساسی مردم در ارتباط است و این دو موضوع به ظاهر مشابه یکدیگرند بطوریکه گاهی اوقات در قانونگذاری در بررسی های قضایی و حقوقی مشتبه می شوند و تداخل پیدا می کنند به همین جهت در بحث بغی و جرایم سیاسی به طور طبیعی این سوال مطرح می گردد که تفاوت بغی با محاربه چیست؟ از آنجایی که بزه محاربه و افساد فی الارض در زمره ی جرائم حدی محسوب می شود، مشمول سیاست های خاص کیفری قانونگذاری اسلامی قرار گرفته است. عنوان مجرمانه محاربه در قوانین پس از پیروزی انقلاب اسلامی نشان می دهد که عنوان مزبور به تدریج توسعه و گسترش زیادی پیدا نموده است.

فهرست مطالب

چکیده:1

مقدمه. 3

کلیات و تاریخچه جرم محاربه و بغی.. 4

بغی.. 4

محاربه و محارب در قرآن.. 5

محاربه در روایات اسلامی.. 5

جرایم محاربه در فقه اسلامی.. 6

جرم بغی در فقه اسلامی.. 10

احکام محارب و محاربه در قانون مجازات اسلامی.. 11

شرایط حقوقی تحقق محاربه. 12

مصادیق محاربه در قانون مجازات اسلامی.. 14

تفاوت محاربه با بغی.. 20

وجود افتراق بغی و محاربه. 21

احکام محاربه و تفاوت آن با بغی.. 22

تفاوت بین محاربه و افساد فی الارض از نظر مراجع تقلید. 25

رابطه محاربه با افساد فی الارض.... 26

مقایسه حکم محاربه، افساد فی الارض و بغی در قانون سال 1392. 29

جمع‌بندی ونتیجه‌گیری.. 31

پاسخ به سوالات... 32

شرح کامل مواد مطرح شده در چکیده33

منابع 37



خرید فایل



لینک منبع :جایگاه محاربه و افساد فی الارض و بغی در قانون و فقه

جایگاه محاربه و افساد فی الارض و بغی در قانون و فقه - فایل ناب filenab.com/product-50780-aa.aspx‎Cachedمحاربه و بغی از جمله مباحث مهم فقهی و حقوق کیفری ایران می باشد. این دو مبحث هر کدام دارای جایگاه متفاوت بوده و به خوبی از هم تمیز داده شده اند ولی در قانون گذاری سال ... جایگاه محاربه و افساد فی الارض و بغی در قانون و فقه - پروژه بیست prozhe20.hamrahblog.com/.../جایگاه+محاربه+و+افساد+فی+الارض+و+بغی+در+قانون+و+فقه‎Cachedعنوان تحقیق: جایگاه محاربه و افساد فی الارض و بغی در قانون و فقه. فرمت فایل: word. تعداد صفحات: 38. شرح مختصر: محاربه و بغی از جمله مباحث مهم فقهی و حقوق ... جایگاه محاربه و افساد فی الارض و بغی در قانون و فقه prozheshop.4kia.ir/.../جایگاه-محاربه-و-افساد-فی-الارض-و-بغی-در-قانون-و/‎Cachedدر قانون جدید مصوبه 1392 بغی و افساد فی الارض در فصل نهم که شامل مواد 286، 287 و 288 می باشد، پرداخته شده است. همچنین در فصل هشتم قانون فوق به جایگاه محاربه که ... جایگاه محاربه و افساد فی الارض و بغی در قانون و فقه :: دانلود پروژه ... rezagheyasi.blog.ir/.../جایگاه%20محاربه%20و%20افساد%20فی%20الارض%20و%20بغی%...‎Cached30 ژانویه 2016 ... دسته: فقه و حقوق اسلامی بازدید: 4 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 492 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 38 محاربه و بغی از جمله مباحث مهم فقهی و حقوق ... جایگاه محاربه و افساد فی الارض و بغی در قانون و فقه prpama.loxblog.com/.../جایگاه%20محاربه%20و%20افساد%20فی%20الارض%20و%20ب...‎Cached30 ژانویه 2016 ... جایگاه محاربه و افساد فی الارض و بغی در قانون و فقه prozhe20.lineblog.ir/post/141. Translate this page. Jan 2, 2016 - فرمت فایل: word. جایگاه محاربه و افساد فی الارض و بغی در قانون و فقه - دانلود مقاله و پروژه maghalenab.rozblog.com/.../-جایگاه-محاربه-و-افساد-فی-الارض-و-بغی-در-قانون-و-فقه-.html‎Cachedعنوان تحقیق: جایگاه محاربه و افساد فی الارض و بغی در قانون و فقه. فرمت فایل: word. تعداد صفحات: 38. شرح مختصر: محاربه و بغی از جمله مباحث مهم فقهی و حقوق . جایگاه محاربه و افساد فی الارض و بغی در قانون و فقه - rezagheyasi-roz rezagheyasi-roz.blogzfa.ir/page-421788.html 2 فوریه 2016 ... دسته: فقه و حقوق اسلامی بازدید: 4 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 492 ک. جایگاه محاربه و افساد فی الارض و بغی در قانون و فقه - گسترش www.goostaresh.ir/اقتصاد/4043/‎Cached18 نوامبر 2016 ... عنوان تحقیق: جایگاه محاربه و افساد فی الارض و بغی در قانون و فقه فرمت فایل: word تعداد صفحات: ۳۸ شرح مختصر: محاربه و بغی از جمله مباحث مهم ... جایگاه محاربه و افساد فی الارض و بغی در قانون و فقه - پروژه ها - کتاب www.takbook.com/best/جایگاه-محاربه-و-افساد-فی-الارض-و-بغی-در/‎Cachedجایگاه محاربه و افساد فی الارض و بغی در قانون و فقه عنوان تحقیق: جایگاه محاربه و افساد فی الارض و بغی در قانون و فقهفرمت. جایگاه محاربه افساد فی الارض بغی در قانون فقه | شیک ترین ها rezagheyasi.shiektarinha.ir/.../جایگاه%20محاربه%20و%20افساد%20فی%20الارض%20و%20بغی%20در%... جرم «افساد فی الارض» یکی از عناوین محل اختلاف فقهی است که در راستای فرایند اسلامی سازی، وارد حقوق کشورمان شد ثنویت یا یگانگی دو موضوع «محاربه» و «افساد ...