دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

ارتباط سبکهای یادگیری وابسته نابسته به زمینه با پیشرفت تحصیلی زبان فارسی دانش آموزان

چکیده

این پژوهش کوشیده است تا از منظر تفاوتهای فردی، نوع رابطه ی سبکهای یادگیری وابسته / نابسته به زمینه با پیشرفت تحصیلی زبان فارسی دانش آموزان را در منطقه ای دو زبانه مورد بررسی قرار دهد. در این پژوهش از روش و الگوی همبستگی استفاده شده است. جامعه آماری مورد پژوهش شامل دانش آموزان سال سوم راهنمایی است که در سال تحصیلی ٨٧- ٨۶ در آموزشگاههای شهر سقز مشغول به تحصیل بوده اند که به صورت تصادفی 142 نفر از آنان به عنوان گروه نمونه انتخاب شدند. از آزمون گروهی شکلهای نهفته برای سنجش سبکهای یادگیری و از آزمون پیشرفت تحصیلی زبان فارسی شریفی استفاده شده است. برای تجزیه وتحلیل داده ها علاوه بر روشهای آمار توصیفی از آمار استنباطی شامل مقایسه میانگین ها و آزمون t و نیز رگرسیون استفاده شده است. میانگین نمرات پیشرفت تحصیلی زبان فارسی دانش آموزانی که سبک یادگیری شان نابسته به زمینه است به مراتب بهتر از دانش آموزانی است که وابسته به زمینه اند. با کنترل متغیر جنسیت، باز نتیجه ثابت است یعنی هم در دانش آموزان دختر و هم پسر پیشرفت تحصیلی زبان فارسی در سبک یادگیری نابسته به زمینه به مراتب بیشتر از سبک یادگیری وابسته به زمینه است. بنا براین فرضیه اول تأیید می شود. در هر یک از خرده آزمون های پیشرفت تحصیلی، دانش آموزانی که سبک یادگیری نابسته به زمینه دارند نمرات بهتری از دانش آموزانی که سبک یادگیری وابسته به زمینه دارند کسب کرده اند. اما در خرده آزمون فصاحت جلمه تفاوت مشاهده شده بین دو گروه معنی دار نمی باشد. از مجموع متغیر های وارد شده به معادله رگرسیون، متغیر سبک یادگیری نابسته به زمینه با ضریب 34/0 تأثیر مثبت و بیشترین تأثیر را بر پیشرفت تحصیلی داراست. در مرتبه بعد متغیر جنس نیز با ضریب مسیر 26/0 با علامت مثبت در مرتبه دوم قرار دارد و نشان از پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر نسبت به دانش آموزان پسر می دهد. همچنین ضریب مسیرتحصیلات پدر به میزان 25/0 در مرتبه سوم قرار دارد.

فهرست مطالب

چکیده

مقدمه

عوامل مؤثر بر یادگیری زبان دوم

1-ویژگی های روان شناختی زبان آموز

الف) عوامل شناختی

ب - عوامل عاطفی

ج – عوامل حرکتی

2- عوامل و موقعیت های اجتماعی و فرهنگی

3- ویژگی های زبان اول و دوم

4- عوامل زیست شناختی

5- سبکهای یادگیری

انواع تقسیم بندیهای سبکهای یادگیری

سبکهای یادگیری وابسته به زمینه– نابسته به زمینه

ویژگی‌های افراد وابسته به زمینه و مستقل از زمینه

ارتباط سبکهای یادگیری وابسته / نابسته به زمینه با یادگیری زبان دوم

پیشرفت تحصیلی

روش شناسی پژوهش

یافته های پژوهش

متغیرسبک یادگیری(پیش بین)

متغیر پیشرفت تحصیلی زبان فارسی(ملاک)

تحلیل داده ها و آزمون فرضیات

تحلیل مسیر رگرسیونی

بحث و نتیجه گیری

منابع

جدول (1) مقایسه هر یک از شاخصهای پیشرفت تحصیلی بین دانش آموزان

جدول( 2) مقایسه میانگین پیشرفت تحصیلی بین دو سبک یادگیری وابسته به زمینه و نابسته به زمینه

جدول( 3) مقایسه میانگین زیر آزمونهای پیشرفت تحصیلی زبان فارسی بین دو سبک یادگیری وابسته به زمینه و نابسته به زمینه

جدول شماره (4) متغیر های مستقل تأثیر گذار بر پیشرفت تحصیلی

جدول (5) ضرایب رگرسیونی متغیرهای مستقل مؤثر بر پیشرفت تحصیلی

نمودار(1) تحلیل مسیر رگرسیونی



خرید فایل


ادامه مطلب ...

پروژه درس طرح ریزی واحد های صنعتی - گیربکس صنعتی

شرح مختصر:

فصل اول :مقدمه

(1-1معرفی محصول :

در دنیای رو به رشد صنعت که دائما در حال تغییر و تتحول است همواره کارخانجات برای گردش موتورهاشان به لوازمی احتیاج دارند که از جمله مهمترین این لوازم گیربکس ها میباشند کار اصلی این گیریبکس ها اساسا تغییر دور میباشد اما گیربکس ها اساسا به دو دسته کلی تبدیل میشوند که عبارتند از گیربکس های کاهنده و افزاینده خواهند بود

1-1-1)الکتروگیربکس های کاهنده :

این گیربکس ها با مزایای راندمان بالا ، ابعاد حداقل ، قابلیت نصب و استفاده آسان و بهره دهی مطمئن و بدون مشکل جایگزین بسیار مفید تری برای مبدل های سرعت مانند ( زنجیر ، جعبه دنده های باز ، تسمه ، قرقره ) که بسیار حجیم نیز می باشند . از این رو در طراحی و ساخت ماشین الات خطوط انتقال و جابجایی و تغییر مواد ، استفاده بسزایی دارند . کلیه تولیدات با گارانتی و خدمات پس از فروش عرضه می گردد. نحوه انتخاب

فهرست مطالب

مقدمه 5

معرفی محصول 6

شرح محصول 8

بررسی بازار 10

میزان تولید محصول 10

واردات وصادرات 13

برآورد تقاضای محصول 13

سهم قابل کسب از بازار 13

برنامه تولید محصول 13

بررسی و طراحی محصول 13

لیست قطعات 14

بررسی و طراحی فرآیند ساخت 15

عملیات ساخت 15

توالی عملیات 17

برآورد ماشین آلات 21

ملزومات 26

برآورد نیروی انسانی مورد نیاز 26

کروکی استقرار ماشین آلات و بخشها 26

کلیات طرح استقرار 28

بررسی و طراحی فرآیند ساخت 28

بالانس خط مونتاژ 29

برآورد مساحت تجهیزات 29

کروکی قسمت مونتاژ 29

برآورد نیروی انسانی قسمت مونتاژ 29

طرح قسمتهای دریافت و ارسال 30

وظایف قسمت دریافت و ارسال 30

فرم تجزیه و تحلیل قسمت دریافت و ارسال 34

کروکی قسمت دریافت و ارسال 36

تجهیزات و نیروی انسانی قسمت دریافت و ارسال 36

طرح انبارها 36

فعالیتهای مرتبط با انبار 37

برآورد وسایل و تجهیزات مورد نیاز در انبار 39

نمودار تجزیه و تحلیل انبار 40

کروکی انبار 44

عوامل مهم در طرح انبار 44

سایر بخشهای در ارتباط با تولید 44

وظایف و عملیات مرتبط با هر بخش 44

تحلیل جریان مواد و رابطه فعالیتها 45

طرح کلی استقرار 45

تعیین استقرار بخشهای تولیدی 50

روش الگویی 50

روش گراف 53

مزایا و معایب روشها 55

طرح قسمتهای سرویس دهنده به پرسنل

چارت سازمانی 56

طرح سیستم حمل و نقل 58

نمودار برنامه ریزی انتقال مواد 58

نهایی کردن طرح بخشهای تولیدی 66

تعیین راهروهای فرعی و اصلی 66

طرح شبکه راهروها 66

معیارهای یک طرح خوب 67

دو طرح نهایی استقرار بخشهای تولیدی 67

نهایی کردن طرح 67

طرح کلی استقرار با توجه به روش الگویی 67

طرح کلی استقرار با توجه به روش آلدپ 70

الگوی جریان مواد 70

طرح نهایی 70

نعیین محل کارخانه 70

عوامل موثر در تعیین محل کارخانه 71

سه محل پیشنهادی برای استقرار محل کارخانه



خرید فایل


ادامه مطلب ...

بررسی ارتباط بین ساختار سازمانی و خلاقیت مدیران در پتروشیمی بندر امام خمینی (ره)

شرح مختصر: ساختار سازمانی می تواند موجب خلاقیت مدیران گرددو نیز خلاقیت مدیران نیز می تواند ساختارهای سازمانی مناسب را به وجود اورد. هدف از این تحقیق بررسی ارتباط بین ساختار سازمانی و خلاقیت مدیران در پتروشیمی بندر امام خمینی می باشد.جامعه اماری این پژوهش شامل کلیه مدیران و کارشناسان ارشد می باشد. نمونه گیری به روش هدفمند بوده است. از پرسشنامه های خلاقیت فیفر و ساختار سازمانی برای گرداوری اطلاعات استفاده شده است. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از روش امار توصیفی و استنباطی استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان می دهد که بین پیچیدگی سازمانی ، تمرکز ، و رسمیت و خلاقیت مدیران رابطه معنادار وجود دارد. همچنین یافته های تحقیق نشان می دهد که بین سطح تحصیلات و سابقه کار مدیران و خلاقیت انها رابطه معنادار وجود دارد.

فهرست مطالب

فصل اول : کلیات تحقیق2

مقدمه3

1-1) بیان مسئله3

1-2 ) اهمیت و ضرورت انجام تحقیق4

1-3 ) اهداف تحقیق4

1-4) سوالات تحقیق5

1-5) فرضیه های تحقیق5

1-6) جامعه آماری6

1-7) روش تجزیه و تحلیل داده ها6

1-8) تعریف واژه ها6

1-9)محدودیت های تحقیق7

1-10)مراحل انجام تحقیق8

فصل دوم : مبانی نظری و سوابق تحقیق10

2-1: مقدمه11

2-2: مبانی نظری11

2-2-1: خلاقیت12

2-2-2: نظریه های خلاقیت15

2-2-2-1: نظریه کهن15

2-2-2-2: نظریه تداعی گرایی و رفتارگرایی16

2-2-2-3: نظریه انسانگرایی17

2-2-2-4: نظریه شناخت گرایی18

2-2-2-5: نظریه گشتالت18

2-2-2-6: نظریه اسکاکتل19

2-2-2-7: نظریه گیلفورد19

2-2-2-8: نظریه تورنس20

2-2-2-9: نظریه آمابیل20

2-2-2-10: نظریه عصب شناختی21

2-2-3: فرآیند خلاقیت22

2-2-3-1: فرآیند خلاقیت از نظر هلم هولتز22

2-2-3-2: فرآیند خلاقیت از نظر والاس22

2-2-3-3: فرآیند خلاقیت از نظر اسبورن23

2-2-3-4: فرآیند خلاقیت از نظر استین24

2-2-3-5: فرآیند خلاقیت از نظر عابدی24

2-2-3-6: فرآیند خلاقیت از نظر آلبرشت25

2-2-3-7: فرآیند خلاقیت از نظر مالاگا26

2-2-4: مولفه های خلاقیت26

شکل 2-2: مؤلفه های خلاقیت27

2-2-5: عوامل موثر بر خلاقیت28

2-2-5-1: عوامل توسعه خلاقیت28

2-2-5-1-1: عوامل فردی28

2-2-5-1-2: عوامل محیطی30

2-2-5-2: عوامل بازدارنده و موانع خلاقیت32

2-2-5-3: سایر عوامل تأثیر گذار در خلاقیت48

2-2-6: ویژگیهای افراد خلاق50

2-2-7: ویژگیهای گروه خلاق52

2-2-8: تکنیکهای توسعه خلاقیت54

2-2-8-1: یورش فکری یا کنکاش مغزی54

2-2-8-2: مدل سینکتیکس یا فن قیاسی55

2-2-8-3: تکنیک دلفی55

2-2-8-4: تکنیک گروه اسمی (گروهبندی گزینشی)56

2-2-8-5: ارتباط اجباری57

2-2-8-6: الگو برداری از طبیعت57

2-2-9: ضرورت و اهمیت خلاقیت58

2-2-9-1: نقش و اهمیت خلاقیت از جنبه کلی و عمومی59

2-2-9-2: نقش و اهمیت خلاقیت از جنبه فردی59

2-2-9-3: نقش و اهمیت خلاقیت و نوآوری از جنبه سازمانی59

2-2-10: تقسیم بندی سازمانها بر اساس میزان خلاقیت60

2-2-11: نقش مدیر در پرورش خلاقیت61

2-3: تحقیقات انجام یافته در رابطه با موضوع تحقیق64

2-3-1: تحقیقات انجام شده در داخل کشور64

2-3-2: تحقیقات انجام شده در خارج از کشور68

2-2-4: جمع بندی74

13-2) بخش دوم ساختار سازمانی:75

-13-1-2) تعریف ساختار سازمانی:75

2-13-1-2) وظایف ساختار سازمانی:75

3-13-1-2) متغیرهای اثرگذار برروی ساختار سازمانی:76

14-1-2) انواع سازمانها:77

1-14-1-2) ویژگیهای سازمانهای مکانیکی:77

2-14-1-2) ویژگیهای سازمانهای ارگانیکی:77

15-1-2) انواع ساختارهای سازمانی:78

1-15-1-2) ساختار ساده:79

2-15-1-2) بوروکراسی ماشینی:81

3-15-1-2) بوروکراسی حرفهای:82

4-15-1-2) ساختار بخشی (شعبهای):83

5-15-1-2) ساختار ادهوکراسی:85

6-15-1-2) ساختار ماتریسی (حرفهای):87

2-1-16) نقاط قوت و ضعف ساختار ماتریسی:87

16-1-2)معایب عمده ساختار ماتریسی:88

17-1-2) رابطه استراتژی- ساختار:88

18-1-2) انواع سازمانهای استراتژیک:91

فصل سوم:روش شناسی تحقیق94

مقدمه:95

ابزار گرداوری اطلاعات :96

روایی پرسش نامه خلاقیت فیفر:98

جامعه اماری و نمونه گیری:99

فصل چهارم : یافته های تحقیق101

مقدمه:102

توصیف دادهها:102

ب) ازمون فرضیه های تحقیق:104

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات تحقیق109

مقدمه:110

پیشنهادات کاربردی برمبنای فرضیه های تحقیق:113

پیشنهاد برای پژوهشهای آینده:114

مشکلات ومحدودیت‌های تحقیق :115

منابع:116

فهرست جداول

عنوان صفحه

جدول 2-1: عوامل فردی (درونی) پیش برنده و باز دارنده خلاقیت47

جدول 2-2: عوامل محیطی (بیرونی) پیش برنده و باز دارنده خلاقیت48

جدول 3-2- طبقه‌بندی عمده استراتژی- ساختار93

جدول 3-1: راهنمای امتیاز بندی پرسشنامه خلاقیت فیفر96

جدول شماره 4-1: توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سابقه کار103

جدول شماره 4-2: توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب تحصیلات103

جدول 4-3 : نتایج آزمون اسپیرمن جهت بررسی رابطه بین پیچیدگی سازمانی و خلاقیت مدیران104

جدول 4-4: نتایج آزمون اسپیرمن جهت بررسی رابطه بین تمرکز سازمانی و خلاقیت مدیران105

جدول 4-5: نتایج آزمون اسپیرمن جهت بررسی رابطه بین پیچیدگی سازمانی و خلاقیت مدیران106

جدول 4-6: نتایج آزمون اسپیرمن جهت بررسی رابطه تحصیلات مدیران و خلاقیت106

جدول 4-7: نتایج آزمون اسپیرمن جهت بررسی رابطه بین سابقه کار و خلاقیت مدیران107

جدول 4-7: نتایج آزمون اسپیرمن جهت بررسی رابطه بین وضعیت فرهنگی –محیطی سازمان و خلاقیت مدیران108

فهرست جداول

عنوان صفحه

شکل 2-1: فرآیند خلاقیت از دیدگاه آلبرشت (1987)25

شکل 2-2: مؤلفه های خلاقیت27

شکل 2-3: وضعیت روابط متقابل نهادهای بنیادین در کشورهای پیشرفته و در حال توسعه43

شکل 2-4: مقایسه نتایج تحقیقات ریباوت، آلتشولور و زلاتین... 49

شکل 2-5: تقسیم بندی سازمان ها بر اساس میزان خلاقیت (الوانی، 1373)61

شکل 2-6-تعیین کننده بودن استراتژی در تعیین ساختار سازمان88

شکل 3-1: نیمرخ خلاقیت شخصی پاسخگویان97

فهرست نمودارها

عنوان صفحه

نمودار 3-2-ساختارساده80

نمودار 4-2-بوروکراسی ماشینی81

نمودار 5-2-ساختاربوروکراسی حرفه ای82

نمودار 6-2-ساختاربخشی84

نمودار 7-2-ساختارادهوکراسی86

نمودار 2-2-سازمان درفرآیندتوسعه ازدیدگاه چندلر90



خرید فایل


ادامه مطلب ...

آبگرمکن های خورشیدی

هدف: گرمادهی به آب

بخش (سکتور): خانگی

توضیح:

عملکرد:عملکرد آب گرم کن های خورشیدی بستگی مطلق به شرایط آب و هوائی، نوع سیستم به کار رفته، طرز نصب و کارگذاری و همچنین به نوع استفاده از آب داغ دارد.

دفتر راهنمایی شرکت (SRCC) مقدار انرژی ذخیره شده در این روش را بین 37 تا 95 درصد اعلام کرده است.

مزایای مصرف کننده:

هیچ هزینه ای در صورت طراحی و نصب صحیح متوجه مصرف کننده نخواهد بود.

مراحل و چگونگی پیشرفت:

تنوع گوناگون و زیاد در طراحی انواع مختلف آب گرم کن های خورشیدی طی 20 سال گذشته زمینه تجارب بسیاری را برای شرکتها و نصب کننده هایی که در رقابت باقی مانده اند فراهم کرده است. از آنجا که هزینه ابتدائی ساخت بالا می باشد، در نتیجه فاکتورهای اطمینان، عمر مفید دستگاه و احتیاج به نگهداری کمتر کلیدهای موفقیت یک آب گرم کن خورشیدی می باشند.

و در چند دهه اخیر طراحیهای بد و بدون کیفیت جای خود را به طراحیهای بهتر و زیباتر داده است.



خرید فایل


ادامه مطلب ...

دستگاه فلوفرمینگ

فهرست مندرجات

چکیده. 3

1- مقدمه. 4

2 - تعاریف و اصول اولیه 7

3 انواع روشهای فلوفورمینگ... 12

3-1 فلوفورمینگ دستی. 10

3-1-1 قابلیت‌ها 10

3-1-2 مزایا و معایب.. 11

3-1-3 تجهیزات.. 11

3-1-4 ماشین‌های فلوفورمینگ دستی.. 13

3-1-6 ابزار‌های فلوفورمینگ... 14

3-1-7 سرعت.. 14

3-1-8 روانکاری.. 15

3-2 فلوفورمینگ ماشینی.. 15

3-2-1 تجهیزات و ماشین آلات فلوفورمینگ ماشینی.. 16

3-2-2 روانکاری و خنک کننده‌ها در فلوفورمینگ ماشینی.. 17

3-2-3 اثرات فلوفورمینگ ماشینی بر خواص فلزی.. 17

3-2-4 فلوفورمینگ برشی.. 18

3-2-4-1 فلوفورمینگ مخروطی.. 19

3-2-4-2 فلوفورمینگ ماشینی در تولید عدسیها (نیم کره‌ها). 22

3-2-5 فلوفورمینگ لوله. 23

3-2-5-1 زمینه‌های کاربرد. 24

3-2-5-2 پریفرم.. 25

3-2-5-3 روش‌های فلوفورمینگ لوله. 26

3-2-5-4 ماشینهای فلوفورمینگ لوله. 28

3-2-5-5 ابزارهای فلوفورمینگ لوله. 30

3-2-5-6 محدودیت‌های ضخامت در دیواره لوله. 34

3-2-5-7 اثر پارامتر‌های ماشین بر فلوفورمینگ لوله. 35

3-2-5-8 پرداخت سطح قطعات حاصل از فلوفورمینگ... 37

3-2-5-9 سرعت.. 39

3-2-5-10 قابلیت فلوفورمینگ پذیری (قابلیت پذیرش فلوفورمینگ لوله). 40

چکیده

فلوفورمینگ لوله یکی از اقتصادی‌ترین روش‌های تولیدی برای لوله‌های استوانه‌های ساده با برآمدگی‌های خارجی و داخلی همراه یا بدون فلنج می‌باشد. لذا فرآیند مذکور کاربرد وسیعی در صنایع فضایی و اتمی‌و یک محدوده وسیعی از محصولات مصرفی دیگر دارد، به طوریکه اغلب محفظه‌ها و موتورهای موشک با سوخت جامد که فشارهای بسیار بالا را تحمل می‌کنند. هدف از عملیات فلوفورمینگ برای تولید بدنه به جای ماشینکاری خام لوله‌ها برای تولید بدنه، استفاده بیشتر از مواد خام و افزایش خواص مکانیکی به دلیل کارسختی بر روی قطعه می‌باشد. در این گزارش ابتدا شرح کاملی از فرآیند فلوفورمینگ داده شده و سپس مراحل آزمایشی تولید لوله از طریق فرآیند فلوفورمینگ برای رسیدن به محصول نهایی بررسی شده است. فلوفورمینگ آزمایشی بدنه به منظور بررسی صحت ساخت ماندرل و نیز رسیدن به پارامترهای صحیح و مورد نیاز در تولید انبوه بدنه می‌باشد. در این مرحله، تعداد 8 لوله مورد عملیات فلوفورمینگ قرار گرفت. که در این عملیات فلوفورم‌پذیری و رسیدن به ابعاد هندسی محصول نهایی (طبق نقشه کارفرما) مورد آزمایش قرار گرفت و با موفقیت انجام گردید. پس از تایید این مرحله و به پیشنهاد کارفرما برای بهینه کردن استفاده از مواد اولیه، 4 عدد لوله با طول کوتاهتر فلوفورم شد و این نمونه‌ها نیز مورد تایید قرار گرفت. پس از این مرحله و تایید نهایی نمونه‌ها، پارامترهای این مرحله برای تولید انبوه استفاده می‌شود.



خرید فایل


ادامه مطلب ...

الگوریتم عیب یابی گیربکس های اتوماتیک

شرح مختصر: با پیچیده تر شدن سیستم های اتومبیل نیاز به یکپارچه سازی تحقیقات علمی و نرم افزارهای مهندسی رو به افزایش است. به عنوان ابزار شبیه سازی می توان از نرم افزارهای مختلف برای مدل سازی فرایند سیستم های مختلف خودرو نظیر سیستم گیربکس اتوماتیک استفاده نمود. برای عیب یابی سیستم گیربکس اتوماتیک نیز یک سری الگوریتم تعریف شده است. در این مقاله در فصل 1 مطالب مقدماتی در زمینه گیربکسهای اتوماتیک ارائه می شود. سپس در فصل 2 به بررسی عیوب گیربکس های اتوماتیک و کدهای عیوب آن می پردازیم. در پایان نیز الگوریتم و پروسه عیب یابی گیربکس اتوماتیک و متعلقات آن را مورد بررسی و پژوهش قرار می دهیم.

فهرست مطالب

1- مقدمه:4

1-1- گیربکس اتوماتیک.... 4

1-2- مزایای سیستم.. 6

1-3- اجزاء و قطعات سیستم گیربکس اتوماتیک هوشمند. 7

2- عیوب گیربکسهای اتوماتیک.... 8

2-1- کدهای مربوط به عیوب مختلف گیربکس.... 8

3- الگوریتم عیب یابی گیربکس اتوماتیک ZF 4HP20.. 11

3-1- پروسه عیب یابی.. 11

3-1-1- بررسی های اولیه. 12

3-1-2- عیب یابی سریع.. 13

3-1-3- نشتی روغن گیربکس اتوماتیک.... 14

3-2- تجهیزات عیب یابی گیربکس اتوماتیک.... 16

3-3- الگوریتم های عیب یابی.. 19

3-3-1- لیست عیوب احتمالی گیربکس اتوماتیک.... 19

3-3-2- سیگنال سرعت موتور20

3-3-3- سرعت ورودی گیربکس اتوماتیک.... 21

3-3-4- سرعت خروجی گیربکس اتوماتیک.... 22

3-3-5- سوئیچ چند کاره22

نتیجه گیری:23

مراجع 24



خرید فایل


ادامه مطلب ...

توسعه اقتصاد در ایران

چکیده

توسعه در بخشهای مختلف اقتصادی میتواند نمایانگر چشم انداز کلی اقتصاد یک کشور باشد. کشورهای در حال توسعه ازجمله ایران میتوانند با آینده نگری و داشتن برنامه ریزی صحیح و با نگرشی سیستمی میتوانند از فرصتها برای توسعه سریعتر اقتصادی استفادهنمایند در این راستا است که پژوهشگران بسیاری از کشورها با توجه به اهمیت موضوع به بررسی سهم و نقش عوامل موثر در توسعهاقتصادی میپردازند. از آنجا که توسعه اقتصادی عمدتاً از تمامی قسمتهای اقتصادی جامعه ناشی می گردد و بر تمامی بخشهای جامعهاعم از اقتصادی و غیر اقتصادی تاثیر می گذارد لذا پرداختن به این بحث و تجزیه و تحلیل آن حایز اهمیت بوده و به جرأت می توان گفتکه نقشی اساسی در پیشبرد جامعه ایفا می نماید.

مقدمه

برنامه‌های توسعهٔ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، به مجموعه برنامه‌های میان مدتی گفته می‌شود که به صورت پنج‌ساله و توسط دولت وقت تنظیم می‌شود و به تصویب مجلس شورای اسلامی می‌رسد.

بعد از انقلاب، در هشت سال جنگ ایران و

توسعه اقتصادی چیست

باید ببن دو مفهوم ”رشد اقتصادی“ و ”توسعه اقتصادی“ تمایز قایل شد. رشد اقتصادی, مفهومی کمی است در حالیکه توسعه اقتصادی, مفهومی کیفی است. ”رشد اقتصادی“ به تعبیر ساده عبارتست از افزایش تولید (کشور) در یک سال خاص در مقایسه با مقدار آن در سال پایه. در سطح کلان, افزایش تولید ناخالص ملی (GNP) یا تولید ناخالص داخلی (GDP) در سال موردنیاز به نسبت مقدار آن در یک سال پایه, رشد اقتصادی محسوب می‌شود که باید برای دستیابی به عدد رشد واقعی, تغییر قیمت‌ها (بخاطر تورم) و استهلاک تجهیزات و کالاهای سرمایه‌ای را نیز از آن کسر نمود

شاخص‌های توسعه اقتصادی

از جمله شاخص‌های توسعه اقتصادی یا سطح توسعه‌یافتگی می‌توان این موارد را برشمرد

نتیجه گیری:

اگر چه با ساختار کنونی اقتصاد کشور با توجه به تصویب سرمایه گذاری خارجی و شرایط مناسب برای واگذاری امور اقتصادی به بخش خصوصی و فعالیت این بخش در عرصه اقتصاد و از سوی دیگر نوسانات قیمت نفت رشد اقتصادی ۸ درصدی پیش بینی شده

منابع

خطیب، محمد علی، «اقتصاد توسعه»، انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران، ۱۳۷۳

گیلیس، مالکوم، پرکینز، دوایت اچ، رومر، مایکل، اسنودگراس، دانلد آر ، اقتصاد توسعه. ترجمهٔ غلامرضا آزاد. نشر نی، ۱۳۷۹

میرزاامینی، محمدرضا، «توسعه اقتصادی چیست»، اندیشگاه شریف

گریفین، کیت، «راهبردهای توسعه اقتصادی»، ترجمه حسین راغفر، محمد حسین هاشمی، نشر نی، ۱۳۷۵

روزنامه دنیای اقتصاد، شماره 1156 به تاریخ 28/10/85، صفحه 32 (بورس - تحلیل)



خرید فایل


ادامه مطلب ...

بهـره و ربـا در اسـلام

فهرست مطالب

عنوان ............................................................................. صفحه

مقدمه ................................ 1

بهره در ادبیات اقتصادی غرب ........... 1

ربا در فقه اسلامی .................... 4

فلسفه وجودی بهره در متون اسلامی ....... 5

پول سرمایه بالقوه است ................ 7

پول کالاست ............................ 9

پول سرمایه است ....................... 12

آیا حرمت ربا در اسلام ، به معنای نفی بهره طبیعی است ؟ 13

بهره طبیعی و سود .................... 16

اجاره و بهره طبیعی ................... 21

نتیجه گیری ........................... 23

فهرست منابع .......................... 27

مقدمه :

تقریباً در بیشتر آثار متفکرین مسلمان ، بهره مترادف واژه ربا به کار رفته است . همچنین ، حرمت ربا به منزله حذف نرخ بهره در نظام اقتصادی ، مورد تأیید اسلام تلقی شده است با توجه به مفهوم فراگیر بهره در نظام اقتصاد سرمایه داری ، حرمت ربا و حذف بهره به عنوان یک اصل مسلم ، فصل تمایز دو نظام اقتصاد سرمایه داری و نظام اقتصادی مورد تأیید اسلام است . لذا از نقطه نظر علمی ، مفهوم بهره و انطباق یا عدم انطباق آن با مفهوم ربا از اهمیت ویژه‌ای در نفی نظام سرمایه داری و پی ریزی مبانی تئوریک نظام اقتصادی مورد تأیید اسلام برخوردار است .

در این تحقیق ابتدا مفهوم بهره در ادبیات اقتصادی غرب توضیح داده می شود ؛ سپس مفهوم ربا در شریعت اسلام تبیین می شود و به دنبال آن ، به منظور شناخت دیدگاه متفکرین مسلمان در مورد مفهوم بهره ؛ نظریات اقتصادی این متفکرین در این باره که غالباً به توجیه حرمت ربا اختصاص دارد ، اما می تواند در تبیین مفهوم بهره از نگاه این متفکرین موثر باشد – مورد بررسی قرار می گیرد .



خرید فایل


ادامه مطلب ...

تحلیل و بررسی کتاب اجتماعی سوم ابتدایی بر طبق روش ویلیام رومی

درس : اول

خانواده هاشمی

1- معرفی درس : این درس اولین درس کتاب است . متن درس در 2 صفحه ارائه شده است. در صفحه ی اول قسمت بالا تصویری از خانواده ی هاشمی و در صفحه دوم پایین صفحه تصویری از نحوه ی کار کردن اعضای خانواده هاشمی آمده است. در صفحه ی سوم نیز 4 پوشش و 4 فعالیت در کلاس آورده شده است.

2- هدف های آموزشی : 1- آشنایی با اعضای خانواده هاشمی – آشنایی دانش آموزان با کلمه ی همکاری و همیاری و نحوه ی کمک به یکدیگر. آشنایی با دانش آموزان با احترام گذاشتن به بزرگ ترها – ایجاد علاقه و محبت بین اعضای خانواده.

3- روش تدریس : بارش فکری با استفاده از کلمه ی خانواده – داستان گویی – ایفای نقش – پرسش و پاسخ

4- تحلیل محتوا : این درس و اکثر دروس درس تعلیمات اجتماعی سوم ابتدایی غیر فعال است که برای فعال کردن درس می توان با استفاده از بارش فکری و پرسش و پاسخ از خود دانش آموزان و همچنین با استفاده از روش داستان گویی و بازی نمایش توسط دانش آموزان این درس را ارائه کرد و به صورت فعال در آورد.

برای فعال کردن تصویر صفحه دوم می توان با استفاده از فعالیت در کلاس شمار2 آن را به صورت فعال در آورد و یا با بزرگ کردن تصویر صفحه ی اول و چسباندن

به تابلوی کلاس و توضیح خواستن از دانش آموزان و پرسش از آن به صورت فعال در آید.



خرید فایل


ادامه مطلب ...

بررسی مراحل شکل‏گیری هویت دینی کودکان و نوجوانان

شرح مختصر: انسان برای رسیدن به کمال و قرب به حق آفریده شده است. خداوند نیز پیامبران و اولیای الهی را با برنامه جامع سعادت به میان انسان‏ها فرستاد تا با پیروی از آن بزرگواران به سعادت حقیقی دست یابند. در این میان، هویت دینی، پدیده‏ای است که به تدریج و در پی عمل به آموزه‏های وحیانی به‏دست می‏آید.

بحران هویت که امروزه گریبان‏گیر انسان غربی شده، برآیند دیدگاه مادی گرایانه انسان به زندگی و بی‏توجهی به پدیده وحی و دین است. نسل جوان بیشتر از دیگران با بحران هویت روبه‏رو است. با ارزیابی و تحلیل عوامل و عناصر آسیب‏زا در نسل جوان می‏توان به این نتیجه رسید که دور بودن فرد از تربیت صحیح دینی در سال‏های کودکی و نوجوانی، زمینه‏ساز بی‏هویتی آنان می‏شود.

بی‏شک، اگر افرادی در آغاز دوران کودکی و در ادامه، در سال‏های نوجوانی، از آموزه‏های دینی بی‏بهره بمانند و متولیان امور تربیتی مانند خانواده و مدرسه نیز نسبت به شکوفایی هویت دینی آنان بی‏توجه باشند، تصور صحیحی از هویت دینی به دست نخواهند آورد

فهرست مطالب

دیباچه

پیش‏گفتار

بخش اول: کلیـات

1. بیان مسئله

2. ضرورت و اهمیت پژوهش

3. اهداف پژوهش

4. چارچوب نظری پژوهش

5. واژه‏شناسی

6. دسته‏بندی گونه‏های هویت

7. پیشینه پژوهش

8. پرسش‏های پژوهش

بخش دوم: بررسی مراحل شکل‏گیری هویت دینی در کودکان و نوجوانان

فصل اول: ابعاد و عوامل رشد هویت اخلاقی و دینی از دیدگاه نظریه‏پردازان غربی و اسلامی

1. نظریه‏های روان‏شناسان غربی

الف) ویژگی‏های رشد اخلاقی

ب) آغاز رشد اخلاقی و دگرگونی‏های آن

ج) ابعاد و عوامل رشد اخلاقی و دینی از دیدگاه مکتب‏های روان‏شناسی

2. نظریه‏های اندیشمندان مسلمان

الف) ابوعلی سینا

ب) محمد غزالی

ج) خواجه نصیرالدین طوسی

د) مولوی

ه) سعدی شیرازی

و) محمدمهدی و ملا احمد نراقی

نتیجه

فصل دوم: عوامل شکل‏گیری هویت دینی از دیدگاه اسلام

تعامل وراثت و محیط

1. عوامل محیطی اثرگذار بر شکل‏گیری هویت

الف) وضعیت خانوادگی

ب) وضعیت فرهنگی

ج) تأثیر گروه بر جمع و هم‏سالان

د) وضعیت الگودهی

2. عوامل و مراحل شکل‏گیری هویت دینی در قرآن و حدیث

مراحل شکل‏گیری هویت دینی

3. روش‏های اثرگذار بر شکل‏گیری هویت دینی

الف) روش قصه‏گویی

ب) روش مشاهده مستقیم

ج) روش تمرین و تکرار

د) روش الگویی

ه) روش پرسش و پاسخ

فصل سوم: آسیب‏شناسی هویت دینی در دوره‏های رشد

1. نام‏گذاری نامناسب

2. سرزنش و محبت بیش از اندازه

3. آسیب‏های تنبیه

4. افراط و تفریط والدین در آموزش مسائل دینی

5. محیط خانوادگی ناسالم

6. تبعیض

7. ناهماهنگی در گفتار و کردار

8. آسیب‏های محیط بیرون خانه

9. آسیب‏های خطرناک انحراف‏های جنسی

10. ریشه‏های به کارگیری روش‏های آسیب‏زا

بخش سوم: همراه با برنامه‏سازان

فصل اول: راهکارهای پرداختن به شکل‏گیری هویت دینی در برنامه‏های رسانه

1. ساختار دراماتیک (روال داستان، ماجراهای فرعی)

2. دیالوگ‏ها و رفتارها در حال ایفای نقش

3. طراحی صحنه و لوکیشن

4. نماآهنگ هویت دینی

5. طرح‏های کوتاه

6. زیرنویس‏ها و پیام مجری

7. برنامه کودک و نوجوان

8. گزارش‏های خبری

9. برنامه‏های ورزشی

10. مستندسازی

11. برنامه‏های مستقل

12. تاک شو ویژه شکل‏گیری هویت دینی در کودک و نوجوان

فصل دوم: محورهای قابل توجه در سیاست‏گذاری و برنامه‏ریزی کلان

1. توجه دست‏اندرکاران رسانه به اهمیت هویت دینی

2. مخاطب‏شناسی در برنامه‏ها

3. توجه به پی‏آمدهای مثبت آموزش‏های دینی

4. توجه به عوامل و پی‏آمدهای بی‏توجهی به آموزش‏های دینی

5. استفاده از کارشناسان مناسب

6. الگوسازی

7. توجه به جمله‏های کوتاه و زیرنویس

8. ضرورت هماهنگی در برنامه‏های سیما

معرفی برخی کتاب‏ها جهت مطالعه بیشتر

کتاب‏نامه



خرید فایل


ادامه مطلب ...