دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

بررسی عنصر معنوی قتل در حقوق ایران و مقایسه آن با انگلیس و آلمان

عنصر معنوی یکی از عناصر تشکیل دهنده جرم است که در بین حقوقدانان در دو معنای وسیع و محدود به کار می رود عنصر معنوی جرائم عمدی در معنای محدود شامل اراده ارتکاب و قصد مجرمانه، و در جرائم غیرعمد شامل اراده ارتکاب و خطای کیفری است، لیکن عنصر معنوی در معنای وسیع علاوه بر معنای محدود شامل شرایط مسئوولیت کیفری نیز می باشد. در حقوق ایران جرم قتل بر اساس عنصر معنوی به انواع قتل عمدی و قتل غیرعمدی تقسیم شده که بر حسب میزان تقصیر و قابلیت سرزنش، برای انواع قتل مجازات های متفاوتی پیش بینی شده است. قوانین جزایی مصوب بعد از پیروزی انقلاب اسلامی عنوان جدید قتل خطای محض را به عناوین پیش افزوده ، علیرغم آنکه در برخی از مصادیق این نوع قتل، فاعل فاقد عنصر معنوی جرم می باشد. لیکن مقنن به منظور حمایت کیفری از مجنی علیه، دیه مقرر نموده است. در نظام تقنینی ایران سبق تصمیم در نوع قتل و تشدید مجازات بی تأثیر بوده و عناوین مجرمانه قتل توأم با سبق تصمیم و قتل بدون سبق تصمیم پیش بینی نشده است. در حقوق مصرسبق تصمیم به عنوان مهمترین معیار تفکیک انواع قتل بر حسب عنصر معنوی محسوب می شود. و عناوین مجرمانه قتل توأم با سبق تصمیم و قتل بدون سبق تصمیم پیش بینی شده، به نحوی که مجازات قتل توأم با سبق تصمیم شدیدترازسایرانواع قتل است.

مقدمه

قتل از بزرگترین جنایت است که امنیت اجتماع را مختل می سازد وکیفرعقوبت آن را، شریعت مقدس اسلام از شدیدترین کیفروعقوبت ها در دنیا و عقبی مقرر نموده است. عنصر معنوی جرم که بیانگر میزان حالت خطرناکی بزهکار است همواره مورد توجه حقوقدانان قرار گرفته و عقیده دارند به منظور برقراری عدالت می بایست مقررات جزایی به نحوی تدوین شود تا مجرمین دارای حالت خطرناک، بدون سرزنش رها نشده و اشخاص فاقد اراده مجرمانه نیز مجازات نشوند. مقررات جزایی فعلی کشور ما در زمینه جرم قتل از حقوق اسلامی(فقه امامیه) اقتباس شده و بصورت مجموعه واحدی برکل کشور حاکم است؛ اکثر مقررات جزایی مصوب قبل از انقلاب همانند مقررات جزایی مصر با الهام از قوانین کیفری کشورهای اروپایی تدوین شده بود.

فهرست مطالب
چکیده 2

مقدمه. 3

1-معنای لغوی عنصر معنوی.. 4

2- انواع جرم قتل بر مبنای عنصر معنوی در حقوق موضوعه ایران. 4

3- انواع جرم قتل بر مبنای عنصر معنوی در حقوق موضوعه انگلیس و آلمان. 5

4- رکن معنوی قتل عمدی.. 6

5- رکن معنوی قتل شبه عمد. 8

5-1 وجه اشتراک و افتراق بندب ماده295 با بندب ماده206 ق.م.ا 10

5-2 قتل در حکم شبه عمد. 11

6- رکن معنوی قتل خطای محض... 12

6-1 قتل به منزله خطای محض... 14

6-2 تفاوت قتل شبه عمد با قتل خطای محض... 16

7- قتل غیر عمد. 16

8- عنصر معنوی قتل در منازعه. 21

مطالعه تطبیقی بزه قتل در حقوق کیفری ایران و انگلیس... 23

- تعریف قتل در حقوق کیفری ایران و انگلیس... 24

- انواع قتل در حقوق کیفری ایران و انگلیس... 27

- ارکان تشکیل دهنده قتل در حقوق کیفری ایران و انگلیس... 29

- مجازات قتل در حقوق کیفری ایران و انگلیس... 37

نتیجه. 43

منابع و مآخذ45



خرید فایل



لینک منبع :بررسی عنصر معنوی قتل در حقوق ایران و مقایسه آن با انگلیس و آلمان

بررسی عنصر معنوی قتل در حقوق ایران و مقایسه آن با انگلیس و آلمان filenab.com/product-50792-mm.aspx‎Cachedعنصر معنوی یکی از عناصر تشکیل دهنده جرم است که در بین حقوقدانان در دو معنای وسیع و محدود به کار می رود عنصر معنوی جرائم عمدی در معنای محدود شامل اراده ارتکاب و قصد ... بررسی عنصر معنوی قتل در حقوق ایران و مقایسه آن با انگلیس و آلمان bazaronline.filenab.com/product-50792-mm.aspx‎Cachedعنصر معنوی قتل عمدی توأم با سبق تصمیم قتل بدون سبق تصمیم قتل عمدی و قتل غیرعمدی ایران مصر. بررسی عنصر معنوی قتل در حقوق ایران و مقایسه آن با انگلیس و آلمان nabproje.rozblog.com/.../-بررسی-عنصر-معنوی-قتل-در-حقوق-ایران-و-مقایسه-آن-با-انگلیس-و-آلمان-.html‎Cachedعنوان تحقیق: بررسی عنصر معنوی قتل در حقوق ایران و مقایسه آن با انگلیس و آلمان. فرمت فایل: word. تعداد صفحات: 45. شرح مختصر: عنصر معنوی یکی از عناصر . بررسی عنصر معنوی قتل در حقوق ایران و مقایسه آن با انگلیس و آلمان payanname2020.rozblog.com/.../-بررسی-عنصر-معنوی-قتل-در-حقوق-ایران-و-مقایسه-آن-با-انگلیس-و-آلمان-.html‎Cached24 مه 2016 ... عنوان تحقیق: بررسی عنصر معنوی قتل در حقوق ایران و مقایسه آن با انگلیس و آلمان. فرمت فایل: word. تعداد صفحات: 45. شرح مختصر: عنصر معنوی ... بررسی عنصر معنوی قتل در حقوق ایران و مقایسه آن با انگلیس و آلمان diba.lineblog.ir/post/43‎Cachedبررسی عنصر معنوی قتل در حقوق ایران و مقایسه آن با انگلیس و آلمان - ... در حقوق ایران جرم قتل بر اساس عنصر معنوی به انواع قتل عمدی و قتل غیرعمدی تقسیم شده که ... بررسی عنصر معنوی قتل در حقوق ایران و مقایسه آن با انگلیس و آلمان payanname-kia-lin.blogsun.ir/.../بررسی-عنصر-معنوی-قتل-در-حقوق-ایران-و-مقایسه-آن-با-انگلیس-و-آلمان‎Cachedبررسی عنصر معنوی قتل در حقوق ایران و مقایسه آن با انگلیس و آلمان. بررسی عنصر معنوی قتل در حقوق ایران و مقایسه آن با انگلیس و آلمان proje202020b.blogfar.ir/post-221724.html 19 ژوئن 2016 ... بررسی عنصر معنوی قتل در حقوق ایران و مقایسه آن با انگلیس و آلمان دسته: فقه و حقوق اسلامی بازدید: 2 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 68 کیلوبایت بررسی تطبیقی قتل عمد در حقوق ایران و انگلیس » سایت تحقیق 1 tahghigh1.ir/.../1850-بررسی-تطبیقی-قتل-عمد-در-حقوق-ایران-و-انگلیس.html‎Cached Similar22 نوامبر 2014 ... بررسی تطبیقی قتل عمد در حقوق ایران و انگلیس پایان نامه قتل عمد قتل عمد ... امّا برای تحقق عنصر معنوی قتل عمدی با کار نوعاً کشنده، سوءنیت عام ... مقاله بررسی قتل عمد در نظام حقوقی ایران و آمریکا bankmaghale.ir/مقاله-بررسی-قتل-عمد-در-نظام-حقوقی-ایران/‎Cached Similarموارد قانونی در رابطه با قتل عمد در نظام حقوقی ایران ۱۴ ... جزای تطبیقی، معرفی و ارائه حقوق جزای کشورهای مختلف است مقایسه و تطبیق دو نظام حقوقی .... در قانون مورد استفاده قرار گرفته قصدی را که بعنوان عنصر اساسی قتل عمد درجه ی۱ می باشد، ... مقاله بررسی تطبیقی قتل عمد با فعل نوعاً کشنده در حقوق ایران و انگلیس · مقاله تعیین ... بررسی عنصر معنوی قتل در حقوق ایران و مقایسه آن با انگلیس و آلمان www.unishope.ir/post/261 20 مارس 2016 ... بررسی عنصر معنوی قتل در حقوق ایران و مقایسه آن با انگلیس و آلمان قیمت 9900 تومان توضیحات دانلود , بررسی عنصر معنوی قتل در حقوق ایران و ...