دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

حسابداری انبار و کالا

امروزه با پیشرفت علوم و تکنولوژی امکان تولید انبوره کالا فراهم شده است و این کار برنامه‌ریزی دقیق جهت استفاده به موقع و حداکثر از امکانات را می‌طلبد. تقسیم کار و رشد جمعیت نیاز استفاده از فرآورده‌های دیگران را بوجود آورده است و این خود زمینه پیدایش سازمان‌های معظم گردیده که در این نظام‌های پیچیده فنی ـ اجتماعی، انبار به عنوان واسطه موجبات گردش کالا از ثبات قیمت محصول، تعمیر و نگهداری ماشین‌ها و ... نقش مهمی را ایفا نماید بطوریکه نقش آن در تجارت غیر قابل انکار است.

ارزش ریالی موجودی‌های انبار در صنایع مختلف متفاوت است و عوامل مختلفی در میزان نگهداری موجودی انبار واحدهای صنعتی ـ تجاری مؤثرند مثل روش تولید، دوره تولید، میزان بکارگیری ماشین‌آلات، نوع محصول ساخته شده، بازار مصرف، نوع مواد اولیه مورد احتیاج، نوسانات ارزی و قیمت در بازارهای جهانی، وضعیت واحد صنعتی در کل صنعت کشور و جهان و ... و بالاخره سیستم‌های تدارکاتی و سفارشات واحدهای تولیدی. اما انبار به دلایل متفاوتی برای مؤسسات و مراکز تجاری ـ صنعتی از اهمیت خاصی برخوردار می‌باشد که اهم آنها عبارتند از:

1-ارزش بالای سرمایه در گردش شرکت که به صورت کالا در انبار نگهداری می‌شود (گاهاً تا 60 درصد سرمایه در گردش).

2-ارتباط مداوم و تنگاتنگ بخش انبار با بخش‌هایی نظیر تولید یا تعمیر و نگهداری و وقفه در تولید به علت نرسیدن نیازمندی‌ها.

3-ارتباط نزدیک انبار با بخش برنامه‌ریزی مواد باید به نحوی باشد که ضربه‌های حاصله در اثر کمبود محصول یا مواد را خنثی نماید و حکم ضربه‌گیر را در سازمان داشته باشد.

فهرست مطالب

فصل اول

حسابداری انبار و کالاها

مقدمه:2

تعریف انبار:2

جایگاه انبار:2

اهداف و وظایف انبارها:3

انواع انبارها:3

انواع موجودی‌های انبارها:4

سیستم انبارداری و مزیت‌های آن:5

وظایف انباردار:5

وظایف رئیس یا متصدی انبار:6

انتظارات مدیریت یک مؤسسه از سیستم کنترل انبارها:7

طراحی و برنامه‌ریزی تأمین کالا:7

فصل دوم

طبقه‌بندی کالاها در انبار

تعریف طبقه‌بندی و نکات مهم در اجرای آن:10

عوامل مؤثر در انتخاب سیستم و شیوه طبقه‌بندی:10

انواع طبقه‌بندی کردن کالاها:10

تعریف و فواید کدگذاری:11

انواع روش‌های کدگذاری:12

سیستم Mesc:13

فهرست گروه‌های طبقه‌بندی و کدگذاری کالاها15

الف ـ حفاری و تولید:15

ب ـ حمل و نقل (‍Transportation):15

ج ـ متعلقات ماشین‌آلات و ابزار دقیق:16

تعریف سیستم اطلاعاتی انبار و نتایج اجرای آن:16

اهم مراحل سیستم تدارکات مواد و غیره:21

فصل سوم

سیستم اطلاعاتی انبارها و نقش کامپیوتر در آن

سیتم انبار35

روش‌های مختلف انبار کردن کالاها (موجودی‌ها):35

نکات مهم در چیدن اجناس در انبار:37

نکات مورد توجه در چیدن و حداکثر بهره‌وری از فضای انبار:38

بازده اقتصادی در حمل و نقل انبارها:39

انواع عمده وسائل حمل و نقل انبارها:40

کنترل انبار:41

شمارش موجودی‌ها و مزایای آن:42

سیستم ارزیابی ادواری موجودی‌ها (Periodic Inventory System):46

مقایسه سه روش ارزیابی موجودی‌ها:46

مزیت‌ها و معایب روش FIFO:47

مزایا و معایب LIFO:47

مزایا و معایب میانگین موزون و متحرک:48

حفاظت و ایمنی انبارها:49

فصل چهارم

برنامه‌ریزی و کنترل موجودی‌ها

مقدمه:52

تعریف موجودی:52

اهمیت موجودی‌ها:52

علت نگهداری موجودی‌ها:52

مزایای موجودی:53

مواضع مختلف بخش‌ها و گروه‌های دورن سازمان نسبت به حجم موجودی‌ها:53

انواع مدل‌های کنترل موجودی:55

درصد تجمعی مصارف سالیانه. 64

نمودار موجودی یک انبار براساس روش یا قاعده ABC. 64

فصل پنجم

خرید جهت انبار

اهداف بخش خرید:73

خرید متمرکز و یا غیر متمرکز:75

منابع اطلاعاتی برون سازمانی تدارکات:75

فرآیند یا مراحل خرید خارجی:76

بررسی راه حل‌های متعدد:76

سیاست خرید و اتخاذ قیمت:76

روش تلفیقی:77

خصوصیت مذاکره کننده ماهر:80

مندرجات (P/I):86



خرید فایل



لینک منبع :حسابداری انبار و کالا

حسابداری انبار - اصول انبارداری و مدیریت انبار anbardari.blogsky.com/حسابداری-انبار‎Cached Similarحسابداری انبار. انواع ‌روش ها و سیستم های ارزیابی موجودیها : در واحدهای تجاری تولیدی، ‌سیستم ارزیابی موجودیها برای تعیین بهای تمام شده کالای خروجی و هم ارزش ... ثبت اسناد حسابداری انبار در نرم افزار حسابداری bamdadsoft.com/blog/.../inventore-accounting-voucher/‎Cached4 نوامبر 2015 ... متناظر هر رویداد مالی در برنامه حسابداری باید یک سند ثبت گردد، با توجه به اینکه، ورود و خروج کالا در انبار نیز یک رویداد مالی می باشد پس حتما ... آموزش حسابداری - انبار داری hesabdaran-e-saghez.blogfa.com/post-214.aspx‎Cached Similar1)ارزش بالای سرمایه درگردش شرکت که به صورت کالا در انبار نگهداری می شود . 2) ارتباط مداوم وتنگاتنگ بخش انبار با بخشهایی نظیر تولید یا تعمیر ونگهداری ووقفه در ... انبار و حسابداری انبار | شرکت همکاران سیستم https://www.systemgroup.net/products/.../انبار-و-حسابداری-انبار‎Cachedعملیات انبارداری و حسابداری انبار شامل فعالیت‌های مهمی نظیر مدیریت انبار، جانمایی کالا، مدیریت موجودی، ثبت ورود و خروج کالا، قیمت‌گذاری و حسابداری مواد و کالا، ... نرم افزار حسابداری انبار (تعدادی و ریالی) اسپاد - شرکت طراحان نرم ... spad.ir/نرم-افزار-حسابداری-انبار-اسپاد/‎Cachedنرم افزار حسابداری انبار (تعدادی و ریالی) اسپاد با استفاده از این نرم افزار امور مدیریت ورود، خروج و نگهداری کالا هم از نظر تعدادی و هم از نظر ریالی به صورت مکانیزه ... انبار و حسابداری انبار - مهندسی نرم افزار فراپیام www.farapayam.com/warehourse.html‎Cached Similarانبار و حسابداری انبار. یکی از بخش های حیاتی در زنجیره تامین اهداف، مدیریت موجودی کالا میباشد. با توجه به گسترش سازمانها و پیچیده شدن فرایند تولید و فروش به ... انبار و حسابداری انبار - نرم افزار حسابداری بهین سیستم www.behinehsazan.com/GettingStarted/Financial/Stock.aspx‎Cachedسیستم انبار تعدادی و حسابداری انبار نرم افزار کار آمدی در ثبت و نگهداری اطلاعات تمام فرآیندهای مرتبط با ورود و خروج کالا از خرید، تولید، مصرف، فروش، ضایعات، ... حسابداری انبار چیست و روشهای قیمت گذاری کالا در نرم افزار انبار کدامند؟ parmisit.com/.../1483-حسابداری-انبار-چیست-و-روشهای-قیمتگذاری-کالا-در-نرم-افزار-انبار-کدامند؟‎Cached16 مارس 2016 ... برای محاسبه بهای کالای صادره ابتدا باید وارده های انبار تعیین قیمت گردد. اسناد وارده انبار نیز خود به چند بخش تقسیم می شوند. حسابداری انبار اسناد ... حسابداری انبار و کالا maghalenab.rozblog.com/post/.../-حسابداری-انبار-و-کالا-.html‎Cachedحسابداری انبار و کالا دسته: حسابداری بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 436 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 92 امروزه با پیشرفت علوم و تکنولوژی امکان…, ... اصول انبارداری، مدیریت و حسابداری انبار - تعریف انبار و کالا و انواع ... warehousing.blogfa.com/tag/تعریف-انبار-و-کالا-و-انواع-موجودی‎Cached Similarاصول انبارداری، مدیریت و حسابداری انبار - تعریف انبار و کالا و انواع موجودی - آموزش مدیریت انبارهای صنعتی و کنترل موجودی و روش های خرید و بازرگانی و حسابداری ...